„Ačiū, „Statoil“! Buvo malonu“: norvegų milžinė keičia pavadinimą

Publikuota: 2018-03-15
Toby Melville'io („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Toby Melville'io („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Norvegijos naftos ir gamtinių dujų gigantė „Statoil“ keičia vardą į „Equinor“, nes nebenori žodžio „nafta“ (angl. oil) dalies savo pavadinime. Tiesa, tik pavadinime – drastiškų veiklos pokyčių įmonė nežada.

„Pasaulis keičiasi, keičiasi ir „Statoil“, – bendrovės pranešime cituojamas Jonas Erikas Reinhardsenas, bendrovės valdybos pirmininkas. – Vyksta didžiausi pokyčiai mūsų energetikos sistemų istorijoje ir mes tikimės būti pirmosiose jų eilėse.“

Anot bendrovės, naujasis pavadinimas susideda iš „lygybę“ ir „pusiausvyrą“ (angl. equal, equality ir equilibrium) atspindinčios dalelės „Equi“ ir Norvegiją reiškiančios pabaigos „nor“.

Valdybos siūlymui keisti pavadinimą dar turės pritarti įmonės akcininkai gegužės 15 d., tačiau opozicijos šiuo klausimu, panašu, nesitikima – pasiūlymui pritaria ir už jį balsuos kontroliuojantį akcijų paketą (67%) valdanti Norvegijos vyriausybė.

Bendrovė taip pat pradėjo prekės ženklo įvedimo kampaniją su šūkiu – „Ačiū, Statoil! Buvo malonu“ (angl. „Thank You, Statoil! It's been a pleasure“). Pavadinimo keitimas bendrovei atsieis apie 30 mln. USD, su juo susijusį neįvardinamą asmenį cituoja „Bloomberg“.

nuotrauka::1 left

Keičia tik pavadinimą, ne verslą

Tokį pat sprendimą – pakeisti pavadinimą į tokį, kuris labiau atitiktų naują, nuo iškastinių energetikos išteklių nepriklausomos energetikos laikmetį, – praėjusių metų pabaigoje priėmė Danijos energetikos bendrovė DONG („Danish Oil and Natural Gas“). Ji pakeitė pavadinimą į „Orsted“, XVIII-XIX amžiuje gyvenusio, elektromagnetizmą atradusio danų fiziko Hanso Christiano Orstedo garbei.

Tiesa, šių metų pradžioje bendrovei teko dėl pavadinimo aiškintis teisme – p. Orstedo palikuonys padavė bendrovę į teismą teigdami, kad įmonė, pasisavindama šeimos vardą, pažeidė Danijos įstatymus, o jų giminės vardo naudojimas bendrovės pavadinime yra įžeidus.

„Statoil“ pavadinimo keitimas į „Equinor“ turėtų vykti sklandžiau - šiuo metu tokiu pavadinimu Norvegijoje yra registruota veterinarijos klinika žirgams, tačiau ji pati skelbia pavadinimą netrukus keisianti.

Visgi, danai posūkį link atsinaujinančios energetikos atliko ir veiksmais – įmonė pardavė su nafta ir dujomis susijusį verslą ir tapo didžiausia vėjo parkus jūroje valdančia bendrove pasaulyje. „Equinor“ tapsianti „Statoil“ planų nukreipti veiklos nuo Norvegijos kontinentinio šelfo neturi.

„Bendrovė vystys ilgalaikį turtą Norvegijos kontinentiniame šelfe, stiprins kertines veiklas ir vystys naujas augimo kryptis tarptautiniu mastu“, – teigiama įmonės pranešime.

„Statoil“ strategija, pristatyta praėjusiais metais, numato, kad 2030 m. įmonė 15-20% visų kapitalo investicijų turėtų skirti atsinaujinantiems energijos ištekliams.

nuotrauka::2

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
11:41
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 13

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
06:30
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau