Verslininkų patirtis: kada plėtra nepasiteisina

Publikuota: 2018-01-13
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Nesvarbu, ar parduotuvę arba filialą ketinama kurti tame pačiame mieste, ar kitame regione, rizika, kad tai gali nepasiteisinti, didelė. Juolab kad vienos sėkmės formulės, apibrėžiančios, kokie veiksniai garantuoja, kad nauja įstaiga veiks pelningai, nėra.

Vis dėlto galima išskirti pagrindinius dalykus, kurie padeda nesuklupti. Tai teisingai pasirinkta vieta, tinkamas personalas ir ištirta konkurencinė aplinka.

Tačiau verslininkų patirtis rodo, kad net ir įvykdžius šias tris sąlygas, nebūtinai pasiseks.

Praeidavo pro šalį

Virginija Dunčienė, Vilniaus UAB „Skanulis“, kuriai priklauso dvi „Fėjų“ kepyklėlės, direktorė, yra pasakojusi, apie nesėkmingą bandymą įsikurti centrinėje Kalvarijų gatvėje.

„Atrodė, kad vieta ideali – ir viešojo transporto stotelė netoli, ir biurų aplinkui daug, ir žmonių gausu. Bet praėjus metams teko konstatuoti, kad šis sprendimas nebuvo sėkmingas – kepyklėlė ne tik neuždirbo planuoto pelno, bet net neišsilaikė“,– pasakoja pašnekovė.

Tai, kad naujoji įstaiga nesulaukė tiek klientų, kiek buvo planuota, verslininkei sukėlė nuostabą, nes pirmoji kepyklėlė Vilniaus Naujamiestyje nuo pirmos dienos dirba sėkmingai.

„Todėl ir antrajai kepyklėlei ieškojome vietos pagal tokius pačius kriterijus: kad būtų ties judria sankryža, aplinkui nestokotų įmonių, kurių darbuotojai nusipirktų šviežių kepinių arba per pietus užbėgtų suvalgyti kibino ar picos, paskanauti natūralaus sultinio. Džiaugėmės radę tokias patalpas, į jas investavome apie 20.000 Eur, bet didelio klientų srauto nesulaukėme – praeiviai praeidavo pro šalį, užsukdavo tik nedidelė dalis“, – stebisi p. Dunčienė.

Ji nemano, kad priežastis ta, jog pati vadovė ten nebūna nuolat: ieškota tokių darbuotojų, kurių nereikėtų kaskart kontroliuoti, kepyklėlėje jie dirbtų lyg patys sau. Tai, kad vis dėlto dėl nesėkmės buvo kalta vieta, o ne vadybos sprendimai, patvirtina tai, jog kita kepyklėlė, įkurta vos per porą kilometrų nuo minėtosios, jau keletą metų veikia sėkmingai.

Tenka ir uždaryti

Kad verslo sėkmė yra sunkiai nuspėjama, patvirtina ir Jonas Glodenis, Mažeikių UAB „Beržūna“, valdančios tinklą „Vizija“, direktorius. Verslininkas neslepia, kad ne visi sprendimai atidaryti optikos saloną vienoje ar kitoje vietoje yra pasiteisinę.

„Natūralu, kad kartais nepataikome pasirinkdami vietą plėtrai. Nors ir skaičiuojame, kiek mieste ar didmiesčio rajone, kurį esame nusižiūrėję, yra gyventojų, kokie konkurentai ten jau veikia, kartais tie skaičiavimai neatspindi realios padėties ir parduotuvė neparduoda tiek, kad apsimokėtų ją laikyti. Paprastai tai paaiškėja per 2–3 metus. Jei per tiek laiko pardavimai neįsibėgėja, tokia optika yra uždaroma ir dairomės vietos kitai“, – sako p. Glodenas, neslepiantis, jog net ir kruopščiausi skaičiavimai kartais šauna pro šalį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nutraukiama mados žurnalo „Glamour“ leidyba

JAV žiniasklaidos milžinė „Conde Nast“, jungianti visą eilę žurnalų, nutraukia 80 m. gyvavusio „Glamour“...

Rinkodara
12:35
„TV Play Home“ Lietuvoje turi naują vadovę

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė „TVPlay Home“ (anksčiau „Viasat“) Lietuvoje turės naują vadovę.

Rinkodara
09:52
Kalėdinis „Tele2“ ir „Telia Lietuva“ duetas

Tarp naujausių savaitės reklamų: kalėdinė nuotaika su „Tele2“ (reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“) ir...

Rinkodara
2018.11.20
Reklama, kurios neužblokuosi, bet reikia kūrybiškumo Premium 3

Lauko reklamos stendai – viena seniausių reklamos formų, kuriai artimiausiais metais prognozuojamas augimas.

Rinkodara
2018.11.20
Baltieji rūmai dar kartą taikosi į CNN žurnalisto teises

Nors JAV federalinis teismas penktadienį nurodė Baltiesiems rūmams atstatyti CNN žurnalisto Jimo Acostos...

Rinkodara
2018.11.20
Nuolaidų karuselė B2B segmente: kada jos atneša naudą, o kada – kenkia Premium

Nuolaidos, ypatingai B2B segmente, turėtų būti mainai, o ne žaidimas į vienus vartus. Svarbiausi klausimai į...

Rinkodara
2018.11.20
„Oro navigacija“ atsinaujina – keičia logotipą 3

Modernizacijos procesą vykdanti strateginė valstybės įmonė VĮ „Oro navigacija“ pristato naują logotipą.

Rinkodara
2018.11.19
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
2018.11.19
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau