Buvę darbuotojai ir pikti klientai – didžiausias rizikos šaltinis

Publikuota: 2018-04-01
Miglė Petkevičienė, advokato kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Miglė Petkevičienė, advokato kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Gegužę įsigalios naujasis Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas. Nors verslai tam įnirtingai rengiasi, greičiausiai ne visi spės visapusiškai pasiruošti.

Pasak Miglės Petkevičienės, advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotosios teisininkės, tik 4 šalys iš 28 – Austrija, Vokietija, Belgija ir Slovakija – yra priėmusios visus reikiamus galutinius teisės aktus, o kitose tėra parengti įstatymo projektai. Aštuonios valstybės narės dar apskritai nėra pasirengusios ir paskelbusios jokių įgyvendinančių teisės aktų ar jų projektų susijusių Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR).

„Lietuvos institucijos taip pat dar, atsižvelgdamos į rinkos dalyvių komentarus ir pastabas, tebederina galutinius teisės aktus. Reglamente yra pateikiama daug nuostatų, kurios gali būti detalizuojamos nacionalinėje teisėje. Tad iš vienos pusės, tikslas buvo gražus – buvo stengiamasi sukurti vienodą reglamentavimą, kad vienodomis taisyklėmis žaistų visa Europa, bet panašu, kad tai nebus įgyvendintas taip, kaip norėta pradžioje, o verslams veikiantiems skirtingose rinkose reikės vis pasitikrinti, kaip viena ar kita nuostata yra aiškinama skirtingose šalyse“, – pabrėžia p. Petkevičienė.

Pasak teisininkės, tikėtina, kad dažniausiai pažeidimai bus nulemti žmogiškosios klaidos, o didžiausi rizikos šaltiniai – pikti klientai ir nuoskaudą jaučiantys buvę darbuotojai.

„Privalu ne tik parengti IT sistemas, sutvarkyti teisinę bazę, bet ir skirti didžiulį dėmesį darbuotojams apmokyti, nes ne vien vadovai, bet ir registratūros darbuotojas, kasininkas turi tai žinoti, – primena p. Petkevičienė. – Mums kaip lietuviams būdinga viską kaupti. Taip pat su duomenimis elgiasi ir įmonės. Tačiau nėra tokių duomenų, kuriuos mes galime kaupti, saugoti neribotą laiką.“

Esminis momentas, kur reikėtų atkreipti didžiausią dėmesį, – riboti saugojimo trukmę ir mažinti duomenų kiekį.

Pirmas žingsnis verslininkams pradedant pasirengimą BDAR – pasirengti išorines privatumo politikas.

„Tai, kas yra įmonės viduje, pačių darbuotojų asmens duomenų apsaugą, galima palikti paskutinei minutei. Didžiausias prioritetas turėtų būti jūsų klientai, jų duomenų tvarkymas, rinkodaros veiksmai, naujienlaiškių siuntimas, – pabrėžia p. Petkevičienė. – Turime susitaikyti, kad nuo šiol net darbuotojo gimtadienio ar jo nuotraukos įmonės intranete negalime skelbti be leidimo. Darote renginį – parašykite kvietime, kad bus filmuojama, fotografuojama.“

Kartu teisininkė pabrėžia, kad reglamentas nepanaikina protingumo principo, t. y. nereiškia, kad turime trinti 10 m. senumo įrašus „Facebook“, tačiau tai, ką verslas daro dabar arba po gegužės 25 d., atsiduria po didinamuoju stiklu.

Plačiau apie asmens duomenų apsaugos reglamantą skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
19:50
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
17:30
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 1

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
06:00
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau