Smulkusis verslas tuo, ką turi, dalijasi tyliai

Publikuota: 2018-03-16
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Verslo pagrindinė funkcija – uždirbti pelno. Tačiau tos įmonės, kurios tuo pelnu nori ir moka dalintis, laimi daugiau.

Dažniausiai pelnu pasidalijama su darbuotojais, kad šie būtų labiau motyvuoti, nesidairytų kitos darbovietės, galų gale – jaustųsi smagiau. Tačiau vis daugiau verslininkų atsigręžia ir į bendruomenę, ypač tuos, kam pagalbos reikia labiausiai.

Įprastai manoma, kad paramą ir labdarą teikia stambusis verslas. Tai tiesa, bet tik iš dalies. Stambios bendrovės dažnai pasitelkia viešųjų ryšių specialistus, kurie žinią apie gerumo akciją ar tam skirtas lėšas paskleidžia plačiai – taip stiprinamas tos įmonės įvaizdis.

Tačiau labdara užsiima ir daugelis smulkių įmonių, tik daro tai tyliai.

VŽ kalbino ne vieną verslininką, kuris dalijasi savo produkcija su tais, kurie negali jos įsigyti. Ir tai daro net patys smulkiausi verslininkai. Pavyzdžiui, Irena Melčarska, sostinės MB „Irenos gėlės“ įkūrėja, pasakoja, kad jau ne kartą gėlių sodinukų yra gabenusi tiek senelių, tiek vaikų globos namams.

„Prieš kiekvieną sezoną pati užsisakau gėlių sodmenų iš užsienio. Būna, kad kurios nors rūšies prisiperku per daug ir nepavyksta išparduoti. Anksčiau viską susisodindavau į žemę savo sodyboje, bet paskui pagalvojau, kad grožį galiu dovanoti ir kitiems. Taip pradėjau bendradarbiauti su globos namais, dabar galvoju gėlių sodinukų dovanoti ir darželiams, mokykloms, kad vaikams būtų gražiau kieme“, – nurodo pašnekovė.

Dalijasi produkcija

Savo produkcija dalijasi ir kitos įmonės. Giedrius Petreikis, Kretingos UAB „Amazis“, valdančios kepyklą, direktorius, pasakoja, kad nuolat veža šviežių bandelių į vaikų namus.

„Išvežiodami produkciją į parduotuves, užsukam ir į globos namus, juk nesunku“, – sako p. Petreikis.

Rokas Liutkauskas, dviejų „Subway“ maitinimo įstaigų bendraturtis ir šio tinklo franšizės atstovas Lietuvoje, taip pat pasakoja, kad ne kartą sumuštinių ar jis pats, ar darbuotojai yra vežę į vaikų globos namus.

„Kartais būna dienų, kai pirkėjų sulaukiama kiek mažiau. Todėl matydami, kad visko, ką esame pasiruošę prekybai, iki darbo pabaigos neišparduosime, pridarome sumuštinių ir nugabename juos vaikams. Taip suteikiame jiems džiaugsmo, be to, pra

Kai kada smulkios įmonės, išnaudodamos savo patirtį, į gerumo akcijas įtraukia ir partnerius, ir gyventojus.

Vilniaus UAB „Supakuota“ irgi ėmėsi iniciatyvos, padėsiančios apranga ir buities daiktais aprūpinti skurstančiuosius. Į akciją įsijungė Lietuvos Raudonasis kryžius, Gausių

šeimų asociacija, siuntų bendrovė „Venipak“ ir kartu vykdo socialinį projektą „Gerumo dėžė”, kurio metu nebenešiojamus drabužius, avalynę ar kitus nebenaudojamus, bet naudingus daiktus, kurjeriai paims tiesiai iš žmonių namų ir pristatys minėtoms labdaros organizacijoms, kurios juos išdalins stokojantiems.

„Pastebėjome, kad žmonės turi daug daiktų, kuriuos mielai perleistų naudotis kitiems, tačiau tai nėra taip paprasta – reikia ieškoti, kas tuos daiktus priimtų, taip pat susiduriama su rūpesčiais juos transportuojant. Mes turime dėžių, bendradarbiaujame su kurjeriais, tad projektui įgyvendinti beliko rasti labdaros organizaciją, kuri sutiktų bendradarbiauti, ką jau pavyko padaryti”, –  apie idėją padėti gyventojams aukoti savo daiktus pasakoja Jonas Jarmolavičius, „Supakuota.lt“ vadovas. 

Per akciją tikimasi surinkti apie 500 dėžių su paaukotais daiktais.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
11:56
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 10

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau