„Maxima“, aplenkusi „Lidl“, atsistojo ant antro laiptelio

Publikuota: 2018-02-08
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Per 2017 m., palyginti su ankstesniais metais, reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo 2%. Devyni iš dešimties didžiųjų reklamos užsakovų augino savo rinkodaros biudžetus, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ monitoringas.

Reklamos rinkos duomenis, skaičiuojant pinigais, tyrėjai ketina skelbti kovo pabaigoje.

Didžiausią reklamos apimčių postūmį pernai demonstravo mažmeninės prekybos kategorija.

„Palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, prekybos tinklų reklamos biudžetai augo 34%, prekybos centrų – 27%, pirkėjo lojalumo kortelių – 64,5%. Bendrai šios kategorijos reklamos išlaidų dalis sudarė net 18% visos reklamos rinkos“, – skaičiuoja Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė.

Didžiausias mūšis tarp prekybininkų pernai vyko tarp „Maximos“ ir „Lidl“. Pastaroji, pirmąsias parduotuves atidariusi 2016 m. birželį, startą vainikavo itin aktyvia komunikacija ir jau skaičiuojant metinius 2016 m. buvo 5 pozicijoje tarp didžiųjų reklamdavių, o per pirmąjį 2017 m. ketvirtį – jau rikiavosi antra. Šią poziciją „Lidl“ išlaikė iki pat 2017 m. pabaigos.

Tačiau per šventinį laikotarpį „Maxima“ išsiveržė į priekį ir akivaizdžiai lyderiavo metų pabaigoje, o suskaičiavus metinius rezultatus, ji simboliškai pralenkė „Lidl“ ir atsistojo ant antrojo laiptelio po „Tele2“, didžiausios reklamdavės Lietuvoje.

Lyginant reklamai skirtus prekybininkų biudžetus ir jų dydį, reikšmingas faktorius tai, kad „Lidl“ turi tik 30 parduotuvių, kai tuo metu „Maxima“ ar „Iki“ – per 230, t. y. beveik 8 kartus daugiau.

[infogram id="347b5b8f-dea5-4cbb-b2d6-c41a3ffdf80f" prefix="pMF" format="interactive" title="Reklamos užsakovų TOP10, 2017 m."]

Ir telekomunikacijų spurtas

Kaip teigia p. Juronienė, prieš metus įvykęs „Telia Lietuva“ vardo pristatymas lėmė ir telekomunikacijų bendrovių reklamos investicijų augimą.

Atitinkamai, „Telia Lietuva“ reklamai per metus skyrė beveik 25% daugiau, „Tele2“ – 20%. Tuo tarpu „Bitės“ biudžetas per 2017 m. sumenko beveik 18%.

„Po du kartus didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų ir optikos parduotuvių reklamos apimtis. Tuo tarpu kavos (40%), prekybos internetu (26%) ir skalbimo priemonių (23%) reklamos išlaidos mažėjo labiausiai. Tarp reklamos užsakovų labiausiai biudžetus mažino „Mondelez International“ (41%), „Coca-Cola“ (39%) ir „Unilever“ (33,5%)“, – vardina p. Juronienė.

TV reklamos trukmė, lyginant 2017 ir 2016 m. sausį-gruodį, išaugo 2%. Spaudos reklamos apimtys atitinkamai krito 8,2%, iš jų žurnaluose reklamos plotas krito 11,7%, laikraščiuose – 5,7%. Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, mažėjo 3,5%.

Radijo stotys per 2017 m. transliavo 8,7 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 8,2% daugiau negu per 2016-uosius metus. Internete reklamos tyrėjai fiksuoja 9% daugiau.

[infogram id="72ad63a1-8162-4cee-8569-5fc6211db663" prefix="qFu" format="interactive" title="Reklamos apimčių pokytis,  2017 m., palyginti su 2016 m."]

VŽ primena, kad 2016 m., pastaruosius kelerius ankstesnius metus tūpčiojusi vietoje, Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – net 16%. Tiesa, beveik pusė interneto reklamos pinigų iškeliauja už Lietuvos ribų.

2016 m. bendra reklamos rinka, pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekia 139,1 mln. Eur. Atitinkamai 2015 m. visa reklamos rinka sudarė 119,8 mln. Eur, tad matome 16% šuolį. Rinkos augimą skaičiuodami be užsienio tinklalapiams skirtų lėšų, gauname 6% pokytį – 107,1 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vadovų komunikacija: D. Dundulis pasisakymais nurungė K. Meidę Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, pirmąjį šių metų pusmetį aktyviausi kalbėtojai buvo mažmeninės prekybos įmonių...

Rinkodara
08:08
Popiežiaus vizito transliacijos LRT mušė rekordus

Popiežiaus Pranciškaus apsilankymo Lietuvoje renginius ir specialias vizitui nušviesti skirtas laidas...

Rinkodara
2018.09.25
Naujas „Viasat“ vardas – „TVPlay Home“

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ šiandien pristato naują pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.09.24
Geriausi pakuotės dizaino darbai vėl rungsis NAPA konkurse

Prasideda darbų priėmimas į ketvirtą kartą organizuojamus Nacionalinius pakuotės dizaino apdovanojimus NAPA.

Rinkodara
2018.09.24
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 4

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau