Buvę darbuotojai ir pikti klientai – didžiausias rizikos šaltinis

Publikuota: 2018-04-01
Miglė Petkevičienė, advokato kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Miglė Petkevičienė, advokato kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Gegužę įsigalios naujasis Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas. Nors verslai tam įnirtingai rengiasi, greičiausiai ne visi spės visapusiškai pasiruošti.

Pasak Miglės Petkevičienės, advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotosios teisininkės, tik 4 šalys iš 28 – Austrija, Vokietija, Belgija ir Slovakija – yra priėmusios visus reikiamus galutinius teisės aktus, o kitose tėra parengti įstatymo projektai. Aštuonios valstybės narės dar apskritai nėra pasirengusios ir paskelbusios jokių įgyvendinančių teisės aktų ar jų projektų susijusių Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR).

„Lietuvos institucijos taip pat dar, atsižvelgdamos į rinkos dalyvių komentarus ir pastabas, tebederina galutinius teisės aktus. Reglamente yra pateikiama daug nuostatų, kurios gali būti detalizuojamos nacionalinėje teisėje. Tad iš vienos pusės, tikslas buvo gražus – buvo stengiamasi sukurti vienodą reglamentavimą, kad vienodomis taisyklėmis žaistų visa Europa, bet panašu, kad tai nebus įgyvendintas taip, kaip norėta pradžioje, o verslams veikiantiems skirtingose rinkose reikės vis pasitikrinti, kaip viena ar kita nuostata yra aiškinama skirtingose šalyse“, – pabrėžia p. Petkevičienė.

Pasak teisininkės, tikėtina, kad dažniausiai pažeidimai bus nulemti žmogiškosios klaidos, o didžiausi rizikos šaltiniai – pikti klientai ir nuoskaudą jaučiantys buvę darbuotojai.

„Privalu ne tik parengti IT sistemas, sutvarkyti teisinę bazę, bet ir skirti didžiulį dėmesį darbuotojams apmokyti, nes ne vien vadovai, bet ir registratūros darbuotojas, kasininkas turi tai žinoti, – primena p. Petkevičienė. – Mums kaip lietuviams būdinga viską kaupti. Taip pat su duomenimis elgiasi ir įmonės. Tačiau nėra tokių duomenų, kuriuos mes galime kaupti, saugoti neribotą laiką.“

Esminis momentas, kur reikėtų atkreipti didžiausią dėmesį, – riboti saugojimo trukmę ir mažinti duomenų kiekį.

Pirmas žingsnis verslininkams pradedant pasirengimą BDAR – pasirengti išorines privatumo politikas.

„Tai, kas yra įmonės viduje, pačių darbuotojų asmens duomenų apsaugą, galima palikti paskutinei minutei. Didžiausias prioritetas turėtų būti jūsų klientai, jų duomenų tvarkymas, rinkodaros veiksmai, naujienlaiškių siuntimas, – pabrėžia p. Petkevičienė. – Turime susitaikyti, kad nuo šiol net darbuotojo gimtadienio ar jo nuotraukos įmonės intranete negalime skelbti be leidimo. Darote renginį – parašykite kvietime, kad bus filmuojama, fotografuojama.“

Kartu teisininkė pabrėžia, kad reglamentas nepanaikina protingumo principo, t. y. nereiškia, kad turime trinti 10 m. senumo įrašus „Facebook“, tačiau tai, ką verslas daro dabar arba po gegužės 25 d., atsiduria po didinamuoju stiklu.

Plačiau apie asmens duomenų apsaugos reglamantą skaitykite čia.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
09:40
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau