„Maxima“, aplenkusi „Lidl“, atsistojo ant antro laiptelio

Publikuota: 2018-02-08
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Per 2017 m., palyginti su ankstesniais metais, reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo 2%. Devyni iš dešimties didžiųjų reklamos užsakovų augino savo rinkodaros biudžetus, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ monitoringas.

Reklamos rinkos duomenis, skaičiuojant pinigais, tyrėjai ketina skelbti kovo pabaigoje.

Didžiausią reklamos apimčių postūmį pernai demonstravo mažmeninės prekybos kategorija.

„Palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, prekybos tinklų reklamos biudžetai augo 34%, prekybos centrų – 27%, pirkėjo lojalumo kortelių – 64,5%. Bendrai šios kategorijos reklamos išlaidų dalis sudarė net 18% visos reklamos rinkos“, – skaičiuoja Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė.

Didžiausias mūšis tarp prekybininkų pernai vyko tarp „Maximos“ ir „Lidl“. Pastaroji, pirmąsias parduotuves atidariusi 2016 m. birželį, startą vainikavo itin aktyvia komunikacija ir jau skaičiuojant metinius 2016 m. buvo 5 pozicijoje tarp didžiųjų reklamdavių, o per pirmąjį 2017 m. ketvirtį – jau rikiavosi antra. Šią poziciją „Lidl“ išlaikė iki pat 2017 m. pabaigos.

Tačiau per šventinį laikotarpį „Maxima“ išsiveržė į priekį ir akivaizdžiai lyderiavo metų pabaigoje, o suskaičiavus metinius rezultatus, ji simboliškai pralenkė „Lidl“ ir atsistojo ant antrojo laiptelio po „Tele2“, didžiausios reklamdavės Lietuvoje.

Lyginant reklamai skirtus prekybininkų biudžetus ir jų dydį, reikšmingas faktorius tai, kad „Lidl“ turi tik 30 parduotuvių, kai tuo metu „Maxima“ ar „Iki“ – per 230, t. y. beveik 8 kartus daugiau.

[infogram id="347b5b8f-dea5-4cbb-b2d6-c41a3ffdf80f" prefix="pMF" format="interactive" title="Reklamos užsakovų TOP10, 2017 m."]

Ir telekomunikacijų spurtas

Kaip teigia p. Juronienė, prieš metus įvykęs „Telia Lietuva“ vardo pristatymas lėmė ir telekomunikacijų bendrovių reklamos investicijų augimą.

Atitinkamai, „Telia Lietuva“ reklamai per metus skyrė beveik 25% daugiau, „Tele2“ – 20%. Tuo tarpu „Bitės“ biudžetas per 2017 m. sumenko beveik 18%.

„Po du kartus didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų ir optikos parduotuvių reklamos apimtis. Tuo tarpu kavos (40%), prekybos internetu (26%) ir skalbimo priemonių (23%) reklamos išlaidos mažėjo labiausiai. Tarp reklamos užsakovų labiausiai biudžetus mažino „Mondelez International“ (41%), „Coca-Cola“ (39%) ir „Unilever“ (33,5%)“, – vardina p. Juronienė.

TV reklamos trukmė, lyginant 2017 ir 2016 m. sausį-gruodį, išaugo 2%. Spaudos reklamos apimtys atitinkamai krito 8,2%, iš jų žurnaluose reklamos plotas krito 11,7%, laikraščiuose – 5,7%. Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, mažėjo 3,5%.

Radijo stotys per 2017 m. transliavo 8,7 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 8,2% daugiau negu per 2016-uosius metus. Internete reklamos tyrėjai fiksuoja 9% daugiau.

[infogram id="72ad63a1-8162-4cee-8569-5fc6211db663" prefix="qFu" format="interactive" title="Reklamos apimčių pokytis,  2017 m., palyginti su 2016 m."]

VŽ primena, kad 2016 m., pastaruosius kelerius ankstesnius metus tūpčiojusi vietoje, Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – net 16%. Tiesa, beveik pusė interneto reklamos pinigų iškeliauja už Lietuvos ribų.

2016 m. bendra reklamos rinka, pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekia 139,1 mln. Eur. Atitinkamai 2015 m. visa reklamos rinka sudarė 119,8 mln. Eur, tad matome 16% šuolį. Rinkos augimą skaičiuodami be užsienio tinklalapiams skirtų lėšų, gauname 6% pokytį – 107,1 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 11

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 8

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 7

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau