Sprendžiama, ar „Facebook“ paskyros tvarkytojai atsakingi už duomenų apsaugą

Publikuota: 2017-12-09
Toby Melville („Reuters“) nuotr.
Toby Melville („Reuters“) nuotr.

Įmonės „Facebook“ paskyros administratoriai taip pat gali būti laikomi duomenų valdytojais ir tokiu atveju atsakingi už socialinio tinklo profilyje besilankančių vartotojų asmens duomenų tvarkymą.

Tokia tvarka įsigaliotų, jei Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) kitų metų sausio mėnesį priimdamas sprendimą atsižvelgs į išdėstytą ESTT generalinio advokato poziciją.

ESTT generalinis advokatas Yves Botas pateikė savo nuomonę Teisingumo teismo nagrinėjamoje byloje dėl asmens duomenų tvarkymo socialinio tinklo „Facebook“ paskyrose.

Jo nuomonė buvo išsakyta kalbant apie atvejį, kai Vokietijos duomenų apsaugos institucija bendrovei nurodė uždaryti įmonės „Facebook“ paskyrą. Esą, nei Vokietijos bendrovė, nei „Facebook“ nepraneša paskyros gerbėjams, kad naudodamos slapukus renka jų asmens duomenis ir paskui juos tvarko.

Pasak p. Boto, socialinio tinklo „Facebook“ „gerbėjų“ puslapio („fan page“) administratorius kartu su „Facebook“ bendrove turi būti laikomas duomenų valdytoju pagal vadinamąją ES asmens duomenų apsaugos direktyvą. Būdamas duomenų valdytoju jis yra atsakingas už asmens duomenų tvarkymo etapą, kai „Facebook“ renka statistinius duomenis apie paskyroje apsilankančiais asmenimis.

ESTT generalinis advokatas paaiškino, kad tai, jog gerbėjų tinklalapio administratorius naudoja „Facebook“ platformą ir gauna su tuo susijusias paslaugas, neatleidžia jo nuo įpareigojimų, susijusių su asmens duomenų apsauga.

Jeigu puslapio administratorius būtų atidaręs interneto svetainę ne „Facebook“, įdiegdamas analogišką „Facebook Insights“ įrankį, jis būtų laikomas duomenų valdytoju, nes siekiant gauti tokius statistinius duomenis yra būtina tvarkyti asmens duomenis.

„Jeigu byloje kilę klausimai ESTT būtų išspręsti taip, kaip teismui siūlo generalinis advokatas, tokio sprendimo priėmimas paveiktų didelę dalį „Facebook“ vartotojų, kurie administruoja „Facebook“ paskyras, kadangi šie būtų traktuojami kaip duomenų valdytojai, todėl būtų atsakingi už fizinių asmenų, besilankančių jų paskyroje, duomenų tvarkymo teisėtumo užtikrinimą“ – sako Aurelija Rutkauskaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ asocijuota partnerė.

Duomenis renka „Facebook“, vertina gavėjas

Ši istorija prasidėjo nuo to, kad Vokietijos bendrovė teikė mokymo paslaugas per socialinio tinklo „Facebook“ paskyrą. Asmenys, norintys prisijungti prie paskyros, turėjo užsiregistruoti „Facebook“ socialiniame tinkle ir tada įgydavo teisę naudotis platforma. Šių paskyrų administratoriai gali gauti statistinius duomenis apie lankytojus, naudodami įrankį „Facebook Insights“. Norint rinkti statistinę informaciją, vartotojų kompiuterių kietuosiuose diskuose yra įdiegiami „slapukai“ su unikaliu ID numeriu, leidžiantys pastarąjį numerį susieti su „Facebook“ naudotojų prisijungimo duomenimis.

Statistiniai duomenys yra surenkami paties „Facebook“, tačiau puslapio administratorius šiuos duomenis analizuoja pagal savo pasirinktus kriterijus (pvz., vartotojų lytį). Tokiu būdu gaunama informacija apie tinklalapyje besilankančių interneto naudotojų savybes, o tai leidžia puslapio administratoriui tikslinti savo komunikaciją ir veiklą paskyroje.

Vokietijos bendrovei apskundus duomenų apsaugos institucijos sprendimą dėl to, kad ji pagal taikytiną duomenų apsaugos teisę nėra atsakinga už „Facebook“ atliekamą duomenų tvarkymą, nei už jos diegiamus slapukus vartotojų kompiuterių kietuosiuose diskuose, ginčas persikėlė į Vokietijos teismus, o iš jų – ESTT. Sprendimas šioje byloje turėtų būti priimtas 2018 m. pirmoje pusėje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 21

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau