„Keulė Rūkė“ skųs teismo sprendimą

Publikuota: 2018-03-02
Rokas Medonis, užkandinės „Keulė Rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš steigėjų. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.
Rokas Medonis, užkandinės „Keulė Rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš steigėjų. Ryčio Galadausko (VŽ) nuotr.

Vilniaus apygardos administracinis teismas sumažino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos bendrovei „Kiaulių valdovai“, valdančiai „Keulė Rūkė“ užkandines, skirtą baudą, tačiau paliko galioti tarnybos nutarimą, kuriuo konstatuota, kad bendrovė nesilaikė Reklamos įstatymo reikalavimų, draudžiančių niekinti religinius simbolius, ir taip peržengė saviraiškos laisvės ribas.

Vilniaus apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs administracinę bylą, nusprendė panaikinti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VTAT) nutarimo dalį, kuria buvo konstatuotas vienas iš Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimų, ir sumažino bendrovei paskirtą baudą nuo 1.500 Eur iki 1 000 Eur, o likusią skundo dalį atmetė kaip nepagrįstą.

Teismas konstatuoja, kad pareiškėjos paskleista informacija Reklamos įstatymo prasme yra reklama, bendrovė, ją skleisdama, pažeidė įstatymo reikalavimus, todėl bauda jai skirta pagrįstai.

Pasak teismo, nors pareiškėja, remdamasi Jungtinių Tautų žmogaus teisių komisijos išvada, teigia, kad religinės bendruomenės turi toleruoti ir priimti jų įsitikinimų neigimą ar net priešingų idėjų propagavimą, tačiau, teismo nuomone, bendrovė religinių įsitikinimų neigimą aiškina plečiamai. Teismo nuomone, „Keulė Rūkė“ religinius simbolius reklamoje pateikė paniekinamai, tačiau tarp sąvokų „įsitikinimų neigimas“ ir „įsitikinimų niekinimas“ negali būti dedamas lygybės ženklas, todėl šiuo atveju teismas nesutinka, kad religinės bendruomenės turi toleruoti ir priimti pareiškėjos poziciją, kuria siekiama paneigti religinius simbolius juos išniekinant.

„Skelbdama savo reklamas, bendrovė nesilaikė Reklamos įstatymo reikalavimų, taip peržengė saviraiškos laisvės ribas, o saviraiškos laisvės ribojimas siekiant apsaugoti kitų asmenų teises yra pagrįstas tiek nacionalinėmis teisės normomis, tiek tarptautiniuose dokumentuose įtvirtintais ribojimais, todėl pareiškėjos saviraiškos laisvė nebuvo pažeista“, – pažymima teisėjos Margaritos Stambrauskaitės priimtame teismo sprendime.

Šis teismo sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo gali būti skundžiamas apeliacine tvarka Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, skundą paduodant šiam teismui arba per Vilniaus apygardos administracinį teismą.

Rokas Medonis, užkandinės „Keulė Rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš steigėjų, VŽ teigia, kad skųs šį sprendimą.

„Viena vertus, vis tik pirmos instancijos teismas yra visai palankus. Jis konstatavo, kad mūsų reklamos yra socialinės su komercinės reklamos epizodais. Tai buvo teismo siūlymas mums priimti kompromisą, nes buvo išteisinta viena iš 6 reklamų bei sumažinta bauda, tačiau čia svarbu ne pinigai, už savo komunikacijos braižą kovosime toliau“, – teigia p. Medonis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
13:14
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau