Akiratyje – ne vaistinės, o papildai ir gamintojų vizitai pas gydytojus

Publikuota: 2018-05-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nepritaria vaistinių reklamos draudimui ir vadina tai pertekliniu ribojimu, tačiau dabartiniame reglamentavime įžvelgia trūkumų ir siekia sugriežtinti maisto papildų reklamą bei farmacininkų vizitus į gydymo įstaigas.

Seime po pateikimo jau pritarta Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) parengtoms Farmacijos įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma labai aiškiai atskirti vaistų ir maisto papildų reklamą.

Pasak projektą pristačiusio p. Verygos, dažnai vaistiniai preparatai reklamuojami kartu su maisto papildais, todėl sudaromas įspūdis, kad maisto papildai taip pat yra vaistiniai preparatai. Ministro teigimu, reklamos suklaidinti gyventojai įsigyja maisto papildus ne mitybos raciono papildymui, bet ligų gydymui ir jų profilaktikai, todėl laiku nesikreipia į gydytoją ir nepradeda gydymo vaistiniais preparatais.

Svarstomomis pataisomis siūloma uždrausti tame pačiame per radijo ar televizijos programą ar tarp jų transliuojamame reklamos intarpe kartu reklamuoti vaistinius preparatus ir maisto papildus, išskyrus atvejus, kai tarp vaistinių preparatų ir maisto papildų reklamos pateikiama su jais nesusijusi reklama.

Projektu taip pat siekiama apriboti vaistų reklamuotojų vizitus į asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kai norima asmeniškai susitikti su sveikatos priežiūros specialistu, turinčiu teisę skirti vaistinius preparatus.

„Tai sudaro prielaidas neskaidriam bendradarbiavimui. Todėl siekiant didinti farmacijos bendrovių ir asmens sveikatos priežiūros specialistų bendradarbiavimo skaidrumą ir išvengti galimų susitarimų dėl vaistinių preparatų skyrimo siūloma uždrausti tokius asmeninis vizitus ir vaistinių preparatų reklamą arba jų pristatymą vykdyti tik per tam skirtus renginius“, – pateikimo metu sakė p. Veryga.

Projektui po svarstymo pritarė 65 Seimo nariai, vienas balsavo prieš, susilaikė 19 parlamentarų. Siūloma, kad pataisos įsigaliotų 2019 m. sausio 1 d.

Gražina Bobelienė, Farmacinės veiklos skyriaus vedėja, antrina, kad pateiktu Farmacijos įstatymo pakeitimo projektu siūloma leisti vaistų reklamuotojams asmens sveikatos priežiūros įstaigoje teikti informaciją apie reklamuojamą vaistinį preparatą tik joje vykstančiuose specialiuose renginiuose, t.y. jie negalėtų asmeniškai susitikti su gydytoju siekdami pateikti jam informaciją apie reklamuojamą vaistinį preparatą asmeniškai.

Ji priduria, kad siekiant užtikrinti, kad reklaminiai renginiai gydymo įstaigose būtų organizuojami laikantis vienodos tvarkos, nesudarant išskirtinių sąlygų vienoms ar kitoms kompanijoms, arba, priešingai, visiškai uždraudžiant vaistų reklamuotojams pateikti informaciją apie reklamuojamą vaistinį preparatą gydytojams, Seimo Sveikatos reikalų komitete svarstymų metu projekto nuostatas buvo pasiūlyta papildyti ir įgalioti sveikatos apsaugos ministrą patvirtinti reklaminių renginių įstaigose tvarką, kurios turėtų lakytis visos įstaigos.

Pagal Farmacijos įstatymą, vaistų reklamą kontroliuoja Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba, todėl ji turės kontroliuoti, ar įstaigos laikosi naujų reikalavimų, t.y. SAM nustatytos tvarkos, ar užtikrinama, kad vaistų reklamuotojai nesusitiktų su gydytojais asmeniškai.

Kristina Gumauskienė, „Eurovaistinės“ rinkodaros vadovė, kritikuoja pasigirstančius mėginimus riboti vaistinių reklamą.

„Vaistinių reklama skatina konkurenciją, padeda informuoti klientus apie jiems teikiamus pasiūlymus, informuoja apie galimybes žmonėms sutaupyti, kai organizuojamos akcijos. Tai – svarbi mūsų reklamų funkcija. Be viso to, savo reklamomis vis dažniau skatiname žmones pagalvoti apie sveikatą, pasirūpinti ligų prevencija, o ne tik gydymu, kai ligos jau užklumpa. Pagalvoti apie sveiką gyvenimo būdą raginame ir organizuodami ar remdami aktyvaus judėjimo, vyresnio amžiaus žmonių užimtumo projektus, kas taip pat laikoma reklama“, – pabrėžia p. Gumauskienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 5

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 5

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 13

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 22

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03
ES prekių ženklų lyderiai: „Metida“, „Franmax“ ir „Žemaitijos pienas“ Premium

Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos statistika rodo, kad advokatų kontora „Žabolienė ir...

Rinkodara
2018.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau