Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis

Publikuota: 2018-02-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų nevykdymą, įmonės susirūpino gauti tinkamą asmenų sutikimą, kad jiems būtų siunčiami elektroninės tiesioginės rinkodaros pranešimai, įskaitant ir naujienlaiškius.

Gali būti, kad sutikimai, gauti iki Reglamento įsigaliojimo, neatitiks sugriežtintų naujojo Reglamento reikalavimų, tačiau bandant gauti tokius sutikimus taip pat rizikuojama gauti baudą.

„Siekdamos pasirengti Reglamento įsigaliojimui, kai kurios įmonės ėmė siuntinėti savo kontaktų duomenų bazėse esantiems asmenims elektroninius laiškus, prašydamos išreikšti ar patikslinti savo nuomonę dėl sutikimo siųsti tiesioginės rinkodaros pranešimus. Tačiau, vadovaujantis už duomenų apsaugos įgyvendinimo priežiūrą atsakingų institucijų praktika, toks „prašymo dėl sutikimo gavimo“ siuntimas jau yra laikomas tiesiogine rinkodara, kuriai siųsti taip pat turi būti gautas adresato išankstinis sutikimas“, – pabrėžia Asta Macijauskienė, advokatų kontoros „Glimstedt“ vyresnioji teisininkė, duomenų apsaugos ekspertė advokatė.

nuotrauka::1

Pasak jos, vienintelė išimtis, tokius pranešimus galima siųsti elektroniniu paštu be išankstinio adresato sutikimo – kai elektroninio pašto adresas yra teisėtai gautas iš kliento, jam siūlomos panašios paslaugos ir prekės kaip iki tol bei suteikiama aiški, nemokama ir lengvai įgyvendinama galimybė nesutikti arba atsisakyti tokio kontaktinių duomenų naudojimo.

Taip pat klientas iš pradžių turi būti neprieštaravęs dėl tokio duomenų naudojimo. Ši išimtis įtvirtinta Direktyvoje dėl privatumo ir elektroninių ryšių, kurios nuostatos buvo perkeltos į Elektroninių ryšių įstatymą, rašoma advokatų kontoros išplatintame pranešime.

Paprastai įmonės elektroniniu paštu siunčiamų „prašymų dėl sutikimo davimo“ nelaiko tiesiogine rinkodara ir neįvertina, ar tam yra gauti išankstiniai sutikimai dėl tiesioginės rinkodaros pranešimų siuntimo.

Dažnai „prašymai dėl sutikimo davimo“ elektroniniu paštu išsiunčiami visiems įmonės kontaktų duomenų bazėje esantiems adresatams. Tokios kontaktų duomenų bazės būna suformuotos iš įvairiais būdais gautų klientų ar partnerių kontaktinių duomenų, neturint galimybės įrodyti, ar yra gauti kontaktų sutikimai dėl tiesioginės rinkodaros pranešimų siuntimo. Pavyzdžiui, įmonės atstovas dalyvauja parodoje, kurioje apsikeičia vizitinėmis kortelėmis su potencialiais verslo partneriais, kurių kontaktai įtraukiami į įmonės kontaktų duomenų bazę. Vėliau šioje duomenų bazėje esantiems kontaktams išsiunčiami „prašymai dėl sutikimo davimo“.

„Tačiau negalint įrodyti, kad yra gautas neabejotinas ir aiškus išankstinis adresato sutikimas gauti įmonės elektroninius tiesioginės rinkodaros pranešimus, tokia veikla bus laikoma Elektroninių ryšių įstatymo ir (arba) Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo pažeidimu“, – pabrėžia p. Macijauskienė.

Skaičiuoja baudas

Ji primena, kad Jungtinės Karalystės Informacijos komisaro tarnyba (angl. Information Commissioner’s Office) už panašius asmens duomenų reikalavimų pažeidimus jau nubaudė regioninę aviakompaniją „Flybe“ 70.000 GBP, o „Hondą“ – 13.000 GBP bauda.

„Flybe“ sąmoningai išsiuntė daugiau nei 3,3 mln. el. laiškų, pavadintų „Ar jūsų duomenys teisingi?“, žmonėms, kurie buvo nurodę, kad nenori gauti tiesioginės rinkodaros pranešimų.

Tuo tarpu „Honda“ išsiuntė didelį skaičių elektroninių laiškų, pavadintų: „Ar norėtumėte gauti informaciją apie Hondą?“. Pranešimai buvo siunčiami siekiant išsiaiškinti adresatų tiesioginės rinkodaros pasirinkimus, kurie nebuvo aiškūs.

Informacijos komisaro tarnyba konstatavo, kad organizacijos negali asmenims siųsti elektroninių laiškų ar žinučių, prašydamos sutikimo siųsti rinkodaros pranešimus ateityje, nes tokie laiškai ar žinutės yra siunčiami tiesioginės rinkodaros tikslu ir jiems yra taikomos tos pačios taisyklės, kaip ir kitiems tiesioginės rinkodaros pranešimams.

Siekiant išvengti asmens duomenų apsaugos pažeidėjo reputacijos, įmonėms visų pirma patartina pakoreguoti prašymo dėl sutikimo gavimo, sutikimo bei informavimo formas pagal Reglamento reikalavimus.

„Taip pat privalu atidžiai peržiūrėti kontaktų, kuriems siunčiami tokie pranešimai, duomenų bazę ir įvertinti, ar bus galima įrodyti, kad turimi visų asmenų sutikimai siųsti jiems tiesioginės rinkodaros pranešimus arba, kad adresatas vis dar yra klientas ir jam buvo suteikta galimybė nesutikti arba atsisakyti pranešimų gavimo, o jis nebuvo tam prieštaravęs“, – pabrėžia p. Macijauskienė.

Apie pokyčius teisiniais asmens duomenų apsaugos klausimais bus kalbama ir VŽ organizuojamuose mokymuose IT, personalo ir rinkodaros vadovams.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 1

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 22

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Kuriant verslo dovanas svarbios ir technologijos, ir kūrybiškumas Rėmėjo turinys 1

Daugelyje biurų ir namų yra verslo dovanų ar suvenyrų, kuriuos sukūrė ir pagamino UAB „Echo Stamp“ komanda.

E. laiškų rinkodara: kokių pasiūlymų laukia klientai

Kasdien atsirandant vis naujiems nuomonės lyderiams (angl. influencers), atrodo, kad tai – vienintelis...

Rinkodara
2018.04.08
Kad pasiektų vartotojus, tampa savo srities ekspertais

Pasitelkite socialinius tinklus, rašykite tinklaraštį, dalinkitės vaizdo įrašais su patarimais, – tokių...

Rinkodara
2018.04.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau