Vilniaus parduotuvei – mados milžinės pretenzijos dėl „RAW“ prekės ženklo

Publikuota: 2017-11-14
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai.
„Rugged’n’Raw“ informacija.
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai. „Rugged’n’Raw“ informacija.

Tarptautinė mados korporacija „G-Star RAW“, kurios dalininkas – popmuzikos žvaigždė Pharrellas Williamsas, kaltina Vilniaus drabužių, batų ir aksesuarų parduotuvės „Rugged’n’Raw“ valdytojus pažeidus kompanijos prekės ženklo „RAW“ teises. Lietuviai tikisi įrodyti, kad jų ženklas nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

Korporacijai „G-Star RAW“ atstovaujančių Nyderlandų teisininkų rašte lietuvių bendrovei tvirtinama, kad lietuvių registruotas „Rugged’n’Raw“ prekės ženklas pažeidžia jų žodinio prekės ženklo „RAW“ teises. Reikalaujama nedelsiant nutraukti jo naudojimą bei sumokėti 5.000 Eur kompensaciją už teisines išlaidas, o taip pat po 5.000 Eur už kiekvieną pradelstą rašte nurodytų reikalavimų neįvykdymo dieną.

„Esame labai nemaloniai nustebinti tokiu tarptautinės korporacijos veiksmu. Savo pažeidimo neįžvelgiame, todėl ginsimės, pasitelkę teisinius argumentus“, – sako Gvidas Žiūraitis, parduotuvės „Rugged’n’Raw“ vadovas ir dalininkas.

Jis tvirtina, kad Vilniaus mieste ir internete veikiančios parduotuvės prekės ženklas nėra nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

„Kai maždaug prieš penkerius metus buvo kuriamas mūsų prekės ženklas, norėjome juo perteikti savo parduodamų drabužių ir avalynės ypatybes. Prekiaujame tvirtų medžiagų ir laiko patikrinto dizaino daiktais, todėl pasirinkome tai atspindintį žodžių junginį“, – teigia parduotuvės p. Žiūraitis.

Autorinis logotipas

Kitas vilniečių argumentas yra prekės ženklo logotipo grafinis išskirtinumas, kuris, „Rugged’n’Raw“ teigimu, neturi sąsajų su tarptautinio prekės ženklo logotipu ir yra originalaus braižo. „Rugged’n’Raw“ logotipą ir jame naudojamą šriftą specialiai vilniečių bendrovei sukūrė menininkas Rokas Šmigelskas.

Rokas Janauskas, ginče su tarptautine bendrove parduotuvę „Rugged’n’Raw“ atstovaujantis advokatas, teigia tikįs savo klientų sėkme ginant lietuviško verslo prekės ženklą. Jo teigimu, esama ir daugiau argumentų greta tų, kuriuos mini p. Žiūraitis – jais taip pat bus ginama teisė naudoti parduotuvės pavadinimą.

Pavyzdžiui, ženklas „Rugged’n’Raw“, skirtingai nei „G-Star RAW“, nenaudojamas drabužiams, aksesuarams ar kitoms prekėms žymėti, todėl nėra vartotojus galbūt klaidinančio aspekto bei pagrindo, kodėl šie ženklai negalėtų egzistuoti kartu.

Parduotuvė „Rugged’n’Raw“ prekiauja tokių gamintojų kaip amerikiečių „Red Wing Heritage“, kanadiečių „Naked and Famous“, japonų „Edwin“, australų „Deus Ex Machina“, taip pat kai kurių itin nišinių prekės ženklų kaip „Indigofera“ ar „Wrenchmonkees A.C.“ skirtų motociklininkams, drabužiais, aksesuarais ir avalyne.

Laimėjo prieš H&M

„G Star“ yra užregistravusi kelias dešimtis „RAW“ prekės ženklo variacijų įvairioms produktų klasėms, įskaitant ir drabužių segmentą, dėl jo bylinėjosi su ne viena pasaulio bendrove.

2016 m. pavasarį „G Star RAW“ laimėjo penkerius metus trukusį teisminį ginčą dėl prekės ženklo „RAW“ naudojimo prieš Švedijos greitosios mados gigantę H&M.

„G Star RAW“ ieškinį prieš H&M padavė, argumentuodama tuo, kad švedų drabužių tinklas pažeidė patentuoto ženklo teises, pradėjęs pardavinėti marškinėlius su užrašu „Raw Beat Experience“. „G Star RAW“ tvirtino, esą H&M, panaudodama žodį „RAW“, galimai klaidina pirkėjus, kurie galėjo pagalvoti, kad jis kokiu nors būdu susijęs su H&M produktais. „G Star RAW“ šį teiginį parėmė užsakyta vartotojų apklausa, kurios rezultatai parodė, kad daugiau nei 30% respondentų, pamatę žodį „RAW“, pirmiausia pagalvojo apie „G Star“.

Šiemet „G Star RAW“ pavyko įrodyti, kad ispanų gėrimų gamintoja neteisėtai naudoja žodinį Europos Sąjungos prekių ženklą „GINRAW“.

2008 m. „G Star“ ginčijo „PepsiCo“ teisę naudoti prekės ženklą „Pepsi RAW“. Tačiau teismas tada nusprendė, kad „G Star“ pritrūko įrodymų, kad visuomenė abu šiuos prekės ženklus gali tarpusavyje susieti.

Neretas atvejis

„Atvejai, kai žinomų užsienio prekių ženklų savininkai ypač saugo ir gina savo teises, gana dažni. Tai paprastai daro specialiai pasamdyti konsultantai, kurių dabo pobūdis ir yra prekių ženklų, kurie, jų nuomone, klaidina visuomenę juos lyginant su jų atstovaujamu prekių ženklu, paieška visame pasaulyje”, – sako Renata Beržanskienė, advokatų kontoros „Sorainen” partnerė, advokatė

Jos nuomone, jei įmonė nesutinka su tokia pretenzija, jai reikėtų paruošti motyvuotą, teisiniais argumentais paremtą atsakymą.

„Jeigu „G-Star RAW“ savininkas su tuo nesutinka ir toliau gina savo teises teisme – o tokio pobūdžio ginčai paprastai sprendžiami Vilniaus apygardos teisme – reikėtų teisme stengtis įrodyti, kad šis ženklai nėra klaidinančiai panašūs. Reikėtų nebijoti kreiptis ir į aukštesnę teismo instanciją”, – svarsto p. Beržanskienė.

Advokatė pabrėžia, kad užtikrinti prekių ženklo teisinę apsaugą yra ne mažiau svarbu nei ženklą sukurti.

„Jeigu įmonė neapsaugos savo ženklo, jo galiojimu gali būti suabejota ir jis gali prarasti vertę. Savininkas yra atsakingas už jam priklausančio registruoto prekių ženklo teisinės apsaugos užtikrinimą”, – nurodo ji.

Pasak p. Beržanskienės, norint veiksmingai apsaugoti savo prekių ženklą, reikėtų pasirūpinti, kad jis būtų teisingai įregistruotas prekėms ir paslaugoms, kurias siūlo prekės ženklo savininkas.

„Įregistravus prekių ženklą, konkurentai žinos, kad jums suteikta tokia teisė. Tačiau jeigu kas nors be leidimo pasinaudos jūsų arba panašiu prekių ženklu, jau jums patiems teks imtis veiksmų jam sustabdyti”, – paaiškina ji.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
09:29
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kauno LEZ ieško reklamuotojų Vokietijoje 4

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ), norinti pritraukti Vokietijos mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros...

Rinkodara
2018.09.20
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ baigė ginčą dėl reklamos

Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ir „Bitė Lietuva“ ginčą dėl pastarosios prekės ženklo „Labas“ reklamos...

Rinkodara
2018.09.20
Vandens „Tichė“ reklamoje – pagražinti ir neleistini teiginiai 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atliko tyrimą dėl UAB „Baltijos mineralinių vandenų kompanija“...

Rinkodara
2018.09.20
„Sem.lt“ keičia pavadimą ir orientuosis į startuolius 5

Skaitmeninės rinkodaros agentūra „Sem.lt“ nuo šiol dirbs su „Evolvery“ prekės ženklu. Kartu bendrovė keičia...

Rinkodara
2018.09.19
„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 11

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
2018.09.19
Tarp savaitės reklamų – žvilgsnis į būsimą MO muziejų

Tarp naujausių klipų – reklamos agentūros „New!“ darbas būsimajam MO muziejui, augintinių draudimas su „If“...

Rinkodara
2018.09.18
„NDX energija“ keičia pavadinimą 4

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

Investicijos į vartotojo patirtį – ginklas konkurencinėje kovoje

Pridėtinės vertės kūrimas, vartotojo patirties gerinimas verslams tampa vis svarbesniu aspektu, padedančiu...

Rinkodara
2018.09.16
„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

VPT ragina nutraukti sutartį su skandalą sukėlusiais Klaipėdos ženklo kūrėjais 3

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi Klaipėdos savivaldybės miesto ženklo atnaujinimo paslaugų pirkimo...

Rinkodara
2018.09.14
Prekybininkai – ir su naujais rinkodaros vadovais, ir su kuklesniais biudžetais Premium

Didieji prekybininkai šiemet po įspūdingo pernykščio komunikacijos ir reklamos šuolio demonstruoja gerokai...

Rinkodara
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau