Verslininkų patirtis: kada plėtra nepasiteisina

Publikuota: 2018-01-13
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.

Nesvarbu, ar parduotuvę arba filialą ketinama kurti tame pačiame mieste, ar kitame regione, rizika, kad tai gali nepasiteisinti, didelė. Juolab kad vienos sėkmės formulės, apibrėžiančios, kokie veiksniai garantuoja, kad nauja įstaiga veiks pelningai, nėra.

Vis dėlto galima išskirti pagrindinius dalykus, kurie padeda nesuklupti. Tai teisingai pasirinkta vieta, tinkamas personalas ir ištirta konkurencinė aplinka.

Tačiau verslininkų patirtis rodo, kad net ir įvykdžius šias tris sąlygas, nebūtinai pasiseks.

Praeidavo pro šalį

Virginija Dunčienė, Vilniaus UAB „Skanulis“, kuriai priklauso dvi „Fėjų“ kepyklėlės, direktorė, yra pasakojusi, apie nesėkmingą bandymą įsikurti centrinėje Kalvarijų gatvėje.

„Atrodė, kad vieta ideali – ir viešojo transporto stotelė netoli, ir biurų aplinkui daug, ir žmonių gausu. Bet praėjus metams teko konstatuoti, kad šis sprendimas nebuvo sėkmingas – kepyklėlė ne tik neuždirbo planuoto pelno, bet net neišsilaikė“,– pasakoja pašnekovė.

Tai, kad naujoji įstaiga nesulaukė tiek klientų, kiek buvo planuota, verslininkei sukėlė nuostabą, nes pirmoji kepyklėlė Vilniaus Naujamiestyje nuo pirmos dienos dirba sėkmingai.

„Todėl ir antrajai kepyklėlei ieškojome vietos pagal tokius pačius kriterijus: kad būtų ties judria sankryža, aplinkui nestokotų įmonių, kurių darbuotojai nusipirktų šviežių kepinių arba per pietus užbėgtų suvalgyti kibino ar picos, paskanauti natūralaus sultinio. Džiaugėmės radę tokias patalpas, į jas investavome apie 20.000 Eur, bet didelio klientų srauto nesulaukėme – praeiviai praeidavo pro šalį, užsukdavo tik nedidelė dalis“, – stebisi p. Dunčienė.

Ji nemano, kad priežastis ta, jog pati vadovė ten nebūna nuolat: ieškota tokių darbuotojų, kurių nereikėtų kaskart kontroliuoti, kepyklėlėje jie dirbtų lyg patys sau. Tai, kad vis dėlto dėl nesėkmės buvo kalta vieta, o ne vadybos sprendimai, patvirtina tai, jog kita kepyklėlė, įkurta vos per porą kilometrų nuo minėtosios, jau keletą metų veikia sėkmingai.

Tenka ir uždaryti

Kad verslo sėkmė yra sunkiai nuspėjama, patvirtina ir Jonas Glodenis, Mažeikių UAB „Beržūna“, valdančios tinklą „Vizija“, direktorius. Verslininkas neslepia, kad ne visi sprendimai atidaryti optikos saloną vienoje ar kitoje vietoje yra pasiteisinę.

„Natūralu, kad kartais nepataikome pasirinkdami vietą plėtrai. Nors ir skaičiuojame, kiek mieste ar didmiesčio rajone, kurį esame nusižiūrėję, yra gyventojų, kokie konkurentai ten jau veikia, kartais tie skaičiavimai neatspindi realios padėties ir parduotuvė neparduoda tiek, kad apsimokėtų ją laikyti. Paprastai tai paaiškėja per 2–3 metus. Jei per tiek laiko pardavimai neįsibėgėja, tokia optika yra uždaroma ir dairomės vietos kitai“, – sako p. Glodenas, neslepiantis, jog net ir kruopščiausi skaičiavimai kartais šauna pro šalį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Google“ valdančios „Alphabet“ pelnas šoktelėjo 73%

Paieškos milžinę „Google“ valdančios bendrovės „Alphabet“ pelnas per pirmąjį šių metų ketvirtį šoktelėjo...

Rinkodara
2018.04.25
Populiarus animacinis veikėjas „Angry Bird“ masina padirbinėtojus

Vilniaus apygardos teismo sprendimu UAB „Profisa“ turės sunaikinti beveik 3.000 vnt. kramtomosios gumos...

Rinkodara
2018.04.25
Tarp naujausių reklamų – puokštė pavasarinių klipų

Tarp naujausių savaitės reklamų – ryškus projekto „Gražinti verta“ klipas (agentūra „vipcommunications,...

Rinkodara
2018.04.24
Vadovų komunikacija: dažniausiai kalba Kristina Meidė, efektyviausiai – Dovilė Grigienė Premium 5

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2017 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2018.04.24
Nelieka trijų „BIOK laboratorijos“ prekių ženklų 38

Kosmetikos gamintoja „BIOK laboratorija“ vietoj trijų prekės ženklų „Rasa“, „Aras“ ir „Biok dermatology“...

Rinkodara
2018.04.24
Naujas investuotojas: į Kauną atėjo Olandijos programinės įrangos kūrėja 1

Olandijos  duomenų valdymo sistemų kūrėja „Hyarchis“ įsikūrė Kaune ir pradeda samdyti darbuotojus.

Technologijos
2018.04.24
„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium 2

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
2018.04.24
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 11

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 1

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 2

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau