Buvę darbuotojai ir pikti klientai – didžiausias rizikos šaltinis

Publikuota: 2018-03-25
Miglė Petkevičienė, advokato kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Miglė Petkevičienė, advokato kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotoji teisininkė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Verslai sparčiai ruošiasi gegužės pabaigoje įsigaliosiančiam Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui. Didžiausią dėmesį pradžioje derėtų skirti išorinėms privatumo politikoms.

Pasak Miglės Petkevičienės, advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ asocijuotosios teisininkės, tikėtina, kad nemažai verslų vis dėlto nespės visapusiškai pasiruošti ir ramiai pasitikti gegužės 25 d., kai įsigalios naujasis Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR).

Reglamentas pateikia labai daug nuostatų, kurios gali būti detalizuojamos nacionalinėje teisėje.

„Tad iš vienos pusės, tikslas buvo gražus – kad vienodomis taisyklėmis žaistų visa Europa, bet panašu, kad tai nebus įgyvendinta taip, kaip norėta pradžioje, o verslams veikiantiems skirtingose rinkose reikės vis pasitikrinti kaip viena ar kita nuostata yra aiškinama skirtingose šalyse“, – primena p. Petkevičienė.

Namų darbai dar nepadaryti

Paprašyta įvertinti, kaip Lietuvos verslininkai yra pasirengę naujajam reglamentui, pašnekovė teigia, kad geriau pasirengusios užsienio kapitalo bendrovės, tačiau ir jose dar toli gražu ne visi sprendimai yra lokaliai pritaikyti.

„Lietuviškos įmonės taip pat bunda – dar prieš pusmetį dažna įmonė nieko nebuvo padariusi, o dabar jau raitojasi rankoves. Šiandien matome didžiulį sujudimą“, – lygina teisininkė.

Pirmas žingsnis verslininkams pradedant pasirengimą BDAR – pasirengti išorines privatumo politikas.

„Tai, kas yra įmonės viduje, pačių darbuotojų asmens duomenų apsaugą, galima palikti paskutinei minutei. Didžiausias prioritetas turėtų būti jūsų klientai, jų duomenų tvarkymas, rinkodaros veiksmai, naujienlaiškių siuntimas, – pabrėžia p. Petkevičienė. – Turime susitaikyti, kad nuo šiol net darbuotojo gimtadienio ar jo nuotraukos įmonės intranete negalime skelbti be leidimo. Darote renginį – parašykite kvietime, kad bus filmuojama, fotografuojama.“

Kartu teisininkė pabrėžia, kad reglamentas nepanaikina protingumo principo, t. y. nereiškia, kad turime trinti 10 m. senumo įrašus „Facebook“, tačiau tai, ką verslas daro dabar arba po gegužės 25 d., atsiduria po didinamuoju stiklu.

„Tikėtina, kad dažniausiai pažeidimai bus nulemti žmogiškosios klaidos, o didžiausi rizikos šaltiniai – pikti klientai ir nuoskaudą jaučiantys buvę darbuotojai. Darbuotojas neatsakė, nepažymėjo reikiamos varnelės, neperdavė informacijos reikiamiems asmenims. Privalu ne tik parengti IT sistemas, sutvarkyti teisinę bazę, bet ir skirti didžiulį dėmesį darbuotojams apmokyti, nes ne vien vadovai, bet ir registratūros darbuotojas, kasininkas turi tai žinoti, – primena p. Petkevičienė. – Mums kaip lietuviams būdinga viską kaupti. Taip pat su duomenimis elgiasi ir įmonės. Tačiau nėra tokių duomenų, kuriuos mes galime kaupti, saugoti neribotą laiką.“

Žvelgiant pro rinkodaros prizmę, vienas pirmųjų darbų įmonėje prisitaikant prie BDAR yra įsitikinti, kad turite tinkamą pagrindą tiesioginei rinkodarai. Dažniausiai tai yra sutikimas. Plačiau apie tai skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 1

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 1

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 24

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau