Raudonpadžių „Louboutino“ batelių nesėkmė Europos teismuose

Publikuota: 2018-02-07

Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino bandymai išlaikyti savo rankose garsiųjų raudonpadžių batelių gamybą ir apsaugoti juos kaip prekių ženklą, patyrė dar vieną nesėkmę.

Mados dizaineris, p. Louboutinas raudonpandžius batelius gamina nuo 1993 m. ir visą šį laikotarpį teismuose ne kartą bandė apsaugoti savo teises į šį prekės ženklą, rašo BBC.

Dar vieną nesėkmę p. Louboutinas patyrė antradienį Europos Sąjungos Teisingumo Teisme, o šios istorijos ištakos – 2012 m. Tuomet p. Louboutinas pateikė ieškinį prieš Olandijos bendrovę „Van Haren“. Prancūzo dizainerio advokatai teigė, kad „Van Haren“, parduodama raudonpadžius aktorės „Halle Berry“ vardo batelius, pažeidė jo teises į prekės ženklą.

Hagos apygardos teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones „Van Haren“, tačiau pastaroji apskundė šį sprendimą, o 2014 m. byla nukeliavo iki Europos Sąjungos Teisingumo teismo. „Van Haren“ teigia, kad p. Louboutino raudonpadžių prekės ženklas yra negaliojantis ES.

Dizainerio Louboutino prekės ženklas apima raudoną spalvą registruotą „Pantone“ spalvų paletėje kodu 18-1663 TP ir naudojamą batų padams.

Europos Sąjungos Teisingumo Teismo advokatas Maciejas Szpunaras pareiškė savo nuomonę, kad šiuo atveju, tai neturėtų būti laikoma prekės ženklu, pridurdamas, kad jokiuose sprendimuose dėl prekės ženklo galiojimo neturėtų būti atsižvelgiama į „prekių patrauklumą, kylantį dėl prekių ženklo ar jo savininko gero vardo bei reputacijos“. Nors tai dar nėra istorijos pabaiga, tai neabejotinai yra smūgis dizaineriui šioje byloje. Vis tik, kaip rašo BBC, Teismas dar turi priimti galutinį sprendimą, kuris gali palaikyti arba nepritarti p. Szpunaro nuomonei.

Savo ruožtu p. Louboutinas ne kartą pabrėžė, kad būtent blizganti raudonoji spalva yra jo skiriamasis bruožas.

Ne pirmas kartas

Tai nėra vienintelis ginčas, kai verslas bando apginti savo teisę į spalvą.

Pavyzdžiui, 2016 m. Jungtinės Karalystės Aukščiausiasis Teismas priėmė sprendimą, kad konditerijos prekių ženklas „Cadbury“ neturi išimtinių teisių į purpurinę pakuotę ir spalvą. „Nestle“ sugebėjo laimėti bylą, kuri paneigė ankstesnę „Cadbury“ pergalę.

„EasyJet“ savininkams, 2004 m. paskelbus apie planus žengti į mobiliojo ryšio rinką, taip pat teko atremti „EasyMobile“, valdančios prekės ženklą „Orange“, pretenzijas.

Liberalesnė šiuo klausimu JAV, kur ne vienam prekės ženklui yra pavykę įregistruoti spalvą kaip prekės ženklą. Pavyzdžiui, sėkmė čia lydėjo juvelyriniai dirbinių „Tiffany“ ir siuntinių pristatymo bendrovę UPS, kurios yra įregistravusios turkio mėlynumo ir tamsiai rudą spalvą.

Dizaineris Louboutinas JAV taip pat turi galiojantį prekės ženklą, kuris suteikia išskirtinę apsaugą raudonpadžiams bateliams (su sąlyga, kad likusi batų dalis nėra raudona). Tačiau to, nepakako raudonpadžiams apsisaugoti Europos teismuose.

Kol skirtumai tarp skirtingų jurisdikcijų ir šalių bus, tol į spalvų registraciją pretenduojantys prekių ženklai greičiausiai išliks pilkoje zonoje, reziuomuoja BBC.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m.

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
10:10
„Idea prima“ pajamos augo 46%

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 24

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau