3 svarbiausi pokyčių komunikacijos raktai

Publikuota: 2018-03-04
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pokyčiai paprastai daugeliui žmonių yra žingsnis už komforto zonos, lydimas nerimo ir streso, tad norint kiek įmanoma sklandesnio proceso svarbu tinkamai sudėliota komunikacijos strategija, vadovo bei komandos įsitraukimas ir atgalinis darbuotojų ryšys.

Nesvarbu, koks pokytis vyksta bendrovėje, ar keičiasi vertybės, ar tobulinami įmonės procesai, ar vyksta konsolidavimas, ar pardavimas, yra trys esminiai dalykai.

Pirma, tai vadovo įsitraukimas, kiek asmeniškai jis įsilies į visą procesą. Antra, komanda, su kuria vadovas dirbs, pasitikėjimas ja, ar ši komanda bus aktyvi, ar viskas tiesiog bus nuleista iš viršaus, ir, žinoma, pati komunikacija, kaip bus bendraujama, kokios priemonės bus pasirinktos, kaip ir kada bus informuoti darbuotojai, kaip dažnai tai bus daroma.

„Kai jau priimamas sprendimas įgyvendinti pokytį, bene svarbiausias ir jautriausias momentas, kada į tai įsitrauks komunikacijos vadovas arba visas jo padalinys ir kiek juo ar jais bus pasitikima. Mano patirtis rodo, kad geriausiai sekėsi tada, kai buvau vienas pirmųjų, sužinojęs ir įsitraukęs į pokytį nuo pat pradžios“, – kalba Valdas Lopeta, „Lidl Lietuvos“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas, pastaruosius metus vadovavęs DNB (neseniai susijungęs su banku „Nordea“ pakeitė pavadinimą į „Luminor“) Komunikacijos skyriui.

nuotrauka::1

Pasak jo, ne komunikacijos žmogus, ne intranetas, o gyvas žodis vadovo, kuris ateis, atsistos prieš darbuotojus ir pasakys aiškiai ir be išsisukinėjimų, kas jų laukia.

„Geriausi ir sklandžiausi pokyčiai, kuriuos esu matęs, vyko, kai vadovas surinko maksimalų darbuotojų skaičių ir apie viską kalbėjo gyvai. Svarbu kiek įmanoma atviriau pasakyti, kokie veiksmai seks: kas vyks dabar, kas – po 3 mėnesių, o kas – po pusmečio. Paprastai žmonės, sulaukę aiškios žinios, labiau mobilizuojasi, nes žino, ko laukti. Tai milijoną kartų geriau, nei gyventi nežinioje“, – įsitikinęs p. Lopeta.

Lina Stankevičienė, konsultacijų įmonės „TMD partners“ konsultantė ir partnerė, taip pat antrino, kad dažniausiai žmonės bet kokius pokyčius pasitinka pasipriešindami ir vadovai turėtų suprasti, kad tai yra natūrali reakcija. Blogiausia, kaip gali pasielgti vadovas, – ignoruoti darbuotojų pasipriešinimą, apsimesti, kad viskas gerai.

„Vadovai turėtų duoti erdvės darbuotojams pasipriešinti pokyčiui. Kitaip tariant, leisti jiems abejoti, klausti. Kai žmonės gauna atsakymus į rūpimus klausimus, pokytį priima lengviau“, – aiškina p. Stankevičienė.

Plačiau apie tai, kas svarbu pokyčių komunikacijoje skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 1

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 16

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Vienos „Hermes“ batų poros istorija Lietuvoje: ir dovana negali būti klastotė Premium

Bylose dėl prekių klastočių žmonės neretai imasi įvairios gynybinės taktikos taip bandydami išvengti prekių...

Rinkodara
2019.01.11
„Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 9

Prekybos tinklas „Iki“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius. Jais tapo integruotos komunikacijos...

Rinkodara
2019.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau