Raudonpadžių „Louboutino“ batelių nesėkmė Europos teismuose

Publikuota: 2018-02-07

Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino bandymai išlaikyti savo rankose garsiųjų raudonpadžių batelių gamybą ir apsaugoti juos kaip prekių ženklą, patyrė dar vieną nesėkmę.

Mados dizaineris, p. Louboutinas raudonpandžius batelius gamina nuo 1993 m. ir visą šį laikotarpį teismuose ne kartą bandė apsaugoti savo teises į šį prekės ženklą, rašo BBC.

Dar vieną nesėkmę p. Louboutinas patyrė antradienį Europos Sąjungos Teisingumo Teisme, o šios istorijos ištakos – 2012 m. Tuomet p. Louboutinas pateikė ieškinį prieš Olandijos bendrovę „Van Haren“. Prancūzo dizainerio advokatai teigė, kad „Van Haren“, parduodama raudonpadžius aktorės „Halle Berry“ vardo batelius, pažeidė jo teises į prekės ženklą.

Hagos apygardos teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones „Van Haren“, tačiau pastaroji apskundė šį sprendimą, o 2014 m. byla nukeliavo iki Europos Sąjungos Teisingumo teismo. „Van Haren“ teigia, kad p. Louboutino raudonpadžių prekės ženklas yra negaliojantis ES.

Dizainerio Louboutino prekės ženklas apima raudoną spalvą registruotą „Pantone“ spalvų paletėje kodu 18-1663 TP ir naudojamą batų padams.

Europos Sąjungos Teisingumo Teismo advokatas Maciejas Szpunaras pareiškė savo nuomonę, kad šiuo atveju, tai neturėtų būti laikoma prekės ženklu, pridurdamas, kad jokiuose sprendimuose dėl prekės ženklo galiojimo neturėtų būti atsižvelgiama į „prekių patrauklumą, kylantį dėl prekių ženklo ar jo savininko gero vardo bei reputacijos“. Nors tai dar nėra istorijos pabaiga, tai neabejotinai yra smūgis dizaineriui šioje byloje. Vis tik, kaip rašo BBC, Teismas dar turi priimti galutinį sprendimą, kuris gali palaikyti arba nepritarti p. Szpunaro nuomonei.

Savo ruožtu p. Louboutinas ne kartą pabrėžė, kad būtent blizganti raudonoji spalva yra jo skiriamasis bruožas.

Ne pirmas kartas

Tai nėra vienintelis ginčas, kai verslas bando apginti savo teisę į spalvą.

Pavyzdžiui, 2016 m. Jungtinės Karalystės Aukščiausiasis Teismas priėmė sprendimą, kad konditerijos prekių ženklas „Cadbury“ neturi išimtinių teisių į purpurinę pakuotę ir spalvą. „Nestle“ sugebėjo laimėti bylą, kuri paneigė ankstesnę „Cadbury“ pergalę.

„EasyJet“ savininkams, 2004 m. paskelbus apie planus žengti į mobiliojo ryšio rinką, taip pat teko atremti „EasyMobile“, valdančios prekės ženklą „Orange“, pretenzijas.

Liberalesnė šiuo klausimu JAV, kur ne vienam prekės ženklui yra pavykę įregistruoti spalvą kaip prekės ženklą. Pavyzdžiui, sėkmė čia lydėjo juvelyriniai dirbinių „Tiffany“ ir siuntinių pristatymo bendrovę UPS, kurios yra įregistravusios turkio mėlynumo ir tamsiai rudą spalvą.

Dizaineris Louboutinas JAV taip pat turi galiojantį prekės ženklą, kuris suteikia išskirtinę apsaugą raudonpadžiams bateliams (su sąlyga, kad likusi batų dalis nėra raudona). Tačiau to, nepakako raudonpadžiams apsisaugoti Europos teismuose.

Kol skirtumai tarp skirtingų jurisdikcijų ir šalių bus, tol į spalvų registraciją pretenduojantys prekių ženklai greičiausiai išliks pilkoje zonoje, reziuomuoja BBC.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
05:45
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau