Vilniaus parduotuvei – mados milžinės pretenzijos dėl „RAW“ prekės ženklo

Publikuota: 2017-11-14
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai.
„Rugged’n’Raw“ informacija.
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai. „Rugged’n’Raw“ informacija.

Tarptautinė mados korporacija „G-Star RAW“, kurios dalininkas – popmuzikos žvaigždė Pharrellas Williamsas, kaltina Vilniaus drabužių, batų ir aksesuarų parduotuvės „Rugged’n’Raw“ valdytojus pažeidus kompanijos prekės ženklo „RAW“ teises. Lietuviai tikisi įrodyti, kad jų ženklas nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

Korporacijai „G-Star RAW“ atstovaujančių Nyderlandų teisininkų rašte lietuvių bendrovei tvirtinama, kad lietuvių registruotas „Rugged’n’Raw“ prekės ženklas pažeidžia jų žodinio prekės ženklo „RAW“ teises. Reikalaujama nedelsiant nutraukti jo naudojimą bei sumokėti 5.000 Eur kompensaciją už teisines išlaidas, o taip pat po 5.000 Eur už kiekvieną pradelstą rašte nurodytų reikalavimų neįvykdymo dieną.

„Esame labai nemaloniai nustebinti tokiu tarptautinės korporacijos veiksmu. Savo pažeidimo neįžvelgiame, todėl ginsimės, pasitelkę teisinius argumentus“, – sako Gvidas Žiūraitis, parduotuvės „Rugged’n’Raw“ vadovas ir dalininkas.

Jis tvirtina, kad Vilniaus mieste ir internete veikiančios parduotuvės prekės ženklas nėra nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

„Kai maždaug prieš penkerius metus buvo kuriamas mūsų prekės ženklas, norėjome juo perteikti savo parduodamų drabužių ir avalynės ypatybes. Prekiaujame tvirtų medžiagų ir laiko patikrinto dizaino daiktais, todėl pasirinkome tai atspindintį žodžių junginį“, – teigia parduotuvės p. Žiūraitis.

Autorinis logotipas

Kitas vilniečių argumentas yra prekės ženklo logotipo grafinis išskirtinumas, kuris, „Rugged’n’Raw“ teigimu, neturi sąsajų su tarptautinio prekės ženklo logotipu ir yra originalaus braižo. „Rugged’n’Raw“ logotipą ir jame naudojamą šriftą specialiai vilniečių bendrovei sukūrė menininkas Rokas Šmigelskas.

Rokas Janauskas, ginče su tarptautine bendrove parduotuvę „Rugged’n’Raw“ atstovaujantis advokatas, teigia tikįs savo klientų sėkme ginant lietuviško verslo prekės ženklą. Jo teigimu, esama ir daugiau argumentų greta tų, kuriuos mini p. Žiūraitis – jais taip pat bus ginama teisė naudoti parduotuvės pavadinimą.

Pavyzdžiui, ženklas „Rugged’n’Raw“, skirtingai nei „G-Star RAW“, nenaudojamas drabužiams, aksesuarams ar kitoms prekėms žymėti, todėl nėra vartotojus galbūt klaidinančio aspekto bei pagrindo, kodėl šie ženklai negalėtų egzistuoti kartu.

Parduotuvė „Rugged’n’Raw“ prekiauja tokių gamintojų kaip amerikiečių „Red Wing Heritage“, kanadiečių „Naked and Famous“, japonų „Edwin“, australų „Deus Ex Machina“, taip pat kai kurių itin nišinių prekės ženklų kaip „Indigofera“ ar „Wrenchmonkees A.C.“ skirtų motociklininkams, drabužiais, aksesuarais ir avalyne.

Laimėjo prieš H&M

„G Star“ yra užregistravusi kelias dešimtis „RAW“ prekės ženklo variacijų įvairioms produktų klasėms, įskaitant ir drabužių segmentą, dėl jo bylinėjosi su ne viena pasaulio bendrove.

2016 m. pavasarį „G Star RAW“ laimėjo penkerius metus trukusį teisminį ginčą dėl prekės ženklo „RAW“ naudojimo prieš Švedijos greitosios mados gigantę H&M.

„G Star RAW“ ieškinį prieš H&M padavė, argumentuodama tuo, kad švedų drabužių tinklas pažeidė patentuoto ženklo teises, pradėjęs pardavinėti marškinėlius su užrašu „Raw Beat Experience“. „G Star RAW“ tvirtino, esą H&M, panaudodama žodį „RAW“, galimai klaidina pirkėjus, kurie galėjo pagalvoti, kad jis kokiu nors būdu susijęs su H&M produktais. „G Star RAW“ šį teiginį parėmė užsakyta vartotojų apklausa, kurios rezultatai parodė, kad daugiau nei 30% respondentų, pamatę žodį „RAW“, pirmiausia pagalvojo apie „G Star“.

Šiemet „G Star RAW“ pavyko įrodyti, kad ispanų gėrimų gamintoja neteisėtai naudoja žodinį Europos Sąjungos prekių ženklą „GINRAW“.

2008 m. „G Star“ ginčijo „PepsiCo“ teisę naudoti prekės ženklą „Pepsi RAW“. Tačiau teismas tada nusprendė, kad „G Star“ pritrūko įrodymų, kad visuomenė abu šiuos prekės ženklus gali tarpusavyje susieti.

Neretas atvejis

„Atvejai, kai žinomų užsienio prekių ženklų savininkai ypač saugo ir gina savo teises, gana dažni. Tai paprastai daro specialiai pasamdyti konsultantai, kurių dabo pobūdis ir yra prekių ženklų, kurie, jų nuomone, klaidina visuomenę juos lyginant su jų atstovaujamu prekių ženklu, paieška visame pasaulyje”, – sako Renata Beržanskienė, advokatų kontoros „Sorainen” partnerė, advokatė

Jos nuomone, jei įmonė nesutinka su tokia pretenzija, jai reikėtų paruošti motyvuotą, teisiniais argumentais paremtą atsakymą.

„Jeigu „G-Star RAW“ savininkas su tuo nesutinka ir toliau gina savo teises teisme – o tokio pobūdžio ginčai paprastai sprendžiami Vilniaus apygardos teisme – reikėtų teisme stengtis įrodyti, kad šis ženklai nėra klaidinančiai panašūs. Reikėtų nebijoti kreiptis ir į aukštesnę teismo instanciją”, – svarsto p. Beržanskienė.

Advokatė pabrėžia, kad užtikrinti prekių ženklo teisinę apsaugą yra ne mažiau svarbu nei ženklą sukurti.

„Jeigu įmonė neapsaugos savo ženklo, jo galiojimu gali būti suabejota ir jis gali prarasti vertę. Savininkas yra atsakingas už jam priklausančio registruoto prekių ženklo teisinės apsaugos užtikrinimą”, – nurodo ji.

Pasak p. Beržanskienės, norint veiksmingai apsaugoti savo prekių ženklą, reikėtų pasirūpinti, kad jis būtų teisingai įregistruotas prekėms ir paslaugoms, kurias siūlo prekės ženklo savininkas.

„Įregistravus prekių ženklą, konkurentai žinos, kad jums suteikta tokia teisė. Tačiau jeigu kas nors be leidimo pasinaudos jūsų arba panašiu prekių ženklu, jau jums patiems teks imtis veiksmų jam sustabdyti”, – paaiškina ji.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šiemetinis „Adrenalinas“: ir džiaugsmo, ir kartėlio kokteilis Premium

Tik ką praūžęs „Adrenalinas“, lietuviškos reklamos šventė, rinkos dalyviams sėja dvejopas mintis: ir...

Rinkodara
06:00
Tarp naujausių reklamų: vasariška „Telia“ ir „Jysk“ dievai 1

Tarp savaitės reklamų: nerūpestingai vasarai užkrečianti „Telia“ (kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“, gamybos...

Rinkodara
2018.06.19
Teismų maratonas dėl „Adrenalino“ sukasi, pergalė – „Not Perfect“ pusėje

Po teismų maratono Vilniaus apygardos teismas nusprendė patenkinti reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R“...

Rinkodara
2018.06.19
„Diena Media News“ vėl imasi savaitraščio „Vilniaus diena“ 2

Vasaros pabaigoje UAB „Diena Media News“ sostinėje vėl žada atnaujinti nemokamo savaitraščio „Vilniaus diena“...

2018.06.18
Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
2018.06.18
„Kanų liūtuose“ laimę bando 23 lietuvių darbai

65-ajame tarptautiniame „Kanų liūtų“ kūrybiškumo festivalyje varžosi 23 Lietuvos reklamos agentūrų darbai.

Rinkodara
2018.06.18
Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
Pakuočių tendencijos: svarbu ir tvarumas, ir edukacija

Dėl besikeičiančių vartotojų įpročių ir poreikių, gamintojai turi nuolat ieškoti sprendimų, kaip atnaujinti...

Rinkodara
2018.06.17
Skaudžiausias brazilų futbolo pralaimėjimas augina televizorių pardavimus

Ketveri metai neištrynė Brazilijos futbolo rinkinės gėdos, patirtos paskutiniame pasaulinio futbolo...

Rinkodara
2018.06.17
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Metų kūrybine agentūra tapo „McCann Vilnius“

Šešioliktajame lietuviškos reklamos festivalyje „Adrenalinas“ triumfavo kūrybinė agentūra „McCann Vilnius“.

Rinkodara
2018.06.15
„Nike“ ir „Adidas“ kova futbolo čempionato aikštelėje

Vakar prasidėjusiame didžiausiame metų sporto renginyje jėgas surems ne tik stipriausios futbolo komandos,...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybos centras „Molas“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Kauno prekybos centro „Molas“ skelbtą rinkodaros paslaugų teikimo konkursą laimėjo komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2018.06.15
Pirmoji „LT Identity“ pergalė prieš „Swedbank“ ir „TBWA / Vilnius“ 9

Teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir uždraudė toliau gaminti bei platinti „Lt Identity“...

Rinkodara
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai 1

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

Jakilaičio vedamas laidas matysime ir „Delfi“, ir „Laisvės TV“  18

Žurnalistas Edmundas Jakilaitis paskelbė, kad vasaros antroje pusėje pradės darbus portale „Delfi“. Nuo...

Rinkodara
2018.06.14
„Viada LT“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 1

Degalinių tinklo valdytoja „Viada LT“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su skaitmeninės rinkodaros agentūra...

Rinkodara
2018.06.14
Raudonpadžių „Louboutino“ batelių gamintojas apgynė savo prekės ženklą

Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą Prancūzų dizainerio Christiano Louboutino naudai – nusprendė...

Rinkodara
2018.06.14

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau