Populiarus animacinis veikėjas „Angry Bird“ masina padirbinėtojus

Publikuota: 2018-04-25
Carlo Allegri („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Carlo Allegri („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Vilniaus apygardos teismo sprendimu UAB „Profisa“ turės sunaikinti beveik 3.000 vnt. kramtomosios gumos pakuočių su „pikto paukščio“ („Angry Birds“) prekės ženklo imitacija.

Tokio sprendimo sulaukusi UAB „Profisa“ – jau dvidešimt metų veikianti saldumynų importuotoja iš įvairių pasaulio šalių: Argentinos, Brazilijos, Ispanijos, Kinijos, Kolumbijos, Turkijos ir kt. Saldumynus ši įmonė eksportuoja į Baltarusiją, Kaliningradą, Rusiją, Ukrainą, taip pat prekiauja su ES šalimis: Estija, Latvija, Vokietija, Airija.

„Tačiau nepaisant ilgų verslo metų įmonė jau ne kartą susiduria su jai pritaikomomis muitinės priežiūros priemonėmis, kai yra sulaikomos iš Kinijos įvežamos prekės“, – teigia Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ patentinė patikėtinė, advokatė, asocijuota partnerė, pridurdama, kad su panašia situacija susidurta ir 2017 m. pabaigoje, kai teismo sprendimu įmonei buvo nurodyta savo sąskaita sunaikinti 1.576.224 vnt. kramtomosios gumos pakuočių taip pat pažymėtų „pikto paukščio“ vaizdu.

„Teisme taip pat yra nagrinėjamos ir kitos bylos dėl prekių, neteisėtai paženklintų kitiems subjektams priklausančiais prekių ženklais. Čia ketvirta tokia byla ir toliau tęsiasi tokios klastotės iš Kinijos“, – stebisi p. Lukauskienė, tačiau kol teisiniai sprendimai nėra baigti, jų nekomentuoja.

Paskutiniajame teisinio ginčo procese atsakovė bandė įrodinėti, kad ant pakuočių pateiktas „pikto paukščio“ vaizdas yra nepanašus į ieškovo „Rovio Entertainment Ltd.“ prekių ženklą, tačiau teismo tokie argumentai neįtikino.

„Nes tiek registruotame prekių ženkle, tiek ant sulaikytų prekių pakuočių yra pavaizduoti apvalūs (kas nėra būdinga paukščiams) geometrinę figūrą – apskritimą – primenantys raudonos spalvos pikti paukščiai su geltonos spalvos ypatingai stilizuotu snapu, kurie yra itin panašūs vizualiai. Teismas taip pat nustatė, kad tiek ieškovės registruotas prekių ženklas, tiek žymuo, kuriuo pažymėtos atsakovui priklausančios prekės, pasižymi tapačia stilistika ir žymens vaizdavimo būdu, t.y. tiek prekių ženklą, tiek atsakovės žymenį sudaro ne visas paukštis, o tik jo galva, sujungta su kūnu, nėra pavaizduotos paukščio kojos, sparnai ar kiti būtini elementai. Paukščiai pavaizduoti neįprastos paukščiams raudonos spalvos, su antakiais, primena jau minėtą geometrinę figūrą – apskritimą“, – pasiremdama sprendimu teigia advokatė, atstovavusi Suomijos bendrovės interesus.

Pasak p. Lukauskienės, savaime suprantama, kad rinkoje gali būti ir teisėtai tokiais prekių ženklais pažymėtų prekių, nes animacinių filmų veikėjų vaizdai dažnai yra registruojami prekių ženklais, vėliau jų naudojimą licencijuojant, tačiau tokiu atveju prekių pakuotėse paprastai ir yra nurodoma, kad prekės yra gaminamos turint teisėto prekių ženklo savininko leidimą.

„To šiuo atveju atsakovas taip pat teisme negalėjo įrodyti“, – priduria p. Lukauskienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Pegaso“ patirtis: knygų pardavimus augina kitos prekės Premium

„Pegaso“ tinklą valdanti UAB „ALG knygynai“ sėkmingu projektu vadina pasirinktą naują knygyno koncepciją, kur...

Rinkodara
05:45
„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų 3

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia...

Rinkodara
2019.01.22
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 18

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau