Chaosui ir nekompetencijai – žalia šviesa

Publikuota: 2018-01-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Nežinia, kiek dar kreivų veidrodžių savo karalystėje pristatys valdantieji iki kadencijos pabaigos – likę treji metai gali paskatinti ryžtis vis drastiškesniems žygiams, kurie labai tiktų juokdarių cirkui. Kai kurie profesionalų Vyriausybe pasiskelbusios komandos nariai tesugeba sukurpti skylėtus įstatymus, o Seimo dauguma džiaugsmingai ir skubiai jiems pritaria. Darbo broku piktinasi tokių įstatymų pinklėse įstrigę piliečiai, akis galiausiai varto ir patys įstatymų kūrėjai bei krikštatėviai.

Paleisti į gyvenimą įstatymus be jų įgyvendinamųjų aktų ir kitokių išaiškinimų Lietuvoje jau tapo kone tradicija. Pirmiausia įsigalioja teisinis aktas, sankcijos, išrašytos jame, o jau paskui kada nors galbūt bus paaiškinta, kas galima, o ko ne. Ir kas iš tikrųjų bus už tai, ko negalima. Į Seimą atsiųstiems teisės aktų projektams parlamentarai dažnai pritaria pernelyg į juos nesigilindami. Ir tada girdime: „nesupratau, už ką balsavau“, „gal galima perbalsuoti“, „dabar priimkim, o vėliau taisysim“ etc.

Užtektų prisiminti tuomečio premjero Algirdo Butkevičiaus nustebimą, kai Seimas atmetė Vyriausybės sumanytą miškų ūkio reformą ir įmūrijo į įstatymą konkretų urėdijų skaičių. Panašiai su pažadais „taisyti“ vyko ir Darbo kodekso svarstymo bei jo priėmimo procesas – daugiau pavyzdžių ilgai rankioti nereikėtų. Šią prastą tradiciją išsijuosę tęsia ir dabartiniai valdantieji. Daug atgarsių sukėlusios Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, regis, darosi sunkiai įkandamos ir jų iniciatoriams, ir kūrėjams, ir užtarimo mygtukus spustelėjusiems parlamentarams. Kad teisės aktas – skylėtas, ginčytis nesiima jau ir patys valdantieji. Tai pastebėjo ir pati jį pasirašiusi šalies prezidentė.

Užtat chaosui uždegta žalia šviesa, ir, regis, ji dar ilgai švies. Nes, ką daryti, nežino nė patys prievaizdai. VŽ jau rašė, kad, paklausę Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD), iš jo gavome atsakymą, kad „departamentui teisės aktai nesuteikia teisės aiškinti įstatymų ir kitų teisės aktų“. O kas aiškinti gali? Sprendžiant iš kilusio sąmyšio, niekas. Iš padriko minėto departamento rašto matyti, kad negalima nurodyti „konkrečių alkoholinių gėrimų gamintojų, platintojų, konkrečių alkoholinių gėrimų pavadinimų“ ir pan. Todėl ir plėšomi užsienietiškų žurnalų puslapiai. Valdžios atstovai, apsimetę, kad nesupranta tapę absurdo teatro aktoriais, suskubo siūlyti „saliamoniškų“ sprendimų. Pvz., NTAKD direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian, įžvelgusi leidinių pardavėjų civilizacijos trūkumą, pasiūlė susitarti su leidėjais, kad jie... spausdintų Lietuvos rinkai tiražą be reklamos. Civilizuotą pasaulį galima šiurpinti ir stipriau – gal departamentas tegul tiesiog meta „nusikaltusius“ leidinius į krūvelę ir degina? Stebint raganų medžioklės laikus menančius veiksmus, regis, iki to jau nebetoli. O gal nurimkime visi, juk pats Kultūros komiteto pirmininkas Ramūnas Karbauskis pasakė, kad už svaigalų reklamą užsienietiškuose leidiniuose niekas nebaus. Įdomiausia, kad visa tai – ne jo kompetencija. Ar klystame?

Dar absurdiškesni veiksmai vyksta kavinėse, restoranuose – lankytojai po 20 val. šiokiadieniais nebegali užsisakyti vyno ar šampano buteliuose etc. Nes juk išsineš nebaigtą gerti butelaitį ir pabaigs kliukinti gatvėje! Todėl gėrimą gausite tik taurėse, ąsočiuose, kolbose, kibirėliuose, t. y. jau išpilstytą. O jau tada – siurbkite į valias. Galima tik įsivaizduoti, pvz., kokio prancūzo turisto veidą, kai, jam paprašius butelio prabangaus jo šalyje gaminamo šampano (pavadinimą minėti draudžia NTAKD), gėrimas bus supiltas į ąsotį ir tėkštas nesusivokėliui ant stalo. Liūdniausia, kad visa tai nėra ironija ar šaržas – tai užkodavo normalių įstatymų sukurti nesugebanti ministerija ir negrabiam juodraščiui pritarusi Seimo dauguma. Dar baisiau, kad per šiai valdžiai likusius trejus metus galime sulaukti ir daugiau ne ką mažiau stebinančių kuriozų.

VŽ nuomone, kai taip nekvalifikuotai kuriami teisės aktai, o jų interpretavimo laisvė paliekama prievaizdams, iki sumaišties ir teisinio nihilizmo – vienas žingsnis. Regis, dabar jau nulapnota kur kas toliau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
13:51
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 9

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10
Sėkmė pardavimuose – suvaldyti klientų lūkesčiai Premium

Tyrimai rodo, kad 70% kliento pasitenkinimo lemia pardavėjo elgsena ir tik 30% tenka pačiam produktui ar...

Rinkodara
2018.07.10
Internetas be jokių suvaržymų Rėmėjo turinys 9

Šiandien žodžiai „neribotas 4G internetas“ apibūdina lyg savaime suprantamą gyvenimo kokybę.  Bet dar visai...

Technologijos
2018.07.10
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Klaidos, kurias daro įmonės, keisdamos prekės ženklus Premium

Verslai, nusprendę keisti, atnaujinti savo valdomus prekės ženklus, neretai susitelkia tik į logotipo...

Rinkodara
2018.07.09
Kaip Ukrainos įmonė sukūrė populiarų avalynės prekės ženklą

Sprendimą sukurti prekės ženklą „Braska“ avalynės kompanija „Intertop“ priėmė 2004 metais – nuo to laiko su...

Pramonė
2018.07.08
Naujas „Facebook“ žingsnis – spausdintas žurnalas

Socialinis tinklas „Facebook“ tyliai pristatė naujovę – savo spausdintą žurnalą „Grow“, skirtą Didžiosios...

Rinkodara
2018.07.08
Meilė Lietuvai – ir dėl spartaus interneto

Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį, gražios gamtos, nedidelių...

Rinkodara
2018.07.06
Žiniasklaida po permainų metų žengia į naujas sritis Premium 7

Finansiniai žiniasklaidos sektoriaus rodikliai neblizga: didžiausių spaudos leidinių ir interneto portalų...

Rinkodara
2018.07.05
„MG Baltic Investment“ pelnas pernai augo iki 13,3 mln. Eur 1

Verslininko Dariaus Mockaus valdomo koncerno „MG Baltic“ bendrovė „MG Baltic Investment“, valdanti didžiausią...

Neigiamos asociacijos – ne blogiausias kelias tapti žinomu prekės ženklu Premium 6

„Biok laboratorija“ pirmuosius naujojo prekės ženklo sėkmės vaisius jau raško – „Kilig“ lengviau atveria...

Rinkodara
2018.07.04
Tarp naujausių reklamų ryškiaspalvis „Naujasis Nevėžis“ 1

Tarp naujausių savaitės reklamų: vasariški „Naujojo Nevėžio“ produktai (reklamos agentūra „CinemaAds LAB“) ir...

Rinkodara
2018.07.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau