„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai

Publikuota: 2018-01-13
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių ženklų, vaizdo ir žiniasklaidos kuriamas turinys mūsų akiratyje atsidurs gerokai rečiau.

Apie tai savo paskyroje paskelbė Markas Zuckerbergas, „Facebook“ įkūrėjas, pabrėždamas, kad viena iš sričių, į kurią bus stipriai orientuojamasi 2018 m., kad laikas, kurį praleidžiame „Facebook“ būtų iš tiesų malonus vartotojams.

„Mes sukūrėme „Facebook“ norėdami padėti žmonėms kurti glaudesnius tarpusavio ryšius su tais, kurie jiems yra svarbūs. Draugai ir šeimos nariai yra tas branduolys. Tuo tarpu pastaruoju metu mes vis sulaukiame atsiliepimų iš bendruomenės, kad turinys, kuriuo dalijasi verslas, prekės ženklai ir žiniasklaida, užgožia tas asmenines akimirkas, kurios leidžia mums pasijusti artimesniais ir bendrauti vieni su kitais“, – pabrėžia p. Zuckerbergas.

Šie pokyčiai jau turėtų būti matomi artimiausiomis savaitėmis.

Šaltas dušas

Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas, teigia, kad verslui ir prekių ženklams tai bus šaltas dušas, kuris privers pakeisti savo strategiją ir požiūrį į socialinių tinklų reklamą.

„Susimąstyti, kodėl kuriame tą reklamą ir ką norėtume ja pasiekti. Jau kurį laiką prekių ženklų kuriamo turinio organinis pasiekiamumas mažėja, ypač kalbant apie didžiuosius prekių ženklus, kuris čia artimas beveik nuliui, tačiau verslai ir toliau bandė kurti reklamą, komunikuoti iš inercijos, kalbėti apie penktadienio vakarą, apie savaitgalį, net labai nežiūrėdami, kiek toks turinys sulaukia dėmesio. Iliuzija to nemokamo turinio ir pasiekiamumo vis tiek buvo gaji“, – kalba p. Dalikas.

Dabar taisyklė bus viena: moki – važiuoji.

„Prekių ženklų žinutės bus matomos tik, jei verslas pirks reklamą. Tai turėtų priversti prekių ženklus pagalvoti, kokiu turiniu jie dalijasi, ar tikrai yra verta komunikuoti vieną ar kitą žinutę ir už ją mokėti 10 ar 100 Eur, tad žinutės „Kaip nuostabu, šiandien jau penktadienis“, turėtų išnykti“, – ironizuoja p. Dalikas.

Pasak jo, socialinių tinklų vartotojai tik išloš – mūsų naujienų srautas taps švaresnis, o prekių ženklams, rinkodaros specialistams teks gerokai pasukti galvas, ką daryti ir kokį turinį reikia kurti, kaip dažnai tai daryti.

„Nes neretai prekių ženklai peržengdavo sveikos komunikacijos ribas“, – pažymi p. Dalikas.

Šis „Facebook“ sprendimas turėtų atverti didesnes galimybes socialinių tinklų nuomonės formuotojams, kurių lūpomis jau dabar „kalba“ nemaža dalis prekių ženklų.

„Socialinių tinklų žvaigždės, nuomonės lyderiai čia greičiausiai tikrai išloš, bent jau trumpuoju laikotarpiu“, – kalba p. Dalikas.

Ne leidėjas, o žurnalistas

Žiniasklaidai tai taip pat taps nemenku iššūkiu, įsitikinęs p. Dalikas.

„Daugeliui žiniasklaidos priemonių „Facebook“ yra tapęs labai svarbiu srauto šaltiniu, tačiau šiuo atveju dar ne iki galo tai yra aišku, kiek nuo to nukentės leidėjai, nes gal žinutėms, kurios sulaukia didelio vartotojų įsitraukimo ir tampa virusinėmis, „Facebook“ algoritmai bus draugiškesni ir rodys turinį, kurį mėgsta 10 mano draugų skirtingai nuo turinio, kurio dalijasi prekių ženklai“, – svarsto p. Dalikas.

Beje, leidėjai ir dabar jau investuodavo į savo skelbiamo turinio rėmimą, ypatingai svarbesnių žinių.

„Manau, kad žiniasklaidos priemonės vis tik nukentės mažiau nei prekių ženklai. Iš kitos pusės, leidėjai dar turi išeitį – komunikuoti savo žurnalistų, darbuotojų, kurie dažnu atveju yra tapę žinomais vardais socialinėje erdvėje, pagalba. Leidėjams gali tekti labiau pasitelkti savo žmones, savo ryškiąsias personalijas socialiniuose tinkluose“, – išeitį brėžia p. Dalikas.

Nerimo yra

Vis tik panašūs socialinio tinklo vykdyti eksperimentai atneša didesnio nerimo.

VŽ rašė, kad pernai šešiose šalyse vykdytas eksperimentas, kai naujienų srauto algoritmai buvo pakeisti taip, kad jame vartotojai matytų tik draugų ir remiamas (angl. sponsored) žinutes. Su šių eksperimentų pradžia interneto svetainės matė dramatišką organinio pasiekiamumo kritimą. Pavyzdžiui, kaip BBC cituoja Slovakijos žurnalistą Filipą Struhariką, tai buvo „Didžiausias kada nors matytas organinio pasiekiamumo socialiniame tinkle kritimas“.

Pasak jo, šalies leidėjai befiksavo vos ketvirtadalį srauto, palyginti su situacija, kokia buvo iki šio eksperimento.

„Guardian“ rašė, kad 60 didžiausių Slovakijos puslapių socialiniame tinkle po eksperimento skaičiuoja tarp 2 trečdalių ir 3 ketvirtadalių mažiau įsitraukimo veiksmų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas „Viasat“ vardas – „TVPlay Home“

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ šiandien pristato naują pavadinimą ir...

Rinkodara
10:23
Geriausi pakuotės dizaino darbai vėl rungsis NAPA konkurse

Prasideda darbų priėmimas į ketvirtą kartą organizuojamus Nacionalinius pakuotės dizaino apdovanojimus NAPA.

Rinkodara
07:35
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau