Ekologiškumas dar nėra esminis faktorius

Publikuota: 2017-11-19
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Ekologiški gaminiai, kaip ir tvarios pakuotės, dar gana sunkiai skinasi kelią į lietuvių pirkėjų krepšelį.

Elena Šilovaitė, Vilkyškių pieninės rinkodaros vadovė, konferencijoje „Pakuočių sektorius 2017“, teigė, kad Lietuvos vartotojams tiek gaminio, tiek pakuotės ekologiškumas dar nėra esminis veiksnys, už kurį jis noriai sutiktų mokėti daugiau.

„Tebematome skirtumą tarp deklaruojamų teiginių ir realių veiksmų, tiesa, tokia padėtis yra ne vien Lietuvoje“, – pabrėžia p. Šilovaitė.

Motiejus Gaigalas, pakuočių gamybos ir dizaino UAB „Moon Troops“ kūrybos direktorius, taip pat antrina, kad klientų susidomėjimas ekologiškais ir tvariais sprendimais Lietuvoje kol kas nėra didelis.

„Per pastaruosius keletą metų gavome vos 5–10 užklausų apie ekologiškesnius ar tvaresnius pakuotės sprendimus. Dažniausiai klientai domisi tuomet, kai pats produktas yra ekologiškas, natūralus, žalesnis ar sveikesnis, taip su pakuote jie tarsi baigia vientisą produkto koncepciją“, – kalba p. Gaigalas.

Šią tendenciją iliustruoja ir konferencijos metu išrinktos gražiausios lietuviškos pakuotės.

„Šiais metais Nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA konkurse nei viena pakuotė nebuvo ekologiniu atžvilgiu išskirtinė. Šiame kontekste šiek tiek labiau išsiskyrė tik peršalimo produktų linijos „Moss“ ir dantų pastos „Ecodenta“ prekių ženklai. Tačiau ir pastarieji labiau vizualiai perteikė natūralios kilmės produktą nei išskirtiniais sprendimais paremtą pakuotės dizainą, kuris mažintų aplinkos taršą“, – pabrėžia Algirdas Orantas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos, organizuojančios NAPA konkursą, valdybos narys.

Tuo tarpu Kristina Golovanova, UAB „Innovative Pharma Baltics“ atstovė, teigia, kad peršalimo produktų linijos „Moss“ pakuotei pasirinktas tekstūrinis, du kartus perdirbtas, lengvai yrantis ir aplinkai draugiškas kartonas.

„Tai yra sertifikuotas ekologiškas gaminys. Įprastai spaudai atsparus ekologiškas kartonas pareikalavo galybės bandymų ir naujų gamybos technikos sprendimų, kol buvo sukurtas galutinis dizaino variantas. Skaičiuojama, kad kiekviena perdirbto popieriaus ar kartono tona išsaugo 17 medžių. Gamybos metu perdirbtas kartonas sukuria 35% mažiau vandens taršos ir 74% mažiau oro užteršimo nei pirminis produktas (popieriaus masė). Perdirbtam kartonui pagaminti reikia ketvirtadaliu mažiau energijos nei neperdirbtam. Jį galima perdirbti iki 5 kartų“, – pasakoja p. Golovanova.

Ji priduria, kad kurdami pakuotes šiam gaminiui ieškojo šiuolaikiško sprendimo, kuris atspindėtų naujausias tendencijas ir padėtų išvengti šabloninių vaistinių preparatų pakuočių dizaino sprendimų.

Šios pakuotės trečią kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose (NAPA) sveikatos ir grožio kategorijoje buvo apdovanotos bronza. Iš viso varžėsi 81 pakuotės projektas.

Apie NAPA nugalėtojus skaitykite čia.

Vis tik prekių ženklai palengva imasi sprendimų, kurie prisidėtų ir ugdytų vartotoją rūšiuoti ir vartoti atsakingai.

Vienas iš tokių gerųjų pavyzdžių – lietuviškos kosmetikos gamintoja „Uoga uoga“.

„Pasakėme griežtą „ne“ antrinei pakuotei. Tai mums leidžia sutaupyti maždaug 100.000 antrinių pakuočių per metus. Kiekvieno sąmoningumo reikalas prisidėti, ar ne bandant spęsti aplinkos taršos problemas. Atliekas rūšiuoti yra sveikintinas procesas, tačiau neveiksminga kurti problemą, o paskui bandyti ją spręsti. Geriau mažinti pakuočių skaičių. Mes darome viską, kad bent kiek priartėtume prie nulinės atliekų politikos“, – teigia Lena Sokolovska, „Uogos uogos“ vadovė ir bendraturtė.

Plačiau apie bendrovės nueitą kelią ir palaulyje augančią vadinamąją nulinę atliekų politiką (angl. zero-waste), kai vis daugiau produktų parduodama be pakuotės skaitykte čia.

FOTOGALERIJA WEB_pakuotes (38 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
16:30
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 1

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
10:00
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 5

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau