Ką rodo įtakingiausiųjų reitingas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2018-03-11
„Inspired UM“ pristatymo nuotr.
„Inspired UM“ pristatymo nuotr.

Vyrai socialiniuose tinkluose yra linkę rečiau sekti nuomonės lyderius, tačiau skirtingai nei moterys, jie daugiau yra linkę komentuoti bei įsitraukti į diskusijas.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ tyrimas rodo, kad bemaž pusė, 46% respondentų seka bent vieną nuomonės formuotoją. Dažniau tai yra žmonės nuo 18 m. iki 34 m., Y (1981-1995 m.) ir Z (po 1995 m.) kartos atstovai, gyvenantys didžiuosiuose Lietuvos miestuose.

Iš tų vartotojų, kurie kasdien jungiasi prie socialinių tinklų ir seka bent vieną nuomonės formuotoją, daugiausia yra „Instagram“ (87%), „Youtube“ (65%) ir „Facebook“ (58%).

Vartotojai sako, kad jie tikrai atskiria nuomonės formuotojų turinį – su tokiu teiginiu visiškai sutiko 53% respondentų.

„Jie teigia suprantantys, kad tai yra reklama, bet palankiai priima tą turinį, tačiau kartu didžioji dalis vartotojų vis tiek ieško daugiau informacijos, tikrina atsiliepimus. O tie, kurie nepasitiki, dažniausia priežastimi įvardija, tiesmuką reklaminį turinį, jie teigia, kad norėtų labiau integruotų, subtilesnių žinučių“, – pabrėžia Rūta Matulaitienė, KOG Instituto Tyrimų vadovė.

nuotrauka::1

Diskutuoja daugiau

Įdomus faktas, kad vyrai yra labiau linkę komentuoti nuomonės sekėjus.

„Vyrai seka mažiau, bet yra aktyvesni, labiau įsitraukia į turinį. Moterys seka visko daugiau, bet jos mažiau komentuoja. Tyrimas rodo, kad vidutiniškai 82% vyrų yra linkę komentuoti sekėjus, kai moterų tarpe tokių – 60%“, – palygina p. Matulaitienė.

Populiariausios temos, kurias vartotojai yra linkę sekti: pomėgiai, aktyvus laisvalaikis, pramogos.

„Kai kurios įdomios labiau tik Z arba tik Y kartoms, pavyzdžiui, pastarajai labiau aktuali politika ir žurnalistika. Tad prekių ženklai turėtų labai aiškiai išsiskirti į kokią amžiaus kategoriją, segmentą jie taiko. O šiandien dauguma bando orientuotis į masinę auditoriją. Tada ir kyla klausimas, ar ta kampanija tikrai jiems bus veiksminga. Vargu. Jei norima, kad kampanija neštų net tik pasiekiamumą, bet ir rezultatą – pardavimus, privalu siaurinti auditoriją, – pataria p. Videikaitė. – Nebus sėkmės, jei tai bus trumpalaikė kampanija, nebus sėkmės, jei pasitelksite vos du brangiausius ir daugiausia sekėjų skaičiuojančius nuomonės formuotojus. Ne sekėjų skaičius lemia sėkmę“.

Reitinguos kitaip

Kartu agentūra pristato su užsienio partneriais sukurtą naują įrankį – IPI indeksą (angl. Influencer Power Index). Tai duomenų ir turinio analize paremtas indeksas, padedantis identifikuoti socialinių tinklų nuomonės formuotojų įtaką skirtingoms kategorijoms, o analizuojama yra ne viena platforma, o keturios: „Instagram“, „Facebook“, „Youtube“ ir „Twitter“.

„Su IPI indeksu galime matyti ir palyginti, kokie nuomonės formuotojai yra stipriausi skirtingose šalyse, skirtingose kategorijose. Tuo metu iki šiol nuomonės formuotojai buvo labiau reitinguojami vien pagal sekėjų skaičių. Svarbu yra tai, kad galima reguliuoti kiekvieno tinklo įtaką rezultatams, t.y. jeigu žinome, jog konkretaus prekės ženklo tikslinė auditorija nenaudoja „Twitter“, galima jį eliminuoti iš svertinio koeficiento ir pan.“, – apie galimybes kalba Jurgita Videikaitė, „Inspired UM“ Skaitmeninės reklamos skyriaus vadovė.

nuotrauka::2

Pagal agentūros sudarytą reitingą, įtakingiausiųjų trejetas Lietuvoje, žvelgiant į visus paminėtuosius socialinius tinklus, rikiuojasi taip: Žydrūnas Savickas, Jonas Valančiūnas, Vaidotas Grincevičius.

„Labiausiai prie to prisideda faktas, kad jie yra sekami ir tarptautiniu mastu, – teigia p. Videikaitė. – Mados sektoriuje stipriausiųjų trejetukas atrodo taip: Monika Linkytė, Gjan (Greta Jančytė) ir Karolina Meschino. Penkta – plaukikė Rūta Meilutytė“.

Plačiau apie nuomonės formuotojų rinkodarą skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Inspired UM“ tyrimo skaidrės. (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Telia Lietuvos“ ir „Fabulos“ draugystė tęsiasi, RSVA asociacija – byra

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ paskelbtą konkursą laimėjo esami partneriai – integruotos...

Rinkodara
13:25
Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
11:04
„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 24

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 1

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 6

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau