Skirta bauda už klaidinančią šlepečių reklamą e. parduotuvėje „paciupk.lt“

Publikuota: 2018-05-16
E. parduotuvės puslapis.
E. parduotuvės puslapis.

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje „paciupk.lt“ skleista trijų prekių reklama klaidino vartotojus. E. prekybą svetainėje vykdančiai bendrovei „Tofera“ už Reklamos įstatymo pažeidimus skirta 2.900 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje „paciupk.lt“ užfiksavo, kad skiltyje „Grožis ir sveikata“ buvo skelbiami trumpalaikių, bet besikartojančių akcijų pasiūlymai šlepetėms, tampriam natūralios kupranugario vilnos liemens diržui ir pleistrams pėdoms, taip pat prie visų šių prekių buvo skleisti teiginiai apie daromą sveikatinamąjį ir žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį.

Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 m. liepos 31 d. iki 2018 m. vasario 27 d. minėtoms prekėms buvo skelbtos akcijos, pažymėtos laikrodžio ženklu, ir nurodomas konkretus valandų skaičius, likęs iki akcijos pabaigos. Tačiau laikui pasibaigus, tie patys akcijos pasiūlymai buvo skelbiami iš naujo.

Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, išplatintame pranešime atkreipia dėmesį, kad institucija ne kartą yra pripažinusi, kad besikartojanti trumpalaikė prekių reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių.

„Apgaulingai tvirtinant, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, siekiama paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą“, – teigia p. Lukšė.

Kaip nurodo Konkurencijos taryba, šlepečių reklamose buvo nurodyta, kad šios prekės gerina savijautą, mažina tam tikrų organų veikimo funkcijų problemas, skausmus bei padeda atkurti normalią organizmo pusiausvyrą, sumažina stresą, nuovargį, pagerina kraujotaką ir kt. Reklamuojant diržus skelbta, kad jie malšina nugaros, strėnų, radikulito ir sąnarių skausmus, padeda atsikratyti nugaros, kepenų ar inkstų ligų, skatina kraujo apytaką. Pleistrai, kaip teigta, miegant šalina toksinus, suteikia energijos, palengvina alerginius simptomus, sąnarių skausmą, sureguliuoja kraujo spaudimą, sustiprina imuninę sistemą, sumažina skysčių kaupimąsi.

Bendrovė „Tofera“ nepateikė Konkurencijos tarybai moksliškai pagrįstų įrodymų, kad minėtos prekės išties daro sveikatinamąjį poveikį, todėl tokia reklama pripažinta klaidinančia.

Tyrimo metu nustatyta, kad informacija apie šlepetes ir pleistrus, jų sveikatinamąjį ar žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį taip pat buvo skleidžiama ir interneto svetainėse nuolaidos.lt, eshop.lt ir kuponai.lt.

Atsižvelgus į visas aplinkybes, bendrovei „Tofera“ už klaidinančios reklamos naudojimą turėtų būti skirta maksimali Reklamos įstatyme numatyta bauda – 8.688 Eur. Kadangi minėtame įstatyme taip pat įtvirtinta nuostata, kad bauda neturi viršyti 3% ūkio subjekto metinių pajamų, Konkurencijos taryba „Toferai“ skyrė 2.900 Eur baudą. Bendrovė įpareigota per 2 darbo dienas nuo nutarimo paskelbimo dienos nutraukti klaidinančių reklamų skleidimą visomis reklamos sklaidos priemonėmis.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Reklamos įstatyme numatyta, kad už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8.688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34.754 Eur bauda.

Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį ir atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
06:00
Didžiausius atlyginimus mokančios ryšių su visuomene agentūros 1

Tarp ryšių su visuomene agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo integruotos komunikacijos bendrovė...

Rinkodara
2018.05.20
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
2018.05.20
Šimtmečio minėjimo renginių reklamai jau skirta per 2 mln. Eur 1

Valstybės atkūrimo šimtmečio renginių reklamai pirmąjį šių metų ketvirtį valstybė skyrė apie 2,1 mln. eurų,...

Rinkodara
2018.05.19
IKEA nepraleido karališkųjų vestuvių šanso 3

Šiandien vykstančios karališkosios vestuvės Didžiojoje Britanijoje – visuotinė šventė ne tik šioje šalyje.

Rinkodara
2018.05.19
Metų komunikacijos agentūros laurai keliauja į „Idea Prima“ rankas 2

Metiniame komunikacijos sektoriaus renginyje „PR Impact Awards 2018“ Metų komunikacijos agentūra išrinkta...

Rinkodara
2018.05.19
Skirta bauda už klaidinančią šlepečių reklamą e. parduotuvėje „paciupk.lt“ 4

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje „paciupk.lt“ skleista trijų prekių reklama...

Rinkodara
2018.05.16
„Gap“ atsiprašė dėl marškinėlių su neteisingu Kinijos žemėlapiu

Didžiausia Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prekybos drabužiais bendrovė „Gap“ viešai atsiprašė ir iš...

Vadyba
2018.05.15
Akiratyje – ne vaistinės, o papildai ir gamintojų vizitai pas gydytojus

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nepritaria vaistinių reklamos draudimui ir vadina tai...

Rinkodara
2018.05.15
„Statoil“ nauju pavadinimu vilios jaunimą

Norvegijos naftos ir dujų milžinė „Statoil“ nuo rytdienos keičia pavadinimą ir tampa „Equinor“ ir taip tikisi...

Energetika
2018.05.15
Užgeso nauja rinkos tyrimų dalyvė „Baltmi“ Premium 3

Rinkos tyrimų ekspertės Ingos Blažienės prieš trejus metus kartu su partneriais įkurta tyrimų bendrovė...

Masiulį pakvietę organizatoriai teisinasi, Veryga jaučiasi apgautas Premium 5

Dvi ryšių su visuomene asociacijos ir toliau klimpsta su savo komunikacija, o Sveikatos apsaugos ministerija...

Rinkodara
2018.05.14
Komunikacijos ekspertai užlipo ant grėblio: bendruomenė pasipiktinusi Premium 11

Šį penktadienį vyks metinė dviejų komunikacijos asociacijų organizuojama konferencija „PR Impact Awards...

Rinkodara
2018.05.14
Didžiausius atlyginimus mokėjusios reklamos agentūros 2

Tarp kūrybinių reklamos agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo Kaune įsikūrusi skaitmeninės rinkodaros...

Rinkodara
2018.05.14
Ryškios donorystės kampanijos užkulisiai: į Lietuvą bandys parvežti „Kanų liūtą“ Premium 1

Organų donorystę skatinusi rinkodaros kampanija „Mirštu, kaip noriu gyventi“ beveik 5 kartus išaugino mėnesio...

Rinkodara
2018.05.13
Skandalingieji „Adidas“ marškinėliai vis dar prekyboje 25

Praėjusią savaitę buvo paskelbta, kad sportinės aprangos gamintoja „Adidas“ išėmė vartotojų pasipiktinimą...

Rinkodara
2018.05.13
Vienos komunikacijos epochos pabaiga Premium

Jei ką, tai aš irgi sėdžiu oro uoste ir laukiu skrydžio, tik, kitaip nei Seimo pirmininkas, nesvajoju apie...

Verslo klasė
2018.05.13
Seime – nauji siūlymai riboti azartinių lošimų reklamą 3

Seimui balandį atmetus „valstiečių“ siūlymus suvaržyti azartinių lošimų reklamą, šios iniciatyvos autoriai...

Rinkodara
2018.05.13
Kaip atsirado ir ką reiškia „Amazon“ pavadinimas 3

Kaip pavadinti įmonę, kad pavadinimas įstrigtų atmintin, bet ir neklaidintų klientų. Tokią dilemą prieš kelis...

Vadyba
2018.05.13
Londone norima uždrausti greitojo maisto reklamas 2

Sadiqas Khanas, Londono meras, miesto viešajame transporte nori uždrausti greitojo maisto reklamas. Taip jis...

Agroverslas
2018.05.12

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau