Istorijos ir žinių neišbarsčiusius prekės ženklus gaivinti verta

Publikuota: 2017-12-05
Verta prikelti sena naujam gyvenimui, ypač kai neišbarstyta patirtis.
svg svg
Verta prikelti sena naujam gyvenimui, ypač kai neišbarstyta patirtis.

Kartais sukurti ką nors nauja yra lengviau nei reikia pastangų iš užmaršties prikelti sena. Tai paminima kalbant apie sudėtingą prekės ženklo ar įmonės veiklos atnaujinimą, ypač tada, kai suprastėjo reputacija, nepavyko įveikti krizių.

Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai verslas tiesiog susitraukė ar pritrūko entuziazmo reikiamu metu jį plėsti, neretai – šeimos verslą pavedėjo n–toji karta, kuri jį iššvaistė, o dar kažkuri vėliau atrado sentimentų veiklą atnaujinti.

Pavyzdžių, kai žymūs ir galingi prekės ženklai paniro užmarštin, bet vėl atsistojo ant kojų, yra ir žymiausių kompanijų sąraše. Dažnai tokias istorijas išgyveno mados namai, kuriems naujo kvėpavimo suteikė vienas naujas dizaineris, į tradiciją pažvelgęs naujai, ar naujas savininkas, nupirkęs nuvertėjusias akcijas iš išlaidūnų giminaičių paveldėtojų.

Pavyzdžiui, kai 1993 m. ant bankroto ribos balansavusių „Gucci“ mados namų akcijas įsigijo „Investcorp“, jų vyriausiuoju dizaineriu tapo Tomas Fordas, kuris suteikė naujo žvilgsnio mados namų kūriniams, tačiau grąžino į gamybą ir legendinių produktų, pavyzdžiui, rankinę su bambukine rankena. Po metų bendrovės, siekusios vėl susigrąžinti brangaus ir prabangaus prekės ženklo pozicijas, pardavimai išaugo 90%.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Forbes“ primena ir 1971 m. įkurto Sietlo kavos pupelių pardavėjo „Starbucks“ pasaulinę ekspansiją, po to kai buvo atnaujintas prekės ženklas, ir LEGO istoriją, kai po nuostolių dėl 1990 m. sukurtų naujų žaislų buvo grįžta prie tradicinių kaladėlių.

„Forbes“ pasakojamų istorijų leitmotyvas – prekės ženklų atsinaujinimo istorijos įkvepia, nes įrodo, kad nepaisant nuopuolių, visi turi turi šansą vėl atsistoti ant kojų ir net sumušti buvusios sėkmės rekordus. Atsinaujinimo galima pasiekti, kai pakeičiama tai, kas neveikia. Atrodytų, akivaizdu, tačiau nemažai verslininkų kliuvinių nepastebi arba pastebi juos per vėlai. Prikeliant prekės ženklą iš užmaršties gali padėti ir specializacija. Daugelis prekės ženklų ima merdėti, nes niekuo neišsiskiria, todėl raktas susigrąžinti buvusias pozicijas gali būti nauja auditorija ar nauji produktai. Dar viena galimybė – pasiūlyti netradicinių sprendimų ir nesilaikyti normų. Juolab, kai situacija prasta, vertinant riziką, reikia įvertinti, ką dar galima prarasti.

Kelią gaivinti senąjį prekės ženklą užuot kūrę naują nuo nulio pasirenka ir smulkieji. Edgaras Bokočius, Kauno UAB „Aromika“ direktorius, pasakoja, kaip kadaise žymų ir galingą parfumerijos prekės ženklą prieš metus su nauja komanda ėmė kelti naujam gyvenimui. O pradėjo nuo naujų produktų įvedimo, prekybos taškų plėtimo ir didelių ambicijų, juolab, kad sukaupta patirtis ir žinios – neišsibarstė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 6

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku