Chaosui ir nekompetencijai – žalia šviesa

Publikuota: 2018-01-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Nežinia, kiek dar kreivų veidrodžių savo karalystėje pristatys valdantieji iki kadencijos pabaigos – likę treji metai gali paskatinti ryžtis vis drastiškesniems žygiams, kurie labai tiktų juokdarių cirkui. Kai kurie profesionalų Vyriausybe pasiskelbusios komandos nariai tesugeba sukurpti skylėtus įstatymus, o Seimo dauguma džiaugsmingai ir skubiai jiems pritaria. Darbo broku piktinasi tokių įstatymų pinklėse įstrigę piliečiai, akis galiausiai varto ir patys įstatymų kūrėjai bei krikštatėviai.

Paleisti į gyvenimą įstatymus be jų įgyvendinamųjų aktų ir kitokių išaiškinimų Lietuvoje jau tapo kone tradicija. Pirmiausia įsigalioja teisinis aktas, sankcijos, išrašytos jame, o jau paskui kada nors galbūt bus paaiškinta, kas galima, o ko ne. Ir kas iš tikrųjų bus už tai, ko negalima. Į Seimą atsiųstiems teisės aktų projektams parlamentarai dažnai pritaria pernelyg į juos nesigilindami. Ir tada girdime: „nesupratau, už ką balsavau“, „gal galima perbalsuoti“, „dabar priimkim, o vėliau taisysim“ etc.

Užtektų prisiminti tuomečio premjero Algirdo Butkevičiaus nustebimą, kai Seimas atmetė Vyriausybės sumanytą miškų ūkio reformą ir įmūrijo į įstatymą konkretų urėdijų skaičių. Panašiai su pažadais „taisyti“ vyko ir Darbo kodekso svarstymo bei jo priėmimo procesas – daugiau pavyzdžių ilgai rankioti nereikėtų. Šią prastą tradiciją išsijuosę tęsia ir dabartiniai valdantieji. Daug atgarsių sukėlusios Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, regis, darosi sunkiai įkandamos ir jų iniciatoriams, ir kūrėjams, ir užtarimo mygtukus spustelėjusiems parlamentarams. Kad teisės aktas – skylėtas, ginčytis nesiima jau ir patys valdantieji. Tai pastebėjo ir pati jį pasirašiusi šalies prezidentė.

Užtat chaosui uždegta žalia šviesa, ir, regis, ji dar ilgai švies. Nes, ką daryti, nežino nė patys prievaizdai. VŽ jau rašė, kad, paklausę Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD), iš jo gavome atsakymą, kad „departamentui teisės aktai nesuteikia teisės aiškinti įstatymų ir kitų teisės aktų“. O kas aiškinti gali? Sprendžiant iš kilusio sąmyšio, niekas. Iš padriko minėto departamento rašto matyti, kad negalima nurodyti „konkrečių alkoholinių gėrimų gamintojų, platintojų, konkrečių alkoholinių gėrimų pavadinimų“ ir pan. Todėl ir plėšomi užsienietiškų žurnalų puslapiai. Valdžios atstovai, apsimetę, kad nesupranta tapę absurdo teatro aktoriais, suskubo siūlyti „saliamoniškų“ sprendimų. Pvz., NTAKD direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian, įžvelgusi leidinių pardavėjų civilizacijos trūkumą, pasiūlė susitarti su leidėjais, kad jie... spausdintų Lietuvos rinkai tiražą be reklamos. Civilizuotą pasaulį galima šiurpinti ir stipriau – gal departamentas tegul tiesiog meta „nusikaltusius“ leidinius į krūvelę ir degina? Stebint raganų medžioklės laikus menančius veiksmus, regis, iki to jau nebetoli. O gal nurimkime visi, juk pats Kultūros komiteto pirmininkas Ramūnas Karbauskis pasakė, kad už svaigalų reklamą užsienietiškuose leidiniuose niekas nebaus. Įdomiausia, kad visa tai – ne jo kompetencija. Ar klystame?

Dar absurdiškesni veiksmai vyksta kavinėse, restoranuose – lankytojai po 20 val. šiokiadieniais nebegali užsisakyti vyno ar šampano buteliuose etc. Nes juk išsineš nebaigtą gerti butelaitį ir pabaigs kliukinti gatvėje! Todėl gėrimą gausite tik taurėse, ąsočiuose, kolbose, kibirėliuose, t. y. jau išpilstytą. O jau tada – siurbkite į valias. Galima tik įsivaizduoti, pvz., kokio prancūzo turisto veidą, kai, jam paprašius butelio prabangaus jo šalyje gaminamo šampano (pavadinimą minėti draudžia NTAKD), gėrimas bus supiltas į ąsotį ir tėkštas nesusivokėliui ant stalo. Liūdniausia, kad visa tai nėra ironija ar šaržas – tai užkodavo normalių įstatymų sukurti nesugebanti ministerija ir negrabiam juodraščiui pritarusi Seimo dauguma. Dar baisiau, kad per šiai valdžiai likusius trejus metus galime sulaukti ir daugiau ne ką mažiau stebinančių kuriozų.

VŽ nuomone, kai taip nekvalifikuotai kuriami teisės aktai, o jų interpretavimo laisvė paliekama prievaizdams, iki sumaišties ir teisinio nihilizmo – vienas žingsnis. Regis, dabar jau nulapnota kur kas toliau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
09:25
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau