Populiarus animacinis veikėjas „Angry Bird“ masina padirbinėtojus

Publikuota: 2018-04-25
Carlo Allegri („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Carlo Allegri („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Vilniaus apygardos teismo sprendimu UAB „Profisa“ turės sunaikinti beveik 3.000 vnt. kramtomosios gumos pakuočių su „pikto paukščio“ („Angry Birds“) prekės ženklo imitacija.

Tokio sprendimo sulaukusi UAB „Profisa“ – jau dvidešimt metų veikianti saldumynų importuotoja iš įvairių pasaulio šalių: Argentinos, Brazilijos, Ispanijos, Kinijos, Kolumbijos, Turkijos ir kt. Saldumynus ši įmonė eksportuoja į Baltarusiją, Kaliningradą, Rusiją, Ukrainą, taip pat prekiauja su ES šalimis: Estija, Latvija, Vokietija, Airija.

„Tačiau nepaisant ilgų verslo metų įmonė jau ne kartą susiduria su jai pritaikomomis muitinės priežiūros priemonėmis, kai yra sulaikomos iš Kinijos įvežamos prekės“, – teigia Inga Lukauskienė, advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ patentinė patikėtinė, advokatė, asocijuota partnerė, pridurdama, kad su panašia situacija susidurta ir 2017 m. pabaigoje, kai teismo sprendimu įmonei buvo nurodyta savo sąskaita sunaikinti 1.576.224 vnt. kramtomosios gumos pakuočių taip pat pažymėtų „pikto paukščio“ vaizdu.

„Teisme taip pat yra nagrinėjamos ir kitos bylos dėl prekių, neteisėtai paženklintų kitiems subjektams priklausančiais prekių ženklais. Čia ketvirta tokia byla ir toliau tęsiasi tokios klastotės iš Kinijos“, – stebisi p. Lukauskienė, tačiau kol teisiniai sprendimai nėra baigti, jų nekomentuoja.

Paskutiniajame teisinio ginčo procese atsakovė bandė įrodinėti, kad ant pakuočių pateiktas „pikto paukščio“ vaizdas yra nepanašus į ieškovo „Rovio Entertainment Ltd.“ prekių ženklą, tačiau teismo tokie argumentai neįtikino.

„Nes tiek registruotame prekių ženkle, tiek ant sulaikytų prekių pakuočių yra pavaizduoti apvalūs (kas nėra būdinga paukščiams) geometrinę figūrą – apskritimą – primenantys raudonos spalvos pikti paukščiai su geltonos spalvos ypatingai stilizuotu snapu, kurie yra itin panašūs vizualiai. Teismas taip pat nustatė, kad tiek ieškovės registruotas prekių ženklas, tiek žymuo, kuriuo pažymėtos atsakovui priklausančios prekės, pasižymi tapačia stilistika ir žymens vaizdavimo būdu, t.y. tiek prekių ženklą, tiek atsakovės žymenį sudaro ne visas paukštis, o tik jo galva, sujungta su kūnu, nėra pavaizduotos paukščio kojos, sparnai ar kiti būtini elementai. Paukščiai pavaizduoti neįprastos paukščiams raudonos spalvos, su antakiais, primena jau minėtą geometrinę figūrą – apskritimą“, – pasiremdama sprendimu teigia advokatė, atstovavusi Suomijos bendrovės interesus.

Pasak p. Lukauskienės, savaime suprantama, kad rinkoje gali būti ir teisėtai tokiais prekių ženklais pažymėtų prekių, nes animacinių filmų veikėjų vaizdai dažnai yra registruojami prekių ženklais, vėliau jų naudojimą licencijuojant, tačiau tokiu atveju prekių pakuotėse paprastai ir yra nurodoma, kad prekės yra gaminamos turint teisėto prekių ženklo savininko leidimą.

„To šiuo atveju atsakovas taip pat teisme negalėjo įrodyti“, – priduria p. Lukauskienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarp savaitės reklamų: ruduo su „Telia“ ir LRT

Tarp savaitės reklamų: stebinantis ruduo su „Telia“ (reklamos agentūra „McCann Vilnius“), naujieji iššūkiai...

Rinkodara
2018.08.21
„Telia“ ir „Bitė“ skundžia „Tele2“ reklamas 2

Panašu, kad ruduo į telekomunikacijų sektorių grįžta su trenksmu – bendrovės aštriai sukryžiavo ietis savo...

Rinkodara
2018.08.21
LRT turi naują komunikacijos vadovę 1

Nacionalinio transliuotojo komunikacijos ir rinkodaros imasi nauja vadovė – nuo pirmadienio LRT Komunikacijos...

Rinkodara
2018.08.21
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ ginčą dėl reklamos sprendžia teisme

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ skundžia „Tele2“ reklamą, kurioje buvo naudojamas „Labas“ prekės...

Rinkodara
2018.08.20
„Eesti Meedia“ įgyvendino Konkurencijos tarybos įpareigojimus 4

Konkurencijos taryba teigia, kad Estijos bendrovė „Eesti Meedia“, kuriai buvo atsisakyta suteikti leidimą...

Rinkodara
2018.08.20
Grožio prekių rinka: augimas lėtėja, braunasi konkurentai Premium 2

Ramų santūriai augančių kosmetikos ir parfumerijos prekių tinklų gyvenimą jaukia konkurenciją jiems...

Taikiu bendradarbiavimu baigėsi ginčas tarp „Laimos“ ir „Kata Kiosk“

Saldumynų gamintoja „Orkla Confectionery & Snacks Latvija“, valdanti prekės ženklą „Laima“, taikiai išsprendė...

Rinkodara
2018.08.19
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 5

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 8

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 16

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 24

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau