Ekologiškumas dar nėra esminis faktorius

Publikuota: 2017-11-19
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Ekologiški gaminiai, kaip ir tvarios pakuotės, dar gana sunkiai skinasi kelią į lietuvių pirkėjų krepšelį.

Elena Šilovaitė, Vilkyškių pieninės rinkodaros vadovė, konferencijoje „Pakuočių sektorius 2017“, teigė, kad Lietuvos vartotojams tiek gaminio, tiek pakuotės ekologiškumas dar nėra esminis veiksnys, už kurį jis noriai sutiktų mokėti daugiau.

„Tebematome skirtumą tarp deklaruojamų teiginių ir realių veiksmų, tiesa, tokia padėtis yra ne vien Lietuvoje“, – pabrėžia p. Šilovaitė.

Motiejus Gaigalas, pakuočių gamybos ir dizaino UAB „Moon Troops“ kūrybos direktorius, taip pat antrina, kad klientų susidomėjimas ekologiškais ir tvariais sprendimais Lietuvoje kol kas nėra didelis.

„Per pastaruosius keletą metų gavome vos 5–10 užklausų apie ekologiškesnius ar tvaresnius pakuotės sprendimus. Dažniausiai klientai domisi tuomet, kai pats produktas yra ekologiškas, natūralus, žalesnis ar sveikesnis, taip su pakuote jie tarsi baigia vientisą produkto koncepciją“, – kalba p. Gaigalas.

Šią tendenciją iliustruoja ir konferencijos metu išrinktos gražiausios lietuviškos pakuotės.

„Šiais metais Nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA konkurse nei viena pakuotė nebuvo ekologiniu atžvilgiu išskirtinė. Šiame kontekste šiek tiek labiau išsiskyrė tik peršalimo produktų linijos „Moss“ ir dantų pastos „Ecodenta“ prekių ženklai. Tačiau ir pastarieji labiau vizualiai perteikė natūralios kilmės produktą nei išskirtiniais sprendimais paremtą pakuotės dizainą, kuris mažintų aplinkos taršą“, – pabrėžia Algirdas Orantas, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos, organizuojančios NAPA konkursą, valdybos narys.

Tuo tarpu Kristina Golovanova, UAB „Innovative Pharma Baltics“ atstovė, teigia, kad peršalimo produktų linijos „Moss“ pakuotei pasirinktas tekstūrinis, du kartus perdirbtas, lengvai yrantis ir aplinkai draugiškas kartonas.

„Tai yra sertifikuotas ekologiškas gaminys. Įprastai spaudai atsparus ekologiškas kartonas pareikalavo galybės bandymų ir naujų gamybos technikos sprendimų, kol buvo sukurtas galutinis dizaino variantas. Skaičiuojama, kad kiekviena perdirbto popieriaus ar kartono tona išsaugo 17 medžių. Gamybos metu perdirbtas kartonas sukuria 35% mažiau vandens taršos ir 74% mažiau oro užteršimo nei pirminis produktas (popieriaus masė). Perdirbtam kartonui pagaminti reikia ketvirtadaliu mažiau energijos nei neperdirbtam. Jį galima perdirbti iki 5 kartų“, – pasakoja p. Golovanova.

Ji priduria, kad kurdami pakuotes šiam gaminiui ieškojo šiuolaikiško sprendimo, kuris atspindėtų naujausias tendencijas ir padėtų išvengti šabloninių vaistinių preparatų pakuočių dizaino sprendimų.

Šios pakuotės trečią kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose (NAPA) sveikatos ir grožio kategorijoje buvo apdovanotos bronza. Iš viso varžėsi 81 pakuotės projektas.

Apie NAPA nugalėtojus skaitykite čia.

Vis tik prekių ženklai palengva imasi sprendimų, kurie prisidėtų ir ugdytų vartotoją rūšiuoti ir vartoti atsakingai.

Vienas iš tokių gerųjų pavyzdžių – lietuviškos kosmetikos gamintoja „Uoga uoga“.

„Pasakėme griežtą „ne“ antrinei pakuotei. Tai mums leidžia sutaupyti maždaug 100.000 antrinių pakuočių per metus. Kiekvieno sąmoningumo reikalas prisidėti, ar ne bandant spęsti aplinkos taršos problemas. Atliekas rūšiuoti yra sveikintinas procesas, tačiau neveiksminga kurti problemą, o paskui bandyti ją spręsti. Geriau mažinti pakuočių skaičių. Mes darome viską, kad bent kiek priartėtume prie nulinės atliekų politikos“, – teigia Lena Sokolovska, „Uogos uogos“ vadovė ir bendraturtė.

Plačiau apie bendrovės nueitą kelią ir palaulyje augančią vadinamąją nulinę atliekų politiką (angl. zero-waste), kai vis daugiau produktų parduodama be pakuotės skaitykte čia.

FOTOGALERIJA WEB_pakuotes (38 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
15:25
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
11:17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 1

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
05:45
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Miestų išlaidos komunikacijai: Kaunas Vilnių lenkia daugiau nei 10 kartų 25

Nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ surinkti duomenys rodo, kad daugiausiai lėšų per...

Rinkodara
2019.06.14
„Amber Food“ krepšelyje – naujas restoranų prekės ženklas Premium 6

Vienas Lietuvos maitinimo rinkos banginių, pusšimtį taškų valdanti UAB „Amber Food“, įsigijo sostinėje...

Paslaugos
2019.06.14
„Tez Tour“ tęsia bendradarbiavimą su ligšioliniais komunikacijos partneriais

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ ir toliau dirbs su komunikacijos partneriais UAB „VIP Viešosios...

Paslaugos
2019.06.13
A. Zabarauskas: paprastumas buvo G. Nausėdos pamatinis principas Premium 2

Apie išrinktojo prezidento ir kitų dviejų lyderių rinkimų kampanijų stipriąsias ir silpnąsias puses diskutavę...

Rinkodara
2019.06.13
„Publicum“ rezultatai: augo ir pajamos, ir pelnas

Tarptautinei „Havas“ grupei priklausanti Lietuvos strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ praėjusiais...

Rinkodara
2019.06.13
„Telia Lietuva“ atnaujino prekės ženklo šūkį 19

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nuo šiol naudos naują šūkį – „Įdomiau – tik gyvenimas“. Su šiuo...

Rinkodara
2019.06.13
„Clinic 212“ augino ir pajamas, ir pelną 4

Bendros kūrybinės agentūros „Clinic 212“ ir jos valdomos skaitmeninio turinio kūrybos agentūros „Enter“...

Rinkodara
2019.06.12
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„15min“ savininkas parduoda skelbimų svetaines: kalba apie šimtamilijoninį sandorį Premium 7

Sandoris, kuriuo žiniasklaidos bendrovės „15min“ ir naujienų agentūros BNS savininkas perleidžia savo...

Rinkos
2019.06.12
Naujieji geidžiamiausi darbdaviai: kurių reputacija geriausia  Premium 1

Iš geidžiamiausių darbdavių finalinio dvidešimtuko geriausia reputacija žiniasklaidoje pernai pasižymėjo...

Vadyba
2019.06.12
„Amazon“ – vertingiausias, „Instagram“ – labiausiai augęs

Vertingiausias prekės ženklas 2019 m. pasaulyje – „Amazon“. Šio prekės ženklo vertė stipriausiųjų dešimtuke...

Rinkodara
2019.06.11
GREEN FEEL'S: lietuviško prekės ženklo dialogas su vartotoju Verslo tribūna

Atvirai ir vartotojui suprantama kalba šnekėti apie produkto sudedamąsias dalis – toks lietuviškos kosmetikos...

Vadyba
2019.06.11
Klientų patirtis – naujas verslų mūšio laukas 1

Klientų patirtis veda įmones į priekį arba palieka jas už konkurentų nugaros.

Rinkodara
2019.06.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau