„Amazon“ užnugaryje paliko „Apple“ ir „Google“

Publikuota: 2018-02-02
Lindsey Wasson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lindsey Wasson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Elektroninės komercijos milžinės prekės ženklas „Amazon“ yra pats vertingiausias pasaulyje, rodo naujausias kasmetinis tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Brand Finance“ reitingas. 2017 m. pradžioje vertingiausio prekės ženklo titulu džiaugėsi „Google“, tuo tarpu šiemet jis nukrito į trečiąją poziciją.

Kaip rodo naujausia „Brand Finance Global 500“ ataskaita, „Amazon“ užnugaryje šį kartą paliko „Apple“ ir „Google“ – e. komercijos milžinės prekės ženklo vertė per metus išaugo net 42% ir šiandien siekia net 150,8 mlrd. USD.

 „Amazon“, savo verslą pradėjęs kaip internetinis knygynas, šiandien tapo didžiausiu pasaulyje interneto verslu pagal rinkos kapitalizaciją ir pajamas, ir tai jau ne tik prekybininkė internete, bet ir debesų infrastruktūros teikėjas bei elektronikos gamintojas.

Davidas Haighas, „Brand Finance“ generalinis direktorius, šiuos pokyčius komentuoja pasitelkdamas Jeffo Bezoso, „Amazon“ įkūrėjo, kartą pasakyta fraze, kad prekės ženklai yra svarbesni internete, kai jie yra ir fiziniame pasaulyje.

„Jis buvo teisus, pasirinkęs „Amazon“ ženklą, didžiausios ir galingiausios upės pasaulyje vardą, nes po 23 m. „Amazon“ prekės ženklas spindi nesustabdoma jėga. Auganti prekės ženklo vertė leidžia sėkmingai jam plėsti į kitus sektorius ir regionus. Akivaizdu, kad šis prekės ženklas turi potencialo augti ir toliau“, – teigia p. Haighas.

Ir „Apple“ pasiekimas

Nors „Apple“ pastarajame tyrime rikiuojasi 2-oje vietoje, jos vertė šiais metais pakilo nuo 107 iki 146,3 mlrd. USD. Prekės ženklas sugebėjo atsitiesti, nes 2017 m., palyginti su ankstesniais, jis krito net 27%.

Tuo tarpu „Google“ nukrito iš pirmosios į trečiąją poziciją šiemet, ir nors prekės ženklo vertė augo, kilimas buvo nuosaikus – 10% iki 120,9 mlrd. USD.

Kaip ir anksčiau, pažymi tyrėjai, vertingiausių prekės ženklų 10-tuke dominuoja technologijų verslai ir kuo toliau, tuo labiau skaitmeninėje erdvėje karaliaujantys prekių ženklai tik stiprės. Pavyzdžiui, „Google“ priklausantis „YouTube“ šiemet daugiau nei dvigubai padidino prekės ženklo vertę ir šoktelėjo net 70 pozicijų į viršų, į 42-ąją vietą bei vertinamas dabar 25,9 mlrd. USD.  

Kinijos spurtas nemenksta

Vertingiausių dešimtuke – visi JAV prekių ženklai, išskyrus ketvirtoje vietoje esantį Pietų Korėjos „Samsung Group“ ir 10–oje Kinijos pramonės ir prekybos banką ICBC.

Tačiau, kaip skaičiuoja tyrėjai, vis didesnę rinkos dalį atsiriekia ir Kinija: nuo 2008 m. šios šalies prekių ženklų vertė padidėjo nuo 3% iki 15%, o šuolis siekia net 888% iki 911,5 mlrd. USD 2018 m. Be to, greičiausiai augęs 2018 m. prekės ženklas taip pat – iš Kinijos, alkoholio gamybos prekės ženklo „Wuliangye“ vertė išaugo 161% iki 14,6 mlrd. USD per metus, šokteldamas 184 vietomis į 100-ąją poziciją.

Visą prekių ženklų 500-tuką rasite čia.

nuotrauka::1

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Idea prima“ pajamos augo 46%

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 1

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 24

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Kuriant verslo dovanas svarbios ir technologijos, ir kūrybiškumas Rėmėjo turinys 1

Daugelyje biurų ir namų yra verslo dovanų ar suvenyrų, kuriuos sukūrė ir pagamino UAB „Echo Stamp“ komanda.

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau