Randasi pirmieji bandymai švelninti alkoholio reklamos draudimus

Publikuota: 2018-01-08
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų pradžios įsigaliojo visiškas alkoholio reklamos draudimas. Įstatymo pritaikymas sukėlė nemenką nepasitenkinimo bangą, kai vartotojus pasiekė užsienio leidėjų žurnalai su išplėšytais ir apklijuotais lapais, kuriuose buvo alkoholio reklama.

Tad nepraėjus nei 10-čiai dienų, keli Seimo nariai įregistravo pataisą, kuri turėtų padaryti išimtį kitose šalyse leidžiamiems žurnalams užsienio kalba ir ištaisyti perteklines įstatymo nuostatas.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Vytautas Kernagis, Monika Navickienė, Ingrida Šimonytė, Vytautas Juozapaitis, Laurynas Kasčiūnas, Dainius Kreivys, Andrius Kubilius, Mykolas Majauskas ir Žygimantas Pavilionis pateikė Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. pakeitimo projektą, kuriame siūloma numatyti reklamos draudimo išimtį importuotiems leidiniams užsienio kalba, leidžiamiems užsienyje registruoto juridinio asmens.

Pateiktame pasiūlyme numatoma, jog reklama nelaikoma informacija apie alkoholinius gėrimus importuotuose leidiniuose užsienio kalba, kurio leidėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo.

„Esame liudininkai didelio sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos entuziazmo, tačiau akivaizdu, kad trūksta profesionalumo įgyvendinant alkoholio reklamos kontrolę. Sudarkyta, cenzūruojama užsieninė spauda daro gėdą mūsų šaliai ir piktina kokybiškų leidinių laukiančius gyventojus. Todėl taisant padėtį, teikiame šią pataisą, kuria alkoholio reklamos ribojimas nebūtų taikomas tarptautinei rinkai skirtai periodikai. Tokiu būdu nebūtų baudžiami vartotojai gaudami nekokybiškus ir sudarkytus leidinius. Be to, tabako kontrolės įstatyme taip pat yra numatyta išimtis užsienio leidiniams, ir šita nuostata veikia tinkamai, todėl nematome priežasčių, kodėl toks pats principas negalėtų būti pritaikytas ir alkoholio kontrolės įstatyme“, – išplatintame pranešime cituojama TS-LKD frakcijos seniūno pavaduotoja p. Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Šiuo metu įstatyme numatoma reklama nelaikyti Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruotus pavadinimus ir prekių ženklus, kai jie pateikiami iškabose ant šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų buveinės ar padalinio pastato ir valdomo transporto.

Elementarus vandalizmas

„Valstiečių kovos už tautos išblaivinimą sukeltas spausdintų leidinių plėšymas yra ne kas kita, kaip elementarus vandalizmas. Man tai kelia asociaciją su nacistinės Vokietijos laikais, kuomet viešai buvo deginamos ideologijos neatitinkančios knygos. Nors ministras p. Veryga ir giriasi, kad pats iš spausdintų leidinių plėšo jo pasaulėvaizdžio neatitinkančius lapus, man kyla didelis klausimas, kas iš tiesų labiau kenkia mūsų vaikams: alkoholio reklama ar matymas, kad tavo supratimo neatitinkančius dalykus galima cenzūruoti grubiausiu būdu“, – stebėjosi p. Kernagis.

VŽ ne kartą rašė, alkoholio reklamos draudimas kelia rinkos dalyvių pasipiktinimą, nes diskriminuoja vietos ir užsienio gamintojus.

„Gal per tarptautinių sporto renginių transliacijas taip pat bus užtušuojami alkoholio gamintojų prekių ženklai?“ – ironizuoja Arūnas Kemežys žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ vadovas.

Mantas Matukaitis, „Volfas Engelman“ rinkodaros vadovas, VŽ kiek anksčiau teigė, kad labiausiai juos šiandien neramina rinkoje veikiančių tarptautinių prekių ženklų statusas.

„Faktas tas, kad jų komunikacija tikrai pasieks mūsų vartotoją aplinkiniais kanalais. Vienas jų – tarptautinių renginių rėmimas, pavyzdžiui, „Heineken“ remia „Čempionų lygą“, „Formulę 1“, „Carlsberg“ – Pasaulio futbolo čempionatą. Lietuviai taip pat aktyviai stebi šiuos didžiuosius sporto renginius, tad jų komunikacija ir toliau pasieks mūsų vartotoją. O mes negalime su pasaulio didžiausiais prekių ženklais atsistoti į lygiavertes rėmimo pozicijas, tad liekame nuskriausti. Kartu lietuviai, matydami išskirtinai užsienio alkoholio prekės ženklų komunikaciją, ir bus labiau skatinami rinktis juos, o ne vietos gamintojus“, – nuogąstavimais dalijosi p. Matukaitis.

Be to, nors įstatymas jau įsigaliojo, tebelieka eilė neatsakytų klausimų, kur baigiasi informacija ir prasideda reklama, kaip bus traktuojami šį segmentą liečiantys straipsniai, nes Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atsakymai šia tema – labai aptakūs.

Ekspertai ne kartą pabrėžė, kad sukontroliuoti visą internetinę erdvę be drastiškų priemonių taip pat – beveik neįmanoma.

„Jei Lietuvos gamintojus bus lengviau pasiekti, tai vargu, ar užsienio prekių ženklai pateks į kontrolierių akiratį, o jei ir pateks, galiausiai bus sunku įrodyti, ar reklama buvo nukreipta į Lietuvą, ar į kitas šalis, tad turėsime ir nelygias konkurencijos sąlygas“, – VŽ anksčiau teigė Darius Gricius, žiniasklaidos planavimo OMD generalinis direktorius.

Jau iki šių metų pradžios Lietuvoje galioję ribojimai – vieni griežčiausių Europoje. Lietuvos laisvosios rinkos instituto duomenimis, iš 35 tirtų Europos Sąjungos šalių, visiškas alaus reklamos draudimas taikomas tik keturių šalių nacionalinėse televizijose, dviejų – radijuje ir tiek pat – spaudoje. Tik dvi Europos šalys draudžia lauko reklamą ir tik viena taiko reklamos draudimą internete. Tuo metu socialiniuose tinkluose reklamos draudimas negalioja nei vienoje iš 35 ES šalių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Telia Lietuvos“ ir „Fabulos“ draugystė tęsiasi, RSVA asociacija byra 1

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ paskelbtą konkursą laimėjo esami partneriai – integruotos...

Rinkodara
13:25
Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
11:04
„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 25

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 2

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 6

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 4

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau