Šalies ūkio lakmusas – auganti prekių ženklų registracija

Publikuota: 2018-02-01
Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nacionalinių prekės ženklų registracijų skaičius Lietuvoje pernai išaugo 8,4%, iki 2.887, tačiau patentų paraiškų kiekis sumenko beveik 17%, iki 127.

„Nesitikėjome, kad taip sparčiai 2017 m. augs vietos prekių ženklų registracijos, nes jau 2016 m. skaičiavome bemaž 17% šuolį, – ketvirtadienį surengtoje konferencijoje kalbėjo Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. – Prie to labiausiai prisidėjo geri Lietuvos ūkio rodikliai. Skirtingai nei patentai, prekių ženklai greičiau reaguoja į teigiamą ekonominę situaciją, augantį eksportą, tad ir matome kilimą. Esame kaip lakmuso popierėlis“.

Tačiau bendras nacionalinių patentų paraiškų skaičius pernai smuko beveik 17%. Labiausiai kritimą lėmė mažesnis Lietuvos vietinių pareiškėjų skaičius dėl mažesnės tam skirtos ES paramos.

„Pernai metų viduryje vėl buvo pradėta teikti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) teikiama finansinė parama patentavimui. Paprastai laikotarpiai, kada jie teikia paramą, atsispindi ir mūsų statistikoje. Tikėjomės, kad metų pabaigoje paraiškos pagaus pagreitį, tačiau, deja, ypatingo šuolio nepasiekėme. Viliamės tai matyti šiemet. Rinka ruošiasi, nes parama yra ilgalaikė“, – kalba p. Želvys.

Kinijos impulsas

Tarp augusių pareiškėjų labiausiai 2017 m. išsiskyrė kinai.

„Jei 2012-2013 m. gaudavome po 4-5 jų paraiškas, tai ir 2016, ir 2017 m. jų skaičius viršijo 40 (atitinkamai 41 ir 42). Visose Europos šalyse matome tą tendenciją, tam yra kelios priežastys – Kinija domisi Europa, juos čia vilioja ir mažesnės patentų kainos, ir šios šalies taikomi mokestiniai mechanizmai, kurie yra palankūs patentuoti kinų išradimus užsienio šalyse. Lietuva kinus taip pat vilioja maža patento kaina bei galimybe jiems tapti tramplynu į Europą“, – pabrėžia p. Želvys.

Jis prognozuoja, kad šiemet patentų iš Kinijos skaičius dar labiau augs nei 2017 m.

„Gal šiandien didesnės naudos Lietuva iš kinų patentų registracijų ir neraškome, esame jiems maža rinka, jie žvelgia į mus kaip patogų tiltą į tolimesnes valstybes. Mes ir pozicionuojame save taip jų akyse, tačiau gal taip pritrauksime ir Kinijos investuotojų dėmesį, auginame tikimybę, kad Lietuvoje gali atsirasti investicijos iš inovacinio verslo pusės“, – pabrėžia p. Želvys.

Prognozės optimistinės

Nuosaikaus prekių ženklų registracijos augimo Patentų biuras tikisi ir šiemet.

„Taip pat viliamės ir teigiamos patentų dinamikos. Be to, kitąmet įsigalios naujas Prekių ženklų įstatymas, jis bus patrauklesnis verslui, jau dabar modernizuojame prekių ženklų registravimo, teisinę bazę. Tapsime draugiškesni verslui, – kalba p. Želvys.

Pernai Patentų biuras gavo 124 protestus ir 7 apeliacijas. Ryškiausi prekių ženklų ginčai vyko tarp „Apple“ ir Šveicarijos laikrodžių gamintojos „Swatch“, taip pat tarp „Apple“ ir Kinijos „Guandong Apple industrail Co“, kuri siekė įregistruoti tokį pat ženklą ir norėjo žymėti tokias prekes kaip lagaminai, krepšiai, rankinės, odos gaminiai, dėklai ir kt.

„Nemažiau dėmesio sulaukė ir bandymas įregistruoti SEL ženklą, taip pat ginčai tarp saldumynų gamintojų: „Naujosios Rūtos“ ir „Vilniaus Pergalės“, – vardina Asta Virbickienė, Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus vedėja.

FOTOGALERIJA Valstybinios patentų biuro statistika. (7 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 1

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau