Raudonpadžių „Louboutino“ batelių nesėkmė Europos teismuose

Publikuota: 2018-02-07

Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino bandymai išlaikyti savo rankose garsiųjų raudonpadžių batelių gamybą ir apsaugoti juos kaip prekių ženklą, patyrė dar vieną nesėkmę.

Mados dizaineris, p. Louboutinas raudonpandžius batelius gamina nuo 1993 m. ir visą šį laikotarpį teismuose ne kartą bandė apsaugoti savo teises į šį prekės ženklą, rašo BBC.

Dar vieną nesėkmę p. Louboutinas patyrė antradienį Europos Sąjungos Teisingumo Teisme, o šios istorijos ištakos – 2012 m. Tuomet p. Louboutinas pateikė ieškinį prieš Olandijos bendrovę „Van Haren“. Prancūzo dizainerio advokatai teigė, kad „Van Haren“, parduodama raudonpadžius aktorės „Halle Berry“ vardo batelius, pažeidė jo teises į prekės ženklą.

Hagos apygardos teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones „Van Haren“, tačiau pastaroji apskundė šį sprendimą, o 2014 m. byla nukeliavo iki Europos Sąjungos Teisingumo teismo. „Van Haren“ teigia, kad p. Louboutino raudonpadžių prekės ženklas yra negaliojantis ES.

Dizainerio Louboutino prekės ženklas apima raudoną spalvą registruotą „Pantone“ spalvų paletėje kodu 18-1663 TP ir naudojamą batų padams.

Europos Sąjungos Teisingumo Teismo advokatas Maciejas Szpunaras pareiškė savo nuomonę, kad šiuo atveju, tai neturėtų būti laikoma prekės ženklu, pridurdamas, kad jokiuose sprendimuose dėl prekės ženklo galiojimo neturėtų būti atsižvelgiama į „prekių patrauklumą, kylantį dėl prekių ženklo ar jo savininko gero vardo bei reputacijos“. Nors tai dar nėra istorijos pabaiga, tai neabejotinai yra smūgis dizaineriui šioje byloje. Vis tik, kaip rašo BBC, Teismas dar turi priimti galutinį sprendimą, kuris gali palaikyti arba nepritarti p. Szpunaro nuomonei.

Savo ruožtu p. Louboutinas ne kartą pabrėžė, kad būtent blizganti raudonoji spalva yra jo skiriamasis bruožas.

Ne pirmas kartas

Tai nėra vienintelis ginčas, kai verslas bando apginti savo teisę į spalvą.

Pavyzdžiui, 2016 m. Jungtinės Karalystės Aukščiausiasis Teismas priėmė sprendimą, kad konditerijos prekių ženklas „Cadbury“ neturi išimtinių teisių į purpurinę pakuotę ir spalvą. „Nestle“ sugebėjo laimėti bylą, kuri paneigė ankstesnę „Cadbury“ pergalę.

„EasyJet“ savininkams, 2004 m. paskelbus apie planus žengti į mobiliojo ryšio rinką, taip pat teko atremti „EasyMobile“, valdančios prekės ženklą „Orange“, pretenzijas.

Liberalesnė šiuo klausimu JAV, kur ne vienam prekės ženklui yra pavykę įregistruoti spalvą kaip prekės ženklą. Pavyzdžiui, sėkmė čia lydėjo juvelyriniai dirbinių „Tiffany“ ir siuntinių pristatymo bendrovę UPS, kurios yra įregistravusios turkio mėlynumo ir tamsiai rudą spalvą.

Dizaineris Louboutinas JAV taip pat turi galiojantį prekės ženklą, kuris suteikia išskirtinę apsaugą raudonpadžiams bateliams (su sąlyga, kad likusi batų dalis nėra raudona). Tačiau to, nepakako raudonpadžiams apsisaugoti Europos teismuose.

Kol skirtumai tarp skirtingų jurisdikcijų ir šalių bus, tol į spalvų registraciją pretenduojantys prekių ženklai greičiausiai išliks pilkoje zonoje, reziuomuoja BBC.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ribas laužančios „Knygų mugės“ reklamos kritikai nurimo Premium

Su ketvirtadienį prasidėjusia Vilniaus Knygų muge vis ryškiau matoma ir šiemetinė reklaminė kampanija...

Rinkodara
2018.02.22
„Philip Morris“ gresia bauda už elektroninių cigarečių reklamą 3

Tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ Lietuvoje gresia bauda už tabako vartojimui skirto elektroninio...

Rinkodara
2018.02.22
Gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Gėlių burtų“ iki „Dangaus kačių“ 3

Vasario 21-oji – Tarptautinė gimtosios kalbos diena, primenanti, kaip svarbu ją gerbti ir puoselėti. Šia...

Laisvalaikis
2018.02.21
Užbaigtas „Eltos“ įsigijimo sandoris

Naujienų agentūros įsigijimo sandoris baigtas – 80% „Eltos“ akcijų iš leidėjo Vito Tomkaus įsigijo UAB „GM...

Rinkodara
2018.02.21
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
Tarp savaitės reklamų – išradingi sveikinimai Lietuvai

Tarp savaitės reklamų šį kartą ne tik tradiciniai klipai, bet ir išradingi bendrovių sveikinimai Lietuvai...

Rinkodara
2018.02.20
Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 2

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
2018.02.20
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
2018.02.20
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
2018.02.20
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 9

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 10

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Lietuvos bankas skelbia karą ICO projektų reklamai 12

Lietuvos bankas, oficialiai nereguliuojantis kriptovaliutų, kyla į kovą su viešų kriptovaliutų siūlymų (angl.

Rinkos
2018.02.15
Vėliavų ir trispalvių blynų deficitas 8

Penktadienį visa Lietuva Šimtmečio proga nušvis šalies ryškiaspalvės vėliavos spalvomis. Verslai taip pat...

Rinkodara
2018.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau