„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai

Publikuota: 2018-01-13
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.
Maja Suslin (Scanpix) nuotr.

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių ženklų, vaizdo ir žiniasklaidos kuriamas turinys mūsų akiratyje atsidurs gerokai rečiau.

Apie tai savo paskyroje paskelbė Markas Zuckerbergas, „Facebook“ įkūrėjas, pabrėždamas, kad viena iš sričių, į kurią bus stipriai orientuojamasi 2018 m., kad laikas, kurį praleidžiame „Facebook“ būtų iš tiesų malonus vartotojams.

„Mes sukūrėme „Facebook“ norėdami padėti žmonėms kurti glaudesnius tarpusavio ryšius su tais, kurie jiems yra svarbūs. Draugai ir šeimos nariai yra tas branduolys. Tuo tarpu pastaruoju metu mes vis sulaukiame atsiliepimų iš bendruomenės, kad turinys, kuriuo dalijasi verslas, prekės ženklai ir žiniasklaida, užgožia tas asmenines akimirkas, kurios leidžia mums pasijusti artimesniais ir bendrauti vieni su kitais“, – pabrėžia p. Zuckerbergas.

Šie pokyčiai jau turėtų būti matomi artimiausiomis savaitėmis.

Šaltas dušas

Aidis Dalikas, agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas, teigia, kad verslui ir prekių ženklams tai bus šaltas dušas, kuris privers pakeisti savo strategiją ir požiūrį į socialinių tinklų reklamą.

„Susimąstyti, kodėl kuriame tą reklamą ir ką norėtume ja pasiekti. Jau kurį laiką prekių ženklų kuriamo turinio organinis pasiekiamumas mažėja, ypač kalbant apie didžiuosius prekių ženklus, kuris čia artimas beveik nuliui, tačiau verslai ir toliau bandė kurti reklamą, komunikuoti iš inercijos, kalbėti apie penktadienio vakarą, apie savaitgalį, net labai nežiūrėdami, kiek toks turinys sulaukia dėmesio. Iliuzija to nemokamo turinio ir pasiekiamumo vis tiek buvo gaji“, – kalba p. Dalikas.

Dabar taisyklė bus viena: moki – važiuoji.

„Prekių ženklų žinutės bus matomos tik, jei verslas pirks reklamą. Tai turėtų priversti prekių ženklus pagalvoti, kokiu turiniu jie dalijasi, ar tikrai yra verta komunikuoti vieną ar kitą žinutę ir už ją mokėti 10 ar 100 Eur, tad žinutės „Kaip nuostabu, šiandien jau penktadienis“, turėtų išnykti“, – ironizuoja p. Dalikas.

Pasak jo, socialinių tinklų vartotojai tik išloš – mūsų naujienų srautas taps švaresnis, o prekių ženklams, rinkodaros specialistams teks gerokai pasukti galvas, ką daryti ir kokį turinį reikia kurti, kaip dažnai tai daryti.

„Nes neretai prekių ženklai peržengdavo sveikos komunikacijos ribas“, – pažymi p. Dalikas.

Šis „Facebook“ sprendimas turėtų atverti didesnes galimybes socialinių tinklų nuomonės formuotojams, kurių lūpomis jau dabar „kalba“ nemaža dalis prekių ženklų.

„Socialinių tinklų žvaigždės, nuomonės lyderiai čia greičiausiai tikrai išloš, bent jau trumpuoju laikotarpiu“, – kalba p. Dalikas.

Ne leidėjas, o žurnalistas

Žiniasklaidai tai taip pat taps nemenku iššūkiu, įsitikinęs p. Dalikas.

„Daugeliui žiniasklaidos priemonių „Facebook“ yra tapęs labai svarbiu srauto šaltiniu, tačiau šiuo atveju dar ne iki galo tai yra aišku, kiek nuo to nukentės leidėjai, nes gal žinutėms, kurios sulaukia didelio vartotojų įsitraukimo ir tampa virusinėmis, „Facebook“ algoritmai bus draugiškesni ir rodys turinį, kurį mėgsta 10 mano draugų skirtingai nuo turinio, kurio dalijasi prekių ženklai“, – svarsto p. Dalikas.

Beje, leidėjai ir dabar jau investuodavo į savo skelbiamo turinio rėmimą, ypatingai svarbesnių žinių.

„Manau, kad žiniasklaidos priemonės vis tik nukentės mažiau nei prekių ženklai. Iš kitos pusės, leidėjai dar turi išeitį – komunikuoti savo žurnalistų, darbuotojų, kurie dažnu atveju yra tapę žinomais vardais socialinėje erdvėje, pagalba. Leidėjams gali tekti labiau pasitelkti savo žmones, savo ryškiąsias personalijas socialiniuose tinkluose“, – išeitį brėžia p. Dalikas.

Nerimo yra

Vis tik panašūs socialinio tinklo vykdyti eksperimentai atneša didesnio nerimo.

VŽ rašė, kad pernai šešiose šalyse vykdytas eksperimentas, kai naujienų srauto algoritmai buvo pakeisti taip, kad jame vartotojai matytų tik draugų ir remiamas (angl. sponsored) žinutes. Su šių eksperimentų pradžia interneto svetainės matė dramatišką organinio pasiekiamumo kritimą. Pavyzdžiui, kaip BBC cituoja Slovakijos žurnalistą Filipą Struhariką, tai buvo „Didžiausias kada nors matytas organinio pasiekiamumo socialiniame tinkle kritimas“.

Pasak jo, šalies leidėjai befiksavo vos ketvirtadalį srauto, palyginti su situacija, kokia buvo iki šio eksperimento.

„Guardian“ rašė, kad 60 didžiausių Slovakijos puslapių socialiniame tinkle po eksperimento skaičiuoja tarp 2 trečdalių ir 3 ketvirtadalių mažiau įsitraukimo veiksmų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ribas laužančios „Knygų mugės“ reklamos kritikai nurimo Premium

Su ketvirtadienį prasidėjusia Vilniaus Knygų muge vis ryškiau matoma ir šiemetinė reklaminė kampanija...

Rinkodara
13:47
„Philip Morris“ gresia bauda už elektroninių cigarečių reklamą 3

Tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ Lietuvoje gresia bauda už tabako vartojimui skirto elektroninio...

Rinkodara
09:49
Gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Gėlių burtų“ iki „Dangaus kačių“ 3

Vasario 21-oji – Tarptautinė gimtosios kalbos diena, primenanti, kaip svarbu ją gerbti ir puoselėti. Šia...

Laisvalaikis
2018.02.21
Užbaigtas „Eltos“ įsigijimo sandoris

Naujienų agentūros įsigijimo sandoris baigtas – 80% „Eltos“ akcijų iš leidėjo Vito Tomkaus įsigijo UAB „GM...

Rinkodara
2018.02.21
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
Tarp savaitės reklamų – išradingi sveikinimai Lietuvai

Tarp savaitės reklamų šį kartą ne tik tradiciniai klipai, bet ir išradingi bendrovių sveikinimai Lietuvai...

Rinkodara
2018.02.20
Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 2

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
2018.02.20
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
2018.02.20
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
2018.02.20
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 9

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 10

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Lietuvos bankas skelbia karą ICO projektų reklamai 12

Lietuvos bankas, oficialiai nereguliuojantis kriptovaliutų, kyla į kovą su viešų kriptovaliutų siūlymų (angl.

Rinkos
2018.02.15
Vėliavų ir trispalvių blynų deficitas 8

Penktadienį visa Lietuva Šimtmečio proga nušvis šalies ryškiaspalvės vėliavos spalvomis. Verslai taip pat...

Rinkodara
2018.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau