„Pigu“ skelbtomis akcijomis klaidino vartotojus, bendrovė žada skųsti baudą

Publikuota: 2018-03-26
Atnaujinta 2018-03-26 12:42
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Konkurencijos taryba pripažino, kad internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleista trijų prietaisų reklama klaidino vartotojus. Už Reklamos įstatymo pažeidimą bendrovei „Pigu“ skirta 4.500 Eur bauda. Bendrovė ketina skųsti Konkurencijos tarybos nutarimą.

Konkurencijos tarybos ekspertai tyrimą pradėjo po to, kai atsitiktinai pasirinkę prekes svetainėje pigu.lt, užfiksavo, kad kavamalei (smulkintuvui) „ProfiCook“, kavamalei „Maestro“ ir ventiliatoriui „Volteno“ skelbiamos riboto laikotarpio akcijos, tačiau nurodytam laikui pasibaigus, beveik iš karto vėl būdavo pateikiami tokie patys pasiūlymai.

Tyrimo metu nustatyta, kad nuo 2017 m. gegužės 15 d. iki liepos 7 d. minėtoms prekėms skelbtos akcijos trukdavo 1, 2, 4 arba 5 dienas, kurioms praėjus, po kelių dienų ar netgi kitą dieną analogiški akcijų pasiūlymai buvo pradedami skleisti iš naujo. Tokios besikartojančios akcijos, pažymėtos mažėjantį laiką skaičiuojančiu laikrodžiu, skelbtos nuo 4 iki 9 kartų.

Anot Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojo Elono Šato, tokie „Pigu“ veiksmai vertintini kaip apgaulingi – sudarantys įspūdį, jog prekę už akcinę kainą bus galima įsigyti tik gana trumpu laikotarpiu, taip siekiant paskatinti vidutinį vartotoją kuo greičiau priimti sprendimą dėl prekės įsigijimo.

„Pastaruoju metu pastebime nemažai atvejų, kuomet reklamuojamos akcijos kelia panašaus pobūdžio įtarimų dėl jų „trumpalaikiškumo“. Tikimės, kad šis sprendimas atgrasys ne tik pačią „Pigu“, bet ir kitas įmones nuo panašių vartotojus klaidinančių reklamų skleidimo“, – Tarybos išplatintame pranešime teigia p. Šatas.

Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad tokia prekių reklama turi Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nurodytos klaidinančios komercinės veiklos požymių. Tokia veikla pasireiškia apgaulingu tvirtinimu, kad produktą už konkrečią kainą su nuolaida bus galima įsigyti tik ypač trumpą laikotarpį, taip siekiant paskatinti vartotojus nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant jiems galimybės ar pakankamai laiko priimti teisinga informacija paremtą sprendimą.

Pripažinus bendrovės „Pigu“ reklamą klaidinančia ir pažeidžiančia Reklamos įstatymą, įvertinus pažeidimo trukmę ir mastą, įmonei skirta 4.500 Eur bauda.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Tai ne pirmas kartas, kai internetinėje parduotuvėje pigu.lt skleidžiama reklama pripažinta klaidinančia. Už Reklamos įstatymo pažeidimus bendrovei „Pigu“ Konkurencijos taryba 2015 m. skyrė 7.360 Eur, 2016 m. – 5.400 Eur baudą.

Reklamos įstatyme numatyta, kad už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8.688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34.754 Eur bauda. Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal mažiausios ir didžiausios baudos vidurkį ir atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes, pažeidimo pobūdį, trukmę ir mastą.

Turi savo tiesą

Dainius Liulys, „Pigu.lt“ generalinis direktorius, teigia, kad Konkurencijos taryba visas išvadas dėl reklamos klaidingumo sieja su tuo, jog neva reklamomis vartotojams buvo komunikuojama apie sumažintas kainas – „akcines kainas su nuolaidomis“ ir tokiomis nuolaidomis pasinaudoti buvo suteikiamas trumpas laikotarpis.

„Tačiau nei viename iš pasiūlymų jokios nuolaidos nebuvo komunikuojamos, kaip ir tai, jog būtent kainos yra akcinės. Akcijos esmė buvo užtikrinti, kad atitinkama prekės kaina nedidės nustatytą laikotarpį. Akcijos metu prekės kainos nebuvo lyginamos su jokiomis kitomis kainomis. Dėl aršios konkurencijos kainos internete keičiasi net kelis kartus per dieną, todėl „Pigu“ siekė suteikti savo vartotojams stabilumą ir saugumą, garantuojant, jog nustatytą laiką kaina nebus aukštesnė nei nurodyta“, – aiškina p. Liulys.

Pasak jo, tyrimai atskleidžia, jog pirkėjas internete daug labiau apsvarsto savo sprendimą pirkti nei apsipirkdamas fizinėje parduotuvėje. Pirkimas internetu yra racionalus ir apgalvotas veiksmas, kuriam įvertinti internete užtenka iki kelių valandų, nes kainas palyginti galima vos kelių mygtukų paspaudimu.

„Konkurencijos taryba turėtų pripažinti, kad keičiasi laikai, technologijos daro didelę įtaką vartotojo įpročiams ir vertinti pirkėjo elgseną internete lyginant ją su fizine prekyba jau seniai nėra įmanoma. Mes nesutinkame su sprendimu, svarstome galimybę skųsti sprendimą aukštesnės instancijos teisme, nes mūsų komunikacija neklaidino kliento, joje buvo pateikta visa reikiama informacija klientui tinkamai priimti racionalų sprendimą“, – įsitikinęs p. Liulys.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

„Telia“ pasirinko naują socialinių tinklų agentūrą 6

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2018.08.17
Nuo rudens startuoja naujas „Laisvės TV“ ir Jakilaičio projektas 6

Nuo rudens sezono LRT nelikus žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedamos laidos „Dėmesio centre“, ji paskutinę...

Rinkodara
2018.08.17
Iš krepšinio pasitraukęs „Lietuvos rytas“ sporto veiklai nori prekės ženklo RYTAS 9

Žiniasklaidos grupę valdanti UAB „Lietuvos rytas“ Valstybiniame patentų biure pateikė paraišką registruoti...

Rinkodara
2018.08.17
„Telia“ atnaujina „Ežį“, jau investavo apie milijoną 16

Nepaisant jau kelerius metus trunkančios ir gana stabilios išankstinio mokėjimo klientų migracijos į...

Jakilaičio vedamas laidas transliuos ir LNK grupės kanalai 23

Nuo rugpjūčio 27 d. „Delfi TV“ eteryje startuoja žurnalisto Edmundo Jakilaičio vedama laida „DELFI dėmesio...

Rinkodara
2018.08.16
Karas tarp žiniasklaidos ir JAV prezidento nerimsta 5

Bemaž 200 JAV laikraščių šios dienos vedamuosiuose reiškia solidarų nepasitenkinimą dėl prezidento Donaldo...

Rinkodara
2018.08.16
„Prienų“ era po Ballų: dėkoja savivaldybei, bet laukia „Vytauto“ 2

Ballų šeimynėlės ženklu pažymėtas praėjęs sezonas Prienų krepšinio klubui buvo tragiškas sporto požiūriu, bet...

Laisvalaikis
2018.08.15
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 14

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau