Verslininkų patirtis: kada plėtra nepasiteisina

Publikuota: 2018-01-13
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Nesvarbu, ar parduotuvę arba filialą ketinama kurti tame pačiame mieste, ar kitame regione, rizika, kad tai gali nepasiteisinti, didelė. Juolab kad vienos sėkmės formulės, apibrėžiančios, kokie veiksniai garantuoja, kad nauja įstaiga veiks pelningai, nėra.

Vis dėlto galima išskirti pagrindinius dalykus, kurie padeda nesuklupti. Tai teisingai pasirinkta vieta, tinkamas personalas ir ištirta konkurencinė aplinka.

Tačiau verslininkų patirtis rodo, kad net ir įvykdžius šias tris sąlygas, nebūtinai pasiseks.

Praeidavo pro šalį

Virginija Dunčienė, Vilniaus UAB „Skanulis“, kuriai priklauso dvi „Fėjų“ kepyklėlės, direktorė, yra pasakojusi, apie nesėkmingą bandymą įsikurti centrinėje Kalvarijų gatvėje.

„Atrodė, kad vieta ideali – ir viešojo transporto stotelė netoli, ir biurų aplinkui daug, ir žmonių gausu. Bet praėjus metams teko konstatuoti, kad šis sprendimas nebuvo sėkmingas – kepyklėlė ne tik neuždirbo planuoto pelno, bet net neišsilaikė“,– pasakoja pašnekovė.

Tai, kad naujoji įstaiga nesulaukė tiek klientų, kiek buvo planuota, verslininkei sukėlė nuostabą, nes pirmoji kepyklėlė Vilniaus Naujamiestyje nuo pirmos dienos dirba sėkmingai.

„Todėl ir antrajai kepyklėlei ieškojome vietos pagal tokius pačius kriterijus: kad būtų ties judria sankryža, aplinkui nestokotų įmonių, kurių darbuotojai nusipirktų šviežių kepinių arba per pietus užbėgtų suvalgyti kibino ar picos, paskanauti natūralaus sultinio. Džiaugėmės radę tokias patalpas, į jas investavome apie 20.000 Eur, bet didelio klientų srauto nesulaukėme – praeiviai praeidavo pro šalį, užsukdavo tik nedidelė dalis“, – stebisi p. Dunčienė.

Ji nemano, kad priežastis ta, jog pati vadovė ten nebūna nuolat: ieškota tokių darbuotojų, kurių nereikėtų kaskart kontroliuoti, kepyklėlėje jie dirbtų lyg patys sau. Tai, kad vis dėlto dėl nesėkmės buvo kalta vieta, o ne vadybos sprendimai, patvirtina tai, jog kita kepyklėlė, įkurta vos per porą kilometrų nuo minėtosios, jau keletą metų veikia sėkmingai.

Tenka ir uždaryti

Kad verslo sėkmė yra sunkiai nuspėjama, patvirtina ir Jonas Glodenis, Mažeikių UAB „Beržūna“, valdančios tinklą „Vizija“, direktorius. Verslininkas neslepia, kad ne visi sprendimai atidaryti optikos saloną vienoje ar kitoje vietoje yra pasiteisinę.

„Natūralu, kad kartais nepataikome pasirinkdami vietą plėtrai. Nors ir skaičiuojame, kiek mieste ar didmiesčio rajone, kurį esame nusižiūrėję, yra gyventojų, kokie konkurentai ten jau veikia, kartais tie skaičiavimai neatspindi realios padėties ir parduotuvė neparduoda tiek, kad apsimokėtų ją laikyti. Paprastai tai paaiškėja per 2–3 metus. Jei per tiek laiko pardavimai neįsibėgėja, tokia optika yra uždaroma ir dairomės vietos kitai“, – sako p. Glodenas, neslepiantis, jog net ir kruopščiausi skaičiavimai kartais šauna pro šalį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ribas laužančios „Knygų mugės“ reklamos kritikai nurimo Premium

Su ketvirtadienį prasidėjusia Vilniaus Knygų muge vis ryškiau matoma ir šiemetinė reklaminė kampanija...

Rinkodara
2018.02.22
„Philip Morris“ gresia bauda už elektroninių cigarečių reklamą 3

Tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ Lietuvoje gresia bauda už tabako vartojimui skirto elektroninio...

Rinkodara
2018.02.22
Gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Gėlių burtų“ iki „Dangaus kačių“ 3

Vasario 21-oji – Tarptautinė gimtosios kalbos diena, primenanti, kaip svarbu ją gerbti ir puoselėti. Šia...

Laisvalaikis
2018.02.21
Užbaigtas „Eltos“ įsigijimo sandoris

Naujienų agentūros įsigijimo sandoris baigtas – 80% „Eltos“ akcijų iš leidėjo Vito Tomkaus įsigijo UAB „GM...

Rinkodara
2018.02.21
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
Tarp savaitės reklamų – išradingi sveikinimai Lietuvai

Tarp savaitės reklamų šį kartą ne tik tradiciniai klipai, bet ir išradingi bendrovių sveikinimai Lietuvai...

Rinkodara
2018.02.20
Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 2

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
2018.02.20
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
2018.02.20
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
2018.02.20
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 9

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 10

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Lietuvos bankas skelbia karą ICO projektų reklamai 12

Lietuvos bankas, oficialiai nereguliuojantis kriptovaliutų, kyla į kovą su viešų kriptovaliutų siūlymų (angl.

Rinkos
2018.02.15
Vėliavų ir trispalvių blynų deficitas 8

Penktadienį visa Lietuva Šimtmečio proga nušvis šalies ryškiaspalvės vėliavos spalvomis. Verslai taip pat...

Rinkodara
2018.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau