Randasi pirmieji bandymai švelninti alkoholio reklamos draudimus

Publikuota: 2018-01-08
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų pradžios įsigaliojo visiškas alkoholio reklamos draudimas. Įstatymo pritaikymas sukėlė nemenką nepasitenkinimo bangą, kai vartotojus pasiekė užsienio leidėjų žurnalai su išplėšytais ir apklijuotais lapais, kuriuose buvo alkoholio reklama.

Tad nepraėjus nei 10-čiai dienų, keli Seimo nariai įregistravo pataisą, kuri turėtų padaryti išimtį kitose šalyse leidžiamiems žurnalams užsienio kalba ir ištaisyti perteklines įstatymo nuostatas.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Vytautas Kernagis, Monika Navickienė, Ingrida Šimonytė, Vytautas Juozapaitis, Laurynas Kasčiūnas, Dainius Kreivys, Andrius Kubilius, Mykolas Majauskas ir Žygimantas Pavilionis pateikė Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. pakeitimo projektą, kuriame siūloma numatyti reklamos draudimo išimtį importuotiems leidiniams užsienio kalba, leidžiamiems užsienyje registruoto juridinio asmens.

Pateiktame pasiūlyme numatoma, jog reklama nelaikoma informacija apie alkoholinius gėrimus importuotuose leidiniuose užsienio kalba, kurio leidėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo.

„Esame liudininkai didelio sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos entuziazmo, tačiau akivaizdu, kad trūksta profesionalumo įgyvendinant alkoholio reklamos kontrolę. Sudarkyta, cenzūruojama užsieninė spauda daro gėdą mūsų šaliai ir piktina kokybiškų leidinių laukiančius gyventojus. Todėl taisant padėtį, teikiame šią pataisą, kuria alkoholio reklamos ribojimas nebūtų taikomas tarptautinei rinkai skirtai periodikai. Tokiu būdu nebūtų baudžiami vartotojai gaudami nekokybiškus ir sudarkytus leidinius. Be to, tabako kontrolės įstatyme taip pat yra numatyta išimtis užsienio leidiniams, ir šita nuostata veikia tinkamai, todėl nematome priežasčių, kodėl toks pats principas negalėtų būti pritaikytas ir alkoholio kontrolės įstatyme“, – išplatintame pranešime cituojama TS-LKD frakcijos seniūno pavaduotoja p. Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Šiuo metu įstatyme numatoma reklama nelaikyti Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruotus pavadinimus ir prekių ženklus, kai jie pateikiami iškabose ant šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų buveinės ar padalinio pastato ir valdomo transporto.

Elementarus vandalizmas

„Valstiečių kovos už tautos išblaivinimą sukeltas spausdintų leidinių plėšymas yra ne kas kita, kaip elementarus vandalizmas. Man tai kelia asociaciją su nacistinės Vokietijos laikais, kuomet viešai buvo deginamos ideologijos neatitinkančios knygos. Nors ministras p. Veryga ir giriasi, kad pats iš spausdintų leidinių plėšo jo pasaulėvaizdžio neatitinkančius lapus, man kyla didelis klausimas, kas iš tiesų labiau kenkia mūsų vaikams: alkoholio reklama ar matymas, kad tavo supratimo neatitinkančius dalykus galima cenzūruoti grubiausiu būdu“, – stebėjosi p. Kernagis.

VŽ ne kartą rašė, alkoholio reklamos draudimas kelia rinkos dalyvių pasipiktinimą, nes diskriminuoja vietos ir užsienio gamintojus.

„Gal per tarptautinių sporto renginių transliacijas taip pat bus užtušuojami alkoholio gamintojų prekių ženklai?“ – ironizuoja Arūnas Kemežys žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ vadovas.

Mantas Matukaitis, „Volfas Engelman“ rinkodaros vadovas, VŽ kiek anksčiau teigė, kad labiausiai juos šiandien neramina rinkoje veikiančių tarptautinių prekių ženklų statusas.

„Faktas tas, kad jų komunikacija tikrai pasieks mūsų vartotoją aplinkiniais kanalais. Vienas jų – tarptautinių renginių rėmimas, pavyzdžiui, „Heineken“ remia „Čempionų lygą“, „Formulę 1“, „Carlsberg“ – Pasaulio futbolo čempionatą. Lietuviai taip pat aktyviai stebi šiuos didžiuosius sporto renginius, tad jų komunikacija ir toliau pasieks mūsų vartotoją. O mes negalime su pasaulio didžiausiais prekių ženklais atsistoti į lygiavertes rėmimo pozicijas, tad liekame nuskriausti. Kartu lietuviai, matydami išskirtinai užsienio alkoholio prekės ženklų komunikaciją, ir bus labiau skatinami rinktis juos, o ne vietos gamintojus“, – nuogąstavimais dalijosi p. Matukaitis.

Be to, nors įstatymas jau įsigaliojo, tebelieka eilė neatsakytų klausimų, kur baigiasi informacija ir prasideda reklama, kaip bus traktuojami šį segmentą liečiantys straipsniai, nes Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atsakymai šia tema – labai aptakūs.

Ekspertai ne kartą pabrėžė, kad sukontroliuoti visą internetinę erdvę be drastiškų priemonių taip pat – beveik neįmanoma.

„Jei Lietuvos gamintojus bus lengviau pasiekti, tai vargu, ar užsienio prekių ženklai pateks į kontrolierių akiratį, o jei ir pateks, galiausiai bus sunku įrodyti, ar reklama buvo nukreipta į Lietuvą, ar į kitas šalis, tad turėsime ir nelygias konkurencijos sąlygas“, – VŽ anksčiau teigė Darius Gricius, žiniasklaidos planavimo OMD generalinis direktorius.

Jau iki šių metų pradžios Lietuvoje galioję ribojimai – vieni griežčiausių Europoje. Lietuvos laisvosios rinkos instituto duomenimis, iš 35 tirtų Europos Sąjungos šalių, visiškas alaus reklamos draudimas taikomas tik keturių šalių nacionalinėse televizijose, dviejų – radijuje ir tiek pat – spaudoje. Tik dvi Europos šalys draudžia lauko reklamą ir tik viena taiko reklamos draudimą internete. Tuo metu socialiniuose tinkluose reklamos draudimas negalioja nei vienoje iš 35 ES šalių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie yra geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04
Tebeieško recepto LRT veiklos skaidrumui 1

LRT vadovybė džiaugiasi, kad dalies abejotinų siūlymų laikinoji Seimo komisija atsisakė, tačiau neatsakytų...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 5

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Teismo sprendimas: „Pigu“ reklama klaidino vartotojus 4

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė bendrovės „Pigu“ skundą ir patvirtino, kad Konkurencijos...

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė 2019 m. biudžeto projekte atsižvelgė į siūlymus dėl mokesčių 3

Vyriausybės Seimui grąžintame 2019 m. Valstybės biudžeto projekte Vyriausybė atsižvelgė į siūlymus mažinti...

Finansai
2018.12.03
Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios Rėmėjo turinys

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus...

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus Rėmėjo turinys

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių.

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė rengiasi steigti įvaizdžio komisiją 2

Vyriausybė kitų metų pradžioje ketina steigti komisiją, kuri rūpinsis šalies įvaizdžio formavimu.

Rinkodara
2018.12.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau