Šalies ūkio lakmusas – auganti prekių ženklų registracija

Publikuota: 2018-02-01
Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nacionalinių prekės ženklų registracijų skaičius Lietuvoje pernai išaugo 8,4%, iki 2.887, tačiau patentų paraiškų kiekis sumenko beveik 17%, iki 127.

„Nesitikėjome, kad taip sparčiai 2017 m. augs vietos prekių ženklų registracijos, nes jau 2016 m. skaičiavome bemaž 17% šuolį, – ketvirtadienį surengtoje konferencijoje kalbėjo Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. – Prie to labiausiai prisidėjo geri Lietuvos ūkio rodikliai. Skirtingai nei patentai, prekių ženklai greičiau reaguoja į teigiamą ekonominę situaciją, augantį eksportą, tad ir matome kilimą. Esame kaip lakmuso popierėlis“.

Tačiau bendras nacionalinių patentų paraiškų skaičius pernai smuko beveik 17%. Labiausiai kritimą lėmė mažesnis Lietuvos vietinių pareiškėjų skaičius dėl mažesnės tam skirtos ES paramos.

„Pernai metų viduryje vėl buvo pradėta teikti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) teikiama finansinė parama patentavimui. Paprastai laikotarpiai, kada jie teikia paramą, atsispindi ir mūsų statistikoje. Tikėjomės, kad metų pabaigoje paraiškos pagaus pagreitį, tačiau, deja, ypatingo šuolio nepasiekėme. Viliamės tai matyti šiemet. Rinka ruošiasi, nes parama yra ilgalaikė“, – kalba p. Želvys.

Kinijos impulsas

Tarp augusių pareiškėjų labiausiai 2017 m. išsiskyrė kinai.

„Jei 2012-2013 m. gaudavome po 4-5 jų paraiškas, tai ir 2016, ir 2017 m. jų skaičius viršijo 40 (atitinkamai 41 ir 42). Visose Europos šalyse matome tą tendenciją, tam yra kelios priežastys – Kinija domisi Europa, juos čia vilioja ir mažesnės patentų kainos, ir šios šalies taikomi mokestiniai mechanizmai, kurie yra palankūs patentuoti kinų išradimus užsienio šalyse. Lietuva kinus taip pat vilioja maža patento kaina bei galimybe jiems tapti tramplynu į Europą“, – pabrėžia p. Želvys.

Jis prognozuoja, kad šiemet patentų iš Kinijos skaičius dar labiau augs nei 2017 m.

„Gal šiandien didesnės naudos Lietuva iš kinų patentų registracijų ir neraškome, esame jiems maža rinka, jie žvelgia į mus kaip patogų tiltą į tolimesnes valstybes. Mes ir pozicionuojame save taip jų akyse, tačiau gal taip pritrauksime ir Kinijos investuotojų dėmesį, auginame tikimybę, kad Lietuvoje gali atsirasti investicijos iš inovacinio verslo pusės“, – pabrėžia p. Želvys.

Prognozės optimistinės

Nuosaikaus prekių ženklų registracijos augimo Patentų biuras tikisi ir šiemet.

„Taip pat viliamės ir teigiamos patentų dinamikos. Be to, kitąmet įsigalios naujas Prekių ženklų įstatymas, jis bus patrauklesnis verslui, jau dabar modernizuojame prekių ženklų registravimo, teisinę bazę. Tapsime draugiškesni verslui, – kalba p. Želvys.

Pernai Patentų biuras gavo 124 protestus ir 7 apeliacijas. Ryškiausi prekių ženklų ginčai vyko tarp „Apple“ ir Šveicarijos laikrodžių gamintojos „Swatch“, taip pat tarp „Apple“ ir Kinijos „Guandong Apple industrail Co“, kuri siekė įregistruoti tokį pat ženklą ir norėjo žymėti tokias prekes kaip lagaminai, krepšiai, rankinės, odos gaminiai, dėklai ir kt.

„Nemažiau dėmesio sulaukė ir bandymas įregistruoti SEL ženklą, taip pat ginčai tarp saldumynų gamintojų: „Naujosios Rūtos“ ir „Vilniaus Pergalės“, – vardina Asta Virbickienė, Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus vedėja.

FOTOGALERIJA Valstybinios patentų biuro statistika. (7 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 22

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
„Julia Janus“ iš „Europos“ išsikraustė į „Panoramą“ Premium 2

Lietuvos dizainerė Julija Janulaitytė įsitikinusi, kad Žvėryno mikrorajone esantis PC „Panorama“ yra...

Gamintojų darbotvarkę diktuoja prekių įvedimo į lentynas „langai“ Premium

Didieji prekybos tinklai kiekvienos kategorijos asortimentą peržiūri ir naujas prekes į lentynas įveda pagal...

Kuriant verslo dovanas svarbios ir technologijos, ir kūrybiškumas Rėmėjo turinys 1

Daugelyje biurų ir namų yra verslo dovanų ar suvenyrų, kuriuos sukūrė ir pagamino UAB „Echo Stamp“ komanda.

E. laiškų rinkodara: kokių pasiūlymų laukia klientai

Kasdien atsirandant vis naujiems nuomonės lyderiams (angl. influencers), atrodo, kad tai – vienintelis...

Rinkodara
2018.04.08
Kad pasiektų vartotojus, tampa savo srities ekspertais

Pasitelkite socialinius tinklus, rašykite tinklaraštį, dalinkitės vaizdo įrašais su patarimais, – tokių...

Rinkodara
2018.04.08
Gaiviųjų gėrimų gamintojai persidalija rinką Premium 6

Nealkoholinių gėrimų rinkoje – apstu pokyčių: gamintojams konkurenciją didina „Lidl“, kitų tinklų privačių...

Pratęsiama paraiškų registracija konkursui „Password 2018“

Jau penkioliktą kartą varžytis dėl efektyviausios rinkodaros kampanijos titulo kviečiančios „Verslo žinios“...

Rinkodara
2018.04.05
Didesnis darbuotojų įtraukimas stiprina lojalumą ir didina kuriamą vertę Rėmėjo turinys 6

Siekiančios išlaikyti ir motyvuoti darbuotojus bei norinčios pritraukti naujų talentų organizacijos jau...

Vadyba
2018.04.05
„Publicum Group” parduoda agentūrą „Love”

Integruotos komunikacijos bendrovė „Publicum Group” parduoda kontrolinį reklamos agentūros „Love” akcijų...

Rinkodara
2018.04.04

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau