„Maxima“, aplenkusi „Lidl“, atsistojo ant antro laiptelio

Publikuota: 2018-02-08
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Per 2017 m., palyginti su ankstesniais metais, reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo 2%. Devyni iš dešimties didžiųjų reklamos užsakovų augino savo rinkodaros biudžetus, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ monitoringas.

Reklamos rinkos duomenis, skaičiuojant pinigais, tyrėjai ketina skelbti kovo pabaigoje.

Didžiausią reklamos apimčių postūmį pernai demonstravo mažmeninės prekybos kategorija.

„Palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, prekybos tinklų reklamos biudžetai augo 34%, prekybos centrų – 27%, pirkėjo lojalumo kortelių – 64,5%. Bendrai šios kategorijos reklamos išlaidų dalis sudarė net 18% visos reklamos rinkos“, – skaičiuoja Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė.

Didžiausias mūšis tarp prekybininkų pernai vyko tarp „Maximos“ ir „Lidl“. Pastaroji, pirmąsias parduotuves atidariusi 2016 m. birželį, startą vainikavo itin aktyvia komunikacija ir jau skaičiuojant metinius 2016 m. buvo 5 pozicijoje tarp didžiųjų reklamdavių, o per pirmąjį 2017 m. ketvirtį – jau rikiavosi antra. Šią poziciją „Lidl“ išlaikė iki pat 2017 m. pabaigos.

Tačiau per šventinį laikotarpį „Maxima“ išsiveržė į priekį ir akivaizdžiai lyderiavo metų pabaigoje, o suskaičiavus metinius rezultatus, ji simboliškai pralenkė „Lidl“ ir atsistojo ant antrojo laiptelio po „Tele2“, didžiausios reklamdavės Lietuvoje.

Lyginant reklamai skirtus prekybininkų biudžetus ir jų dydį, reikšmingas faktorius tai, kad „Lidl“ turi tik 30 parduotuvių, kai tuo metu „Maxima“ ar „Iki“ – per 230, t. y. beveik 8 kartus daugiau.

[infogram id="347b5b8f-dea5-4cbb-b2d6-c41a3ffdf80f" prefix="pMF" format="interactive" title="Reklamos užsakovų TOP10, 2017 m."]

Ir telekomunikacijų spurtas

Kaip teigia p. Juronienė, prieš metus įvykęs „Telia Lietuva“ vardo pristatymas lėmė ir telekomunikacijų bendrovių reklamos investicijų augimą.

Atitinkamai, „Telia Lietuva“ reklamai per metus skyrė beveik 25% daugiau, „Tele2“ – 20%. Tuo tarpu „Bitės“ biudžetas per 2017 m. sumenko beveik 18%.

„Po du kartus didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų ir optikos parduotuvių reklamos apimtis. Tuo tarpu kavos (40%), prekybos internetu (26%) ir skalbimo priemonių (23%) reklamos išlaidos mažėjo labiausiai. Tarp reklamos užsakovų labiausiai biudžetus mažino „Mondelez International“ (41%), „Coca-Cola“ (39%) ir „Unilever“ (33,5%)“, – vardina p. Juronienė.

TV reklamos trukmė, lyginant 2017 ir 2016 m. sausį-gruodį, išaugo 2%. Spaudos reklamos apimtys atitinkamai krito 8,2%, iš jų žurnaluose reklamos plotas krito 11,7%, laikraščiuose – 5,7%. Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, mažėjo 3,5%.

Radijo stotys per 2017 m. transliavo 8,7 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 8,2% daugiau negu per 2016-uosius metus. Internete reklamos tyrėjai fiksuoja 9% daugiau.

[infogram id="72ad63a1-8162-4cee-8569-5fc6211db663" prefix="qFu" format="interactive" title="Reklamos apimčių pokytis,  2017 m., palyginti su 2016 m."]

VŽ primena, kad 2016 m., pastaruosius kelerius ankstesnius metus tūpčiojusi vietoje, Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – net 16%. Tiesa, beveik pusė interneto reklamos pinigų iškeliauja už Lietuvos ribų.

2016 m. bendra reklamos rinka, pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekia 139,1 mln. Eur. Atitinkamai 2015 m. visa reklamos rinka sudarė 119,8 mln. Eur, tad matome 16% šuolį. Rinkos augimą skaičiuodami be užsienio tinklalapiams skirtų lėšų, gauname 6% pokytį – 107,1 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nustatoma liberalesnė išorinės reklamos tvarka

Gauti leidimus išorinei reklamai bus paprasčiau. Tai numato Seimo ketvirtadienį priimtos Reklamos įstatymo...

Verslo aplinka
2018.04.26
Skandalai neparklupdė: „Facebook“ pelnas ir vartotojų skaičius augo

Socialinio tinklo valdytoja „Facebook“, nepaisant ją sukrėtusių skandalo, pademonstravo tvirtus ketvirčio...

Technologijos
2018.04.26
„INK agency“ pernai perkopė 1 mln. ribą

Integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ apyvarta per 2017 m. išaugo 41% ir viršijo 1,1 mln. Eur,...

Rinkodara
2018.04.26
„Google“ valdančios „Alphabet“ pelnas šoktelėjo 73%

Paieškos milžinę „Google“ valdančios bendrovės „Alphabet“ pelnas per pirmąjį šių metų ketvirtį šoktelėjo...

Rinkodara
2018.04.25
Populiarus animacinis veikėjas „Angry Bird“ masina padirbinėtojus

Vilniaus apygardos teismo sprendimu UAB „Profisa“ turės sunaikinti beveik 3.000 vnt. kramtomosios gumos...

Rinkodara
2018.04.25
Tarp naujausių reklamų – puokštė pavasarinių klipų

Tarp naujausių savaitės reklamų – ryškus projekto „Gražinti verta“ klipas (agentūra „vipcommunications,...

Rinkodara
2018.04.24
Vadovų komunikacija: dažniausiai kalba Kristina Meidė, efektyviausiai – Dovilė Grigienė Premium 5

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2017 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2018.04.24
Nelieka trijų „BIOK laboratorijos“ prekių ženklų 38

Kosmetikos gamintoja „BIOK laboratorija“ vietoj trijų prekės ženklų „Rasa“, „Aras“ ir „Biok dermatology“...

Rinkodara
2018.04.24
Naujas investuotojas: į Kauną atėjo Olandijos programinės įrangos kūrėja 1

Olandijos  duomenų valdymo sistemų kūrėja „Hyarchis“ įsikūrė Kaune ir pradeda samdyti darbuotojus.

Technologijos
2018.04.24
„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium 2

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
2018.04.24
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 11

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 2

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 2

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau