„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai

Publikuota: 2018-01-13
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių ženklų, vaizdo ir žiniasklaidos kuriamas turinys mūsų akiratyje atsidurs gerokai rečiau.

Apie tai savo paskyroje paskelbė Markas Zuckerbergas, „Facebook“ įkūrėjas, pabrėždamas, kad viena iš sričių, į kurią bus stipriai orientuojamasi 2018 m., kad laikas, kurį praleidžiame „Facebook“ būtų iš tiesų malonus vartotojams.

„Mes sukūrėme „Facebook“ norėdami padėti žmonėms kurti glaudesnius tarpusavio ryšius su tais, kurie jiems yra svarbūs. Draugai ir šeimos nariai yra tas branduolys. Tuo tarpu pastaruoju metu mes vis sulaukiame atsiliepimų iš bendruomenės, kad turinys, kuriuo dalijasi verslas, prekės ženklai ir žiniasklaida, užgožia tas asmenines akimirkas, kurios leidžia mums pasijusti artimesniais ir bendrauti vieni su kitais“, – pabrėžia p. Zuckerbergas.

Šie pokyčiai jau turėtų būti matomi artimiausiomis savaitėmis.

Šaltas dušas

Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas, teigia, kad verslui ir prekių ženklams tai bus šaltas dušas, kuris privers pakeisti savo strategiją ir požiūrį į socialinių tinklų reklamą.

„Susimąstyti, kodėl kuriame tą reklamą ir ką norėtume ja pasiekti. Jau kurį laiką prekių ženklų kuriamo turinio organinis pasiekiamumas mažėja, ypač kalbant apie didžiuosius prekių ženklus, kuris čia artimas beveik nuliui, tačiau verslai ir toliau bandė kurti reklamą, komunikuoti iš inercijos, kalbėti apie penktadienio vakarą, apie savaitgalį, net labai nežiūrėdami, kiek toks turinys sulaukia dėmesio. Iliuzija to nemokamo turinio ir pasiekiamumo vis tiek buvo gaji“, – kalba p. Dalikas.

Dabar taisyklė bus viena: moki – važiuoji.

„Prekių ženklų žinutės bus matomos tik, jei verslas pirks reklamą. Tai turėtų priversti prekių ženklus pagalvoti, kokiu turiniu jie dalijasi, ar tikrai yra verta komunikuoti vieną ar kitą žinutę ir už ją mokėti 10 ar 100 Eur, tad žinutės „Kaip nuostabu, šiandien jau penktadienis“, turėtų išnykti“, – ironizuoja p. Dalikas.

Pasak jo, socialinių tinklų vartotojai tik išloš – mūsų naujienų srautas taps švaresnis, o prekių ženklams, rinkodaros specialistams teks gerokai pasukti galvas, ką daryti ir kokį turinį reikia kurti, kaip dažnai tai daryti.

„Nes neretai prekių ženklai peržengdavo sveikos komunikacijos ribas“, – pažymi p. Dalikas.

Šis „Facebook“ sprendimas turėtų atverti didesnes galimybes socialinių tinklų nuomonės formuotojams, kurių lūpomis jau dabar „kalba“ nemaža dalis prekių ženklų.

„Socialinių tinklų žvaigždės, nuomonės lyderiai čia greičiausiai tikrai išloš, bent jau trumpuoju laikotarpiu“, – kalba p. Dalikas.

Ne leidėjas, o žurnalistas

Žiniasklaidai tai taip pat taps nemenku iššūkiu, įsitikinęs p. Dalikas.

„Daugeliui žiniasklaidos priemonių „Facebook“ yra tapęs labai svarbiu srauto šaltiniu, tačiau šiuo atveju dar ne iki galo tai yra aišku, kiek nuo to nukentės leidėjai, nes gal žinutėms, kurios sulaukia didelio vartotojų įsitraukimo ir tampa virusinėmis, „Facebook“ algoritmai bus draugiškesni ir rodys turinį, kurį mėgsta 10 mano draugų skirtingai nuo turinio, kurio dalijasi prekių ženklai“, – svarsto p. Dalikas.

Beje, leidėjai ir dabar jau investuodavo į savo skelbiamo turinio rėmimą, ypatingai svarbesnių žinių.

„Manau, kad žiniasklaidos priemonės vis tik nukentės mažiau nei prekių ženklai. Iš kitos pusės, leidėjai dar turi išeitį – komunikuoti savo žurnalistų, darbuotojų, kurie dažnu atveju yra tapę žinomais vardais socialinėje erdvėje, pagalba. Leidėjams gali tekti labiau pasitelkti savo žmones, savo ryškiąsias personalijas socialiniuose tinkluose“, – išeitį brėžia p. Dalikas.

Nerimo yra

Vis tik panašūs socialinio tinklo vykdyti eksperimentai atneša didesnio nerimo.

VŽ rašė, kad pernai šešiose šalyse vykdytas eksperimentas, kai naujienų srauto algoritmai buvo pakeisti taip, kad jame vartotojai matytų tik draugų ir remiamas (angl. sponsored) žinutes. Su šių eksperimentų pradžia interneto svetainės matė dramatišką organinio pasiekiamumo kritimą. Pavyzdžiui, kaip BBC cituoja Slovakijos žurnalistą Filipą Struhariką, tai buvo „Didžiausias kada nors matytas organinio pasiekiamumo socialiniame tinkle kritimas“.

Pasak jo, šalies leidėjai befiksavo vos ketvirtadalį srauto, palyginti su situacija, kokia buvo iki šio eksperimento.

„Guardian“ rašė, kad 60 didžiausių Slovakijos puslapių socialiniame tinkle po eksperimento skaičiuoja tarp 2 trečdalių ir 3 ketvirtadalių mažiau įsitraukimo veiksmų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Atsargiai – ir smulkios donavos gali virsti intersų konfliktais

Priimant dovanas gali kilti interesų konfliktai. Jų galima išvengti deklaruojant dovanas viešai.

Finansai
13:31
FIFA ir VMI – tarp populiariausių „Google“ paieškų Lietuvoje

„Google“ paieškų viršūnėje Lietuvoje – pasaulio futbolo čempionatas FIFA ir „Eurovizija“. Nedaug atsilieka ir...

Rinkodara
12:33
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
11:44
Australijos priežiūros tarnybos siekia labiau reguliuoti „Google“ ir „Facebook“

Australijos konkurencijos tarnyba rekomendavo griežčiau tikrinti ir steigti naują reguliavimo instituciją,...

Rinkodara
09:22
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
05:45
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
Komunikacijos agentūra „Idea prima“ atnaujino prekės ženklą 1

Veiklą nuo strategijų kūrimo, ryšių su žiniasklaida iki rinkodaros, dizaino, socialinių tinklų, renginių...

Rinkodara
2018.12.10
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai 1

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau