Akiratyje – ne vaistinės, o papildai ir gamintojų vizitai pas gydytojus

Publikuota: 2018-05-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nepritaria vaistinių reklamos draudimui ir vadina tai pertekliniu ribojimu, tačiau dabartiniame reglamentavime įžvelgia trūkumų ir siekia sugriežtinti maisto papildų reklamą bei farmacininkų vizitus į gydymo įstaigas.

Seime po pateikimo jau pritarta Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) parengtoms Farmacijos įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma labai aiškiai atskirti vaistų ir maisto papildų reklamą.

Pasak projektą pristačiusio p. Verygos, dažnai vaistiniai preparatai reklamuojami kartu su maisto papildais, todėl sudaromas įspūdis, kad maisto papildai taip pat yra vaistiniai preparatai. Ministro teigimu, reklamos suklaidinti gyventojai įsigyja maisto papildus ne mitybos raciono papildymui, bet ligų gydymui ir jų profilaktikai, todėl laiku nesikreipia į gydytoją ir nepradeda gydymo vaistiniais preparatais.

Svarstomomis pataisomis siūloma uždrausti tame pačiame per radijo ar televizijos programą ar tarp jų transliuojamame reklamos intarpe kartu reklamuoti vaistinius preparatus ir maisto papildus, išskyrus atvejus, kai tarp vaistinių preparatų ir maisto papildų reklamos pateikiama su jais nesusijusi reklama.

Projektu taip pat siekiama apriboti vaistų reklamuotojų vizitus į asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kai norima asmeniškai susitikti su sveikatos priežiūros specialistu, turinčiu teisę skirti vaistinius preparatus.

„Tai sudaro prielaidas neskaidriam bendradarbiavimui. Todėl siekiant didinti farmacijos bendrovių ir asmens sveikatos priežiūros specialistų bendradarbiavimo skaidrumą ir išvengti galimų susitarimų dėl vaistinių preparatų skyrimo siūloma uždrausti tokius asmeninis vizitus ir vaistinių preparatų reklamą arba jų pristatymą vykdyti tik per tam skirtus renginius“, – pateikimo metu sakė p. Veryga.

Projektui po svarstymo pritarė 65 Seimo nariai, vienas balsavo prieš, susilaikė 19 parlamentarų. Siūloma, kad pataisos įsigaliotų 2019 m. sausio 1 d.

Gražina Bobelienė, Farmacinės veiklos skyriaus vedėja, antrina, kad pateiktu Farmacijos įstatymo pakeitimo projektu siūloma leisti vaistų reklamuotojams asmens sveikatos priežiūros įstaigoje teikti informaciją apie reklamuojamą vaistinį preparatą tik joje vykstančiuose specialiuose renginiuose, t.y. jie negalėtų asmeniškai susitikti su gydytoju siekdami pateikti jam informaciją apie reklamuojamą vaistinį preparatą asmeniškai.

Ji priduria, kad siekiant užtikrinti, kad reklaminiai renginiai gydymo įstaigose būtų organizuojami laikantis vienodos tvarkos, nesudarant išskirtinių sąlygų vienoms ar kitoms kompanijoms, arba, priešingai, visiškai uždraudžiant vaistų reklamuotojams pateikti informaciją apie reklamuojamą vaistinį preparatą gydytojams, Seimo Sveikatos reikalų komitete svarstymų metu projekto nuostatas buvo pasiūlyta papildyti ir įgalioti sveikatos apsaugos ministrą patvirtinti reklaminių renginių įstaigose tvarką, kurios turėtų lakytis visos įstaigos.

Pagal Farmacijos įstatymą, vaistų reklamą kontroliuoja Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba, todėl ji turės kontroliuoti, ar įstaigos laikosi naujų reikalavimų, t.y. SAM nustatytos tvarkos, ar užtikrinama, kad vaistų reklamuotojai nesusitiktų su gydytojais asmeniškai.

Kristina Gumauskienė, „Eurovaistinės“ rinkodaros vadovė, kritikuoja pasigirstančius mėginimus riboti vaistinių reklamą.

„Vaistinių reklama skatina konkurenciją, padeda informuoti klientus apie jiems teikiamus pasiūlymus, informuoja apie galimybes žmonėms sutaupyti, kai organizuojamos akcijos. Tai – svarbi mūsų reklamų funkcija. Be viso to, savo reklamomis vis dažniau skatiname žmones pagalvoti apie sveikatą, pasirūpinti ligų prevencija, o ne tik gydymu, kai ligos jau užklumpa. Pagalvoti apie sveiką gyvenimo būdą raginame ir organizuodami ar remdami aktyvaus judėjimo, vyresnio amžiaus žmonių užimtumo projektus, kas taip pat laikoma reklama“, – pabrėžia p. Gumauskienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Kakė Makė“: apie pamokas, naują vardą ir pasaulines ambicijas Premium 1

Iš vaikiškų knygų į prekės ženklą išaugusios „Kakės Makės“ valdytojai perdėlioja ilgalaikę strategiją ir su...

Rinkodara
06:00
X, Y ir Z kartos – ne panacėja rinkodaroje ir pardavimuose Premium 1

Labiau amžius, o ne priklausymas konkrečiai kartai lemia požiūrį į prekės ženklus. Su amžiumi vėsta vartotojų...

Rinkodara
2018.10.22
„Tele2“ reklaminei kampanijai – „Golden Drum“ apdovanojimai

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ Slovėnijoje „Golden Drum“ reklamos festivalyje pelnė prestižinę „Grand...

Rinkodara
2018.10.22
Septynios narkotikų prekeivių arba sėkmingos rinkodaros taisyklės 4

Patraukti vartotojo dėmesį šiandieniame skaitmeniniame pasaulyje darosi sudėtinga, o sėkmingi yra tie...

Rinkodara
2018.10.21
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Gitanas Nausėda pasirinko komunikacijos partnerius prezidento rinkimams 2

Sprendimą dalyvauti Prezidento rinkimuose priėmęs ekonomistas, socialinių mokslų daktaras Gitanas Nausėda...

Rinkodara
2018.10.19
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Technologijos
2018.10.18
Slovėnijoje varžosi „Tele2“ ir „Stumbrui“ daryti reklamos darbai

Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Drum“, vykstančiame Slovėnijoje, tarp finalininkų pateko 5...

Rinkodara
2018.10.17
„Good one“ – antrus metus iš eilės „Deloitte“ įvertinimas

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ antrus metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2018.10.17
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 6

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 12

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau