Buvę darbuotojai ir pikti klientai – didžiausias rizikos šaltinis

Publikuota: 2018-04-01
Miglė Petkevičienė, advokato kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Miglė Petkevičienė, advokato kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Gegužę įsigalios naujasis Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas. Nors verslai tam įnirtingai rengiasi, greičiausiai ne visi spės visapusiškai pasiruošti.

Pasak Miglės Petkevičienės, advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotosios teisininkės, tik 4 šalys iš 28 – Austrija, Vokietija, Belgija ir Slovakija – yra priėmusios visus reikiamus galutinius teisės aktus, o kitose tėra parengti įstatymo projektai. Aštuonios valstybės narės dar apskritai nėra pasirengusios ir paskelbusios jokių įgyvendinančių teisės aktų ar jų projektų susijusių Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR).

„Lietuvos institucijos taip pat dar, atsižvelgdamos į rinkos dalyvių komentarus ir pastabas, tebederina galutinius teisės aktus. Reglamente yra pateikiama daug nuostatų, kurios gali būti detalizuojamos nacionalinėje teisėje. Tad iš vienos pusės, tikslas buvo gražus – buvo stengiamasi sukurti vienodą reglamentavimą, kad vienodomis taisyklėmis žaistų visa Europa, bet panašu, kad tai nebus įgyvendintas taip, kaip norėta pradžioje, o verslams veikiantiems skirtingose rinkose reikės vis pasitikrinti, kaip viena ar kita nuostata yra aiškinama skirtingose šalyse“, – pabrėžia p. Petkevičienė.

Pasak teisininkės, tikėtina, kad dažniausiai pažeidimai bus nulemti žmogiškosios klaidos, o didžiausi rizikos šaltiniai – pikti klientai ir nuoskaudą jaučiantys buvę darbuotojai.

„Privalu ne tik parengti IT sistemas, sutvarkyti teisinę bazę, bet ir skirti didžiulį dėmesį darbuotojams apmokyti, nes ne vien vadovai, bet ir registratūros darbuotojas, kasininkas turi tai žinoti, – primena p. Petkevičienė. – Mums kaip lietuviams būdinga viską kaupti. Taip pat su duomenimis elgiasi ir įmonės. Tačiau nėra tokių duomenų, kuriuos mes galime kaupti, saugoti neribotą laiką.“

Esminis momentas, kur reikėtų atkreipti didžiausią dėmesį, – riboti saugojimo trukmę ir mažinti duomenų kiekį.

Pirmas žingsnis verslininkams pradedant pasirengimą BDAR – pasirengti išorines privatumo politikas.

„Tai, kas yra įmonės viduje, pačių darbuotojų asmens duomenų apsaugą, galima palikti paskutinei minutei. Didžiausias prioritetas turėtų būti jūsų klientai, jų duomenų tvarkymas, rinkodaros veiksmai, naujienlaiškių siuntimas, – pabrėžia p. Petkevičienė. – Turime susitaikyti, kad nuo šiol net darbuotojo gimtadienio ar jo nuotraukos įmonės intranete negalime skelbti be leidimo. Darote renginį – parašykite kvietime, kad bus filmuojama, fotografuojama.“

Kartu teisininkė pabrėžia, kad reglamentas nepanaikina protingumo principo, t. y. nereiškia, kad turime trinti 10 m. senumo įrašus „Facebook“, tačiau tai, ką verslas daro dabar arba po gegužės 25 d., atsiduria po didinamuoju stiklu.

Plačiau apie asmens duomenų apsaugos reglamantą skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
05:45
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
05:45
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
05:45
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau