Populiarus animacinis veikėjas „Angry Bird“ masina padirbinėtojus

Publikuota: 2018-04-25
Carlo Allegri („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Carlo Allegri („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Vilniaus apygardos teismo sprendimu UAB „Profisa“ turės sunaikinti beveik 3.000 vnt. kramtomosios gumos pakuočių su „pikto paukščio“ („Angry Birds“) prekės ženklo imitacija.

Tokio sprendimo sulaukusi UAB „Profisa“ – jau dvidešimt metų veikianti saldumynų importuotoja iš įvairių pasaulio šalių: Argentinos, Brazilijos, Ispanijos, Kinijos, Kolumbijos, Turkijos ir kt. Saldumynus ši įmonė eksportuoja į Baltarusiją, Kaliningradą, Rusiją, Ukrainą, taip pat prekiauja su ES šalimis: Estija, Latvija, Vokietija, Airija.

„Tačiau nepaisant ilgų verslo metų įmonė jau ne kartą susiduria su jai pritaikomomis muitinės priežiūros priemonėmis, kai yra sulaikomos iš Kinijos įvežamos prekės“, – teigia Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ patentinė patikėtinė, advokatė, asocijuota partnerė, pridurdama, kad su panašia situacija susidurta ir 2017 m. pabaigoje, kai teismo sprendimu įmonei buvo nurodyta savo sąskaita sunaikinti 1.576.224 vnt. kramtomosios gumos pakuočių taip pat pažymėtų „pikto paukščio“ vaizdu.

„Teisme taip pat yra nagrinėjamos ir kitos bylos dėl prekių, neteisėtai paženklintų kitiems subjektams priklausančiais prekių ženklais. Čia ketvirta tokia byla ir toliau tęsiasi tokios klastotės iš Kinijos“, – stebisi p. Lukauskienė, tačiau kol teisiniai sprendimai nėra baigti, jų nekomentuoja.

Paskutiniajame teisinio ginčo procese atsakovė bandė įrodinėti, kad ant pakuočių pateiktas „pikto paukščio“ vaizdas yra nepanašus į ieškovo „Rovio Entertainment Ltd.“ prekių ženklą, tačiau teismo tokie argumentai neįtikino.

„Nes tiek registruotame prekių ženkle, tiek ant sulaikytų prekių pakuočių yra pavaizduoti apvalūs (kas nėra būdinga paukščiams) geometrinę figūrą – apskritimą – primenantys raudonos spalvos pikti paukščiai su geltonos spalvos ypatingai stilizuotu snapu, kurie yra itin panašūs vizualiai. Teismas taip pat nustatė, kad tiek ieškovės registruotas prekių ženklas, tiek žymuo, kuriuo pažymėtos atsakovui priklausančios prekės, pasižymi tapačia stilistika ir žymens vaizdavimo būdu, t.y. tiek prekių ženklą, tiek atsakovės žymenį sudaro ne visas paukštis, o tik jo galva, sujungta su kūnu, nėra pavaizduotos paukščio kojos, sparnai ar kiti būtini elementai. Paukščiai pavaizduoti neįprastos paukščiams raudonos spalvos, su antakiais, primena jau minėtą geometrinę figūrą – apskritimą“, – pasiremdama sprendimu teigia advokatė, atstovavusi Suomijos bendrovės interesus.

Pasak p. Lukauskienės, savaime suprantama, kad rinkoje gali būti ir teisėtai tokiais prekių ženklais pažymėtų prekių, nes animacinių filmų veikėjų vaizdai dažnai yra registruojami prekių ženklais, vėliau jų naudojimą licencijuojant, tačiau tokiu atveju prekių pakuotėse paprastai ir yra nurodoma, kad prekės yra gaminamos turint teisėto prekių ženklo savininko leidimą.

„To šiuo atveju atsakovas taip pat teisme negalėjo įrodyti“, – priduria p. Lukauskienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vaistų ir papildų reklamos nedraus, bet reglamentuos kitaip

Vaistinių ir nereceptinių vaistų bei papildų reklama nebus uždrausta, tačiau nuo kitų metų bus...

Verslo aplinka
2018.05.24
„Fabula“ parsiveža „Sabre“ statulėlę

„Fabula Hill+Knowlton Strategies“ triumfavo pasauliniuose komunikacijos rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“...

Rinkodara
2018.05.24
„Ergo“ konkursą laimėjo dvi agentūros

Draudimo bendrovė „Ergo“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo ir socialinių tinklų komunikacijos...

Rinkodara
2018.05.23
„Western Union“ Lietuvoje pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Mokėjimų paslaugų „Western Union“ padalinys Lietuvoje pradeda bendradarbiauti su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.05.23
„Viasat“ registruoja visą eilę naujų prekės ženklų 1

Estijos „TV Play Baltics“, buvusi „Viasat“, mokamos TV tiekėja Lietuvoje registruoja net 19 naujų prekės...

Rinkodara
2018.05.23
Didžiausias reklaminis tentas – Lietuvos rekordų knygoje

Statomą Kauno verslo centrą „Business Leaders Center“ dengiantis reklaminis tentas pateko į Lietuvos rekordų...

Rinkodara
2018.05.22
Seimas leidžiasi į diskusijas, ar uždrausti azartinių lošimų reklamą 8

Seimas svarstys, ar nuo 2019 metų uždrausti azartinių lošimų reklamą. Reklama nebūtų laikoma tik lošimų...

Rinkodara
2018.05.22
„Tele2“ rinkodaros vadovas: apie partnerystes ir ilgalaikį komunikacijos braižą Premium 2

Rinkodara – ne taktinė, bet strateginė įmonės funkcija. Rinkodaros vadovas turi būti atsakingas ne vien už...

Rinkodara
2018.05.22
„Jaunųjų liūtų“ konkurse Lietuvai atstovaus „DDB Vilnius“ komanda 2

„Jaunųjų liūtų“ konkurso atranką Lietuvoje laimėjo reklamos agentūros „DDB Vilnius“ komanda – Viktorija...

Rinkodara
2018.05.21
„Technopolis Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Suomių nekilnojamo turto bendrovė „Technopolis“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.05.21
Nuplagijuotas šūkis „Geriausia vieta keisti ratus“ kainuos per 10.000 Eur 7

Reklamjuostė „Vianor geriausia vieta keisti ratus!“, Apeliacinio teismo vertinimu, faktiškai yra kitos įmonės...

Pramonė
2018.05.21
Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
2018.05.21
Didžiausius atlyginimus mokančios ryšių su visuomene agentūros 1

Tarp ryšių su visuomene agentūrų didžiausią atlyginimą šį kovą mokėjo integruotos komunikacijos bendrovė...

Rinkodara
2018.05.20
Aprangos kūrėjai atkreipia dėmesį, o tada pasiraitoja rankoves

Perpildytoje mados rinkoje krizę išgyvena ir prekybininkai, ir kūrėjai. O dažnas gana garsus ar bent stabilų...

Rinkodara
2018.05.20
Šimtmečio minėjimo renginių reklamai jau skirta per 2 mln. Eur 1

Valstybės atkūrimo šimtmečio renginių reklamai pirmąjį šių metų ketvirtį valstybė skyrė apie 2,1 mln. eurų,...

Rinkodara
2018.05.19
IKEA nepraleido karališkųjų vestuvių šanso 3

Šiandien vykstančios karališkosios vestuvės Didžiojoje Britanijoje – visuotinė šventė ne tik šioje šalyje.

Rinkodara
2018.05.19
Metų komunikacijos agentūros laurai keliauja į „Idea Prima“ rankas 2

Metiniame komunikacijos sektoriaus renginyje „PR Impact Awards 2018“ Metų komunikacijos agentūra išrinkta...

Rinkodara
2018.05.19
Skirta bauda už klaidinančią šlepečių reklamą e. parduotuvėje „paciupk.lt“ 4

Konkurencijos taryba nustatė, kad elektroninėje parduotuvėje „paciupk.lt“ skleista trijų prekių reklama...

Rinkodara
2018.05.16
„Gap“ atsiprašė dėl marškinėlių su neteisingu Kinijos žemėlapiu

Didžiausia Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prekybos drabužiais bendrovė „Gap“ viešai atsiprašė ir iš...

Vadyba
2018.05.15
Akiratyje – ne vaistinės, o papildai ir gamintojų vizitai pas gydytojus

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nepritaria vaistinių reklamos draudimui ir vadina tai...

Rinkodara
2018.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau