Verslininkų patirtis: kada plėtra nepasiteisina

Publikuota: 2018-01-13
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Nesvarbu, ar parduotuvę arba filialą ketinama kurti tame pačiame mieste, ar kitame regione, rizika, kad tai gali nepasiteisinti, didelė. Juolab kad vienos sėkmės formulės, apibrėžiančios, kokie veiksniai garantuoja, kad nauja įstaiga veiks pelningai, nėra.

Vis dėlto galima išskirti pagrindinius dalykus, kurie padeda nesuklupti. Tai teisingai pasirinkta vieta, tinkamas personalas ir ištirta konkurencinė aplinka.

Tačiau verslininkų patirtis rodo, kad net ir įvykdžius šias tris sąlygas, nebūtinai pasiseks.

Praeidavo pro šalį

Virginija Dunčienė, Vilniaus UAB „Skanulis“, kuriai priklauso dvi „Fėjų“ kepyklėlės, direktorė, yra pasakojusi, apie nesėkmingą bandymą įsikurti centrinėje Kalvarijų gatvėje.

„Atrodė, kad vieta ideali – ir viešojo transporto stotelė netoli, ir biurų aplinkui daug, ir žmonių gausu. Bet praėjus metams teko konstatuoti, kad šis sprendimas nebuvo sėkmingas – kepyklėlė ne tik neuždirbo planuoto pelno, bet net neišsilaikė“,– pasakoja pašnekovė.

Tai, kad naujoji įstaiga nesulaukė tiek klientų, kiek buvo planuota, verslininkei sukėlė nuostabą, nes pirmoji kepyklėlė Vilniaus Naujamiestyje nuo pirmos dienos dirba sėkmingai.

„Todėl ir antrajai kepyklėlei ieškojome vietos pagal tokius pačius kriterijus: kad būtų ties judria sankryža, aplinkui nestokotų įmonių, kurių darbuotojai nusipirktų šviežių kepinių arba per pietus užbėgtų suvalgyti kibino ar picos, paskanauti natūralaus sultinio. Džiaugėmės radę tokias patalpas, į jas investavome apie 20.000 Eur, bet didelio klientų srauto nesulaukėme – praeiviai praeidavo pro šalį, užsukdavo tik nedidelė dalis“, – stebisi p. Dunčienė.

Ji nemano, kad priežastis ta, jog pati vadovė ten nebūna nuolat: ieškota tokių darbuotojų, kurių nereikėtų kaskart kontroliuoti, kepyklėlėje jie dirbtų lyg patys sau. Tai, kad vis dėlto dėl nesėkmės buvo kalta vieta, o ne vadybos sprendimai, patvirtina tai, jog kita kepyklėlė, įkurta vos per porą kilometrų nuo minėtosios, jau keletą metų veikia sėkmingai.

Tenka ir uždaryti

Kad verslo sėkmė yra sunkiai nuspėjama, patvirtina ir Jonas Glodenis, Mažeikių UAB „Beržūna“, valdančios tinklą „Vizija“, direktorius. Verslininkas neslepia, kad ne visi sprendimai atidaryti optikos saloną vienoje ar kitoje vietoje yra pasiteisinę.

„Natūralu, kad kartais nepataikome pasirinkdami vietą plėtrai. Nors ir skaičiuojame, kiek mieste ar didmiesčio rajone, kurį esame nusižiūrėję, yra gyventojų, kokie konkurentai ten jau veikia, kartais tie skaičiavimai neatspindi realios padėties ir parduotuvė neparduoda tiek, kad apsimokėtų ją laikyti. Paprastai tai paaiškėja per 2–3 metus. Jei per tiek laiko pardavimai neįsibėgėja, tokia optika yra uždaroma ir dairomės vietos kitai“, – sako p. Glodenas, neslepiantis, jog net ir kruopščiausi skaičiavimai kartais šauna pro šalį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 4

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 3

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12
Pirmoji kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ 6

Šiandien Europos parlamente pritarta didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių sulaukusiai naujajai...

Rinkodara
2018.09.12
Nuo šiol informacija apie lošimus – su įspėjamuoju užrašu 1

Lietuvos lošimų verslo asociacijos nariai pasirašė susitarimą, pagal kurį nuo šio mėnesio pradės įgyvendinti...

Rinkodara
2018.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau