„Maxima“, aplenkusi „Lidl“, atsistojo ant antro laiptelio

Publikuota: 2018-02-08
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Per 2017 m., palyginti su ankstesniais metais, reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo 2%. Devyni iš dešimties didžiųjų reklamos užsakovų augino savo rinkodaros biudžetus, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ monitoringas.

Reklamos rinkos duomenis, skaičiuojant pinigais, tyrėjai ketina skelbti kovo pabaigoje.

Didžiausią reklamos apimčių postūmį pernai demonstravo mažmeninės prekybos kategorija.

„Palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, prekybos tinklų reklamos biudžetai augo 34%, prekybos centrų – 27%, pirkėjo lojalumo kortelių – 64,5%. Bendrai šios kategorijos reklamos išlaidų dalis sudarė net 18% visos reklamos rinkos“, – skaičiuoja Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė.

Didžiausias mūšis tarp prekybininkų pernai vyko tarp „Maximos“ ir „Lidl“. Pastaroji, pirmąsias parduotuves atidariusi 2016 m. birželį, startą vainikavo itin aktyvia komunikacija ir jau skaičiuojant metinius 2016 m. buvo 5 pozicijoje tarp didžiųjų reklamdavių, o per pirmąjį 2017 m. ketvirtį – jau rikiavosi antra. Šią poziciją „Lidl“ išlaikė iki pat 2017 m. pabaigos.

Tačiau per šventinį laikotarpį „Maxima“ išsiveržė į priekį ir akivaizdžiai lyderiavo metų pabaigoje, o suskaičiavus metinius rezultatus, ji simboliškai pralenkė „Lidl“ ir atsistojo ant antrojo laiptelio po „Tele2“, didžiausios reklamdavės Lietuvoje.

Lyginant reklamai skirtus prekybininkų biudžetus ir jų dydį, reikšmingas faktorius tai, kad „Lidl“ turi tik 30 parduotuvių, kai tuo metu „Maxima“ ar „Iki“ – per 230, t. y. beveik 8 kartus daugiau.

[infogram id="347b5b8f-dea5-4cbb-b2d6-c41a3ffdf80f" prefix="pMF" format="interactive" title="Reklamos užsakovų TOP10, 2017 m."]

Ir telekomunikacijų spurtas

Kaip teigia p. Juronienė, prieš metus įvykęs „Telia Lietuva“ vardo pristatymas lėmė ir telekomunikacijų bendrovių reklamos investicijų augimą.

Atitinkamai, „Telia Lietuva“ reklamai per metus skyrė beveik 25% daugiau, „Tele2“ – 20%. Tuo tarpu „Bitės“ biudžetas per 2017 m. sumenko beveik 18%.

„Po du kartus didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų ir optikos parduotuvių reklamos apimtis. Tuo tarpu kavos (40%), prekybos internetu (26%) ir skalbimo priemonių (23%) reklamos išlaidos mažėjo labiausiai. Tarp reklamos užsakovų labiausiai biudžetus mažino „Mondelez International“ (41%), „Coca-Cola“ (39%) ir „Unilever“ (33,5%)“, – vardina p. Juronienė.

TV reklamos trukmė, lyginant 2017 ir 2016 m. sausį-gruodį, išaugo 2%. Spaudos reklamos apimtys atitinkamai krito 8,2%, iš jų žurnaluose reklamos plotas krito 11,7%, laikraščiuose – 5,7%. Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, mažėjo 3,5%.

Radijo stotys per 2017 m. transliavo 8,7 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 8,2% daugiau negu per 2016-uosius metus. Internete reklamos tyrėjai fiksuoja 9% daugiau.

[infogram id="72ad63a1-8162-4cee-8569-5fc6211db663" prefix="qFu" format="interactive" title="Reklamos apimčių pokytis,  2017 m., palyginti su 2016 m."]

VŽ primena, kad 2016 m., pastaruosius kelerius ankstesnius metus tūpčiojusi vietoje, Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – net 16%. Tiesa, beveik pusė interneto reklamos pinigų iškeliauja už Lietuvos ribų.

2016 m. bendra reklamos rinka, pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekia 139,1 mln. Eur. Atitinkamai 2015 m. visa reklamos rinka sudarė 119,8 mln. Eur, tad matome 16% šuolį. Rinkos augimą skaičiuodami be užsienio tinklalapiams skirtų lėšų, gauname 6% pokytį – 107,1 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
05:45
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
05:45
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
05:45
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau