„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą

Publikuota: 2018-02-12
Atnaujinta 2018-02-12 14:19
Užkandinė „Keulė rūkė“ Pylimo gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Užkandinė „Keulė rūkė“ Pylimo gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl paskirtos baudos už Reklamos įstatymo pažeidimus. Teismo verdiktas bus paskelbtas kovo 2 d.

VŽ rašė, kad Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pernai spalį užkandinei „Keulė Rūkė“ paskyrė 1.500 Eur baudą už Reklamos įstatymo pažeidimą, skelbiant visuomenės moralės principus pažeidžiančią bei religinius simbolius niekinančią reklamą.

Užkandinės savininkai apskundė šį sprendimą.

Rokas Medonis, užkandinės „Keulė Rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš steigėjų, po greito pirmosios instancijos posėdžio stebėjosi, kad nebuvo leista kalbėti liudininkams.

nuotrauka::1

„Kvietėmės Žmogaus teisių instituto atstovo Karolį Liutkevičių, taip pat dalies kūrinių autorių, iliustratorių Algirdą Padleckį, mokslininkę Mildą Ališauskienę, tačiau jiems žodis nebuvo suteiktas. Tik abi pusės tik išsakė savo poziciją, net klausimų neturėjome galimybės normaliai užduoti. Toks jausmas, kad pirmos instancijos teismas, kaip ir VVTAT, paskirdamas mums baudą, norėjo nusiimti atsakomybę ir perduoti mums teisman, taip ir šį kartą – norima sprendimus perkelti aukštesnėms teismų instancijoms arba jie tiesiog jau turi savo sprendimą. Tad kova tik prasideda“, – po teismo posėdžio kalbėjo p. Medonis, pridurdamas, kad kai buvo sprendžiama byla dėl dizainerio Roberto Kalinkino, teismuose p. Liutkevičiui buvo suteikta galimybė pasisakyti.

„Tai turbūt nemažai pasako apie situaciją“, – tepriduria p. Medonis.

VŽ rašė, kad neseniai panašioje byloje sėkmė lydėjo dizainerį Robertą Kalinkiną – Europos Žmogaus Teisių Teismas (EŽTT) paskelbė, kad Lietuva nepagrįstai apribojo drabužių reklamą su Jėzaus ir Marijos personažais dizainerio reklamose, pažymėdamas, kad Lietuvos institucijos „absoliutų pirmumą teikė tikinčiųjų jausmų apsaugai, bet tinkamai neatsižvelgė į pareiškėjų įmonės teisę į saviraiškos laisvę“.

Pasak Vilijos Viešūnaitės, „Triniti“ advokatės, patentinės patikėtinės, minėtas sprendimas dizainerio naudai, turėtų sustiprinti užkandinės „Keulė Rūkė“ poziciją, ginant įmonės galimai pažeistas teises nacionaliniuose teismuose, o nesėkmės atveju – ir viršnacionalinėse institucijose, nes kaip nurodė EŽTT, teisės į saviraišką ribojimo būtinumas demokratinėje visuomenėje gali būti grindžiamas tik svariais, motyvuotais argumentais, o ne deklaratyviais ir tuščiais teiginiais.

„Nors „Keulė Rūkė“ reklamas iš pirmo žvilgsnio ir galima būtų laikyti kontroversiškesnėmis ir iššaukiančiomis didesnės dalies visuomenės narių neigiamas reakcijas nei p. Kalinkino skelbtos reklamos, visgi ginčui persikėlus į teismines institucijas, nacionaliniai teismai privalėtų labai atidžiai vertinti ir svariai argumentuoti kiekvieną iš būtinų saviraiškos laisvės ribojimų sąlygų, ypatingą dėmesį skiriant ribojimo demokratinėje visuomenėje būtinumui, t.y. turėtų atsižvelgti į esamą teismų praktiką, o paminėtoji byla prieš Lietuvą yra viena artimiausių bylų“, – pabrėžia p. Viešūnaitė.

Ponas Medonis šį potencialų pliusą vardina atsargiai.

„VVTAT bent kol kas neatsitraukia ir savo poziciją grindžia tuo, kad reklamos įstatymas per tą laiką buvo pakeistas, ir argumentuoja nuomone, kad buvo išniekinti simboliai“, – kalba p. Medonis.

Teismo sprendimas bus paskelbtas kovo 2 d.

„Mes esame nusiteikę kovoti iki galo, greičiausiai ir mums teks teises gintis EŽTT“, – teigia p. Medonis.

FOTOGALERIJA Skaidrės iš konferencijos PASSWORD 2017. (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 10

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau