Chaosui ir nekompetencijai – žalia šviesa

Publikuota: 2018-01-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Nežinia, kiek dar kreivų veidrodžių savo karalystėje pristatys valdantieji iki kadencijos pabaigos – likę treji metai gali paskatinti ryžtis vis drastiškesniems žygiams, kurie labai tiktų juokdarių cirkui. Kai kurie profesionalų Vyriausybe pasiskelbusios komandos nariai tesugeba sukurpti skylėtus įstatymus, o Seimo dauguma džiaugsmingai ir skubiai jiems pritaria. Darbo broku piktinasi tokių įstatymų pinklėse įstrigę piliečiai, akis galiausiai varto ir patys įstatymų kūrėjai bei krikštatėviai.

Paleisti į gyvenimą įstatymus be jų įgyvendinamųjų aktų ir kitokių išaiškinimų Lietuvoje jau tapo kone tradicija. Pirmiausia įsigalioja teisinis aktas, sankcijos, išrašytos jame, o jau paskui kada nors galbūt bus paaiškinta, kas galima, o ko ne. Ir kas iš tikrųjų bus už tai, ko negalima. Į Seimą atsiųstiems teisės aktų projektams parlamentarai dažnai pritaria pernelyg į juos nesigilindami. Ir tada girdime: „nesupratau, už ką balsavau“, „gal galima perbalsuoti“, „dabar priimkim, o vėliau taisysim“ etc.

Užtektų prisiminti tuomečio premjero Algirdo Butkevičiaus nustebimą, kai Seimas atmetė Vyriausybės sumanytą miškų ūkio reformą ir įmūrijo į įstatymą konkretų urėdijų skaičių. Panašiai su pažadais „taisyti“ vyko ir Darbo kodekso svarstymo bei jo priėmimo procesas – daugiau pavyzdžių ilgai rankioti nereikėtų. Šią prastą tradiciją išsijuosę tęsia ir dabartiniai valdantieji. Daug atgarsių sukėlusios Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, regis, darosi sunkiai įkandamos ir jų iniciatoriams, ir kūrėjams, ir užtarimo mygtukus spustelėjusiems parlamentarams. Kad teisės aktas – skylėtas, ginčytis nesiima jau ir patys valdantieji. Tai pastebėjo ir pati jį pasirašiusi šalies prezidentė.

Užtat chaosui uždegta žalia šviesa, ir, regis, ji dar ilgai švies. Nes, ką daryti, nežino nė patys prievaizdai. VŽ jau rašė, kad, paklausę Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD), iš jo gavome atsakymą, kad „departamentui teisės aktai nesuteikia teisės aiškinti įstatymų ir kitų teisės aktų“. O kas aiškinti gali? Sprendžiant iš kilusio sąmyšio, niekas. Iš padriko minėto departamento rašto matyti, kad negalima nurodyti „konkrečių alkoholinių gėrimų gamintojų, platintojų, konkrečių alkoholinių gėrimų pavadinimų“ ir pan. Todėl ir plėšomi užsienietiškų žurnalų puslapiai. Valdžios atstovai, apsimetę, kad nesupranta tapę absurdo teatro aktoriais, suskubo siūlyti „saliamoniškų“ sprendimų. Pvz., NTAKD direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian, įžvelgusi leidinių pardavėjų civilizacijos trūkumą, pasiūlė susitarti su leidėjais, kad jie... spausdintų Lietuvos rinkai tiražą be reklamos. Civilizuotą pasaulį galima šiurpinti ir stipriau – gal departamentas tegul tiesiog meta „nusikaltusius“ leidinius į krūvelę ir degina? Stebint raganų medžioklės laikus menančius veiksmus, regis, iki to jau nebetoli. O gal nurimkime visi, juk pats Kultūros komiteto pirmininkas Ramūnas Karbauskis pasakė, kad už svaigalų reklamą užsienietiškuose leidiniuose niekas nebaus. Įdomiausia, kad visa tai – ne jo kompetencija. Ar klystame?

Dar absurdiškesni veiksmai vyksta kavinėse, restoranuose – lankytojai po 20 val. šiokiadieniais nebegali užsisakyti vyno ar šampano buteliuose etc. Nes juk išsineš nebaigtą gerti butelaitį ir pabaigs kliukinti gatvėje! Todėl gėrimą gausite tik taurėse, ąsočiuose, kolbose, kibirėliuose, t. y. jau išpilstytą. O jau tada – siurbkite į valias. Galima tik įsivaizduoti, pvz., kokio prancūzo turisto veidą, kai, jam paprašius butelio prabangaus jo šalyje gaminamo šampano (pavadinimą minėti draudžia NTAKD), gėrimas bus supiltas į ąsotį ir tėkštas nesusivokėliui ant stalo. Liūdniausia, kad visa tai nėra ironija ar šaržas – tai užkodavo normalių įstatymų sukurti nesugebanti ministerija ir negrabiam juodraščiui pritarusi Seimo dauguma. Dar baisiau, kad per šiai valdžiai likusius trejus metus galime sulaukti ir daugiau ne ką mažiau stebinančių kuriozų.

VŽ nuomone, kai taip nekvalifikuotai kuriami teisės aktai, o jų interpretavimo laisvė paliekama prievaizdams, iki sumaišties ir teisinio nihilizmo – vienas žingsnis. Regis, dabar jau nulapnota kur kas toliau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 3

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau