7 nuomonių lyderių rinkodaros tendencijos 2018 metams

Publikuota: 2018-01-09
Laura Aleksandravičė, specializuotos socialinių tinklų nuomonių lyderių rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja. Asmeninio archyvo nuotr.
Laura Aleksandravičė, specializuotos socialinių tinklų nuomonių lyderių rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja. Asmeninio archyvo nuotr.
Specializuotos socialinių tinklų nuomonių lyderių rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja

Nuomonių lyderių (angl. influencers) populiarumas socialiniuose tinkluose auga kasmet. Nuo 2013 iki 2016 metų susidomėjimas jais išaugo net 90 kartų, o 2017 – dar padvigubėjo. Įžengus į naujus metus, pateikiame 7 mūsų rinkai aktualias tendencijas ir, jei dar nenaudojate, linkime nuomonių lyderių rinkodarą pradėti naudoti šiemet. Tik protingai.

1 . Nebeužteks kam nors tiesiog sumokėti

Buvo metas, kai reikėjo įprasti, jog iki tol nemokamas nuomonių lyderių kanalas tapo mokamu. Šiandien tai nėra staigmena ar naujiena. Bėda ta, kad norint pasiekti efektyvų rezultatą šiandien jau nebeužtenka vieną ar du kartus per metus kam nors sumokėti ar suorganizuoti vieną kitą nuomonių lyderių kampaniją. Prekės ženklams reikalingi ambasadoriai ir nuolatinis turinys, kitu atveju, tapsi tik dar vienu produktu X „influencerio“ Y sraute.

Kampanijos ateina ir išeina, o vartotojai ima ieškoti ne tik unikalumo, bet ir pastovumo. Jie tiki ir pasitiki nuomonių lyderiu, kurį seka, tad klasikinis pavyzdys, kai vieną dieną jis reklamuoja vieną prekybos centrą, o kitą dieną - kitą, palieka tik sąmyšį vartotojo pasąmonėje ir neretai iššaukia neigiamus komentarus. Pasitikėjimas silpsta. Vartotojai ima atpažinti vienkartinę reklamą ir ji tampa vis mažiau paveiki. Tuo tarpu ilgalaikiai socialiniuose tinkluose populiaraus žmogaus santykiai su prekės ženklu tampa integruota ir organiška jo komunikacijos dalimi. Nors vartotojai supranta, kad nuomonių lyderis gauna atlygį, tokia reklama jų neerzina, jie tiki, kad šis žmogus naudojasi prekės ženklo prekėmis ar paslaugomis nuolat ir iš tiesų.

2018 metais nuomonių lyderių rinkodarą reikia pradėti suvokti ne kaip rinkodaros taktiką, o kaip strategijos dalį, kuri reikalauja visapusiško ir autentiško prekės ženklo – nuomonių lyderio santykių vystymo, nuolat kuriančio vertę abiems pusėms. Šių santykių plėtra sudėtingas ir dinamiškas procesas, reikalaujantis asmeninio ryšio ir nuolatinio bendravimo - imlus laikui reikalas.

Santykiai su socialinių tinklų nuomonių lyderiais turi tapti prioritetu, o trumpalaikį, vienkartinį požiūrį į tokią rinkodarą turi keisti ilgalaikė strategija. Juk vartotojų lojalumas – mūsų visų siekiamybė, tad užmezgę ilgalaikį santykį su „influenceriu“, užmegsime ir ilgalaikį santykį su jo sekėjais.

2. Nuomonių lyderiai taps profesionalesni

Jau ryškiai pastebima, dar ryškesnė taps socialinių tinklų nuomonių lyderių generuojamo turinio kokybės augimo tendencija. Kol kai kurie prekės ženklai vis dar kuria padriką socialinės medijos turinį telefono kamera ir priebėgomis parašytais tekstais, „influenceriai“ planuoja savo socialinės medijos įrašus tam skirtomis išmaniosiomis programėlėmis bent savaitei į priekį, samdo fotografus arba patys įsigija profesionalius fotoaparatus, kurių pagalba jų sukurti fotografuojami ar filmuojami vaizdai įgija bene tokią pačią vertę, kaip ir prabangios fotosesijos, kainuojančius keletą ar keliolika tūkstančių eurų.

Skiriasi ne tik kaina, bet ir turinio aktualumas – nuomonių lyderio sukurtas turinys leidžia prekę ar paslaugą jo sekėjui pamatyti būtent jo akimis, tad šis turinys būna labiau paveikus ir įtraukiantis. Žinoma, toli gražu ne visi „influenceriai“ pasiekia tokį kokybės lygį, bet auganti konkurencija ragins visus vaikytis kokybės.

3. Didės integruotų kampanijų skaičius

Jei 2017 metai pasaulyje buvo laikomi mažųjų nuomonių formuotojų (angl. micro influencers) metais, tai 2018 m., anot daugumos šaltinių, tituluojami integracijos metais. Priklausomai nuo tikslo, tokia rinkodara apims vis daugiau kanalų, rasis vis įdomesnių formatų ir bus panaudojami vis įvairesni socialiniuose tinkluose populiarūs asmenys.

Pasitelkdami nuomonių lyderių rinkodarą galime sukurti unikalią patirtį, kuomet vartotojas ne tik pamatys mūsų produktą, bet ir bus paskatintas imtis konkrečių veiksmų, o ši patirtis kurs emocinį ryšį tarp prekės ženklo ir vartotojo. Idealiu atveju, „influenceris“ turi atsirasti kiekviename vartotojo kelionės taške.

4. Atsiras mokamos reklamos eilutė biudžete

Labai dažnai vis dar nepasinaudojama galimybe nuomonių lyderio turinį ar kartu su juo sukurtą turinį efektyviai panaudoti ir savo kanaluose.

Jei asmuo turi 50.000 sekėjų „Instagram“ platformoje ir jo įrašas sulaukia 3.000 „like’ų“ ir komentarų, galėtume daryti iš piršto laužtą prielaidą, jog prekės ženklo paskyroje, kurią seka 5.000 žmonių, tas pats įrašas sulauks 3.00 „like’ų“. Tiesa ta, kad dažniausiai sulauks ir dar mažiau, nes šį turinį vartotojai suvoks kaip jūsų, o ne nuomonių lyderio. Žmonės tiki tikrais žmonėmis kur kas labiau nei prekės ženklais – būtent dėl to mes ir naudojame ne tik pačius nuomonių formuotojus, bet ir jų kanalus savo prekės ženklo žinutėms skleisti. Vis dėl to, gerą turinį galima ir reikia panaudoti, perkant reklamą labai tikslinei auditorijai ir pasiekiant kur kas daugiau žmonių, kuriems tas turinys aktualus ir rezonuojantis labiau nei tiesioginė pardaviminė žinutė. Tokiu būdu pasieksite daugiau vartotojų, kurių organinis influencerio įrašas galbūt ir nepasiekė.

Taigi, planuojant socialinių tinklų nuomonių lyderių rinkodaros kampanijas 2018 metais, reikėtų į biudžetą privalomuoju būdu įtraukti ir mokamą reklamą.

5. Pradėsime matuoti rezultatus?

Tiesa ta, kad pamatuoti tiesioginę nuomonių formuotojų rinkodaros naudą pardavimams ir investicijų atsiperkamumą įmanoma tik tuomet, kai turite e-parduotuvę ir vartotojas įsigyja prekę su unikaliu „influencerio“ kodu. Tačiau tai nereiškia, kad jų rinkodaros kampanijos sėkmės pamatuoti neįmanoma. Ne tik įmanoma, bet ir privalu.

Pirmiausia, reikia nusistatyti tikslą: padidinti prekės ženklo žinomumą, pasiekti naujus tikslinius vartotojus, valdyti reputaciją ir taip toliau. 2017 metų tyrimas atskleidė, kad net 94% prekės ženklų siekia padidinti skaičių žmonių, kurie teigiamai atsiliepia apie prekės ženklą ir rekomenduoja jį kitiems.

Antra, svarbu įsivardyti tam tikslui pasiekti reikalingus konkrečius efektyvumo rodiklius. Tikslas padidinti įsitraukimą nėra adekvatus, reikėtų kelti konkrečius, pamatuojamus, pasiekiamus, aktualius ir apibrėžtus laike laike tikslus. Pavyzdžiui, parodyti mūsų produktą 3.000 tikslinių vartotojų per 1 mėnesį.

2018 metus pradėkime ne skaičiuodami „like’us“ ir komentarus, o nusistatydami tašką A ir B - kur esame ir kur norime būti bei kaip pamatuosime sėkmę.

6. Didinsime išorinius resursus

Kompanijos, ypatingai tos, kurios ketina plėsti nuomonių formuotojų veiklą, persvarstys savo vidinių resursų galimybes. Jos dažniau rinksis išorinius tiekėjus, padėsiančius strategiškai planuoti ir įgyvendinti tokias rinkodaros kampanijas - nuo tinkamiausių žmonių bei kanalų paieškos iki rezultatų stebėjimo ir analizės.

Kol Lietuvoje daugmaž visos komunikacijos agentūros teigia „darančios“ socialinių tinklų nuomonių lyderių rinkodarą, užsienyje vis labiau vertinamos specializuotos jų rinkodaros agentūros, į jas tiesiogiai kreipiasi tiek agentūros, tiek klientai, vertindami jų nišines žinias, turimus įrankius, plačią nuomonių formuotojų duomenų bazę ir kitokią perspektyvą. Šios specializuotos agentūros ne tik prisijungia prie projekto planavimo stadijoje ir sėdasi prie to paties stalo su klientu, bet ir pilna koja dalyvauja kampanijose nuo pradžios iki pabaigos.

7. „Vlogerių“ metai

Filmuotas vaizdas, jau seniai tituluojamas turinio karaliumi, neaplenkia ir „influencerių“ rinkodaros industrijos. Vartotojai, pavargę nuo identiškų ir gerokai patobulintų nuotraukų, ieško realaus ir unikalaus turinio. „VidCon“ atliktas tyrimas rodo, kad judančio vaizdo turinys dvigubai efektyvesnis skatinant pardavimus ir net 75% vartotojų mano, kad toks formatas yra kur kas labiau aktualus ir patikimas.

Taigi, 2018 bus vaizdo tinklaraštininkų metai, ypač tų, kurie rodo savo kasdieninį gyvenimą, tų, kurie gali kiekvieną dieną įtraukti vartotoją į autentišką ir kokybišką turinį. Nors Lietuvoje „vlogerių“ skaičius vis dar nėra didelis ir neapima įvairių industrijų, šį trūkumą dalinai kompensuoja „Instagram Stories“, kuriomis naudojasi per 300.000 vartotojų Lietuvoje.

Kol kas Lietuvos „influenceriai“ dažniausiai būna populiarūs tik vienoje platformoje, tačiau ilgainiui turėtų atsirasti vis daugiau įvairiais kanalais komunikuojančių nuomonių lyderių, per kurių kanalus vartotojus pasiekti galėsime dar įvairesnėmis formomis.

Taigi, planuodami kitą „influencerių“ rinkodaros kampaniją, nepamirškite vaizdo turinio - produkto apžvalgos, mokomojo trumpo filmo, užkadrinių vaizdų, klausimų ir atsakymų sesijų ir t.t. O „Instagram Stories“ laikykite tokia pačia svarbia kampanijos dalimi, kurią reikia tiek suplanuoti, tiek pamatuoti rezultatą.

Laura Aleksandravičė yra socialinių tinklų nuomonių lyderių rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
15:04
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
10:21
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 4

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 4

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10
Klaipėdos ženklo kūrėjai kaltinami plagiatu Premium 7

Naujasis uostamiesčio prekės ženklas sukėlė aštrias diskusijas: nuo pastebėjimų apie plagijavimą, keistą...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau