Ką rodo įtakingiausiųjų reitingas socialiniuose tinkluose

Publikuota: 2018-03-11
„Inspired UM“ pristatymo nuotr.
„Inspired UM“ pristatymo nuotr.

Vyrai socialiniuose tinkluose yra linkę rečiau sekti nuomonės lyderius, tačiau skirtingai nei moterys, jie daugiau yra linkę komentuoti bei įsitraukti į diskusijas.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ tyrimas rodo, kad bemaž pusė, 46% respondentų seka bent vieną nuomonės formuotoją. Dažniau tai yra žmonės nuo 18 m. iki 34 m., Y (1981-1995 m.) ir Z (po 1995 m.) kartos atstovai, gyvenantys didžiuosiuose Lietuvos miestuose.

Iš tų vartotojų, kurie kasdien jungiasi prie socialinių tinklų ir seka bent vieną nuomonės formuotoją, daugiausia yra „Instagram“ (87%), „Youtube“ (65%) ir „Facebook“ (58%).

Vartotojai sako, kad jie tikrai atskiria nuomonės formuotojų turinį – su tokiu teiginiu visiškai sutiko 53% respondentų.

„Jie teigia suprantantys, kad tai yra reklama, bet palankiai priima tą turinį, tačiau kartu didžioji dalis vartotojų vis tiek ieško daugiau informacijos, tikrina atsiliepimus. O tie, kurie nepasitiki, dažniausia priežastimi įvardija, tiesmuką reklaminį turinį, jie teigia, kad norėtų labiau integruotų, subtilesnių žinučių“, – pabrėžia Rūta Matulaitienė, KOG Instituto Tyrimų vadovė.

nuotrauka::1

Diskutuoja daugiau

Įdomus faktas, kad vyrai yra labiau linkę komentuoti nuomonės sekėjus.

„Vyrai seka mažiau, bet yra aktyvesni, labiau įsitraukia į turinį. Moterys seka visko daugiau, bet jos mažiau komentuoja. Tyrimas rodo, kad vidutiniškai 82% vyrų yra linkę komentuoti sekėjus, kai moterų tarpe tokių – 60%“, – palygina p. Matulaitienė.

Populiariausios temos, kurias vartotojai yra linkę sekti: pomėgiai, aktyvus laisvalaikis, pramogos.

„Kai kurios įdomios labiau tik Z arba tik Y kartoms, pavyzdžiui, pastarajai labiau aktuali politika ir žurnalistika. Tad prekių ženklai turėtų labai aiškiai išsiskirti į kokią amžiaus kategoriją, segmentą jie taiko. O šiandien dauguma bando orientuotis į masinę auditoriją. Tada ir kyla klausimas, ar ta kampanija tikrai jiems bus veiksminga. Vargu. Jei norima, kad kampanija neštų net tik pasiekiamumą, bet ir rezultatą – pardavimus, privalu siaurinti auditoriją, – pataria p. Videikaitė. – Nebus sėkmės, jei tai bus trumpalaikė kampanija, nebus sėkmės, jei pasitelksite vos du brangiausius ir daugiausia sekėjų skaičiuojančius nuomonės formuotojus. Ne sekėjų skaičius lemia sėkmę“.

Reitinguos kitaip

Kartu agentūra pristato su užsienio partneriais sukurtą naują įrankį – IPI indeksą (angl. Influencer Power Index). Tai duomenų ir turinio analize paremtas indeksas, padedantis identifikuoti socialinių tinklų nuomonės formuotojų įtaką skirtingoms kategorijoms, o analizuojama yra ne viena platforma, o keturios: „Instagram“, „Facebook“, „Youtube“ ir „Twitter“.

„Su IPI indeksu galime matyti ir palyginti, kokie nuomonės formuotojai yra stipriausi skirtingose šalyse, skirtingose kategorijose. Tuo metu iki šiol nuomonės formuotojai buvo labiau reitinguojami vien pagal sekėjų skaičių. Svarbu yra tai, kad galima reguliuoti kiekvieno tinklo įtaką rezultatams, t.y. jeigu žinome, jog konkretaus prekės ženklo tikslinė auditorija nenaudoja „Twitter“, galima jį eliminuoti iš svertinio koeficiento ir pan.“, – apie galimybes kalba Jurgita Videikaitė, „Inspired UM“ Skaitmeninės reklamos skyriaus vadovė.

nuotrauka::2

Pagal agentūros sudarytą reitingą, įtakingiausiųjų trejetas Lietuvoje, žvelgiant į visus paminėtuosius socialinius tinklus, rikiuojasi taip: Žydrūnas Savickas, Jonas Valančiūnas, Vaidotas Grincevičius.

„Labiausiai prie to prisideda faktas, kad jie yra sekami ir tarptautiniu mastu, – teigia p. Videikaitė. – Mados sektoriuje stipriausiųjų trejetukas atrodo taip: Monika Linkytė, Gjan (Greta Jančytė) ir Karolina Meschino. Penkta – plaukikė Rūta Meilutytė“.

Plačiau apie nuomonės formuotojų rinkodarą skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Inspired UM“ tyrimo skaidrės. (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 1

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau