Bartninkas ir Ibelhauptaitė: ko reikia, kad reklama patrauktų akį

Publikuota: 2017-11-24
VŽ koliažas. Dalia Ibelhauptaitė, „Vilnius City Opera“ meno vadovė, režisierė ir prodiuserė, Julius Kalinskas (15min.lt) nuotr., Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, Aušros Barysienės muotr.
svg svg
VŽ koliažas. Dalia Ibelhauptaitė, „Vilnius City Opera“ meno vadovė, režisierė ir prodiuserė, Julius Kalinskas (15min.lt) nuotr., Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, Aušros Barysienės muotr.

Gera reklaminė kampanija yra ta, kuri kelia įtampą, provokuoja, kelia prieštaringus jausmus, o prekės ženklas laikosi tvirtos pozicijos.

Taip kasmetinėje konferencijoje „LiMA day: Pasiduok dramai“ kalbėjo Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas. Dalia Ibelhauptaitė, „Vilnius City Opera“ meno vadovė, režisierė ir prodiuserė, antrino, kad norint sužibėti reikia drąsos.

„Įtampa pabudina vartotoją, priverčia jį atsigręžti, pažadina, sujaudina. Kodėl įtampa reikalinga? Įvairiausios komunikacijos yra beprotiškai daug, tad jei nėra įtampos reklama tampa pernelyg nuobodi ir prasprūsta pro mūsų akis, – teigia p. Bartninkas. – Svarbu būti principingu ir tvirtai laikyti savo pozicijas. Būtent tai kuria vertę.“

Pasak jo, net ir Kalėdinei reklamai nereikia vien teigiamo braižo ir kaip pavyzdį pateikia plačiai nuskambėjusią ir ne vieną apdovanojimą susišlavusią prieš kelerius metus darytą Didžiosios Britanijos prekybos centro „Harvey Nichols“ reklamą „Atsiprašau, aš viską išleidau sau“ (“Sorry, I Spent It On Myself“).

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Iki šiol tai turbūt bene kontraversiškiausia kalėdinė reklaminė kampanija –ji ragino artimųjų sąskaita negailėti dovanos sau, t.y. įsigyti tai, ko tikrai nori, o draugams ir artimiesiems padovanoti kokią nors niekingą smulkmenėlę, kurią galima rasti „Harvey Nichols“. Kaip antai, popieriaus sąvaržėles, dantų krapštukus ar panašias smulkmenėles.

„Net „Premium“ segmento prekių ženklai leidžia sau tokį rizikingą, įtampą keliantį komunikacijos braižą per šventes“, – išeiti iš komforto zonos ragina p. Bartninkas.

Reikia opozicijos

Pasak p. Bartninko, šiandien stipriausių ir vertingiausių prekių ženklų pozicija – tai visų pirma oponavimas.

„Reikia pozicijos „prieš“ kažką, nes jei tu vien „už“, tai tavęs nereikia, vadinasi tu toks pats, kaip ir pilkoji dauguma, kuri beveik niekam neįdomi. Neturite priešų? Susikurkite juos“, – siūlo reklamos kūrėjas ir kaip pavyzdį pateikia rudeninę „Gritės“ reklaminę kampaniją su šūkiu „Daugiau švaros – daugiau taikos“.

„Net ir tokioje nuobodžioje kategorijoje galima kalbėti kitaip. Provokuokite. Žinoma, tam reikia drąsos, ryžto, atlaikyti, kai rinkodaros skyriaus siūlymų nepalaiko vadovai. Ir nepabijokite susipykti, kartai reikia ir tokių sprendimų“, – neabejoja p. Bartninkas, minėdamas kaip pavyzdį projektą „Knyga be pavadinimo“.

„Kai darėme šį projektą žiežirbos lakstė ir tarp komandos, ir bendraujant su užsakovu, kol pasiekėme savo – knyga pasirodė be pavadinimo“, – pasakoja p. Bartninkas.

Šis projektas neliko nepastebėtas kūrybingumo festivaliuose ir neseniai parsivežė sidabrą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“.

„Tai knyga apie nusižudžiusių žmonių artimųjų istorijas, o projekto iniciatorius politikas Mykolas Majauskas, savo šeimoje taip pat išgyvenęs tragediją. Knyga padėjo atkreipti dėmesį į problemą, pradėjo diskusijas apie psichologinę pagalbą tokiems žmonėms. Ši knyga šalies bestseleriu buvo net 6 savaites, tad neabejoju, kad rado vietą ir skaitytojų širdyse bei padės spręsti šią skaudžią problemą Lietuvoje“, – priduria p. Bartninkas.

Kitokios drąsos

Pasak reklamos kūrėjo, visada yra vartotojų, kurie jums lojalūs, tačiau užsiimti labiau reikia tais, kurie jūsų nemyli ir nemėgsta.

„Įkvepiantis čia ir „Oreo“ pavyzdys. Šis prekės ženklas „leido“ reklamoje susipešti savo vartotojams, nes vieniems jų labiau patinka pats sausaunis, kitiems – kremas. Kuris iš lietuviškųjų prekių ženklų būtų toks drąsus ir leistų savo reklamoje rodyti muštynes? – retoriškai svarsto p. Bartninkas, pridurdamas, kad baimė – natūrali būsena prieš daugelį įvykių.

„Kad ir ši konferencija, jūs nusipirkote bilietus net nežinodami, kas bus pranešėjai. Kaip manote, ar organizatoriai nebijojo imdamiesi tokio sprendimo? Aišku, bijojo. Tačiau šiandien džiaugiasi puikiai įgyvendintu sprendimu ir pilna sale“, – kalba p. Bartninkas.

Subtilumo neužtenka

Jam antrino p. Ibelhauptaitė, „Vilnius City Opera“ meno vadovė, režisierė ir prodiuserė.

„Kodėl manęs nekenčia pusė miesto, nes visada sakau ką galvoju. Darbuose, jei nori išsiskirti ir būti pastebėtas, turi būti drąsus ir subtilių priemonių ne visada užtenka“, – kalba p. Ibelhauptaitė ir pasakoja apie naujausios statomos operos „Samsonas ir Dalila“ reklamą.

„Bent kartą norėjau pasitelkti nedramatišką, dvasingą, menišką komunikaciją ir gilią reklamą. Tad startavo komunikacija su puikaus tapytojo Andriaus Zakarausko menine instaliacija, žinomų rašytojų tekstais, bet, deja, matau, kad tokia komunikacija neveikia ir aš negaliu parduoti bilietų. Mano meninė poetinė reklama, kuri neturi jokios dramos savyje, patraukė vos siauros žmonių grupelės dėmesį“, – pasakoja p. Ibelhauptaitė.

Tad režisierė filmuoja naują reklamą su Žydrūnu Savicku, stipriausiu Lietuvos ir pasaulio žmogumi.

„Jis, kaip personažas, puikiai persipina su operos siužetu, tad p. Savickas dainuos klipe, o „Samsono“ solistas su Žydrūnu sporto klube kilnos svarsmenis. Aš dirbtinai sukelsiu fantastinę dramą, didelį šurmulį ir niekas nebekalbės apie meną, o vėl – apie išprotėjusių režisierę, – uždegančiai konferencijoje kalbėjo p. Ibelhauptaitė. – O aš neabejoju, kad finale džiaugsiuosi pilna žiūrovų sale“.

VŽ primena, jog „Vilnius City Opera“ renginių komunikacija visada buvo šiek tiek šokiruojanti ir išsiskirianti: pradedant miuziklu „Svynis Todas: demonas kirpėjas“, kai įvairiose sostinės vietose lauko stenduose buvo įmontuotas besisukantis pjūklas, apšlakstytas kraują imituojančiais raudonais dažais.

FOTOGALERIJA LiMA konferencijos akimirkos. (35 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 11

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
Daug Lietuvos gyventojų net nežino, kiek turi paskyrų internete 1

Lietuvoje daug žmonių nežino, kiek yra susikūrę paskyrų internete, atskleidė kibernetinio saugumo bendrovės...

Rinkodara
2022.06.19
Ant Japonijos skrydžių bendrovės „Zipair Tokyo“ lėktuvų neliks „Z“ simbolio

Japonijos pigių skrydžių bendrovė „Zipair Tokyo Inc.“ pranešė, kad, siekdama išvengti nesusipratimų,...

Rinkodara
2022.06.19
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19
„YouTube“ įgauna pagreitį kovoje prieš „TikTok“

Trumpų vaizdo įrašų platformą „YouTube Shorts“ kasdien žiūri daugiau nei 1,5 mlrd. vartotojų, šią savaitę...

Inovacijos
2022.06.19
Lietuviai nepasitiki socialiniais tinklais, tačiau negalėtų be jų gyventi

Daugiau kaip pusė lietuvių naujienas sužino socialiniuose tinkluose, bet jais pasitiki vos 9%. Nors net 76%...

Rinkodara
2022.06.19
Inovacija mažmeninėje prekyboje: kaip rasti ryšį tarp fizinių pirkėjų ir pagauti juos internete Premium

Šalies mažmeninėje rinkoje startuoja inovacija, kuri sujungia fizinę prekybą ir realius vartotojų apsipirkimo...

Rinkodara
2022.06.19
A. Petrošius: rekomendavome verslui nekalbėti Premium

Aidas Petrošius, žiniasklaidos stebėsenos ir komunikacijos tyrimų bendrovės „Mediaskopas“ verslo plėtros...

Rinkodara
2022.06.17
Didžiųjų korporacijų variklis – pokyčiai: kaip juos skatina „MG grupė“, „Vilniaus prekyba“ Premium

Šimtus įmonių, veikiančių skirtinguose sektoriuose ir šalyse, valdančios organizacijos turi savus veikimo...

Prekyba
2022.06.17
„Utenos trikotažo“ ginčas su vokiečiais dėl „About“ keliasi į Europą Premium

„Utenos trikotažo“ antrinė įmonė „Aboutwear“ kreipėsi į Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybą...

Rinkodara
2022.06.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku