Vilniaus parduotuvei – mados milžinės pretenzijos dėl „RAW“ prekės ženklo

Publikuota: 2017-11-14
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai.
„Rugged’n’Raw“ informacija.
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai. „Rugged’n’Raw“ informacija.

Tarptautinė mados korporacija „G-Star RAW“, kurios dalininkas – popmuzikos žvaigždė Pharrellas Williamsas, kaltina Vilniaus drabužių, batų ir aksesuarų parduotuvės „Rugged’n’Raw“ valdytojus pažeidus kompanijos prekės ženklo „RAW“ teises. Lietuviai tikisi įrodyti, kad jų ženklas nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

Korporacijai „G-Star RAW“ atstovaujančių Nyderlandų teisininkų rašte lietuvių bendrovei tvirtinama, kad lietuvių registruotas „Rugged’n’Raw“ prekės ženklas pažeidžia jų žodinio prekės ženklo „RAW“ teises. Reikalaujama nedelsiant nutraukti jo naudojimą bei sumokėti 5.000 Eur kompensaciją už teisines išlaidas, o taip pat po 5.000 Eur už kiekvieną pradelstą rašte nurodytų reikalavimų neįvykdymo dieną.

„Esame labai nemaloniai nustebinti tokiu tarptautinės korporacijos veiksmu. Savo pažeidimo neįžvelgiame, todėl ginsimės, pasitelkę teisinius argumentus“, – sako Gvidas Žiūraitis, parduotuvės „Rugged’n’Raw“ vadovas ir dalininkas.

Jis tvirtina, kad Vilniaus mieste ir internete veikiančios parduotuvės prekės ženklas nėra nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

„Kai maždaug prieš penkerius metus buvo kuriamas mūsų prekės ženklas, norėjome juo perteikti savo parduodamų drabužių ir avalynės ypatybes. Prekiaujame tvirtų medžiagų ir laiko patikrinto dizaino daiktais, todėl pasirinkome tai atspindintį žodžių junginį“, – teigia parduotuvės p. Žiūraitis.

Autorinis logotipas

Kitas vilniečių argumentas yra prekės ženklo logotipo grafinis išskirtinumas, kuris, „Rugged’n’Raw“ teigimu, neturi sąsajų su tarptautinio prekės ženklo logotipu ir yra originalaus braižo. „Rugged’n’Raw“ logotipą ir jame naudojamą šriftą specialiai vilniečių bendrovei sukūrė menininkas Rokas Šmigelskas.

Rokas Janauskas, ginče su tarptautine bendrove parduotuvę „Rugged’n’Raw“ atstovaujantis advokatas, teigia tikįs savo klientų sėkme ginant lietuviško verslo prekės ženklą. Jo teigimu, esama ir daugiau argumentų greta tų, kuriuos mini p. Žiūraitis – jais taip pat bus ginama teisė naudoti parduotuvės pavadinimą.

Pavyzdžiui, ženklas „Rugged’n’Raw“, skirtingai nei „G-Star RAW“, nenaudojamas drabužiams, aksesuarams ar kitoms prekėms žymėti, todėl nėra vartotojus galbūt klaidinančio aspekto bei pagrindo, kodėl šie ženklai negalėtų egzistuoti kartu.

Parduotuvė „Rugged’n’Raw“ prekiauja tokių gamintojų kaip amerikiečių „Red Wing Heritage“, kanadiečių „Naked and Famous“, japonų „Edwin“, australų „Deus Ex Machina“, taip pat kai kurių itin nišinių prekės ženklų kaip „Indigofera“ ar „Wrenchmonkees A.C.“ skirtų motociklininkams, drabužiais, aksesuarais ir avalyne.

Laimėjo prieš H&M

„G Star“ yra užregistravusi kelias dešimtis „RAW“ prekės ženklo variacijų įvairioms produktų klasėms, įskaitant ir drabužių segmentą, dėl jo bylinėjosi su ne viena pasaulio bendrove.

2016 m. pavasarį „G Star RAW“ laimėjo penkerius metus trukusį teisminį ginčą dėl prekės ženklo „RAW“ naudojimo prieš Švedijos greitosios mados gigantę H&M.

„G Star RAW“ ieškinį prieš H&M padavė, argumentuodama tuo, kad švedų drabužių tinklas pažeidė patentuoto ženklo teises, pradėjęs pardavinėti marškinėlius su užrašu „Raw Beat Experience“. „G Star RAW“ tvirtino, esą H&M, panaudodama žodį „RAW“, galimai klaidina pirkėjus, kurie galėjo pagalvoti, kad jis kokiu nors būdu susijęs su H&M produktais. „G Star RAW“ šį teiginį parėmė užsakyta vartotojų apklausa, kurios rezultatai parodė, kad daugiau nei 30% respondentų, pamatę žodį „RAW“, pirmiausia pagalvojo apie „G Star“.

Šiemet „G Star RAW“ pavyko įrodyti, kad ispanų gėrimų gamintoja neteisėtai naudoja žodinį Europos Sąjungos prekių ženklą „GINRAW“.

2008 m. „G Star“ ginčijo „PepsiCo“ teisę naudoti prekės ženklą „Pepsi RAW“. Tačiau teismas tada nusprendė, kad „G Star“ pritrūko įrodymų, kad visuomenė abu šiuos prekės ženklus gali tarpusavyje susieti.

Neretas atvejis

„Atvejai, kai žinomų užsienio prekių ženklų savininkai ypač saugo ir gina savo teises, gana dažni. Tai paprastai daro specialiai pasamdyti konsultantai, kurių dabo pobūdis ir yra prekių ženklų, kurie, jų nuomone, klaidina visuomenę juos lyginant su jų atstovaujamu prekių ženklu, paieška visame pasaulyje”, – sako Renata Beržanskienė, advokatų kontoros „Sorainen” partnerė, advokatė

Jos nuomone, jei įmonė nesutinka su tokia pretenzija, jai reikėtų paruošti motyvuotą, teisiniais argumentais paremtą atsakymą.

„Jeigu „G-Star RAW“ savininkas su tuo nesutinka ir toliau gina savo teises teisme – o tokio pobūdžio ginčai paprastai sprendžiami Vilniaus apygardos teisme – reikėtų teisme stengtis įrodyti, kad šis ženklai nėra klaidinančiai panašūs. Reikėtų nebijoti kreiptis ir į aukštesnę teismo instanciją”, – svarsto p. Beržanskienė.

Advokatė pabrėžia, kad užtikrinti prekių ženklo teisinę apsaugą yra ne mažiau svarbu nei ženklą sukurti.

„Jeigu įmonė neapsaugos savo ženklo, jo galiojimu gali būti suabejota ir jis gali prarasti vertę. Savininkas yra atsakingas už jam priklausančio registruoto prekių ženklo teisinės apsaugos užtikrinimą”, – nurodo ji.

Pasak p. Beržanskienės, norint veiksmingai apsaugoti savo prekių ženklą, reikėtų pasirūpinti, kad jis būtų teisingai įregistruotas prekėms ir paslaugoms, kurias siūlo prekės ženklo savininkas.

„Įregistravus prekių ženklą, konkurentai žinos, kad jums suteikta tokia teisė. Tačiau jeigu kas nors be leidimo pasinaudos jūsų arba panašiu prekių ženklu, jau jums patiems teks imtis veiksmų jam sustabdyti”, – paaiškina ji.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie yra geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir...

Rinkodara
2018.12.09
Sporto transliacijos Didžiojoje Britanijoje – be lošimų reklamų

Didžiojoje Britanijoje lošimų kompanijos nebesireklamuos per televiziją tiesioginių sporto rungtynių...

Rinkodara
2018.12.08
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
„Panasonic“ šimtmetis: technologijos naujos, tikslai – tie patys Rėmėjo turinys

Kai prieš 100 m. „Panasonic“ įkūrėjas namo rūsyje pradėjo gaminti elektros lempučių lizdus, niekas...

Rinkodara
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
V. Jokužytė: spausdintas žodis ir vaizdas gyvuos dar ilgai Rėmėjo turinys 5

Modernėjant technologijoms, atsiranda nuomonių, kad spausdintines knygas keičia elektroninės, taigi ateis...

Rinkodara
2018.12.05
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Nuo sausio keisis prekių ženklų registravimo mokesčiai ir tvarka

Nuo kitų metų registruoti prekės ženklus kainuos brangiau, kai kuriuos registruoti bus paprasčiau.

Verslo aplinka
2018.12.04
Seimas leido atskaityti PVM ir neturint pirmojo sąskaitos egzemplioriaus

Seimas taip pat palengvino PVM atskaitą nuo reprezentacinių išlaidų bei pakeitė dovanų kuponų ir lojalumo...

Finansai
2018.12.04
Tebeieško recepto LRT veiklos skaidrumui 1

LRT vadovybė džiaugiasi, kad dalies abejotinų siūlymų laikinoji Seimo komisija atsisakė, tačiau neatsakytų...

Rinkodara
2018.12.04
Beveidė komunikacija – vis dar madingiausia reklamos forma Premium 5

Nors prekių ženklai, reklamos kūrėjai savo rankose žongliruoja vis pažangesnėmis technologijomis, kurios...

Rinkodara
2018.12.03
Teismo sprendimas: „Pigu“ reklama klaidino vartotojus 4

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė bendrovės „Pigu“ skundą ir patvirtino, kad Konkurencijos...

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė 2019 m. biudžeto projekte atsižvelgė į siūlymus dėl mokesčių 3

Vyriausybės Seimui grąžintame 2019 m. Valstybės biudžeto projekte Vyriausybė atsižvelgė į siūlymus mažinti...

Finansai
2018.12.03
Siekiantiems išsiskirti JAV rinkoje: nenuvertinkite prekių ženklo galios Rėmėjo turinys

Amerika – galimybių šalis. Taip mano Lietuvos verslininkai, eksportuojantys savo produkciją ir prekių ženklus...

Dalyvauti parodoje – tik atlikus namų darbus Rėmėjo turinys

Dalyvavimas parodoje – priemonė, kanalas pasiekti savo galutinį vartotoją, užmegzti naujų partnerystės ryšių.

Rinkodara
2018.12.03
Vyriausybė rengiasi steigti įvaizdžio komisiją 2

Vyriausybė kitų metų pradžioje ketina steigti komisiją, kuri rūpinsis šalies įvaizdžio formavimu.

Rinkodara
2018.12.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau