Skirta bauda už klaidinančią šlepečių reklamą e. parduotuvėje „paciupk.lt“

Publikuota: 2018-05-16
E. parduotuvės puslapis.
E. parduotuvės puslapis.

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje „paciupk.lt“ skleista trijų prekių reklama klaidino vartotojus. E. prekybą svetainėje vykdančiai bendrovei „Tofera“ už Reklamos įstatymo pažeidimus skirta 2.900 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje „paciupk.lt“ užfiksavo, kad skiltyje „Grožis ir sveikata“ buvo skelbiami trumpalaikių, bet besikartojančių akcijų pasiūlymai šlepetėms, tampriam natūralios kupranugario vilnos liemens diržui ir pleistrams pėdoms, taip pat prie visų šių prekių buvo skleisti teiginiai apie daromą sveikatinamąjį ir žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį.

Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 m. liepos 31 d. iki 2018 m. vasario 27 d. minėtoms prekėms buvo skelbtos akcijos, pažymėtos laikrodžio ženklu, ir nurodomas konkretus valandų skaičius, likęs iki akcijos pabaigos. Tačiau laikui pasibaigus, tie patys akcijos pasiūlymai buvo skelbiami iš naujo.

Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, išplatintame pranešime atkreipia dėmesį, kad institucija ne kartą yra pripažinusi, kad besikartojanti trumpalaikė prekių reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių.

„Apgaulingai tvirtinant, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, siekiama paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą“, – teigia p. Lukšė.

Kaip nurodo Konkurencijos taryba, šlepečių reklamose buvo nurodyta, kad šios prekės gerina savijautą, mažina tam tikrų organų veikimo funkcijų problemas, skausmus bei padeda atkurti normalią organizmo pusiausvyrą, sumažina stresą, nuovargį, pagerina kraujotaką ir kt. Reklamuojant diržus skelbta, kad jie malšina nugaros, strėnų, radikulito ir sąnarių skausmus, padeda atsikratyti nugaros, kepenų ar inkstų ligų, skatina kraujo apytaką. Pleistrai, kaip teigta, miegant šalina toksinus, suteikia energijos, palengvina alerginius simptomus, sąnarių skausmą, sureguliuoja kraujo spaudimą, sustiprina imuninę sistemą, sumažina skysčių kaupimąsi.

Bendrovė „Tofera“ nepateikė Konkurencijos tarybai moksliškai pagrįstų įrodymų, kad minėtos prekės išties daro sveikatinamąjį poveikį, todėl tokia reklama pripažinta klaidinančia.

Tyrimo metu nustatyta, kad informacija apie šlepetes ir pleistrus, jų sveikatinamąjį ar žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį taip pat buvo skleidžiama ir interneto svetainėse nuolaidos.lt, eshop.lt ir kuponai.lt.

Atsižvelgus į visas aplinkybes, bendrovei „Tofera“ už klaidinančios reklamos naudojimą turėtų būti skirta maksimali Reklamos įstatyme numatyta bauda – 8.688 Eur. Kadangi minėtame įstatyme taip pat įtvirtinta nuostata, kad bauda neturi viršyti 3% ūkio subjekto metinių pajamų, Konkurencijos taryba „Toferai“ skyrė 2.900 Eur baudą. Bendrovė įpareigota per 2 darbo dienas nuo nutarimo paskelbimo dienos nutraukti klaidinančių reklamų skleidimą visomis reklamos sklaidos priemonėmis.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Reklamos įstatyme numatyta, kad už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8.688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34.754 Eur bauda.

Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį ir atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 9

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15
„Danske Bank“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 4

Finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ Lietuvos filialas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su integruotos...

Rinkodara
2019.03.15
Nuosavo verslo skonis, arba Paskata tapti geresniu samdomu darbuotoju 7

Sėkmingiausiu sprendimu, o kartu ir didžiausia pamoka karjeroje Ieva Čepononė, „Biok laboratorijos“...

Rinkodara
2019.03.14
Po pažinties „Tesonet“ įkūrė komunikacijos agentūrą Premium 4

Savo vietą po saule Lietuvoje rado dar viena komunikacijos paslaugų agentūra „Blue Oceans PR“. Jos įkūrėjos...

Rinkodara
2019.03.14
„Vaidilos“ teatro prekės ženklas parduotas naujam operatoriui 1

Buvęs „Vaidilos“ teatro vadovas Gediminas Jankus kartu su britų–australų partneriais įmonės prekės ženklą...

Rinkodara
2019.03.14
Vilniečių „Soundest“ tarptautinis spurtas: per 5 metus išaugo 10 kartų Premium 4

Lietuvos e. rinkodaros sprendimų kūrėja „Soundest“, veikianti su „Omnisend“ prekės ženklu, per pastaruosius...

Paslaugos
2019.03.14
Rygos „Akropole“ duris atvers balandį 2

Pirmasis už Lietuvos ribų, Rygoje, iškilęs prekybos ir pramogų centras „Akropolis“ duris lankytojams atvers...

Prekyba
2019.03.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau