Sprendžiama, ar „Facebook“ paskyros tvarkytojai atsakingi už duomenų apsaugą

Publikuota: 2017-12-09
Toby Melville („Reuters“) nuotr.
Toby Melville („Reuters“) nuotr.

Įmonės „Facebook“ paskyros administratoriai taip pat gali būti laikomi duomenų valdytojais ir tokiu atveju atsakingi už socialinio tinklo profilyje besilankančių vartotojų asmens duomenų tvarkymą.

Tokia tvarka įsigaliotų, jei Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) kitų metų sausio mėnesį priimdamas sprendimą atsižvelgs į išdėstytą ESTT generalinio advokato poziciją.

ESTT generalinis advokatas Yves Botas pateikė savo nuomonę Teisingumo teismo nagrinėjamoje byloje dėl asmens duomenų tvarkymo socialinio tinklo „Facebook“ paskyrose.

Jo nuomonė buvo išsakyta kalbant apie atvejį, kai Vokietijos duomenų apsaugos institucija bendrovei nurodė uždaryti įmonės „Facebook“ paskyrą. Esą, nei Vokietijos bendrovė, nei „Facebook“ nepraneša paskyros gerbėjams, kad naudodamos slapukus renka jų asmens duomenis ir paskui juos tvarko.

Pasak p. Boto, socialinio tinklo „Facebook“ „gerbėjų“ puslapio („fan page“) administratorius kartu su „Facebook“ bendrove turi būti laikomas duomenų valdytoju pagal vadinamąją ES asmens duomenų apsaugos direktyvą. Būdamas duomenų valdytoju jis yra atsakingas už asmens duomenų tvarkymo etapą, kai „Facebook“ renka statistinius duomenis apie paskyroje apsilankančiais asmenimis.

ESTT generalinis advokatas paaiškino, kad tai, jog gerbėjų tinklalapio administratorius naudoja „Facebook“ platformą ir gauna su tuo susijusias paslaugas, neatleidžia jo nuo įpareigojimų, susijusių su asmens duomenų apsauga.

Jeigu puslapio administratorius būtų atidaręs interneto svetainę ne „Facebook“, įdiegdamas analogišką „Facebook Insights“ įrankį, jis būtų laikomas duomenų valdytoju, nes siekiant gauti tokius statistinius duomenis yra būtina tvarkyti asmens duomenis.

„Jeigu byloje kilę klausimai ESTT būtų išspręsti taip, kaip teismui siūlo generalinis advokatas, tokio sprendimo priėmimas paveiktų didelę dalį „Facebook“ vartotojų, kurie administruoja „Facebook“ paskyras, kadangi šie būtų traktuojami kaip duomenų valdytojai, todėl būtų atsakingi už fizinių asmenų, besilankančių jų paskyroje, duomenų tvarkymo teisėtumo užtikrinimą“ – sako Aurelija Rutkauskaitė, advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ asocijuota partnerė.

Duomenis renka „Facebook“, vertina gavėjas

Ši istorija prasidėjo nuo to, kad Vokietijos bendrovė teikė mokymo paslaugas per socialinio tinklo „Facebook“ paskyrą. Asmenys, norintys prisijungti prie paskyros, turėjo užsiregistruoti „Facebook“ socialiniame tinkle ir tada įgydavo teisę naudotis platforma. Šių paskyrų administratoriai gali gauti statistinius duomenis apie lankytojus, naudodami įrankį „Facebook Insights“. Norint rinkti statistinę informaciją, vartotojų kompiuterių kietuosiuose diskuose yra įdiegiami „slapukai“ su unikaliu ID numeriu, leidžiantys pastarąjį numerį susieti su „Facebook“ naudotojų prisijungimo duomenimis.

Statistiniai duomenys yra surenkami paties „Facebook“, tačiau puslapio administratorius šiuos duomenis analizuoja pagal savo pasirinktus kriterijus (pvz., vartotojų lytį). Tokiu būdu gaunama informacija apie tinklalapyje besilankančių interneto naudotojų savybes, o tai leidžia puslapio administratoriui tikslinti savo komunikaciją ir veiklą paskyroje.

Vokietijos bendrovei apskundus duomenų apsaugos institucijos sprendimą dėl to, kad ji pagal taikytiną duomenų apsaugos teisę nėra atsakinga už „Facebook“ atliekamą duomenų tvarkymą, nei už jos diegiamus slapukus vartotojų kompiuterių kietuosiuose diskuose, ginčas persikėlė į Vokietijos teismus, o iš jų – ESTT. Sprendimas šioje byloje turėtų būti priimtas 2018 m. pirmoje pusėje.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
14:51
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
10:27
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 1

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
Registrų centras atnaujina savo prekės ženklą 28

Registrų centras Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti savo naują prekės ženklą, kurį kūrė...

Rinkodara
2019.11.07
Vilniui – turizmo „Oskaras“ už „G-spot“ reklaminę kampaniją 4

Vilniaus turizmo rinkodaros kampanija „Vilnius – the G-spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“)...

Rinkodara
2019.11.06
A. Žakas vadovaus dar vienai reklamos agentūrai

Skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas paskirtas ir tai...

Rinkodara
2019.11.06
„Vienos kėdės istorija“: neįgyvendinti lūkesčiai ir neplanuota pabaiga

Vilniaus Katedros aikštėje nuo rugsėjo vidurio vyksta paramos fondo „Mamų unija“ projektas „Vienos kėdės...

Rinkodara
2019.11.05
„Lidl“ startuoja su plastiko mažinimo kampanija 3

Šiemet paskelbęs, kad iki 2020 m. atsisakys vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, prekybos tinklas...

Rinkodara
2019.11.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau