„Amazon“ užnugaryje paliko „Apple“ ir „Google“

Publikuota: 2018-02-02
Lindsey Wasson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lindsey Wasson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Elektroninės komercijos milžinės prekės ženklas „Amazon“ yra pats vertingiausias pasaulyje, rodo naujausias kasmetinis tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Brand Finance“ reitingas. 2017 m. pradžioje vertingiausio prekės ženklo titulu džiaugėsi „Google“, tuo tarpu šiemet jis nukrito į trečiąją poziciją.

Kaip rodo naujausia „Brand Finance Global 500“ ataskaita, „Amazon“ užnugaryje šį kartą paliko „Apple“ ir „Google“ – e. komercijos milžinės prekės ženklo vertė per metus išaugo net 42% ir šiandien siekia net 150,8 mlrd. USD.

 „Amazon“, savo verslą pradėjęs kaip internetinis knygynas, šiandien tapo didžiausiu pasaulyje interneto verslu pagal rinkos kapitalizaciją ir pajamas, ir tai jau ne tik prekybininkė internete, bet ir debesų infrastruktūros teikėjas bei elektronikos gamintojas.

Davidas Haighas, „Brand Finance“ generalinis direktorius, šiuos pokyčius komentuoja pasitelkdamas Jeffo Bezoso, „Amazon“ įkūrėjo, kartą pasakyta fraze, kad prekės ženklai yra svarbesni internete, kai jie yra ir fiziniame pasaulyje.

„Jis buvo teisus, pasirinkęs „Amazon“ ženklą, didžiausios ir galingiausios upės pasaulyje vardą, nes po 23 m. „Amazon“ prekės ženklas spindi nesustabdoma jėga. Auganti prekės ženklo vertė leidžia sėkmingai jam plėsti į kitus sektorius ir regionus. Akivaizdu, kad šis prekės ženklas turi potencialo augti ir toliau“, – teigia p. Haighas.

Ir „Apple“ pasiekimas

Nors „Apple“ pastarajame tyrime rikiuojasi 2-oje vietoje, jos vertė šiais metais pakilo nuo 107 iki 146,3 mlrd. USD. Prekės ženklas sugebėjo atsitiesti, nes 2017 m., palyginti su ankstesniais, jis krito net 27%.

Tuo tarpu „Google“ nukrito iš pirmosios į trečiąją poziciją šiemet, ir nors prekės ženklo vertė augo, kilimas buvo nuosaikus – 10% iki 120,9 mlrd. USD.

Kaip ir anksčiau, pažymi tyrėjai, vertingiausių prekės ženklų 10-tuke dominuoja technologijų verslai ir kuo toliau, tuo labiau skaitmeninėje erdvėje karaliaujantys prekių ženklai tik stiprės. Pavyzdžiui, „Google“ priklausantis „YouTube“ šiemet daugiau nei dvigubai padidino prekės ženklo vertę ir šoktelėjo net 70 pozicijų į viršų, į 42-ąją vietą bei vertinamas dabar 25,9 mlrd. USD.  

Kinijos spurtas nemenksta

Vertingiausių dešimtuke – visi JAV prekių ženklai, išskyrus ketvirtoje vietoje esantį Pietų Korėjos „Samsung Group“ ir 10–oje Kinijos pramonės ir prekybos banką ICBC.

Tačiau, kaip skaičiuoja tyrėjai, vis didesnę rinkos dalį atsiriekia ir Kinija: nuo 2008 m. šios šalies prekių ženklų vertė padidėjo nuo 3% iki 15%, o šuolis siekia net 888% iki 911,5 mlrd. USD 2018 m. Be to, greičiausiai augęs 2018 m. prekės ženklas taip pat – iš Kinijos, alkoholio gamybos prekės ženklo „Wuliangye“ vertė išaugo 161% iki 14,6 mlrd. USD per metus, šokteldamas 184 vietomis į 100-ąją poziciją.

Visą prekių ženklų 500-tuką rasite čia.

nuotrauka::1

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau