Šalies ūkio lakmusas – auganti prekių ženklų registracija

Publikuota: 2018-02-01
Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nacionalinių prekės ženklų registracijų skaičius Lietuvoje pernai išaugo 8,4%, iki 2.887, tačiau patentų paraiškų kiekis sumenko beveik 17%, iki 127.

„Nesitikėjome, kad taip sparčiai 2017 m. augs vietos prekių ženklų registracijos, nes jau 2016 m. skaičiavome bemaž 17% šuolį, – ketvirtadienį surengtoje konferencijoje kalbėjo Arūnas Želvys, Valstybinio patentų biuro direktorius. – Prie to labiausiai prisidėjo geri Lietuvos ūkio rodikliai. Skirtingai nei patentai, prekių ženklai greičiau reaguoja į teigiamą ekonominę situaciją, augantį eksportą, tad ir matome kilimą. Esame kaip lakmuso popierėlis“.

Tačiau bendras nacionalinių patentų paraiškų skaičius pernai smuko beveik 17%. Labiausiai kritimą lėmė mažesnis Lietuvos vietinių pareiškėjų skaičius dėl mažesnės tam skirtos ES paramos.

„Pernai metų viduryje vėl buvo pradėta teikti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) teikiama finansinė parama patentavimui. Paprastai laikotarpiai, kada jie teikia paramą, atsispindi ir mūsų statistikoje. Tikėjomės, kad metų pabaigoje paraiškos pagaus pagreitį, tačiau, deja, ypatingo šuolio nepasiekėme. Viliamės tai matyti šiemet. Rinka ruošiasi, nes parama yra ilgalaikė“, – kalba p. Želvys.

Kinijos impulsas

Tarp augusių pareiškėjų labiausiai 2017 m. išsiskyrė kinai.

„Jei 2012-2013 m. gaudavome po 4-5 jų paraiškas, tai ir 2016, ir 2017 m. jų skaičius viršijo 40 (atitinkamai 41 ir 42). Visose Europos šalyse matome tą tendenciją, tam yra kelios priežastys – Kinija domisi Europa, juos čia vilioja ir mažesnės patentų kainos, ir šios šalies taikomi mokestiniai mechanizmai, kurie yra palankūs patentuoti kinų išradimus užsienio šalyse. Lietuva kinus taip pat vilioja maža patento kaina bei galimybe jiems tapti tramplynu į Europą“, – pabrėžia p. Želvys.

Jis prognozuoja, kad šiemet patentų iš Kinijos skaičius dar labiau augs nei 2017 m.

„Gal šiandien didesnės naudos Lietuva iš kinų patentų registracijų ir neraškome, esame jiems maža rinka, jie žvelgia į mus kaip patogų tiltą į tolimesnes valstybes. Mes ir pozicionuojame save taip jų akyse, tačiau gal taip pritrauksime ir Kinijos investuotojų dėmesį, auginame tikimybę, kad Lietuvoje gali atsirasti investicijos iš inovacinio verslo pusės“, – pabrėžia p. Želvys.

Prognozės optimistinės

Nuosaikaus prekių ženklų registracijos augimo Patentų biuras tikisi ir šiemet.

„Taip pat viliamės ir teigiamos patentų dinamikos. Be to, kitąmet įsigalios naujas Prekių ženklų įstatymas, jis bus patrauklesnis verslui, jau dabar modernizuojame prekių ženklų registravimo, teisinę bazę. Tapsime draugiškesni verslui, – kalba p. Želvys.

Pernai Patentų biuras gavo 124 protestus ir 7 apeliacijas. Ryškiausi prekių ženklų ginčai vyko tarp „Apple“ ir Šveicarijos laikrodžių gamintojos „Swatch“, taip pat tarp „Apple“ ir Kinijos „Guandong Apple industrail Co“, kuri siekė įregistruoti tokį pat ženklą ir norėjo žymėti tokias prekes kaip lagaminai, krepšiai, rankinės, odos gaminiai, dėklai ir kt.

„Nemažiau dėmesio sulaukė ir bandymas įregistruoti SEL ženklą, taip pat ginčai tarp saldumynų gamintojų: „Naujosios Rūtos“ ir „Vilniaus Pergalės“, – vardina Asta Virbickienė, Valstybinio patentų biuro Apeliacinio skyriaus vedėja.

FOTOGALERIJA Valstybinios patentų biuro statistika. (7 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 1

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
18:45
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
13:39
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
10:12
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau