Buvę darbuotojai ir pikti klientai – didžiausias rizikos šaltinis

Verslai sparčiai ruošiasi gegužės pabaigoje įsigaliosiančiam Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui. Didžiausią dėmesį pradžioje derėtų skirti išorinėms privatumo politikoms.
Pasak Miglės Petkevičienės, advokatų kontoros Ellex Valiunas asocijuotosios teisininkės, tikėtina, kad nemažai verslų vis dėlto nespės visapusiškai pasiruošti ir ramiai pasitikti gegužės 25 d., kai įsigalios naujasis Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR).
Reglamentas pateikia labai daug nuostatų, kurios gali būti detalizuojamos nacionalinėje teisėje.
Tad iš vienos pusės, tikslas buvo gražus kad vienodomis taisyklėmis žaistų visa Europa, bet panašu, kad tai nebus įgyvendinta taip, kaip norėta pradžioje, o verslams veikiantiems skirtingose rinkose reikės vis pasitikrinti kaip viena ar kita nuostata yra aiškinama skirtingose šalyse, primena p. Petkevičienė.
Namų darbai dar nepadaryti
Paprašyta įvertinti, kaip Lietuvos verslininkai yra pasirengę naujajam reglamentui, pašnekovė teigia, kad geriau pasirengusios užsienio kapitalo bendrovės, tačiau ir jose dar toli gražu ne visi sprendimai yra lokaliai pritaikyti.
Lietuviškos įmonės taip pat bunda dar prieš pusmetį dažna įmonė nieko nebuvo padariusi, o dabar jau raitojasi rankoves. Šiandien matome didžiulį sujudimą, lygina teisininkė.
Pirmas žingsnis verslininkams pradedant pasirengimą BDAR pasirengti išorines privatumo politikas.
Tai, kas yra įmonės viduje, pačių darbuotojų asmens duomenų apsaugą, galima palikti paskutinei minutei. Didžiausias prioritetas turėtų būti jūsų klientai, jų duomenų tvarkymas, rinkodaros veiksmai, naujienlaiškių siuntimas, pabrėžia p. Petkevičienė. Turime susitaikyti, kad nuo šiol net darbuotojo gimtadienio ar jo nuotraukos įmonės intranete negalime skelbti be leidimo. Darote renginį parašykite kvietime, kad bus filmuojama, fotografuojama.
Kartu teisininkė pabrėžia, kad reglamentas nepanaikina protingumo principo, t. y. nereiškia, kad turime trinti 10 m. senumo įrašus Facebook, tačiau tai, ką verslas daro dabar arba po gegužės 25 d., atsiduria po didinamuoju stiklu.
Tikėtina, kad dažniausiai pažeidimai bus nulemti žmogiškosios klaidos, o didžiausi rizikos šaltiniai pikti klientai ir nuoskaudą jaučiantys buvę darbuotojai. Darbuotojas neatsakė, nepažymėjo reikiamos varnelės, neperdavė informacijos reikiamiems asmenims. Privalu ne tik parengti IT sistemas, sutvarkyti teisinę bazę, bet ir skirti didžiulį dėmesį darbuotojams apmokyti, nes ne vien vadovai, bet ir registratūros darbuotojas, kasininkas turi tai žinoti, primena p. Petkevičienė. Mums kaip lietuviams būdinga viską kaupti. Taip pat su duomenimis elgiasi ir įmonės. Tačiau nėra tokių duomenų, kuriuos mes galime kaupti, saugoti neribotą laiką.
Žvelgiant pro rinkodaros prizmę, vienas pirmųjų darbų įmonėje prisitaikant prie BDAR yra įsitikinti, kad turite tinkamą pagrindą tiesioginei rinkodarai. Dažniausiai tai yra sutikimas. Plačiau apie tai skaitykite čia.
Rašyti komentarą
Rašyti komentarą