Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis

Publikuota: 2018-02-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų nevykdymą, įmonės susirūpino gauti tinkamą asmenų sutikimą, kad jiems būtų siunčiami elektroninės tiesioginės rinkodaros pranešimai, įskaitant ir naujienlaiškius.

Gali būti, kad sutikimai, gauti iki Reglamento įsigaliojimo, neatitiks sugriežtintų naujojo Reglamento reikalavimų, tačiau bandant gauti tokius sutikimus taip pat rizikuojama gauti baudą.

„Siekdamos pasirengti Reglamento įsigaliojimui, kai kurios įmonės ėmė siuntinėti savo kontaktų duomenų bazėse esantiems asmenims elektroninius laiškus, prašydamos išreikšti ar patikslinti savo nuomonę dėl sutikimo siųsti tiesioginės rinkodaros pranešimus. Tačiau, vadovaujantis už duomenų apsaugos įgyvendinimo priežiūrą atsakingų institucijų praktika, toks „prašymo dėl sutikimo gavimo“ siuntimas jau yra laikomas tiesiogine rinkodara, kuriai siųsti taip pat turi būti gautas adresato išankstinis sutikimas“, – pabrėžia Asta Macijauskienė, advokatų kontoros „Glimstedt“ vyresnioji teisininkė, duomenų apsaugos ekspertė advokatė.

nuotrauka::1

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak jos, vienintelė išimtis, tokius pranešimus galima siųsti elektroniniu paštu be išankstinio adresato sutikimo – kai elektroninio pašto adresas yra teisėtai gautas iš kliento, jam siūlomos panašios paslaugos ir prekės kaip iki tol bei suteikiama aiški, nemokama ir lengvai įgyvendinama galimybė nesutikti arba atsisakyti tokio kontaktinių duomenų naudojimo.

Taip pat klientas iš pradžių turi būti neprieštaravęs dėl tokio duomenų naudojimo. Ši išimtis įtvirtinta Direktyvoje dėl privatumo ir elektroninių ryšių, kurios nuostatos buvo perkeltos į Elektroninių ryšių įstatymą, rašoma advokatų kontoros išplatintame pranešime.

Paprastai įmonės elektroniniu paštu siunčiamų „prašymų dėl sutikimo davimo“ nelaiko tiesiogine rinkodara ir neįvertina, ar tam yra gauti išankstiniai sutikimai dėl tiesioginės rinkodaros pranešimų siuntimo.

Dažnai „prašymai dėl sutikimo davimo“ elektroniniu paštu išsiunčiami visiems įmonės kontaktų duomenų bazėje esantiems adresatams. Tokios kontaktų duomenų bazės būna suformuotos iš įvairiais būdais gautų klientų ar partnerių kontaktinių duomenų, neturint galimybės įrodyti, ar yra gauti kontaktų sutikimai dėl tiesioginės rinkodaros pranešimų siuntimo. Pavyzdžiui, įmonės atstovas dalyvauja parodoje, kurioje apsikeičia vizitinėmis kortelėmis su potencialiais verslo partneriais, kurių kontaktai įtraukiami į įmonės kontaktų duomenų bazę. Vėliau šioje duomenų bazėje esantiems kontaktams išsiunčiami „prašymai dėl sutikimo davimo“.

„Tačiau negalint įrodyti, kad yra gautas neabejotinas ir aiškus išankstinis adresato sutikimas gauti įmonės elektroninius tiesioginės rinkodaros pranešimus, tokia veikla bus laikoma Elektroninių ryšių įstatymo ir (arba) Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo pažeidimu“, – pabrėžia p. Macijauskienė.

Skaičiuoja baudas

Ji primena, kad Jungtinės Karalystės Informacijos komisaro tarnyba (angl. Information Commissioner’s Office) už panašius asmens duomenų reikalavimų pažeidimus jau nubaudė regioninę aviakompaniją „Flybe“ 70.000 GBP, o „Hondą“ – 13.000 GBP bauda.

„Flybe“ sąmoningai išsiuntė daugiau nei 3,3 mln. el. laiškų, pavadintų „Ar jūsų duomenys teisingi?“, žmonėms, kurie buvo nurodę, kad nenori gauti tiesioginės rinkodaros pranešimų.

Tuo tarpu „Honda“ išsiuntė didelį skaičių elektroninių laiškų, pavadintų: „Ar norėtumėte gauti informaciją apie Hondą?“. Pranešimai buvo siunčiami siekiant išsiaiškinti adresatų tiesioginės rinkodaros pasirinkimus, kurie nebuvo aiškūs.

Informacijos komisaro tarnyba konstatavo, kad organizacijos negali asmenims siųsti elektroninių laiškų ar žinučių, prašydamos sutikimo siųsti rinkodaros pranešimus ateityje, nes tokie laiškai ar žinutės yra siunčiami tiesioginės rinkodaros tikslu ir jiems yra taikomos tos pačios taisyklės, kaip ir kitiems tiesioginės rinkodaros pranešimams.

Siekiant išvengti asmens duomenų apsaugos pažeidėjo reputacijos, įmonėms visų pirma patartina pakoreguoti prašymo dėl sutikimo gavimo, sutikimo bei informavimo formas pagal Reglamento reikalavimus.

„Taip pat privalu atidžiai peržiūrėti kontaktų, kuriems siunčiami tokie pranešimai, duomenų bazę ir įvertinti, ar bus galima įrodyti, kad turimi visų asmenų sutikimai siųsti jiems tiesioginės rinkodaros pranešimus arba, kad adresatas vis dar yra klientas ir jam buvo suteikta galimybė nesutikti arba atsisakyti pranešimų gavimo, o jis nebuvo tam prieštaravęs“, – pabrėžia p. Macijauskienė.

Apie pokyčius teisiniais asmens duomenų apsaugos klausimais bus kalbama ir VŽ organizuojamuose mokymuose IT, personalo ir rinkodaros vadovams.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04
Prognozes lenkiantis „Lidl“ spurtas: atotrūkis nuo „Iki“ ir „Maximos“ mažėja Premium

Vienas labiausiai intriguojančių mažmeninės prekybos būtiniausiomis prekėmis sektoriaus aspektų yra...

Prekyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
„Euronics International“ prezidentas: negalime ignoruoti akivaizdaus fakto – kainos didėja Premium

Hansas Carpelsas, pirkimų aljanso „Euronics International“ prezidentas, viešėdamas Lietuvoje pažymėjo, kad...

Prekyba
2022.08.03
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Ž. Gavelienė: nesugebėjom pranešti, kad Lietuvoje yra saugu Premium 8

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė ir Nacionalinės turizmo verslo...

Laisvalaikis
2022.08.03
Animacijos studija „MeinArt“ gavo užsakymą kurti Kakės Makės serialą

„Kakės Makės“ prekės ženklui atstovaujanti bendrovė „NJ world“ kitąmet planuoja turėti 8-ias serialo serijas,...

Rinkodara
2022.08.02
„Creditinfo Lietuva“: restoranų bankrotų skaičius šiemet ketvirtadaliu didesnis nei 2021 m.

Nors restoranų kasmet daugėja, jų pajamos vėl kyla, tačiau darbuotojų reikšmingai mažėja, o bankrotų skaičius...

Prekyba
2022.08.02
„Vičiūnai Rus“ neteko prekės ženklo „Sovietskie“, pralaimėjo „profesionaliai bylinėtojai“ Premium 1

Visvaldo Matijošaičio ir Liudo Skieriaus kontroliuojamai „Vičiūnų grupės“ įmonei „Vičiūnai Rus“ (Kaliningrado...

Pramonė
2022.08.02
Nidos kempingo teritorijoje „Rimi“ pastatė maistomatą

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“, bendradarbiaudamas su prekybos technologijų bendrove „StrongPoint“, bando...

Prekyba
2022.08.01
Teismas sustabdė Vilniaus savivaldybės konkursą dėl reklaminių plotų

Vilniaus savivaldybei ir vienai didžiausių Lietuvos lauko reklamos agentūrų „JCDecaux Lietuva“ ginčijantis...

Rinkodara
2022.08.01
VŽ klausomiausi podkastai liepą: pokalbiuose – istorikai, verslininkai, politikai

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Rinkodara
2022.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku