3 svarbiausi pokyčių komunikacijos raktai

Publikuota: 2018-03-04
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pokyčiai paprastai daugeliui žmonių yra žingsnis už komforto zonos, lydimas nerimo ir streso, tad norint kiek įmanoma sklandesnio proceso svarbu tinkamai sudėliota komunikacijos strategija, vadovo bei komandos įsitraukimas ir atgalinis darbuotojų ryšys.

Nesvarbu, koks pokytis vyksta bendrovėje, ar keičiasi vertybės, ar tobulinami įmonės procesai, ar vyksta konsolidavimas, ar pardavimas, yra trys esminiai dalykai.

Pirma, tai vadovo įsitraukimas, kiek asmeniškai jis įsilies į visą procesą. Antra, komanda, su kuria vadovas dirbs, pasitikėjimas ja, ar ši komanda bus aktyvi, ar viskas tiesiog bus nuleista iš viršaus, ir, žinoma, pati komunikacija, kaip bus bendraujama, kokios priemonės bus pasirinktos, kaip ir kada bus informuoti darbuotojai, kaip dažnai tai bus daroma.

„Kai jau priimamas sprendimas įgyvendinti pokytį, bene svarbiausias ir jautriausias momentas, kada į tai įsitrauks komunikacijos vadovas arba visas jo padalinys ir kiek juo ar jais bus pasitikima. Mano patirtis rodo, kad geriausiai sekėsi tada, kai buvau vienas pirmųjų, sužinojęs ir įsitraukęs į pokytį nuo pat pradžios“, – kalba Valdas Lopeta, „Lidl Lietuvos“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas, pastaruosius metus vadovavęs DNB (neseniai susijungęs su banku „Nordea“ pakeitė pavadinimą į „Luminor“) Komunikacijos skyriui.

nuotrauka::1

Pasak jo, ne komunikacijos žmogus, ne intranetas, o gyvas žodis vadovo, kuris ateis, atsistos prieš darbuotojus ir pasakys aiškiai ir be išsisukinėjimų, kas jų laukia.

„Geriausi ir sklandžiausi pokyčiai, kuriuos esu matęs, vyko, kai vadovas surinko maksimalų darbuotojų skaičių ir apie viską kalbėjo gyvai. Svarbu kiek įmanoma atviriau pasakyti, kokie veiksmai seks: kas vyks dabar, kas – po 3 mėnesių, o kas – po pusmečio. Paprastai žmonės, sulaukę aiškios žinios, labiau mobilizuojasi, nes žino, ko laukti. Tai milijoną kartų geriau, nei gyventi nežinioje“, – įsitikinęs p. Lopeta.

Lina Stankevičienė, konsultacijų įmonės „TMD partners“ konsultantė ir partnerė, taip pat antrino, kad dažniausiai žmonės bet kokius pokyčius pasitinka pasipriešindami ir vadovai turėtų suprasti, kad tai yra natūrali reakcija. Blogiausia, kaip gali pasielgti vadovas, – ignoruoti darbuotojų pasipriešinimą, apsimesti, kad viskas gerai.

„Vadovai turėtų duoti erdvės darbuotojams pasipriešinti pokyčiui. Kitaip tariant, leisti jiems abejoti, klausti. Kai žmonės gauna atsakymus į rūpimus klausimus, pokytį priima lengviau“, – aiškina p. Stankevičienė.

Plačiau apie tai, kas svarbu pokyčių komunikacijoje skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Kakė Makė“: apie pamokas, naują vardą ir pasaulines ambicijas Premium 2

Iš vaikiškų knygų į prekės ženklą išaugusios „Kakės Makės“ valdytojai perdėlioja ilgalaikę strategiją ir su...

Rinkodara
06:00
X, Y ir Z kartos – ne panacėja rinkodaroje ir pardavimuose Premium 1

Labiau amžius, o ne priklausymas konkrečiai kartai lemia požiūrį į prekės ženklus. Su amžiumi vėsta vartotojų...

Rinkodara
2018.10.22
„Tele2“ reklaminei kampanijai – „Golden Drum“ apdovanojimai

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ Slovėnijoje „Golden Drum“ reklamos festivalyje pelnė prestižinę „Grand...

Rinkodara
2018.10.22
Septynios narkotikų prekeivių arba sėkmingos rinkodaros taisyklės 4

Patraukti vartotojo dėmesį šiandieniame skaitmeniniame pasaulyje darosi sudėtinga, o sėkmingi yra tie...

Rinkodara
2018.10.21
Apie pavadinimą pataria galvoti iš anksto, nes vėliau prisireikia keisti 5

Pavadinimas turėtų būti įsimenamas, įžūlokas, skambus, tačiau bene svarbiausias ekspertų patarimas – jį...

Rinkodara
2018.10.20
Gitanas Nausėda pasirinko komunikacijos partnerius prezidento rinkimams 2

Sprendimą dalyvauti Prezidento rinkimuose priėmęs ekonomistas, socialinių mokslų daktaras Gitanas Nausėda...

Rinkodara
2018.10.19
Dalis „Facebook“ akcininkų sieks Zuckerbergo atstatydinimo 1

Dalis to paties pavadinimo socialinį tinklą valdančios „Facebook Inc.“ akcininkų trečiadienį pareiškė norą...

Technologijos
2018.10.18
Slovėnijoje varžosi „Tele2“ ir „Stumbrui“ daryti reklamos darbai

Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Drum“, vykstančiame Slovėnijoje, tarp finalininkų pateko 5...

Rinkodara
2018.10.17
„Good one“ – antrus metus iš eilės „Deloitte“ įvertinimas

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ antrus metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2018.10.17
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 4

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
2018.10.16
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 6

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
2018.10.16
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
2018.10.16
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 12

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 2

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau