Ką rodo įtakingiausiųjų reitingas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2018-03-11
„Inspired UM“ pristatymo nuotr.
„Inspired UM“ pristatymo nuotr.

Vyrai socialiniuose tinkluose yra linkę rečiau sekti nuomonės lyderius, tačiau skirtingai nei moterys, jie daugiau yra linkę komentuoti bei įsitraukti į diskusijas.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ tyrimas rodo, kad bemaž pusė, 46% respondentų seka bent vieną nuomonės formuotoją. Dažniau tai yra žmonės nuo 18 m. iki 34 m., Y (1981-1995 m.) ir Z (po 1995 m.) kartos atstovai, gyvenantys didžiuosiuose Lietuvos miestuose.

Iš tų vartotojų, kurie kasdien jungiasi prie socialinių tinklų ir seka bent vieną nuomonės formuotoją, daugiausia yra „Instagram“ (87%), „Youtube“ (65%) ir „Facebook“ (58%).

Vartotojai sako, kad jie tikrai atskiria nuomonės formuotojų turinį – su tokiu teiginiu visiškai sutiko 53% respondentų.

„Jie teigia suprantantys, kad tai yra reklama, bet palankiai priima tą turinį, tačiau kartu didžioji dalis vartotojų vis tiek ieško daugiau informacijos, tikrina atsiliepimus. O tie, kurie nepasitiki, dažniausia priežastimi įvardija, tiesmuką reklaminį turinį, jie teigia, kad norėtų labiau integruotų, subtilesnių žinučių“, – pabrėžia Rūta Matulaitienė, KOG Instituto Tyrimų vadovė.

nuotrauka::1

Diskutuoja daugiau

Įdomus faktas, kad vyrai yra labiau linkę komentuoti nuomonės sekėjus.

„Vyrai seka mažiau, bet yra aktyvesni, labiau įsitraukia į turinį. Moterys seka visko daugiau, bet jos mažiau komentuoja. Tyrimas rodo, kad vidutiniškai 82% vyrų yra linkę komentuoti sekėjus, kai moterų tarpe tokių – 60%“, – palygina p. Matulaitienė.

Populiariausios temos, kurias vartotojai yra linkę sekti: pomėgiai, aktyvus laisvalaikis, pramogos.

„Kai kurios įdomios labiau tik Z arba tik Y kartoms, pavyzdžiui, pastarajai labiau aktuali politika ir žurnalistika. Tad prekių ženklai turėtų labai aiškiai išsiskirti į kokią amžiaus kategoriją, segmentą jie taiko. O šiandien dauguma bando orientuotis į masinę auditoriją. Tada ir kyla klausimas, ar ta kampanija tikrai jiems bus veiksminga. Vargu. Jei norima, kad kampanija neštų net tik pasiekiamumą, bet ir rezultatą – pardavimus, privalu siaurinti auditoriją, – pataria p. Videikaitė. – Nebus sėkmės, jei tai bus trumpalaikė kampanija, nebus sėkmės, jei pasitelksite vos du brangiausius ir daugiausia sekėjų skaičiuojančius nuomonės formuotojus. Ne sekėjų skaičius lemia sėkmę“.

Reitinguos kitaip

Kartu agentūra pristato su užsienio partneriais sukurtą naują įrankį – IPI indeksą (angl. Influencer Power Index). Tai duomenų ir turinio analize paremtas indeksas, padedantis identifikuoti socialinių tinklų nuomonės formuotojų įtaką skirtingoms kategorijoms, o analizuojama yra ne viena platforma, o keturios: „Instagram“, „Facebook“, „Youtube“ ir „Twitter“.

„Su IPI indeksu galime matyti ir palyginti, kokie nuomonės formuotojai yra stipriausi skirtingose šalyse, skirtingose kategorijose. Tuo metu iki šiol nuomonės formuotojai buvo labiau reitinguojami vien pagal sekėjų skaičių. Svarbu yra tai, kad galima reguliuoti kiekvieno tinklo įtaką rezultatams, t.y. jeigu žinome, jog konkretaus prekės ženklo tikslinė auditorija nenaudoja „Twitter“, galima jį eliminuoti iš svertinio koeficiento ir pan.“, – apie galimybes kalba Jurgita Videikaitė, „Inspired UM“ Skaitmeninės reklamos skyriaus vadovė.

nuotrauka::2

Pagal agentūros sudarytą reitingą, įtakingiausiųjų trejetas Lietuvoje, žvelgiant į visus paminėtuosius socialinius tinklus, rikiuojasi taip: Žydrūnas Savickas, Jonas Valančiūnas, Vaidotas Grincevičius.

„Labiausiai prie to prisideda faktas, kad jie yra sekami ir tarptautiniu mastu, – teigia p. Videikaitė. – Mados sektoriuje stipriausiųjų trejetukas atrodo taip: Monika Linkytė, Gjan (Greta Jančytė) ir Karolina Meschino. Penkta – plaukikė Rūta Meilutytė“.

Plačiau apie nuomonės formuotojų rinkodarą skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Inspired UM“ tyrimo skaidrės. (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nelieka trijų „BIOK laboratorijos“ prekių ženklų 9

Kosmetikos gamintoja „BIOK laboratorija“ vietoj trijų prekės ženklų „Rasa“, „Aras“ ir „Biok dermatology“...

Rinkodara
11:58
Naujas investuotojas: į Kauną atėjo Olandijos programinės įrangos kūrėja

Olandijos  duomenų valdymo sistemų kūrėja „Hyarchis“ įsikūrė Kaune ir pradeda samdyti darbuotojus.

„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium 2

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
08:25
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 7

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 1

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 1

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 25

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau