Raudonpadžių „Louboutino“ batelių nesėkmė Europos teismuose

Publikuota: 2018-02-07

Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino bandymai išlaikyti savo rankose garsiųjų raudonpadžių batelių gamybą ir apsaugoti juos kaip prekių ženklą, patyrė dar vieną nesėkmę.

Mados dizaineris, p. Louboutinas raudonpandžius batelius gamina nuo 1993 m. ir visą šį laikotarpį teismuose ne kartą bandė apsaugoti savo teises į šį prekės ženklą, rašo BBC.

Dar vieną nesėkmę p. Louboutinas patyrė antradienį Europos Sąjungos Teisingumo Teisme, o šios istorijos ištakos – 2012 m. Tuomet p. Louboutinas pateikė ieškinį prieš Olandijos bendrovę „Van Haren“. Prancūzo dizainerio advokatai teigė, kad „Van Haren“, parduodama raudonpadžius aktorės „Halle Berry“ vardo batelius, pažeidė jo teises į prekės ženklą.

Hagos apygardos teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones „Van Haren“, tačiau pastaroji apskundė šį sprendimą, o 2014 m. byla nukeliavo iki Europos Sąjungos Teisingumo teismo. „Van Haren“ teigia, kad p. Louboutino raudonpadžių prekės ženklas yra negaliojantis ES.

Dizainerio Louboutino prekės ženklas apima raudoną spalvą registruotą „Pantone“ spalvų paletėje kodu 18-1663 TP ir naudojamą batų padams.

Europos Sąjungos Teisingumo Teismo advokatas Maciejas Szpunaras pareiškė savo nuomonę, kad šiuo atveju, tai neturėtų būti laikoma prekės ženklu, pridurdamas, kad jokiuose sprendimuose dėl prekės ženklo galiojimo neturėtų būti atsižvelgiama į „prekių patrauklumą, kylantį dėl prekių ženklo ar jo savininko gero vardo bei reputacijos“. Nors tai dar nėra istorijos pabaiga, tai neabejotinai yra smūgis dizaineriui šioje byloje. Vis tik, kaip rašo BBC, Teismas dar turi priimti galutinį sprendimą, kuris gali palaikyti arba nepritarti p. Szpunaro nuomonei.

Savo ruožtu p. Louboutinas ne kartą pabrėžė, kad būtent blizganti raudonoji spalva yra jo skiriamasis bruožas.

Ne pirmas kartas

Tai nėra vienintelis ginčas, kai verslas bando apginti savo teisę į spalvą.

Pavyzdžiui, 2016 m. Jungtinės Karalystės Aukščiausiasis Teismas priėmė sprendimą, kad konditerijos prekių ženklas „Cadbury“ neturi išimtinių teisių į purpurinę pakuotę ir spalvą. „Nestle“ sugebėjo laimėti bylą, kuri paneigė ankstesnę „Cadbury“ pergalę.

„EasyJet“ savininkams, 2004 m. paskelbus apie planus žengti į mobiliojo ryšio rinką, taip pat teko atremti „EasyMobile“, valdančios prekės ženklą „Orange“, pretenzijas.

Liberalesnė šiuo klausimu JAV, kur ne vienam prekės ženklui yra pavykę įregistruoti spalvą kaip prekės ženklą. Pavyzdžiui, sėkmė čia lydėjo juvelyriniai dirbinių „Tiffany“ ir siuntinių pristatymo bendrovę UPS, kurios yra įregistravusios turkio mėlynumo ir tamsiai rudą spalvą.

Dizaineris Louboutinas JAV taip pat turi galiojantį prekės ženklą, kuris suteikia išskirtinę apsaugą raudonpadžiams bateliams (su sąlyga, kad likusi batų dalis nėra raudona). Tačiau to, nepakako raudonpadžiams apsisaugoti Europos teismuose.

Kol skirtumai tarp skirtingų jurisdikcijų ir šalių bus, tol į spalvų registraciją pretenduojantys prekių ženklai greičiausiai išliks pilkoje zonoje, reziuomuoja BBC.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06
Žiniasklaida po permainų metų žengia į naujas sritis Premium 7

Finansiniai žiniasklaidos sektoriaus rodikliai neblizga: didžiausių spaudos leidinių ir interneto portalų...

Rinkodara
2018.07.05
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04
Tarp naujausių reklamų ryškiaspalvis „Naujasis Nevėžis“ 1

Tarp naujausių savaitės reklamų: vasariški „Naujojo Nevėžio“ produktai (reklamos agentūra „CinemaAds LAB“) ir...

Rinkodara
2018.07.03
„Kilig“ reklaminės kampanijos veidais pasirinko žinomus žmones 12

Naujojo prekės ženklo „Kilig“ įvedimo kampanijai „Biok laboratorija“ renkasi žinomus veidus – Ericą Jennings...

Rinkodara
2018.07.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau