„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai

Publikuota: 2018-01-13
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių ženklų, vaizdo ir žiniasklaidos kuriamas turinys mūsų akiratyje atsidurs gerokai rečiau.

Apie tai savo paskyroje paskelbė Markas Zuckerbergas, „Facebook“ įkūrėjas, pabrėždamas, kad viena iš sričių, į kurią bus stipriai orientuojamasi 2018 m., kad laikas, kurį praleidžiame „Facebook“ būtų iš tiesų malonus vartotojams.

„Mes sukūrėme „Facebook“ norėdami padėti žmonėms kurti glaudesnius tarpusavio ryšius su tais, kurie jiems yra svarbūs. Draugai ir šeimos nariai yra tas branduolys. Tuo tarpu pastaruoju metu mes vis sulaukiame atsiliepimų iš bendruomenės, kad turinys, kuriuo dalijasi verslas, prekės ženklai ir žiniasklaida, užgožia tas asmenines akimirkas, kurios leidžia mums pasijusti artimesniais ir bendrauti vieni su kitais“, – pabrėžia p. Zuckerbergas.

Šie pokyčiai jau turėtų būti matomi artimiausiomis savaitėmis.

Šaltas dušas

Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas, teigia, kad verslui ir prekių ženklams tai bus šaltas dušas, kuris privers pakeisti savo strategiją ir požiūrį į socialinių tinklų reklamą.

„Susimąstyti, kodėl kuriame tą reklamą ir ką norėtume ja pasiekti. Jau kurį laiką prekių ženklų kuriamo turinio organinis pasiekiamumas mažėja, ypač kalbant apie didžiuosius prekių ženklus, kuris čia artimas beveik nuliui, tačiau verslai ir toliau bandė kurti reklamą, komunikuoti iš inercijos, kalbėti apie penktadienio vakarą, apie savaitgalį, net labai nežiūrėdami, kiek toks turinys sulaukia dėmesio. Iliuzija to nemokamo turinio ir pasiekiamumo vis tiek buvo gaji“, – kalba p. Dalikas.

Dabar taisyklė bus viena: moki – važiuoji.

„Prekių ženklų žinutės bus matomos tik, jei verslas pirks reklamą. Tai turėtų priversti prekių ženklus pagalvoti, kokiu turiniu jie dalijasi, ar tikrai yra verta komunikuoti vieną ar kitą žinutę ir už ją mokėti 10 ar 100 Eur, tad žinutės „Kaip nuostabu, šiandien jau penktadienis“, turėtų išnykti“, – ironizuoja p. Dalikas.

Pasak jo, socialinių tinklų vartotojai tik išloš – mūsų naujienų srautas taps švaresnis, o prekių ženklams, rinkodaros specialistams teks gerokai pasukti galvas, ką daryti ir kokį turinį reikia kurti, kaip dažnai tai daryti.

„Nes neretai prekių ženklai peržengdavo sveikos komunikacijos ribas“, – pažymi p. Dalikas.

Šis „Facebook“ sprendimas turėtų atverti didesnes galimybes socialinių tinklų nuomonės formuotojams, kurių lūpomis jau dabar „kalba“ nemaža dalis prekių ženklų.

„Socialinių tinklų žvaigždės, nuomonės lyderiai čia greičiausiai tikrai išloš, bent jau trumpuoju laikotarpiu“, – kalba p. Dalikas.

Ne leidėjas, o žurnalistas

Žiniasklaidai tai taip pat taps nemenku iššūkiu, įsitikinęs p. Dalikas.

„Daugeliui žiniasklaidos priemonių „Facebook“ yra tapęs labai svarbiu srauto šaltiniu, tačiau šiuo atveju dar ne iki galo tai yra aišku, kiek nuo to nukentės leidėjai, nes gal žinutėms, kurios sulaukia didelio vartotojų įsitraukimo ir tampa virusinėmis, „Facebook“ algoritmai bus draugiškesni ir rodys turinį, kurį mėgsta 10 mano draugų skirtingai nuo turinio, kurio dalijasi prekių ženklai“, – svarsto p. Dalikas.

Beje, leidėjai ir dabar jau investuodavo į savo skelbiamo turinio rėmimą, ypatingai svarbesnių žinių.

„Manau, kad žiniasklaidos priemonės vis tik nukentės mažiau nei prekių ženklai. Iš kitos pusės, leidėjai dar turi išeitį – komunikuoti savo žurnalistų, darbuotojų, kurie dažnu atveju yra tapę žinomais vardais socialinėje erdvėje, pagalba. Leidėjams gali tekti labiau pasitelkti savo žmones, savo ryškiąsias personalijas socialiniuose tinkluose“, – išeitį brėžia p. Dalikas.

Nerimo yra

Vis tik panašūs socialinio tinklo vykdyti eksperimentai atneša didesnio nerimo.

VŽ rašė, kad pernai šešiose šalyse vykdytas eksperimentas, kai naujienų srauto algoritmai buvo pakeisti taip, kad jame vartotojai matytų tik draugų ir remiamas (angl. sponsored) žinutes. Su šių eksperimentų pradžia interneto svetainės matė dramatišką organinio pasiekiamumo kritimą. Pavyzdžiui, kaip BBC cituoja Slovakijos žurnalistą Filipą Struhariką, tai buvo „Didžiausias kada nors matytas organinio pasiekiamumo socialiniame tinkle kritimas“.

Pasak jo, šalies leidėjai befiksavo vos ketvirtadalį srauto, palyginti su situacija, kokia buvo iki šio eksperimento.

„Guardian“ rašė, kad 60 didžiausių Slovakijos puslapių socialiniame tinkle po eksperimento skaičiuoja tarp 2 trečdalių ir 3 ketvirtadalių mažiau įsitraukimo veiksmų.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau