Chaosui ir nekompetencijai – žalia šviesa

Publikuota: 2018-01-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Nežinia, kiek dar kreivų veidrodžių savo karalystėje pristatys valdantieji iki kadencijos pabaigos – likę treji metai gali paskatinti ryžtis vis drastiškesniems žygiams, kurie labai tiktų juokdarių cirkui. Kai kurie profesionalų Vyriausybe pasiskelbusios komandos nariai tesugeba sukurpti skylėtus įstatymus, o Seimo dauguma džiaugsmingai ir skubiai jiems pritaria. Darbo broku piktinasi tokių įstatymų pinklėse įstrigę piliečiai, akis galiausiai varto ir patys įstatymų kūrėjai bei krikštatėviai.

Paleisti į gyvenimą įstatymus be jų įgyvendinamųjų aktų ir kitokių išaiškinimų Lietuvoje jau tapo kone tradicija. Pirmiausia įsigalioja teisinis aktas, sankcijos, išrašytos jame, o jau paskui kada nors galbūt bus paaiškinta, kas galima, o ko ne. Ir kas iš tikrųjų bus už tai, ko negalima. Į Seimą atsiųstiems teisės aktų projektams parlamentarai dažnai pritaria pernelyg į juos nesigilindami. Ir tada girdime: „nesupratau, už ką balsavau“, „gal galima perbalsuoti“, „dabar priimkim, o vėliau taisysim“ etc.

Užtektų prisiminti tuomečio premjero Algirdo Butkevičiaus nustebimą, kai Seimas atmetė Vyriausybės sumanytą miškų ūkio reformą ir įmūrijo į įstatymą konkretų urėdijų skaičių. Panašiai su pažadais „taisyti“ vyko ir Darbo kodekso svarstymo bei jo priėmimo procesas – daugiau pavyzdžių ilgai rankioti nereikėtų. Šią prastą tradiciją išsijuosę tęsia ir dabartiniai valdantieji. Daug atgarsių sukėlusios Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, regis, darosi sunkiai įkandamos ir jų iniciatoriams, ir kūrėjams, ir užtarimo mygtukus spustelėjusiems parlamentarams. Kad teisės aktas – skylėtas, ginčytis nesiima jau ir patys valdantieji. Tai pastebėjo ir pati jį pasirašiusi šalies prezidentė.

Užtat chaosui uždegta žalia šviesa, ir, regis, ji dar ilgai švies. Nes, ką daryti, nežino nė patys prievaizdai. VŽ jau rašė, kad, paklausę Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD), iš jo gavome atsakymą, kad „departamentui teisės aktai nesuteikia teisės aiškinti įstatymų ir kitų teisės aktų“. O kas aiškinti gali? Sprendžiant iš kilusio sąmyšio, niekas. Iš padriko minėto departamento rašto matyti, kad negalima nurodyti „konkrečių alkoholinių gėrimų gamintojų, platintojų, konkrečių alkoholinių gėrimų pavadinimų“ ir pan. Todėl ir plėšomi užsienietiškų žurnalų puslapiai. Valdžios atstovai, apsimetę, kad nesupranta tapę absurdo teatro aktoriais, suskubo siūlyti „saliamoniškų“ sprendimų. Pvz., NTAKD direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian, įžvelgusi leidinių pardavėjų civilizacijos trūkumą, pasiūlė susitarti su leidėjais, kad jie... spausdintų Lietuvos rinkai tiražą be reklamos. Civilizuotą pasaulį galima šiurpinti ir stipriau – gal departamentas tegul tiesiog meta „nusikaltusius“ leidinius į krūvelę ir degina? Stebint raganų medžioklės laikus menančius veiksmus, regis, iki to jau nebetoli. O gal nurimkime visi, juk pats Kultūros komiteto pirmininkas Ramūnas Karbauskis pasakė, kad už svaigalų reklamą užsienietiškuose leidiniuose niekas nebaus. Įdomiausia, kad visa tai – ne jo kompetencija. Ar klystame?

Dar absurdiškesni veiksmai vyksta kavinėse, restoranuose – lankytojai po 20 val. šiokiadieniais nebegali užsisakyti vyno ar šampano buteliuose etc. Nes juk išsineš nebaigtą gerti butelaitį ir pabaigs kliukinti gatvėje! Todėl gėrimą gausite tik taurėse, ąsočiuose, kolbose, kibirėliuose, t. y. jau išpilstytą. O jau tada – siurbkite į valias. Galima tik įsivaizduoti, pvz., kokio prancūzo turisto veidą, kai, jam paprašius butelio prabangaus jo šalyje gaminamo šampano (pavadinimą minėti draudžia NTAKD), gėrimas bus supiltas į ąsotį ir tėkštas nesusivokėliui ant stalo. Liūdniausia, kad visa tai nėra ironija ar šaržas – tai užkodavo normalių įstatymų sukurti nesugebanti ministerija ir negrabiam juodraščiui pritarusi Seimo dauguma. Dar baisiau, kad per šiai valdžiai likusius trejus metus galime sulaukti ir daugiau ne ką mažiau stebinančių kuriozų.

VŽ nuomone, kai taip nekvalifikuotai kuriami teisės aktai, o jų interpretavimo laisvė paliekama prievaizdams, iki sumaišties ir teisinio nihilizmo – vienas žingsnis. Regis, dabar jau nulapnota kur kas toliau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
11:45
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 1

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Kylančios medžio šakos įprasmina augimą, tobulėjimą, kompetenciją ir stiprybę Rėmėjo turinys

Daiva Prekevičienė, UAB „Trukmė“ vykdomoji direktorė, pokalbį apie pokyčius pradeda atkreipdama dėmesį, kad...

Rinkodara
2018.04.16
„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 25

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
SEB inovacijų centre kuriasi ateities lauko reklamos kūrėjai Premium 2

Neseniai pradėjusiame veikti SEB Inovacijų centre kuriasi inovatyvius skaitmeninės lauko reklamos sprendimų...

Rinkodara
2018.04.16
Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Smaližių teismui „KitKat“ pristato rožinį šokoladą

Didžiosios Britanijos smaližiai pirmieji pasaulyje galės paragauti rožinės spalvos šokolado.

Vadyba
2018.04.14
Sėkmingiausi produktai: naujas „Coca-Cola“ gėrimas nurungė Lietuvos aludarius Premium

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.13
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„PZU Lietuva gyvybės draudimas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Bendrovė „PZU Lietuva gyvybės draudimas“ išsirinko naujus ryšių su visuomene partnerius – metinė...

Rinkodara
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 3

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau