„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai

Publikuota: 2018-01-13
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių ženklų, vaizdo ir žiniasklaidos kuriamas turinys mūsų akiratyje atsidurs gerokai rečiau.

Apie tai savo paskyroje paskelbė Markas Zuckerbergas, „Facebook“ įkūrėjas, pabrėždamas, kad viena iš sričių, į kurią bus stipriai orientuojamasi 2018 m., kad laikas, kurį praleidžiame „Facebook“ būtų iš tiesų malonus vartotojams.

„Mes sukūrėme „Facebook“ norėdami padėti žmonėms kurti glaudesnius tarpusavio ryšius su tais, kurie jiems yra svarbūs. Draugai ir šeimos nariai yra tas branduolys. Tuo tarpu pastaruoju metu mes vis sulaukiame atsiliepimų iš bendruomenės, kad turinys, kuriuo dalijasi verslas, prekės ženklai ir žiniasklaida, užgožia tas asmenines akimirkas, kurios leidžia mums pasijusti artimesniais ir bendrauti vieni su kitais“, – pabrėžia p. Zuckerbergas.

Šie pokyčiai jau turėtų būti matomi artimiausiomis savaitėmis.

Šaltas dušas

Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas, teigia, kad verslui ir prekių ženklams tai bus šaltas dušas, kuris privers pakeisti savo strategiją ir požiūrį į socialinių tinklų reklamą.

„Susimąstyti, kodėl kuriame tą reklamą ir ką norėtume ja pasiekti. Jau kurį laiką prekių ženklų kuriamo turinio organinis pasiekiamumas mažėja, ypač kalbant apie didžiuosius prekių ženklus, kuris čia artimas beveik nuliui, tačiau verslai ir toliau bandė kurti reklamą, komunikuoti iš inercijos, kalbėti apie penktadienio vakarą, apie savaitgalį, net labai nežiūrėdami, kiek toks turinys sulaukia dėmesio. Iliuzija to nemokamo turinio ir pasiekiamumo vis tiek buvo gaji“, – kalba p. Dalikas.

Dabar taisyklė bus viena: moki – važiuoji.

„Prekių ženklų žinutės bus matomos tik, jei verslas pirks reklamą. Tai turėtų priversti prekių ženklus pagalvoti, kokiu turiniu jie dalijasi, ar tikrai yra verta komunikuoti vieną ar kitą žinutę ir už ją mokėti 10 ar 100 Eur, tad žinutės „Kaip nuostabu, šiandien jau penktadienis“, turėtų išnykti“, – ironizuoja p. Dalikas.

Pasak jo, socialinių tinklų vartotojai tik išloš – mūsų naujienų srautas taps švaresnis, o prekių ženklams, rinkodaros specialistams teks gerokai pasukti galvas, ką daryti ir kokį turinį reikia kurti, kaip dažnai tai daryti.

„Nes neretai prekių ženklai peržengdavo sveikos komunikacijos ribas“, – pažymi p. Dalikas.

Šis „Facebook“ sprendimas turėtų atverti didesnes galimybes socialinių tinklų nuomonės formuotojams, kurių lūpomis jau dabar „kalba“ nemaža dalis prekių ženklų.

„Socialinių tinklų žvaigždės, nuomonės lyderiai čia greičiausiai tikrai išloš, bent jau trumpuoju laikotarpiu“, – kalba p. Dalikas.

Ne leidėjas, o žurnalistas

Žiniasklaidai tai taip pat taps nemenku iššūkiu, įsitikinęs p. Dalikas.

„Daugeliui žiniasklaidos priemonių „Facebook“ yra tapęs labai svarbiu srauto šaltiniu, tačiau šiuo atveju dar ne iki galo tai yra aišku, kiek nuo to nukentės leidėjai, nes gal žinutėms, kurios sulaukia didelio vartotojų įsitraukimo ir tampa virusinėmis, „Facebook“ algoritmai bus draugiškesni ir rodys turinį, kurį mėgsta 10 mano draugų skirtingai nuo turinio, kurio dalijasi prekių ženklai“, – svarsto p. Dalikas.

Beje, leidėjai ir dabar jau investuodavo į savo skelbiamo turinio rėmimą, ypatingai svarbesnių žinių.

„Manau, kad žiniasklaidos priemonės vis tik nukentės mažiau nei prekių ženklai. Iš kitos pusės, leidėjai dar turi išeitį – komunikuoti savo žurnalistų, darbuotojų, kurie dažnu atveju yra tapę žinomais vardais socialinėje erdvėje, pagalba. Leidėjams gali tekti labiau pasitelkti savo žmones, savo ryškiąsias personalijas socialiniuose tinkluose“, – išeitį brėžia p. Dalikas.

Nerimo yra

Vis tik panašūs socialinio tinklo vykdyti eksperimentai atneša didesnio nerimo.

VŽ rašė, kad pernai šešiose šalyse vykdytas eksperimentas, kai naujienų srauto algoritmai buvo pakeisti taip, kad jame vartotojai matytų tik draugų ir remiamas (angl. sponsored) žinutes. Su šių eksperimentų pradžia interneto svetainės matė dramatišką organinio pasiekiamumo kritimą. Pavyzdžiui, kaip BBC cituoja Slovakijos žurnalistą Filipą Struhariką, tai buvo „Didžiausias kada nors matytas organinio pasiekiamumo socialiniame tinkle kritimas“.

Pasak jo, šalies leidėjai befiksavo vos ketvirtadalį srauto, palyginti su situacija, kokia buvo iki šio eksperimento.

„Guardian“ rašė, kad 60 didžiausių Slovakijos puslapių socialiniame tinkle po eksperimento skaičiuoja tarp 2 trečdalių ir 3 ketvirtadalių mažiau įsitraukimo veiksmų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 10

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau