Ką rodo įtakingiausiųjų reitingas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2018-03-11
„Inspired UM“ pristatymo nuotr.
„Inspired UM“ pristatymo nuotr.

Vyrai socialiniuose tinkluose yra linkę rečiau sekti nuomonės lyderius, tačiau skirtingai nei moterys, jie daugiau yra linkę komentuoti bei įsitraukti į diskusijas.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ tyrimas rodo, kad bemaž pusė, 46% respondentų seka bent vieną nuomonės formuotoją. Dažniau tai yra žmonės nuo 18 m. iki 34 m., Y (1981-1995 m.) ir Z (po 1995 m.) kartos atstovai, gyvenantys didžiuosiuose Lietuvos miestuose.

Iš tų vartotojų, kurie kasdien jungiasi prie socialinių tinklų ir seka bent vieną nuomonės formuotoją, daugiausia yra „Instagram“ (87%), „Youtube“ (65%) ir „Facebook“ (58%).

Vartotojai sako, kad jie tikrai atskiria nuomonės formuotojų turinį – su tokiu teiginiu visiškai sutiko 53% respondentų.

„Jie teigia suprantantys, kad tai yra reklama, bet palankiai priima tą turinį, tačiau kartu didžioji dalis vartotojų vis tiek ieško daugiau informacijos, tikrina atsiliepimus. O tie, kurie nepasitiki, dažniausia priežastimi įvardija, tiesmuką reklaminį turinį, jie teigia, kad norėtų labiau integruotų, subtilesnių žinučių“, – pabrėžia Rūta Matulaitienė, KOG Instituto Tyrimų vadovė.

nuotrauka::1

Diskutuoja daugiau

Įdomus faktas, kad vyrai yra labiau linkę komentuoti nuomonės sekėjus.

„Vyrai seka mažiau, bet yra aktyvesni, labiau įsitraukia į turinį. Moterys seka visko daugiau, bet jos mažiau komentuoja. Tyrimas rodo, kad vidutiniškai 82% vyrų yra linkę komentuoti sekėjus, kai moterų tarpe tokių – 60%“, – palygina p. Matulaitienė.

Populiariausios temos, kurias vartotojai yra linkę sekti: pomėgiai, aktyvus laisvalaikis, pramogos.

„Kai kurios įdomios labiau tik Z arba tik Y kartoms, pavyzdžiui, pastarajai labiau aktuali politika ir žurnalistika. Tad prekių ženklai turėtų labai aiškiai išsiskirti į kokią amžiaus kategoriją, segmentą jie taiko. O šiandien dauguma bando orientuotis į masinę auditoriją. Tada ir kyla klausimas, ar ta kampanija tikrai jiems bus veiksminga. Vargu. Jei norima, kad kampanija neštų net tik pasiekiamumą, bet ir rezultatą – pardavimus, privalu siaurinti auditoriją, – pataria p. Videikaitė. – Nebus sėkmės, jei tai bus trumpalaikė kampanija, nebus sėkmės, jei pasitelksite vos du brangiausius ir daugiausia sekėjų skaičiuojančius nuomonės formuotojus. Ne sekėjų skaičius lemia sėkmę“.

Reitinguos kitaip

Kartu agentūra pristato su užsienio partneriais sukurtą naują įrankį – IPI indeksą (angl. Influencer Power Index). Tai duomenų ir turinio analize paremtas indeksas, padedantis identifikuoti socialinių tinklų nuomonės formuotojų įtaką skirtingoms kategorijoms, o analizuojama yra ne viena platforma, o keturios: „Instagram“, „Facebook“, „Youtube“ ir „Twitter“.

„Su IPI indeksu galime matyti ir palyginti, kokie nuomonės formuotojai yra stipriausi skirtingose šalyse, skirtingose kategorijose. Tuo metu iki šiol nuomonės formuotojai buvo labiau reitinguojami vien pagal sekėjų skaičių. Svarbu yra tai, kad galima reguliuoti kiekvieno tinklo įtaką rezultatams, t.y. jeigu žinome, jog konkretaus prekės ženklo tikslinė auditorija nenaudoja „Twitter“, galima jį eliminuoti iš svertinio koeficiento ir pan.“, – apie galimybes kalba Jurgita Videikaitė, „Inspired UM“ Skaitmeninės reklamos skyriaus vadovė.

nuotrauka::2

Pagal agentūros sudarytą reitingą, įtakingiausiųjų trejetas Lietuvoje, žvelgiant į visus paminėtuosius socialinius tinklus, rikiuojasi taip: Žydrūnas Savickas, Jonas Valančiūnas, Vaidotas Grincevičius.

„Labiausiai prie to prisideda faktas, kad jie yra sekami ir tarptautiniu mastu, – teigia p. Videikaitė. – Mados sektoriuje stipriausiųjų trejetukas atrodo taip: Monika Linkytė, Gjan (Greta Jančytė) ir Karolina Meschino. Penkta – plaukikė Rūta Meilutytė“.

Plačiau apie nuomonės formuotojų rinkodarą skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Inspired UM“ tyrimo skaidrės. (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas „Viasat“ vardas – „TVPlay Home“

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ šiandien pristato naują pavadinimą ir...

Rinkodara
10:23
Geriausi pakuotės dizaino darbai vėl rungsis NAPA konkurse

Prasideda darbų priėmimas į ketvirtą kartą organizuojamus Nacionalinius pakuotės dizaino apdovanojimus NAPA.

Rinkodara
07:35
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau