„Amazon“ užnugaryje paliko „Apple“ ir „Google“

Publikuota: 2018-02-02
Lindsey Wasson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lindsey Wasson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Elektroninės komercijos milžinės prekės ženklas „Amazon“ yra pats vertingiausias pasaulyje, rodo naujausias kasmetinis tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Brand Finance“ reitingas. 2017 m. pradžioje vertingiausio prekės ženklo titulu džiaugėsi „Google“, tuo tarpu šiemet jis nukrito į trečiąją poziciją.

Kaip rodo naujausia „Brand Finance Global 500“ ataskaita, „Amazon“ užnugaryje šį kartą paliko „Apple“ ir „Google“ – e. komercijos milžinės prekės ženklo vertė per metus išaugo net 42% ir šiandien siekia net 150,8 mlrd. USD.

 „Amazon“, savo verslą pradėjęs kaip internetinis knygynas, šiandien tapo didžiausiu pasaulyje interneto verslu pagal rinkos kapitalizaciją ir pajamas, ir tai jau ne tik prekybininkė internete, bet ir debesų infrastruktūros teikėjas bei elektronikos gamintojas.

Davidas Haighas, „Brand Finance“ generalinis direktorius, šiuos pokyčius komentuoja pasitelkdamas Jeffo Bezoso, „Amazon“ įkūrėjo, kartą pasakyta fraze, kad prekės ženklai yra svarbesni internete, kai jie yra ir fiziniame pasaulyje.

„Jis buvo teisus, pasirinkęs „Amazon“ ženklą, didžiausios ir galingiausios upės pasaulyje vardą, nes po 23 m. „Amazon“ prekės ženklas spindi nesustabdoma jėga. Auganti prekės ženklo vertė leidžia sėkmingai jam plėsti į kitus sektorius ir regionus. Akivaizdu, kad šis prekės ženklas turi potencialo augti ir toliau“, – teigia p. Haighas.

Ir „Apple“ pasiekimas

Nors „Apple“ pastarajame tyrime rikiuojasi 2-oje vietoje, jos vertė šiais metais pakilo nuo 107 iki 146,3 mlrd. USD. Prekės ženklas sugebėjo atsitiesti, nes 2017 m., palyginti su ankstesniais, jis krito net 27%.

Tuo tarpu „Google“ nukrito iš pirmosios į trečiąją poziciją šiemet, ir nors prekės ženklo vertė augo, kilimas buvo nuosaikus – 10% iki 120,9 mlrd. USD.

Kaip ir anksčiau, pažymi tyrėjai, vertingiausių prekės ženklų 10-tuke dominuoja technologijų verslai ir kuo toliau, tuo labiau skaitmeninėje erdvėje karaliaujantys prekių ženklai tik stiprės. Pavyzdžiui, „Google“ priklausantis „YouTube“ šiemet daugiau nei dvigubai padidino prekės ženklo vertę ir šoktelėjo net 70 pozicijų į viršų, į 42-ąją vietą bei vertinamas dabar 25,9 mlrd. USD.  

Kinijos spurtas nemenksta

Vertingiausių dešimtuke – visi JAV prekių ženklai, išskyrus ketvirtoje vietoje esantį Pietų Korėjos „Samsung Group“ ir 10–oje Kinijos pramonės ir prekybos banką ICBC.

Tačiau, kaip skaičiuoja tyrėjai, vis didesnę rinkos dalį atsiriekia ir Kinija: nuo 2008 m. šios šalies prekių ženklų vertė padidėjo nuo 3% iki 15%, o šuolis siekia net 888% iki 911,5 mlrd. USD 2018 m. Be to, greičiausiai augęs 2018 m. prekės ženklas taip pat – iš Kinijos, alkoholio gamybos prekės ženklo „Wuliangye“ vertė išaugo 161% iki 14,6 mlrd. USD per metus, šokteldamas 184 vietomis į 100-ąją poziciją.

Visą prekių ženklų 500-tuką rasite čia.

nuotrauka::1

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

„Luminor“ konkursą laimėjo esami partneriai

„Luminor“ banko Lietuvos skyriaus skelbtą konkursą žiniasklaidos planavimo paslaugoms pirkti laimėjo esami...

Rinkodara
2019.01.14
Miškų urėdija pasirinko logotipo kūrėją 5

Valstybinių miškų urėdijai (VMU) prekės ženklą už 28.300 Eur kurs kūrybos agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.01.14
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą 17

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip...

Rinkodara
2019.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau