Randasi pirmieji bandymai švelninti alkoholio reklamos draudimus

Publikuota: 2018-01-08
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų pradžios įsigaliojo visiškas alkoholio reklamos draudimas. Įstatymo pritaikymas sukėlė nemenką nepasitenkinimo bangą, kai vartotojus pasiekė užsienio leidėjų žurnalai su išplėšytais ir apklijuotais lapais, kuriuose buvo alkoholio reklama.

Tad nepraėjus nei 10-čiai dienų, keli Seimo nariai įregistravo pataisą, kuri turėtų padaryti išimtį kitose šalyse leidžiamiems žurnalams užsienio kalba ir ištaisyti perteklines įstatymo nuostatas.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Vytautas Kernagis, Monika Navickienė, Ingrida Šimonytė, Vytautas Juozapaitis, Laurynas Kasčiūnas, Dainius Kreivys, Andrius Kubilius, Mykolas Majauskas ir Žygimantas Pavilionis pateikė Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. pakeitimo projektą, kuriame siūloma numatyti reklamos draudimo išimtį importuotiems leidiniams užsienio kalba, leidžiamiems užsienyje registruoto juridinio asmens.

Pateiktame pasiūlyme numatoma, jog reklama nelaikoma informacija apie alkoholinius gėrimus importuotuose leidiniuose užsienio kalba, kurio leidėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo.

„Esame liudininkai didelio sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos entuziazmo, tačiau akivaizdu, kad trūksta profesionalumo įgyvendinant alkoholio reklamos kontrolę. Sudarkyta, cenzūruojama užsieninė spauda daro gėdą mūsų šaliai ir piktina kokybiškų leidinių laukiančius gyventojus. Todėl taisant padėtį, teikiame šią pataisą, kuria alkoholio reklamos ribojimas nebūtų taikomas tarptautinei rinkai skirtai periodikai. Tokiu būdu nebūtų baudžiami vartotojai gaudami nekokybiškus ir sudarkytus leidinius. Be to, tabako kontrolės įstatyme taip pat yra numatyta išimtis užsienio leidiniams, ir šita nuostata veikia tinkamai, todėl nematome priežasčių, kodėl toks pats principas negalėtų būti pritaikytas ir alkoholio kontrolės įstatyme“, – išplatintame pranešime cituojama TS-LKD frakcijos seniūno pavaduotoja p. Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Šiuo metu įstatyme numatoma reklama nelaikyti Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruotus pavadinimus ir prekių ženklus, kai jie pateikiami iškabose ant šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų buveinės ar padalinio pastato ir valdomo transporto.

Elementarus vandalizmas

„Valstiečių kovos už tautos išblaivinimą sukeltas spausdintų leidinių plėšymas yra ne kas kita, kaip elementarus vandalizmas. Man tai kelia asociaciją su nacistinės Vokietijos laikais, kuomet viešai buvo deginamos ideologijos neatitinkančios knygos. Nors ministras p. Veryga ir giriasi, kad pats iš spausdintų leidinių plėšo jo pasaulėvaizdžio neatitinkančius lapus, man kyla didelis klausimas, kas iš tiesų labiau kenkia mūsų vaikams: alkoholio reklama ar matymas, kad tavo supratimo neatitinkančius dalykus galima cenzūruoti grubiausiu būdu“, – stebėjosi p. Kernagis.

VŽ ne kartą rašė, alkoholio reklamos draudimas kelia rinkos dalyvių pasipiktinimą, nes diskriminuoja vietos ir užsienio gamintojus.

„Gal per tarptautinių sporto renginių transliacijas taip pat bus užtušuojami alkoholio gamintojų prekių ženklai?“ – ironizuoja Arūnas Kemežys žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ vadovas.

Mantas Matukaitis, „Volfas Engelman“ rinkodaros vadovas, VŽ kiek anksčiau teigė, kad labiausiai juos šiandien neramina rinkoje veikiančių tarptautinių prekių ženklų statusas.

„Faktas tas, kad jų komunikacija tikrai pasieks mūsų vartotoją aplinkiniais kanalais. Vienas jų – tarptautinių renginių rėmimas, pavyzdžiui, „Heineken“ remia „Čempionų lygą“, „Formulę 1“, „Carlsberg“ – Pasaulio futbolo čempionatą. Lietuviai taip pat aktyviai stebi šiuos didžiuosius sporto renginius, tad jų komunikacija ir toliau pasieks mūsų vartotoją. O mes negalime su pasaulio didžiausiais prekių ženklais atsistoti į lygiavertes rėmimo pozicijas, tad liekame nuskriausti. Kartu lietuviai, matydami išskirtinai užsienio alkoholio prekės ženklų komunikaciją, ir bus labiau skatinami rinktis juos, o ne vietos gamintojus“, – nuogąstavimais dalijosi p. Matukaitis.

Be to, nors įstatymas jau įsigaliojo, tebelieka eilė neatsakytų klausimų, kur baigiasi informacija ir prasideda reklama, kaip bus traktuojami šį segmentą liečiantys straipsniai, nes Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atsakymai šia tema – labai aptakūs.

Ekspertai ne kartą pabrėžė, kad sukontroliuoti visą internetinę erdvę be drastiškų priemonių taip pat – beveik neįmanoma.

„Jei Lietuvos gamintojus bus lengviau pasiekti, tai vargu, ar užsienio prekių ženklai pateks į kontrolierių akiratį, o jei ir pateks, galiausiai bus sunku įrodyti, ar reklama buvo nukreipta į Lietuvą, ar į kitas šalis, tad turėsime ir nelygias konkurencijos sąlygas“, – VŽ anksčiau teigė Darius Gricius, žiniasklaidos planavimo OMD generalinis direktorius.

Jau iki šių metų pradžios Lietuvoje galioję ribojimai – vieni griežčiausių Europoje. Lietuvos laisvosios rinkos instituto duomenimis, iš 35 tirtų Europos Sąjungos šalių, visiškas alaus reklamos draudimas taikomas tik keturių šalių nacionalinėse televizijose, dviejų – radijuje ir tiek pat – spaudoje. Tik dvi Europos šalys draudžia lauko reklamą ir tik viena taiko reklamos draudimą internete. Tuo metu socialiniuose tinkluose reklamos draudimas negalioja nei vienoje iš 35 ES šalių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 4

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
12:49
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 10

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
06:00
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 3

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 1

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 2

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Restoranų tinklas „Forto dvaras“ keičia pavadinimą 2

Lietuviškų patiekalų restoranai „Forto dvaras“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Etno dvaru“. Kartu buvo...

Rinkodara
2018.09.13
Prekybos centrų lyderiai: plotai auga, prekės ženklų portfeliai pučiasi Premium

Geriausius prekybinius plotus didžiuosiuose Vilniaus prekybos centruose valdo strateginiai nuomininkai, be...

Lietuvių startuolis susikirto su vokiečių draudimo ir finansų milžine Premium 1

Lietuvos finansinių technologijų startuolis „ORCA Alliance“ įsivėlė į teisinį ginčą dėl prekės ženklo su...

Rinkos
2018.09.12
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12
Pirmoji kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ 6

Šiandien Europos parlamente pritarta didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių sulaukusiai naujajai...

Rinkodara
2018.09.12
Nuo šiol informacija apie lošimus – su įspėjamuoju užrašu 1

Lietuvos lošimų verslo asociacijos nariai pasirašė susitarimą, pagal kurį nuo šio mėnesio pradės įgyvendinti...

Rinkodara
2018.09.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau