Verslininkų patirtis: kada plėtra nepasiteisina

Publikuota: 2018-01-13
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Nesvarbu, ar parduotuvę arba filialą ketinama kurti tame pačiame mieste, ar kitame regione, rizika, kad tai gali nepasiteisinti, didelė. Juolab kad vienos sėkmės formulės, apibrėžiančios, kokie veiksniai garantuoja, kad nauja įstaiga veiks pelningai, nėra.

Vis dėlto galima išskirti pagrindinius dalykus, kurie padeda nesuklupti. Tai teisingai pasirinkta vieta, tinkamas personalas ir ištirta konkurencinė aplinka.

Tačiau verslininkų patirtis rodo, kad net ir įvykdžius šias tris sąlygas, nebūtinai pasiseks.

Praeidavo pro šalį

Virginija Dunčienė, Vilniaus UAB „Skanulis“, kuriai priklauso dvi „Fėjų“ kepyklėlės, direktorė, yra pasakojusi, apie nesėkmingą bandymą įsikurti centrinėje Kalvarijų gatvėje.

„Atrodė, kad vieta ideali – ir viešojo transporto stotelė netoli, ir biurų aplinkui daug, ir žmonių gausu. Bet praėjus metams teko konstatuoti, kad šis sprendimas nebuvo sėkmingas – kepyklėlė ne tik neuždirbo planuoto pelno, bet net neišsilaikė“,– pasakoja pašnekovė.

Tai, kad naujoji įstaiga nesulaukė tiek klientų, kiek buvo planuota, verslininkei sukėlė nuostabą, nes pirmoji kepyklėlė Vilniaus Naujamiestyje nuo pirmos dienos dirba sėkmingai.

„Todėl ir antrajai kepyklėlei ieškojome vietos pagal tokius pačius kriterijus: kad būtų ties judria sankryža, aplinkui nestokotų įmonių, kurių darbuotojai nusipirktų šviežių kepinių arba per pietus užbėgtų suvalgyti kibino ar picos, paskanauti natūralaus sultinio. Džiaugėmės radę tokias patalpas, į jas investavome apie 20.000 Eur, bet didelio klientų srauto nesulaukėme – praeiviai praeidavo pro šalį, užsukdavo tik nedidelė dalis“, – stebisi p. Dunčienė.

Ji nemano, kad priežastis ta, jog pati vadovė ten nebūna nuolat: ieškota tokių darbuotojų, kurių nereikėtų kaskart kontroliuoti, kepyklėlėje jie dirbtų lyg patys sau. Tai, kad vis dėlto dėl nesėkmės buvo kalta vieta, o ne vadybos sprendimai, patvirtina tai, jog kita kepyklėlė, įkurta vos per porą kilometrų nuo minėtosios, jau keletą metų veikia sėkmingai.

Tenka ir uždaryti

Kad verslo sėkmė yra sunkiai nuspėjama, patvirtina ir Jonas Glodenis, Mažeikių UAB „Beržūna“, valdančios tinklą „Vizija“, direktorius. Verslininkas neslepia, kad ne visi sprendimai atidaryti optikos saloną vienoje ar kitoje vietoje yra pasiteisinę.

„Natūralu, kad kartais nepataikome pasirinkdami vietą plėtrai. Nors ir skaičiuojame, kiek mieste ar didmiesčio rajone, kurį esame nusižiūrėję, yra gyventojų, kokie konkurentai ten jau veikia, kartais tie skaičiavimai neatspindi realios padėties ir parduotuvė neparduoda tiek, kad apsimokėtų ją laikyti. Paprastai tai paaiškėja per 2–3 metus. Jei per tiek laiko pardavimai neįsibėgėja, tokia optika yra uždaroma ir dairomės vietos kitai“, – sako p. Glodenas, neslepiantis, jog net ir kruopščiausi skaičiavimai kartais šauna pro šalį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
17:02
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
Didžioji dalis sulaikytų prekių – smulkios siuntos iš Kinijos Premium

Ne tik prekybininkai, bet ir privatūs asmenys gali sulaukti neigiamų padarinių, nustačius, kad užsakyta ir...

Prekyba
2019.02.11
Vilniaus konfliktas su baru dėl lauko tualetų kol kas – be laimėtojų 3

Vilniaus savivaldybės ginčas su vienu sostinės baru dėl greta pastatytų lauko tualetų kol kas – be laimėtojų:...

Prekyba
2019.02.10
Vilniaus universitetas keičia savo veidą 6

Vilniaus universitetas startavo su nauja komunikacijos kampanija, kurioje bando kalbėti ne tradiciniais...

Rinkodara
2019.02.10
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 10

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kritikos strėlės viešiesiems pirkimams: formalus požiūris ar polinkis į „draugystę“ 14

Neseniai Prezidentė teikė siūlymą Viešųjų pirkimų įstatymų pataisoms, uždrausiančioms politinio pasitikėjimo...

Rinkodara
2019.02.07
6 kartus pažeidimai fiksuoti „Respublikos leidiniuose“, 2 – „Lietuvos ryto“ TV

Per praėjusius metus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba gavo rekordiškai daug skundų – net 321. Lyginant...

Rinkodara
2019.02.07
Sporto klubo reklama įstatymo nepažeidė, bet sukėlė diskusijų 10

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba įvertinusi „Gym Plius“ sporto klubo reklamą, pažeidimų joje nenustatė.

Rinkodara
2019.02.07
„Maxima“ ir „Lidl“ traukia lietuviškumo kortą, „Iki“ – priešingai Premium 15

Prekybos tinklai „Maxima“ ir „Lidl“ pastaruoju metu tarsi sutartinai sustiprino lietuviškumo liniją...

Prekyba
2019.02.06
Dramatiškų pokyčių pasekmė: „Amazon“ vadovas pakeitė požiūrį į reklamą Premium

JAV prekybos milžinė „Amazon“ per 2018 m. investicijas į reklamą padidino 72,5%, tai didžiausias šuolis tarp...

Rinkodara
2019.02.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau