„Maxima“, aplenkusi „Lidl“, atsistojo ant antro laiptelio

Publikuota: 2018-02-08
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Per 2017 m., palyginti su ankstesniais metais, reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo 2%. Devyni iš dešimties didžiųjų reklamos užsakovų augino savo rinkodaros biudžetus, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ monitoringas.

Reklamos rinkos duomenis, skaičiuojant pinigais, tyrėjai ketina skelbti kovo pabaigoje.

Didžiausią reklamos apimčių postūmį pernai demonstravo mažmeninės prekybos kategorija.

„Palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, prekybos tinklų reklamos biudžetai augo 34%, prekybos centrų – 27%, pirkėjo lojalumo kortelių – 64,5%. Bendrai šios kategorijos reklamos išlaidų dalis sudarė net 18% visos reklamos rinkos“, – skaičiuoja Giedrė Juronienė, „Kantar TNS“ Reklamos monitoringo vadovė.

Didžiausias mūšis tarp prekybininkų pernai vyko tarp „Maximos“ ir „Lidl“. Pastaroji, pirmąsias parduotuves atidariusi 2016 m. birželį, startą vainikavo itin aktyvia komunikacija ir jau skaičiuojant metinius 2016 m. buvo 5 pozicijoje tarp didžiųjų reklamdavių, o per pirmąjį 2017 m. ketvirtį – jau rikiavosi antra. Šią poziciją „Lidl“ išlaikė iki pat 2017 m. pabaigos.

Tačiau per šventinį laikotarpį „Maxima“ išsiveržė į priekį ir akivaizdžiai lyderiavo metų pabaigoje, o suskaičiavus metinius rezultatus, ji simboliškai pralenkė „Lidl“ ir atsistojo ant antrojo laiptelio po „Tele2“, didžiausios reklamdavės Lietuvoje.

Lyginant reklamai skirtus prekybininkų biudžetus ir jų dydį, reikšmingas faktorius tai, kad „Lidl“ turi tik 30 parduotuvių, kai tuo metu „Maxima“ ar „Iki“ – per 230, t. y. beveik 8 kartus daugiau.

[infogram id="347b5b8f-dea5-4cbb-b2d6-c41a3ffdf80f" prefix="pMF" format="interactive" title="Reklamos užsakovų TOP10, 2017 m."]

Ir telekomunikacijų spurtas

Kaip teigia p. Juronienė, prieš metus įvykęs „Telia Lietuva“ vardo pristatymas lėmė ir telekomunikacijų bendrovių reklamos investicijų augimą.

Atitinkamai, „Telia Lietuva“ reklamai per metus skyrė beveik 25% daugiau, „Tele2“ – 20%. Tuo tarpu „Bitės“ biudžetas per 2017 m. sumenko beveik 18%.

„Po du kartus didėjo valstybinių institucijų bei Europos Komisijos pristatomų projektų ir optikos parduotuvių reklamos apimtis. Tuo tarpu kavos (40%), prekybos internetu (26%) ir skalbimo priemonių (23%) reklamos išlaidos mažėjo labiausiai. Tarp reklamos užsakovų labiausiai biudžetus mažino „Mondelez International“ (41%), „Coca-Cola“ (39%) ir „Unilever“ (33,5%)“, – vardina p. Juronienė.

TV reklamos trukmė, lyginant 2017 ir 2016 m. sausį-gruodį, išaugo 2%. Spaudos reklamos apimtys atitinkamai krito 8,2%, iš jų žurnaluose reklamos plotas krito 11,7%, laikraščiuose – 5,7%. Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2017 ir 2016 m. duomenis, mažėjo 3,5%.

Radijo stotys per 2017 m. transliavo 8,7 mln. sekundžių reklamos ir tai buvo 8,2% daugiau negu per 2016-uosius metus. Internete reklamos tyrėjai fiksuoja 9% daugiau.

[infogram id="72ad63a1-8162-4cee-8569-5fc6211db663" prefix="qFu" format="interactive" title="Reklamos apimčių pokytis,  2017 m., palyginti su 2016 m."]

VŽ primena, kad 2016 m., pastaruosius kelerius ankstesnius metus tūpčiojusi vietoje, Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – net 16%. Tiesa, beveik pusė interneto reklamos pinigų iškeliauja už Lietuvos ribų.

2016 m. bendra reklamos rinka, pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekia 139,1 mln. Eur. Atitinkamai 2015 m. visa reklamos rinka sudarė 119,8 mln. Eur, tad matome 16% šuolį. Rinkos augimą skaičiuodami be užsienio tinklalapiams skirtų lėšų, gauname 6% pokytį – 107,1 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 1

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
13:18
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
09:33
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
07:41
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
06:00
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 3

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 9

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 10

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Lietuvos bankas skelbia karą ICO projektų reklamai 11

Lietuvos bankas, oficialiai nereguliuojantis kriptovaliutų, kyla į kovą su viešų kriptovaliutų siūlymų (angl.

Rinkos
2018.02.15
Vėliavų ir trispalvių blynų deficitas 8

Penktadienį visa Lietuva Šimtmečio proga nušvis šalies ryškiaspalvės vėliavos spalvomis. Verslai taip pat...

Rinkodara
2018.02.15
Slapto pirkėjo tyrimų bendrovė „Dive Lietuva“ įsigijo konkurentę

Tyrimų bendrovė „Dive Group“ įsigijo slapto pirkėjo tyrimo padalinį iš mokymų kompanijos „DOOR Training and...

Rinkodara
2018.02.14
Milijono eurų premija – „Vasario 16 d. fondo“ tarybos rankose Premium 16

Prasideda antras etapas koncerno „MG Baltic“ iniciatyvoje – milijono eurų premiją dalins devynių asmenų...

Rinkodara
2018.02.14
„Bonnier“: skaitytojai sutinka mokėti už kokybišką žurnalistiką internete 2

Švedijos žiniasklaidos grupės „Bonnier“ pajamos 2017 m. siekė 25,7 mlrd. SEK, veiklos pelnas (EBITA) – 625...

Rinkodara
2018.02.13
Jaunimas iš „Facebook“ migruoja sparčiau, nei tikėtasi 11

Naujausia tyrimų bendrovės „eMarketer“ ataskaita rodo, kad socialinis tinklas „Facebook“ jaunesniąją...

Rinkodara
2018.02.13
Nesikuklina į mokymus kviesti su Šimonytės atvaizdu Premium

Lietuvoje nėra įprasta, kad asmenys dėl netinkamai naudojamos jų nuotraukos savo teises gintų teismuose.

Rinkodara
2018.02.13
Paskirta „Telia Lietuvos“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė 6

AB „Telia Lietuva“ valdyba naujai suformuoto Rinkodaros ir komunikacijos padalinio vadove paskyrė Vaidą...

Vadyba
2018.02.12
„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą 5

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl...

Rinkodara
2018.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau