„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą

Publikuota: 2018-02-12
Atnaujinta 2018-02-12 14:19
Užkandinė „Keulė rūkė“ Pylimo gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Užkandinė „Keulė rūkė“ Pylimo gatvėje Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl paskirtos baudos už Reklamos įstatymo pažeidimus. Teismo verdiktas bus paskelbtas kovo 2 d.

VŽ rašė, kad Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pernai spalį užkandinei „Keulė Rūkė“ paskyrė 1.500 Eur baudą už Reklamos įstatymo pažeidimą, skelbiant visuomenės moralės principus pažeidžiančią bei religinius simbolius niekinančią reklamą.

Užkandinės savininkai apskundė šį sprendimą.

Rokas Medonis, užkandinės „Keulė Rūkė“ verslo plėtros vadovas ir vienas iš steigėjų, po greito pirmosios instancijos posėdžio stebėjosi, kad nebuvo leista kalbėti liudininkams.

nuotrauka::1

„Kvietėmės Žmogaus teisių instituto atstovo Karolį Liutkevičių, taip pat dalies kūrinių autorių, iliustratorių Algirdą Padleckį, mokslininkę Mildą Ališauskienę, tačiau jiems žodis nebuvo suteiktas. Tik abi pusės tik išsakė savo poziciją, net klausimų neturėjome galimybės normaliai užduoti. Toks jausmas, kad pirmos instancijos teismas, kaip ir VVTAT, paskirdamas mums baudą, norėjo nusiimti atsakomybę ir perduoti mums teisman, taip ir šį kartą – norima sprendimus perkelti aukštesnėms teismų instancijoms arba jie tiesiog jau turi savo sprendimą. Tad kova tik prasideda“, – po teismo posėdžio kalbėjo p. Medonis, pridurdamas, kad kai buvo sprendžiama byla dėl dizainerio Roberto Kalinkino, teismuose p. Liutkevičiui buvo suteikta galimybė pasisakyti.

„Tai turbūt nemažai pasako apie situaciją“, – tepriduria p. Medonis.

VŽ rašė, kad neseniai panašioje byloje sėkmė lydėjo dizainerį Robertą Kalinkiną – Europos Žmogaus Teisių Teismas (EŽTT) paskelbė, kad Lietuva nepagrįstai apribojo drabužių reklamą su Jėzaus ir Marijos personažais dizainerio reklamose, pažymėdamas, kad Lietuvos institucijos „absoliutų pirmumą teikė tikinčiųjų jausmų apsaugai, bet tinkamai neatsižvelgė į pareiškėjų įmonės teisę į saviraiškos laisvę“.

Pasak Vilijos Viešūnaitės, „Triniti“ advokatės, patentinės patikėtinės, minėtas sprendimas dizainerio naudai, turėtų sustiprinti užkandinės „Keulė Rūkė“ poziciją, ginant įmonės galimai pažeistas teises nacionaliniuose teismuose, o nesėkmės atveju – ir viršnacionalinėse institucijose, nes kaip nurodė EŽTT, teisės į saviraišką ribojimo būtinumas demokratinėje visuomenėje gali būti grindžiamas tik svariais, motyvuotais argumentais, o ne deklaratyviais ir tuščiais teiginiais.

„Nors „Keulė Rūkė“ reklamas iš pirmo žvilgsnio ir galima būtų laikyti kontroversiškesnėmis ir iššaukiančiomis didesnės dalies visuomenės narių neigiamas reakcijas nei p. Kalinkino skelbtos reklamos, visgi ginčui persikėlus į teismines institucijas, nacionaliniai teismai privalėtų labai atidžiai vertinti ir svariai argumentuoti kiekvieną iš būtinų saviraiškos laisvės ribojimų sąlygų, ypatingą dėmesį skiriant ribojimo demokratinėje visuomenėje būtinumui, t.y. turėtų atsižvelgti į esamą teismų praktiką, o paminėtoji byla prieš Lietuvą yra viena artimiausių bylų“, – pabrėžia p. Viešūnaitė.

Ponas Medonis šį potencialų pliusą vardina atsargiai.

„VVTAT bent kol kas neatsitraukia ir savo poziciją grindžia tuo, kad reklamos įstatymas per tą laiką buvo pakeistas, ir argumentuoja nuomone, kad buvo išniekinti simboliai“, – kalba p. Medonis.

Teismo sprendimas bus paskelbtas kovo 2 d.

„Mes esame nusiteikę kovoti iki galo, greičiausiai ir mums teks teises gintis EŽTT“, – teigia p. Medonis.

FOTOGALERIJA Skaidrės iš konferencijos PASSWORD 2017. (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 1

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 22

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Kuriant verslo dovanas svarbios ir technologijos, ir kūrybiškumas Rėmėjo turinys 1

Daugelyje biurų ir namų yra verslo dovanų ar suvenyrų, kuriuos sukūrė ir pagamino UAB „Echo Stamp“ komanda.

E. laiškų rinkodara: kokių pasiūlymų laukia klientai

Kasdien atsirandant vis naujiems nuomonės lyderiams (angl. influencers), atrodo, kad tai – vienintelis...

Rinkodara
2018.04.08
Kad pasiektų vartotojus, tampa savo srities ekspertais

Pasitelkite socialinius tinklus, rašykite tinklaraštį, dalinkitės vaizdo įrašais su patarimais, – tokių...

Rinkodara
2018.04.08

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau