Vilniaus parduotuvei – mados milžinės pretenzijos dėl „RAW“ prekės ženklo

Publikuota: 2017-11-14
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai.
„Rugged’n’Raw“ informacija.
Tarptautinio „G-Star RAW“ ir lietuviško „Rugged’n’Raw“ prekių ženklų logotipai. „Rugged’n’Raw“ informacija.

Tarptautinė mados korporacija „G-Star RAW“, kurios dalininkas – popmuzikos žvaigždė Pharrellas Williamsas, kaltina Vilniaus drabužių, batų ir aksesuarų parduotuvės „Rugged’n’Raw“ valdytojus pažeidus kompanijos prekės ženklo „RAW“ teises. Lietuviai tikisi įrodyti, kad jų ženklas nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

Korporacijai „G-Star RAW“ atstovaujančių Nyderlandų teisininkų rašte lietuvių bendrovei tvirtinama, kad lietuvių registruotas „Rugged’n’Raw“ prekės ženklas pažeidžia jų žodinio prekės ženklo „RAW“ teises. Reikalaujama nedelsiant nutraukti jo naudojimą bei sumokėti 5.000 Eur kompensaciją už teisines išlaidas, o taip pat po 5.000 Eur už kiekvieną pradelstą rašte nurodytų reikalavimų neįvykdymo dieną.

„Esame labai nemaloniai nustebinti tokiu tarptautinės korporacijos veiksmu. Savo pažeidimo neįžvelgiame, todėl ginsimės, pasitelkę teisinius argumentus“, – sako Gvidas Žiūraitis, parduotuvės „Rugged’n’Raw“ vadovas ir dalininkas.

Jis tvirtina, kad Vilniaus mieste ir internete veikiančios parduotuvės prekės ženklas nėra nei tapatus, nei klaidinančiai panašus į tarptautinį.

„Kai maždaug prieš penkerius metus buvo kuriamas mūsų prekės ženklas, norėjome juo perteikti savo parduodamų drabužių ir avalynės ypatybes. Prekiaujame tvirtų medžiagų ir laiko patikrinto dizaino daiktais, todėl pasirinkome tai atspindintį žodžių junginį“, – teigia parduotuvės p. Žiūraitis.

Autorinis logotipas

Kitas vilniečių argumentas yra prekės ženklo logotipo grafinis išskirtinumas, kuris, „Rugged’n’Raw“ teigimu, neturi sąsajų su tarptautinio prekės ženklo logotipu ir yra originalaus braižo. „Rugged’n’Raw“ logotipą ir jame naudojamą šriftą specialiai vilniečių bendrovei sukūrė menininkas Rokas Šmigelskas.

Rokas Janauskas, ginče su tarptautine bendrove parduotuvę „Rugged’n’Raw“ atstovaujantis advokatas, teigia tikįs savo klientų sėkme ginant lietuviško verslo prekės ženklą. Jo teigimu, esama ir daugiau argumentų greta tų, kuriuos mini p. Žiūraitis – jais taip pat bus ginama teisė naudoti parduotuvės pavadinimą.

Pavyzdžiui, ženklas „Rugged’n’Raw“, skirtingai nei „G-Star RAW“, nenaudojamas drabužiams, aksesuarams ar kitoms prekėms žymėti, todėl nėra vartotojus galbūt klaidinančio aspekto bei pagrindo, kodėl šie ženklai negalėtų egzistuoti kartu.

Parduotuvė „Rugged’n’Raw“ prekiauja tokių gamintojų kaip amerikiečių „Red Wing Heritage“, kanadiečių „Naked and Famous“, japonų „Edwin“, australų „Deus Ex Machina“, taip pat kai kurių itin nišinių prekės ženklų kaip „Indigofera“ ar „Wrenchmonkees A.C.“ skirtų motociklininkams, drabužiais, aksesuarais ir avalyne.

Laimėjo prieš H&M

„G Star“ yra užregistravusi kelias dešimtis „RAW“ prekės ženklo variacijų įvairioms produktų klasėms, įskaitant ir drabužių segmentą, dėl jo bylinėjosi su ne viena pasaulio bendrove.

2016 m. pavasarį „G Star RAW“ laimėjo penkerius metus trukusį teisminį ginčą dėl prekės ženklo „RAW“ naudojimo prieš Švedijos greitosios mados gigantę H&M.

„G Star RAW“ ieškinį prieš H&M padavė, argumentuodama tuo, kad švedų drabužių tinklas pažeidė patentuoto ženklo teises, pradėjęs pardavinėti marškinėlius su užrašu „Raw Beat Experience“. „G Star RAW“ tvirtino, esą H&M, panaudodama žodį „RAW“, galimai klaidina pirkėjus, kurie galėjo pagalvoti, kad jis kokiu nors būdu susijęs su H&M produktais. „G Star RAW“ šį teiginį parėmė užsakyta vartotojų apklausa, kurios rezultatai parodė, kad daugiau nei 30% respondentų, pamatę žodį „RAW“, pirmiausia pagalvojo apie „G Star“.

Šiemet „G Star RAW“ pavyko įrodyti, kad ispanų gėrimų gamintoja neteisėtai naudoja žodinį Europos Sąjungos prekių ženklą „GINRAW“.

2008 m. „G Star“ ginčijo „PepsiCo“ teisę naudoti prekės ženklą „Pepsi RAW“. Tačiau teismas tada nusprendė, kad „G Star“ pritrūko įrodymų, kad visuomenė abu šiuos prekės ženklus gali tarpusavyje susieti.

Neretas atvejis

„Atvejai, kai žinomų užsienio prekių ženklų savininkai ypač saugo ir gina savo teises, gana dažni. Tai paprastai daro specialiai pasamdyti konsultantai, kurių dabo pobūdis ir yra prekių ženklų, kurie, jų nuomone, klaidina visuomenę juos lyginant su jų atstovaujamu prekių ženklu, paieška visame pasaulyje”, – sako Renata Beržanskienė, advokatų kontoros „Sorainen” partnerė, advokatė

Jos nuomone, jei įmonė nesutinka su tokia pretenzija, jai reikėtų paruošti motyvuotą, teisiniais argumentais paremtą atsakymą.

„Jeigu „G-Star RAW“ savininkas su tuo nesutinka ir toliau gina savo teises teisme – o tokio pobūdžio ginčai paprastai sprendžiami Vilniaus apygardos teisme – reikėtų teisme stengtis įrodyti, kad šis ženklai nėra klaidinančiai panašūs. Reikėtų nebijoti kreiptis ir į aukštesnę teismo instanciją”, – svarsto p. Beržanskienė.

Advokatė pabrėžia, kad užtikrinti prekių ženklo teisinę apsaugą yra ne mažiau svarbu nei ženklą sukurti.

„Jeigu įmonė neapsaugos savo ženklo, jo galiojimu gali būti suabejota ir jis gali prarasti vertę. Savininkas yra atsakingas už jam priklausančio registruoto prekių ženklo teisinės apsaugos užtikrinimą”, – nurodo ji.

Pasak p. Beržanskienės, norint veiksmingai apsaugoti savo prekių ženklą, reikėtų pasirūpinti, kad jis būtų teisingai įregistruotas prekėms ir paslaugoms, kurias siūlo prekės ženklo savininkas.

„Įregistravus prekių ženklą, konkurentai žinos, kad jums suteikta tokia teisė. Tačiau jeigu kas nors be leidimo pasinaudos jūsų arba panašiu prekių ženklu, jau jums patiems teks imtis veiksmų jam sustabdyti”, – paaiškina ji.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ribas laužančios „Knygų mugės“ reklamos kritikai nurimo Premium

Su ketvirtadienį prasidėjusia Vilniaus Knygų muge vis ryškiau matoma ir šiemetinė reklaminė kampanija...

Rinkodara
2018.02.22
„Philip Morris“ gresia bauda už elektroninių cigarečių reklamą 4

Tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ Lietuvoje gresia bauda už tabako vartojimui skirto elektroninio...

Rinkodara
2018.02.22
Gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Gėlių burtų“ iki „Dangaus kačių“ 3

Vasario 21-oji – Tarptautinė gimtosios kalbos diena, primenanti, kaip svarbu ją gerbti ir puoselėti. Šia...

Laisvalaikis
2018.02.21
Užbaigtas „Eltos“ įsigijimo sandoris

Naujienų agentūros įsigijimo sandoris baigtas – 80% „Eltos“ akcijų iš leidėjo Vito Tomkaus įsigijo UAB „GM...

Rinkodara
2018.02.21
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
Tarp savaitės reklamų – išradingi sveikinimai Lietuvai

Tarp savaitės reklamų šį kartą ne tik tradiciniai klipai, bet ir išradingi bendrovių sveikinimai Lietuvai...

Rinkodara
2018.02.20
Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 2

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
2018.02.20
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
2018.02.20
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
2018.02.20
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 9

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 10

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Lietuvos bankas skelbia karą ICO projektų reklamai 12

Lietuvos bankas, oficialiai nereguliuojantis kriptovaliutų, kyla į kovą su viešų kriptovaliutų siūlymų (angl.

Rinkos
2018.02.15
Vėliavų ir trispalvių blynų deficitas 8

Penktadienį visa Lietuva Šimtmečio proga nušvis šalies ryškiaspalvės vėliavos spalvomis. Verslai taip pat...

Rinkodara
2018.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau