„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą

Publikuota: 2018-02-12
Atnaujinta 2018-02-12 14:19
Užkandinė „Keulė rūkė“ Pylimo gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Užkandinė „Keulė rūkė“ Pylimo gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl paskirtos baudos už Reklamos įstatymo pažeidimus. Teismo verdiktas bus paskelbtas kovo 2 d.

VŽ rašė, kad Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pernai spalį užkandinei „Keulė Rūkė“ paskyrė 1.500 Eur baudą už Reklamos įstatymo pažeidimą, skelbiant visuomenės moralės principus pažeidžiančią bei religinius simbolius niekinančią reklamą.

Užkandinės savininkai apskundė šį sprendimą.

Rokas Medonis, užkandinės „Keulė Rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš steigėjų, po greito pirmosios instancijos posėdžio stebėjosi, kad nebuvo leista kalbėti liudininkams.

nuotrauka::1

„Kvietėmės Žmogaus teisių instituto atstovo Karolį Liutkevičių, taip pat dalies kūrinių autorių, iliustratorių Algirdą Padleckį, mokslininkę Mildą Ališauskienę, tačiau jiems žodis nebuvo suteiktas. Tik abi pusės tik išsakė savo poziciją, net klausimų neturėjome galimybės normaliai užduoti. Toks jausmas, kad pirmos instancijos teismas, kaip ir VVTAT, paskirdamas mums baudą, norėjo nusiimti atsakomybę ir perduoti mums teisman, taip ir šį kartą – norima sprendimus perkelti aukštesnėms teismų instancijoms arba jie tiesiog jau turi savo sprendimą. Tad kova tik prasideda“, – po teismo posėdžio kalbėjo p. Medonis, pridurdamas, kad kai buvo sprendžiama byla dėl dizainerio Roberto Kalinkino, teismuose p. Liutkevičiui buvo suteikta galimybė pasisakyti.

„Tai turbūt nemažai pasako apie situaciją“, – tepriduria p. Medonis.

VŽ rašė, kad neseniai panašioje byloje sėkmė lydėjo dizainerį Robertą Kalinkiną – Europos Žmogaus Teisių Teismas (EŽTT) paskelbė, kad Lietuva nepagrįstai apribojo drabužių reklamą su Jėzaus ir Marijos personažais dizainerio reklamose, pažymėdamas, kad Lietuvos institucijos „absoliutų pirmumą teikė tikinčiųjų jausmų apsaugai, bet tinkamai neatsižvelgė į pareiškėjų įmonės teisę į saviraiškos laisvę“.

Pasak Vilijos Viešūnaitės, „Triniti“ advokatės, patentinės patikėtinės, minėtas sprendimas dizainerio naudai, turėtų sustiprinti užkandinės „Keulė Rūkė“ poziciją, ginant įmonės galimai pažeistas teises nacionaliniuose teismuose, o nesėkmės atveju – ir viršnacionalinėse institucijose, nes kaip nurodė EŽTT, teisės į saviraišką ribojimo būtinumas demokratinėje visuomenėje gali būti grindžiamas tik svariais, motyvuotais argumentais, o ne deklaratyviais ir tuščiais teiginiais.

„Nors „Keulė Rūkė“ reklamas iš pirmo žvilgsnio ir galima būtų laikyti kontroversiškesnėmis ir iššaukiančiomis didesnės dalies visuomenės narių neigiamas reakcijas nei p. Kalinkino skelbtos reklamos, visgi ginčui persikėlus į teismines institucijas, nacionaliniai teismai privalėtų labai atidžiai vertinti ir svariai argumentuoti kiekvieną iš būtinų saviraiškos laisvės ribojimų sąlygų, ypatingą dėmesį skiriant ribojimo demokratinėje visuomenėje būtinumui, t.y. turėtų atsižvelgti į esamą teismų praktiką, o paminėtoji byla prieš Lietuvą yra viena artimiausių bylų“, – pabrėžia p. Viešūnaitė.

Ponas Medonis šį potencialų pliusą vardina atsargiai.

„VVTAT bent kol kas neatsitraukia ir savo poziciją grindžia tuo, kad reklamos įstatymas per tą laiką buvo pakeistas, ir argumentuoja nuomone, kad buvo išniekinti simboliai“, – kalba p. Medonis.

Teismo sprendimas bus paskelbtas kovo 2 d.

„Mes esame nusiteikę kovoti iki galo, greičiausiai ir mums teks teises gintis EŽTT“, – teigia p. Medonis.

FOTOGALERIJA Skaidrės iš konferencijos PASSWORD 2017. (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 6

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau