Randasi pirmieji bandymai švelninti alkoholio reklamos draudimus

Publikuota: 2018-01-08
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuo šių metų pradžios įsigaliojo visiškas alkoholio reklamos draudimas. Įstatymo pritaikymas sukėlė nemenką nepasitenkinimo bangą, kai vartotojus pasiekė užsienio leidėjų žurnalai su išplėšytais ir apklijuotais lapais, kuriuose buvo alkoholio reklama.

Tad nepraėjus nei 10-čiai dienų, keli Seimo nariai įregistravo pataisą, kuri turėtų padaryti išimtį kitose šalyse leidžiamiems žurnalams užsienio kalba ir ištaisyti perteklines įstatymo nuostatas.

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Vytautas Kernagis, Monika Navickienė, Ingrida Šimonytė, Vytautas Juozapaitis, Laurynas Kasčiūnas, Dainius Kreivys, Andrius Kubilius, Mykolas Majauskas ir Žygimantas Pavilionis pateikė Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. pakeitimo projektą, kuriame siūloma numatyti reklamos draudimo išimtį importuotiems leidiniams užsienio kalba, leidžiamiems užsienyje registruoto juridinio asmens.

Pateiktame pasiūlyme numatoma, jog reklama nelaikoma informacija apie alkoholinius gėrimus importuotuose leidiniuose užsienio kalba, kurio leidėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo.

„Esame liudininkai didelio sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos entuziazmo, tačiau akivaizdu, kad trūksta profesionalumo įgyvendinant alkoholio reklamos kontrolę. Sudarkyta, cenzūruojama užsieninė spauda daro gėdą mūsų šaliai ir piktina kokybiškų leidinių laukiančius gyventojus. Todėl taisant padėtį, teikiame šią pataisą, kuria alkoholio reklamos ribojimas nebūtų taikomas tarptautinei rinkai skirtai periodikai. Tokiu būdu nebūtų baudžiami vartotojai gaudami nekokybiškus ir sudarkytus leidinius. Be to, tabako kontrolės įstatyme taip pat yra numatyta išimtis užsienio leidiniams, ir šita nuostata veikia tinkamai, todėl nematome priežasčių, kodėl toks pats principas negalėtų būti pritaikytas ir alkoholio kontrolės įstatyme“, – išplatintame pranešime cituojama TS-LKD frakcijos seniūno pavaduotoja p. Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Šiuo metu įstatyme numatoma reklama nelaikyti Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruotus pavadinimus ir prekių ženklus, kai jie pateikiami iškabose ant šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų buveinės ar padalinio pastato ir valdomo transporto.

Elementarus vandalizmas

„Valstiečių kovos už tautos išblaivinimą sukeltas spausdintų leidinių plėšymas yra ne kas kita, kaip elementarus vandalizmas. Man tai kelia asociaciją su nacistinės Vokietijos laikais, kuomet viešai buvo deginamos ideologijos neatitinkančios knygos. Nors ministras p. Veryga ir giriasi, kad pats iš spausdintų leidinių plėšo jo pasaulėvaizdžio neatitinkančius lapus, man kyla didelis klausimas, kas iš tiesų labiau kenkia mūsų vaikams: alkoholio reklama ar matymas, kad tavo supratimo neatitinkančius dalykus galima cenzūruoti grubiausiu būdu“, – stebėjosi p. Kernagis.

VŽ ne kartą rašė, alkoholio reklamos draudimas kelia rinkos dalyvių pasipiktinimą, nes diskriminuoja vietos ir užsienio gamintojus.

„Gal per tarptautinių sporto renginių transliacijas taip pat bus užtušuojami alkoholio gamintojų prekių ženklai?“ – ironizuoja Arūnas Kemežys žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ vadovas.

Mantas Matukaitis, „Volfas Engelman“ rinkodaros vadovas, VŽ kiek anksčiau teigė, kad labiausiai juos šiandien neramina rinkoje veikiančių tarptautinių prekių ženklų statusas.

„Faktas tas, kad jų komunikacija tikrai pasieks mūsų vartotoją aplinkiniais kanalais. Vienas jų – tarptautinių renginių rėmimas, pavyzdžiui, „Heineken“ remia „Čempionų lygą“, „Formulę 1“, „Carlsberg“ – Pasaulio futbolo čempionatą. Lietuviai taip pat aktyviai stebi šiuos didžiuosius sporto renginius, tad jų komunikacija ir toliau pasieks mūsų vartotoją. O mes negalime su pasaulio didžiausiais prekių ženklais atsistoti į lygiavertes rėmimo pozicijas, tad liekame nuskriausti. Kartu lietuviai, matydami išskirtinai užsienio alkoholio prekės ženklų komunikaciją, ir bus labiau skatinami rinktis juos, o ne vietos gamintojus“, – nuogąstavimais dalijosi p. Matukaitis.

Be to, nors įstatymas jau įsigaliojo, tebelieka eilė neatsakytų klausimų, kur baigiasi informacija ir prasideda reklama, kaip bus traktuojami šį segmentą liečiantys straipsniai, nes Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atsakymai šia tema – labai aptakūs.

Ekspertai ne kartą pabrėžė, kad sukontroliuoti visą internetinę erdvę be drastiškų priemonių taip pat – beveik neįmanoma.

„Jei Lietuvos gamintojus bus lengviau pasiekti, tai vargu, ar užsienio prekių ženklai pateks į kontrolierių akiratį, o jei ir pateks, galiausiai bus sunku įrodyti, ar reklama buvo nukreipta į Lietuvą, ar į kitas šalis, tad turėsime ir nelygias konkurencijos sąlygas“, – VŽ anksčiau teigė Darius Gricius, žiniasklaidos planavimo OMD generalinis direktorius.

Jau iki šių metų pradžios Lietuvoje galioję ribojimai – vieni griežčiausių Europoje. Lietuvos laisvosios rinkos instituto duomenimis, iš 35 tirtų Europos Sąjungos šalių, visiškas alaus reklamos draudimas taikomas tik keturių šalių nacionalinėse televizijose, dviejų – radijuje ir tiek pat – spaudoje. Tik dvi Europos šalys draudžia lauko reklamą ir tik viena taiko reklamos draudimą internete. Tuo metu socialiniuose tinkluose reklamos draudimas negalioja nei vienoje iš 35 ES šalių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„INK agency“ pernai perkopė 1 mln. ribą

Integruotos komunikacijos agentūros „INK agency“ apyvarta per 2017 m. išaugo 41% ir viršijo 1,1 mln. Eur,...

Rinkodara
07:30
„Google“ valdančios „Alphabet“ pelnas šoktelėjo 73%

Paieškos milžinę „Google“ valdančios bendrovės „Alphabet“ pelnas per pirmąjį šių metų ketvirtį šoktelėjo...

Rinkodara
2018.04.25
Populiarus animacinis veikėjas „Angry Bird“ masina padirbinėtojus

Vilniaus apygardos teismo sprendimu UAB „Profisa“ turės sunaikinti beveik 3.000 vnt. kramtomosios gumos...

Rinkodara
2018.04.25
Tarp naujausių reklamų – puokštė pavasarinių klipų

Tarp naujausių savaitės reklamų – ryškus projekto „Gražinti verta“ klipas (agentūra „vipcommunications,...

Rinkodara
2018.04.24
Vadovų komunikacija: dažniausiai kalba Kristina Meidė, efektyviausiai – Dovilė Grigienė Premium 5

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2017 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2018.04.24
Nelieka trijų „BIOK laboratorijos“ prekių ženklų 38

Kosmetikos gamintoja „BIOK laboratorija“ vietoj trijų prekės ženklų „Rasa“, „Aras“ ir „Biok dermatology“...

Rinkodara
2018.04.24
Naujas investuotojas: į Kauną atėjo Olandijos programinės įrangos kūrėja 1

Olandijos  duomenų valdymo sistemų kūrėja „Hyarchis“ įsikūrė Kaune ir pradeda samdyti darbuotojus.

Technologijos
2018.04.24
„Unboxed“ žada atverti „Facebook“ piniginę Premium 2

Lietuvos ir JAV bendrovė „Unboxed“, jungianti mažuosius nuomonės formuotojus socialiniuose tinkluose, nuo...

Rinkodara
2018.04.24
Leidėjai nepaliauja kovoti su blokuojančiais reklamą internete 11

Vokietijos Aukščiausiasis teismas atmetė ieškinį, kuriuo buvo siekiama apriboti „AdBlock Plus“ įskiepio,...

Rinkodara
2018.04.23
Vilniaus „Akropolį“ atnaujins už 14 mln. Eur Premium 1

Nuo 2019 m. sausio iki rugsėjo Vilniaus „Akropolyje“ bus atnaujinta daugiau nei 40.000 kv. m prekybai,...

Prasideda darbų registracija į kūrybiškumo festivalį „Adrenalinas“

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija KOMAA šešioliktą pavasarį kviečia dalyvauti lietuviškos reklamos...

Rinkodara
2018.04.23
3 perkamiausi ir geriausi vartotojų įvertinti produktai 2017 m. 4

Sėkmingiausias 2017 m. parduotuvių lentynose pasirodęs naujas greito vartojimo produktas Lietuvoje –...

Rinkodara
2018.04.22
„Idea prima“ pajamos augo 46% 2

Komunikacijos paslaugas teikiančios UAB „Idea prima“ bendros pajamos 2017 m. išaugo 46%, iki 1,53 mln. Eur, o...

Rinkodara
2018.04.20
Baltarusijos žaidimų televizija Lietuvos biurui paskelbė bankrotą Premium

Ambicingus planus Lietuvoje brėžusi Baltarusijos vaizdo žaidimų turnyrų ir televizijos bendrovė  „Game Show...

Technologijos
2018.04.20
Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą

Seimas sugriežtino draudimo produktų reklamą – draudimo paslaugų tarpininkai negalės teigti, kad jie yra...

Rinkodara
2018.04.19
Varžovų raumenys „Jysk“ nebaugina: planuoja plėtrą Premium

Danų mažmeninės prekybos bendrovė „Jysk“, valdanti buičiai ir poilsiui skirtų prekių parduotuvių tinklą,...

„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Tarptautinėje arenoje – du lietuvių komunikacijos projektai

Pasauliniuose ryšių su visuomene rinkos apdovanojimuose „Sabre Awards“ tarp Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos...

Rinkodara
2018.04.17
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau