Skirta bauda už klaidinančią šlepečių reklamą e. parduotuvėje „paciupk.lt“

Publikuota: 2018-05-16
E. parduotuvės puslapis.
E. parduotuvės puslapis.

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje „paciupk.lt“ skleista trijų prekių reklama klaidino vartotojus. E. prekybą svetainėje vykdančiai bendrovei „Tofera“ už Reklamos įstatymo pažeidimus skirta 2.900 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje „paciupk.lt“ užfiksavo, kad skiltyje „Grožis ir sveikata“ buvo skelbiami trumpalaikių, bet besikartojančių akcijų pasiūlymai šlepetėms, tampriam natūralios kupranugario vilnos liemens diržui ir pleistrams pėdoms, taip pat prie visų šių prekių buvo skleisti teiginiai apie daromą sveikatinamąjį ir žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį.

Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 m. liepos 31 d. iki 2018 m. vasario 27 d. minėtoms prekėms buvo skelbtos akcijos, pažymėtos laikrodžio ženklu, ir nurodomas konkretus valandų skaičius, likęs iki akcijos pabaigos. Tačiau laikui pasibaigus, tie patys akcijos pasiūlymai buvo skelbiami iš naujo.

Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja, išplatintame pranešime atkreipia dėmesį, kad institucija ne kartą yra pripažinusi, kad besikartojanti trumpalaikė prekių reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių.

„Apgaulingai tvirtinant, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, siekiama paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą“, – teigia p. Lukšė.

Kaip nurodo Konkurencijos taryba, šlepečių reklamose buvo nurodyta, kad šios prekės gerina savijautą, mažina tam tikrų organų veikimo funkcijų problemas, skausmus bei padeda atkurti normalią organizmo pusiausvyrą, sumažina stresą, nuovargį, pagerina kraujotaką ir kt. Reklamuojant diržus skelbta, kad jie malšina nugaros, strėnų, radikulito ir sąnarių skausmus, padeda atsikratyti nugaros, kepenų ar inkstų ligų, skatina kraujo apytaką. Pleistrai, kaip teigta, miegant šalina toksinus, suteikia energijos, palengvina alerginius simptomus, sąnarių skausmą, sureguliuoja kraujo spaudimą, sustiprina imuninę sistemą, sumažina skysčių kaupimąsi.

Bendrovė „Tofera“ nepateikė Konkurencijos tarybai moksliškai pagrįstų įrodymų, kad minėtos prekės išties daro sveikatinamąjį poveikį, todėl tokia reklama pripažinta klaidinančia.

Tyrimo metu nustatyta, kad informacija apie šlepetes ir pleistrus, jų sveikatinamąjį ar žmogaus fizinę būklę gerinantį poveikį taip pat buvo skleidžiama ir interneto svetainėse nuolaidos.lt, eshop.lt ir kuponai.lt.

Atsižvelgus į visas aplinkybes, bendrovei „Tofera“ už klaidinančios reklamos naudojimą turėtų būti skirta maksimali Reklamos įstatyme numatyta bauda – 8.688 Eur. Kadangi minėtame įstatyme taip pat įtvirtinta nuostata, kad bauda neturi viršyti 3% ūkio subjekto metinių pajamų, Konkurencijos taryba „Toferai“ skyrė 2.900 Eur baudą. Bendrovė įpareigota per 2 darbo dienas nuo nutarimo paskelbimo dienos nutraukti klaidinančių reklamų skleidimą visomis reklamos sklaidos priemonėmis.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Reklamos įstatyme numatyta, kad už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8.688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34.754 Eur bauda.

Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį ir atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau