3 svarbiausi pokyčių komunikacijos raktai

Publikuota: 2018-03-04
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pokyčiai paprastai daugeliui žmonių yra žingsnis už komforto zonos, lydimas nerimo ir streso, tad norint kiek įmanoma sklandesnio proceso svarbu tinkamai sudėliota komunikacijos strategija, vadovo bei komandos įsitraukimas ir atgalinis darbuotojų ryšys.

Nesvarbu, koks pokytis vyksta bendrovėje, ar keičiasi vertybės, ar tobulinami įmonės procesai, ar vyksta konsolidavimas, ar pardavimas, yra trys esminiai dalykai.

Pirma, tai vadovo įsitraukimas, kiek asmeniškai jis įsilies į visą procesą. Antra, komanda, su kuria vadovas dirbs, pasitikėjimas ja, ar ši komanda bus aktyvi, ar viskas tiesiog bus nuleista iš viršaus, ir, žinoma, pati komunikacija, kaip bus bendraujama, kokios priemonės bus pasirinktos, kaip ir kada bus informuoti darbuotojai, kaip dažnai tai bus daroma.

„Kai jau priimamas sprendimas įgyvendinti pokytį, bene svarbiausias ir jautriausias momentas, kada į tai įsitrauks komunikacijos vadovas arba visas jo padalinys ir kiek juo ar jais bus pasitikima. Mano patirtis rodo, kad geriausiai sekėsi tada, kai buvau vienas pirmųjų, sužinojęs ir įsitraukęs į pokytį nuo pat pradžios“, – kalba Valdas Lopeta, „Lidl Lietuvos“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas, pastaruosius metus vadovavęs DNB (neseniai susijungęs su banku „Nordea“ pakeitė pavadinimą į „Luminor“) Komunikacijos skyriui.

nuotrauka::1

Pasak jo, ne komunikacijos žmogus, ne intranetas, o gyvas žodis vadovo, kuris ateis, atsistos prieš darbuotojus ir pasakys aiškiai ir be išsisukinėjimų, kas jų laukia.

„Geriausi ir sklandžiausi pokyčiai, kuriuos esu matęs, vyko, kai vadovas surinko maksimalų darbuotojų skaičių ir apie viską kalbėjo gyvai. Svarbu kiek įmanoma atviriau pasakyti, kokie veiksmai seks: kas vyks dabar, kas – po 3 mėnesių, o kas – po pusmečio. Paprastai žmonės, sulaukę aiškios žinios, labiau mobilizuojasi, nes žino, ko laukti. Tai milijoną kartų geriau, nei gyventi nežinioje“, – įsitikinęs p. Lopeta.

Lina Stankevičienė, konsultacijų įmonės „TMD partners“ konsultantė ir partnerė, taip pat antrino, kad dažniausiai žmonės bet kokius pokyčius pasitinka pasipriešindami ir vadovai turėtų suprasti, kad tai yra natūrali reakcija. Blogiausia, kaip gali pasielgti vadovas, – ignoruoti darbuotojų pasipriešinimą, apsimesti, kad viskas gerai.

„Vadovai turėtų duoti erdvės darbuotojams pasipriešinti pokyčiui. Kitaip tariant, leisti jiems abejoti, klausti. Kai žmonės gauna atsakymus į rūpimus klausimus, pokytį priima lengviau“, – aiškina p. Stankevičienė.

Plačiau apie tai, kas svarbu pokyčių komunikacijoje skaitykite čia.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įmonės pavadinimas: internetu – tik lietuviškas, pas notarą – koks tik nori Premium 12

Apie 40% naujai registruojamų įmonių pavadinimų neįveikia Valstybinės lietuvių kalbos komisijos filtro. Vis...

Vadyba
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Sponge“ šoka į G taško traukinį 7

Vilniaus technologijų bendrovė „Sponge“ ne tik reiškia palaikymą kontroversiškai sostinės reklamai, kurioje...

Rinkodara
2018.08.09
Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Biodegalų asociacija skųs nutarimą dėl „Neste Lietuva“ reklamos 6

Biodegalus ir jų komponentus gaminančias Lietuvos bendroves vienijanti Biodegalų asociacija nesutinka su LR...

Transportas
2018.08.08
Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų reklamai prašo 6 mln. Eur ES lėšų

Lietuvos savivaldybės ir asociacijos pateikė 29 paraiškas ir prašo 5,83 mln. Eur ES investicijų finansavimo...

Skvernelis: Vilniaus „G taško“ reklama normų neperžengia, bet laiką reikėjo paderinti 10

Premjeras Saulius Skvernelis sako nemanantis, kad Vilnių kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama...

Rinkodara
2018.08.07
„Go Vilniaus“ vadovė davė atkirtį „Vilniaus – Europos G taško“ reklamos kritikams 70

Šią savaitę užsienyje startuoja diskusijų mūsų šalyje sukėlusi Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje miestas...

Rinkodara
2018.08.06
„Akropolis“ patentuoja „Imam“ Premium

Prekybos ir pramogų centrus valdanti UAB „Akropolis Group“ Valstybiniame patentų biure pateikė prašymą...

Užsienyje pradedama „Vilniaus – Europos G taško“ reklaminė kampanija 61

Kitą savaitę užsienyje startuos Vilniaus reklaminė kampanija, kurioje Vilnius bus pristatomas kaip „Europos G...

Rinkodara
2018.08.03
Legendiniai mados namai „Burberry“ keičia logotipą 1

Legendiniai Didžiosios Britanijos mados namai „Burberry“ ryžosi įkvėpti šviežio oro gūsį ir nutarė pakeisti...

Rinkodara
2018.08.03
ES prekių ženklų lyderiai: „Metida“, „Franmax“ ir „Žemaitijos pienas“ Premium

Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos statistika rodo, kad advokatų kontora „Žabolienė ir...

Rinkodara
2018.08.03
„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Šiaulių bankas išsirinko reklamos partnerius

Šiaulių bankas pasirinko reklamos partnerius – sutartis pasirašyta su banko skelbtą kūrybinių paslaugų...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31
„Tesla“ į prekybą išleido savo banglentes 4

Žymaus JAV verslininko Elono Musko vadovaujama automobilių gamintoja „Tesla“ į prekybą išleido 200 firminių...

„Uniqlo“ Rogeriui Federeriui skirs 300 mln. USD 3

Viena reikšmingiausių komercinių partnerysčių sporte nutrūko, nes sportininkas Rogeris Federeris nutraukė...

Klaipėdos miesto ženklas: po skandalo iniciatyvų netrūksta Premium 4

Po neseniai nuvilnijusio skandalo dėl naujojo Klaipėdos miesto prekės ženklo suburta iniciatyva – pateikti...

Rinkodara
2018.07.30
Ar Jūs irgi ieškote rinkodaros ir komunikacijos vadovo – žmogaus orkestro 18

Neseniai teko išgirsti naują komunikacijos naujadarą – Korporatyvinės rinkodaros projektų komunikacija.

Rinkodara
2018.07.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau