Vilniaus parduotuvei – mados milžinės pretenzijos dėl „RAW“ prekės ženklo

Publikuota: 2017-11-14
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai.
„Rugged’n’Raw“ informacija.
svg svg
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai. „Rugged’n’Raw“ informacija.

Tarptautinė mados korporacija „G-Star RAW“, kurios dalininkas – popmuzikos žvaigždė Pharrellas Williamsas, kaltina Vilniaus drabužių, batų ir aksesuarų parduotuvės „Rugged’n’Raw“ valdytojus pažeidus kompanijos prekės ženklo „RAW“ teises. Lietuviai tikisi įrodyti, kad jų ženklas nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

Korporacijai „G-Star RAW“ atstovaujančių Nyderlandų teisininkų rašte lietuvių bendrovei tvirtinama, kad lietuvių registruotas „Rugged’n’Raw“ prekės ženklas pažeidžia jų žodinio prekės ženklo „RAW“ teises. Reikalaujama nedelsiant nutraukti jo naudojimą bei sumokėti 5.000 Eur kompensaciją už teisines išlaidas, o taip pat po 5.000 Eur už kiekvieną pradelstą rašte nurodytų reikalavimų neįvykdymo dieną.

„Esame labai nemaloniai nustebinti tokiu tarptautinės korporacijos veiksmu. Savo pažeidimo neįžvelgiame, todėl ginsimės, pasitelkę teisinius argumentus“, – sako Gvidas Žiūraitis, parduotuvės „Rugged’n’Raw“ vadovas ir dalininkas.

Jis tvirtina, kad Vilniaus mieste ir internete veikiančios parduotuvės prekės ženklas nėra nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Kai maždaug prieš penkerius metus buvo kuriamas mūsų prekės ženklas, norėjome juo perteikti savo parduodamų drabužių ir avalynės ypatybes. Prekiaujame tvirtų medžiagų ir laiko patikrinto dizaino daiktais, todėl pasirinkome tai atspindintį žodžių junginį“, – teigia parduotuvės p. Žiūraitis.

Autorinis logotipas

Kitas vilniečių argumentas yra prekės ženklo logotipo grafinis išskirtinumas, kuris, „Rugged’n’Raw“ teigimu, neturi sąsajų su tarptautinio prekės ženklo logotipu ir yra originalaus braižo. „Rugged’n’Raw“ logotipą ir jame naudojamą šriftą specialiai vilniečių bendrovei sukūrė menininkas Rokas Šmigelskas.

Rokas Janauskas, ginče su tarptautine bendrove parduotuvę „Rugged’n’Raw“ atstovaujantis advokatas, teigia tikįs savo klientų sėkme ginant lietuviško verslo prekės ženklą. Jo teigimu, esama ir daugiau argumentų greta tų, kuriuos mini p. Žiūraitis – jais taip pat bus ginama teisė naudoti parduotuvės pavadinimą.

Pavyzdžiui, ženklas „Rugged’n’Raw“, skirtingai nei „G-Star RAW“, nenaudojamas drabužiams, aksesuarams ar kitoms prekėms žymėti, todėl nėra vartotojus galbūt klaidinančio aspekto bei pagrindo, kodėl šie ženklai negalėtų egzistuoti kartu.

Parduotuvė „Rugged’n’Raw“ prekiauja tokių gamintojų kaip amerikiečių „Red Wing Heritage“, kanadiečių „Naked and Famous“, japonų „Edwin“, australų „Deus Ex Machina“, taip pat kai kurių itin nišinių prekės ženklų kaip „Indigofera“ ar „Wrenchmonkees A.C.“ skirtų motociklininkams, drabužiais, aksesuarais ir avalyne.

Laimėjo prieš H&M

„G Star“ yra užregistravusi kelias dešimtis „RAW“ prekės ženklo variacijų įvairioms produktų klasėms, įskaitant ir drabužių segmentą, dėl jo bylinėjosi su ne viena pasaulio bendrove.

2016 m. pavasarį „G Star RAW“ laimėjo penkerius metus trukusį teisminį ginčą dėl prekės ženklo „RAW“ naudojimo prieš Švedijos greitosios mados gigantę H&M.

„G Star RAW“ ieškinį prieš H&M padavė, argumentuodama tuo, kad švedų drabužių tinklas pažeidė patentuoto ženklo teises, pradėjęs pardavinėti marškinėlius su užrašu „Raw Beat Experience“. „G Star RAW“ tvirtino, esą H&M, panaudodama žodį „RAW“, galimai klaidina pirkėjus, kurie galėjo pagalvoti, kad jis kokiu nors būdu susijęs su H&M produktais. „G Star RAW“ šį teiginį parėmė užsakyta vartotojų apklausa, kurios rezultatai parodė, kad daugiau nei 30% respondentų, pamatę žodį „RAW“, pirmiausia pagalvojo apie „G Star“.

Šiemet „G Star RAW“ pavyko įrodyti, kad ispanų gėrimų gamintoja neteisėtai naudoja žodinį Europos Sąjungos prekių ženklą „GINRAW“.

2008 m. „G Star“ ginčijo „PepsiCo“ teisę naudoti prekės ženklą „Pepsi RAW“. Tačiau teismas tada nusprendė, kad „G Star“ pritrūko įrodymų, kad visuomenė abu šiuos prekės ženklus gali tarpusavyje susieti.

Neretas atvejis

„Atvejai, kai žinomų užsienio prekių ženklų savininkai ypač saugo ir gina savo teises, gana dažni. Tai paprastai daro specialiai pasamdyti konsultantai, kurių dabo pobūdis ir yra prekių ženklų, kurie, jų nuomone, klaidina visuomenę juos lyginant su jų atstovaujamu prekių ženklu, paieška visame pasaulyje”, – sako Renata Beržanskienė, advokatų kontoros „Sorainen” partnerė, advokatė

Jos nuomone, jei įmonė nesutinka su tokia pretenzija, jai reikėtų paruošti motyvuotą, teisiniais argumentais paremtą atsakymą.

„Jeigu „G-Star RAW“ savininkas su tuo nesutinka ir toliau gina savo teises teisme – o tokio pobūdžio ginčai paprastai sprendžiami Vilniaus apygardos teisme – reikėtų teisme stengtis įrodyti, kad šis ženklai nėra klaidinančiai panašūs. Reikėtų nebijoti kreiptis ir į aukštesnę teismo instanciją”, – svarsto p. Beržanskienė.

Advokatė pabrėžia, kad užtikrinti prekių ženklo teisinę apsaugą yra ne mažiau svarbu nei ženklą sukurti.

„Jeigu įmonė neapsaugos savo ženklo, jo galiojimu gali būti suabejota ir jis gali prarasti vertę. Savininkas yra atsakingas už jam priklausančio registruoto prekių ženklo teisinės apsaugos užtikrinimą”, – nurodo ji.

Pasak p. Beržanskienės, norint veiksmingai apsaugoti savo prekių ženklą, reikėtų pasirūpinti, kad jis būtų teisingai įregistruotas prekėms ir paslaugoms, kurias siūlo prekės ženklo savininkas.

„Įregistravus prekių ženklą, konkurentai žinos, kad jums suteikta tokia teisė. Tačiau jeigu kas nors be leidimo pasinaudos jūsų arba panašiu prekių ženklu, jau jums patiems teks imtis veiksmų jam sustabdyti”, – paaiškina ji.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 5

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku