Valstybių reitingai: JAV pirma, Lietuva lenkia kaimynes

Publikuota: 2017-11-04
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

Šalies nacionalinis įvaizdis – vienas svarbiausių bet kurios valstybės turtų, skatinantis investicijas, pridėtinę vertę, eksportą, turistų, kvalifikuotų darbuotojų pritraukimą. Tai neabejotinai prisideda ir prie jose gimstančių prekių ženklų sėkmės pasaulinėje rinkoje.

Kasmetinis tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Brand Finance“ šalių reitingas rodo, kad svarbiausia pastarųjų metų tendencija ryški ir 2017 m. – laipsniškas pasaulinio centro poslinkis iš vakarų į rytus.

Ypač ryškus išlieka Kinijos kilimas, sumažinęs vertės atsilikimą lyginant su JAV, šalimi, kuri jau eilę metų tituluojama stipriausia pasaulio valstybe–prekės ženklu.

Tačiau kaip pažymi tyrėjai, Azijos šalys globaliame pasaulyje nėra vienintelis iššūkis vakarams – daugybė Afrikos, Lotynų Amerikos valstybių taip pat augina ir stiprina savo nacionalinį įvaizdį. Juolab, kad pastarosios pradeda nuo mažesnės palyginamosios bazės, tad sparčiais žingsniais eidamos į priekį, jos taip pat demonstruoja ambicijas ir užuominas, kur pasaulio galios centras gali būti matomas per ateinančius metus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Neblogus rezultatus šiemetiniame tyrime demonstruoja ir kai kurios Europos šalys, nors pastarosioms daugelis prognozavo kiek kuklesnius metus dėl užsitęsusio euro zonos sąstingio padarinių. Pavyzdžiui, Prancūzija šoktelėjo į viršų 27%, Italija – 34%.

Per 2017 m. didžiausią šuolį demonstruoja Islandija (83%), Kipras (57%) ir Ispanija (46%).

Kinija tęsia spurtą

Po šio trejeto pagal augimo tempus tarp valstybių, labiausiai sustiprinusių savo šalies įvaizdį per metus, toliau rikiuojasi Kinija (44%). Dabar Kinijos bendrovės atsiriekia net 50 pozicijų iš 500 labiausiai pasaulyje vertinamų prekių ženklų, kai tuo tarpu 2008 m. tokių čia tebuvo 8–ios.

Kinijos prekės ženklai lyderiauja keturiuose sektoriuose – bankų (ICBC), alkoholio gamyboje („Moutai“), draudimo („PingAn“) ir nekilnojamojo turto („Dalian Wanda“), tuo tarpu 2008 m. nei viena jų nebuvo įtraukta į labiausiai vertinamų pasaulio prekių ženklų sąrašą.

Kinija, kaip skaičiuoja tyrėjai, yra sparčiausiai augęs nacionalinis šalies prekės ženklas, jei tai vertintume absoliučiais skaičiais. Per metus jis paaugo net 3.129 mlrd. USD, o tai yra suma lygi visos Didžiosios Britanijos nacionalinio įvaizdžio vertei.

Iš kitos pusės, Kinijos nacionalinis prekės ženklas vertinamas 10.209 mlrd. USD tesiekia tik pusę JAV vertės (21.055 mlrd. USD).

Trumpo efektas

JAV išlieka šalimi turinčia stipriausią nacionalinį prekės ženklą, tačiau per metus jis teūgtelėjo vos 2% ir tai kelia klausimų žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą.

Prie JAV nacionalinio prekės ženklo stagnavimo, kaip teigia tyrėjai, gali prisidėti makroekonominiai iššūkiai, kartų kaita, lėtas šalies BVP augimas. Teigiamo impulso neprideda ir naujasis JAV prezidentas.

Donaldo Trumpo vadovaujamas valstybės administracijos aparatas yra vadinamas nenuspėjamu, ir nors mokesčių lengvatos turėtų padidinti TUI trumpuoju laikotarpiu, prieštaringai vertinami jo sprendimai, investuotojams pasitikėjimo neprideda.

Siena tarp JAV ir Meksikos, taip bandant atsitverti nuo nelegalių imigrantų, JAV pasitraukimas iš pasaulinio Paryžiaus susitarimo dėl kovos su klimato kaita gerokai pakenkė JAV lyderystei, pabrėžia tyrėjai.

Baltijos šalys taip pat matomos

Lietuva, Latvija ir Estija metinė ataskaitoje tarp labiausiai vertinamų pasaulio šalių prekių ženklų taip pat matomos. Estijai, tiesa, pernai sekėsi geriausiai.

Mūsų šiaurinė kaimynė patenka tarp 10–ties labiausiai per metus augusių šalių – Estijos, kaip šalies prekės ženklo, vertė išaugo 39% nuo 20 iki 28 mlrd. USD. Latvija atitinkamai per metus ūgtelėjo 30% iki 34 mlrd. USD.

Lietuva per metus paaugo 4% iki 48 mlrd. USD. Tad kaimynes lenkiame pagal absoliučią šalies prekės ženklo vertę – rikiuojamės aukščiausiai, 73 vietoje. Latvija šiame sąraše 2017 m. yra 80, Estija – 87. Per metus Lietuva ir nusileido 3 pozicijomis žemiau, tuo tarpu Latvija palypėjo 5, Estija – 3–imis laipteliais aukščiau.

Islandijos fenomenas

Islandija, kaip rodo tyrimas, yra sparčiausiai per metus augęs nacionalinis prekės ženklas (83%), ir tikėtina, augimu galės džiaugtis ir artimiausiais metais. Tai lems augantis turizmas, didėjantis šalies BVP.

Kultinio serialo „Sostų karai“ žiemos scenų filmavimai šioje šalyje – taip pat prideda riebų pliusą. Skaičiuojama, kad 2016 m. užsienio lankytojų skaičius išaugo iki 1,8 mln., tai net 40% daugiau nei 2015 m.

Pirmieji du 2017 m. mėnesiai buvo net 59% geresni, tad turistų srautų šiemet tikimąsi net 2,4 mln.

Turistų srautų augimas šiai nedidelei valstybei atneša didelę finansinę naudą – skaičiuojama, kad turistai 2016 m. išleido čia net 212 mln. USD.

Tyrėjai išskirdami ir vertindami stipriausias šalis–prekės ženklus labiausiai analizuoja tris sritis: prekes ir paslaugas (valdžia ir valdymas, rinka, turizmas), investicijas (reguliacinė aplinka, valdžia, rinka ir žmonės bei įgūdžiai) ir visuomenę.

FOTOGALERIJA Kelios tyrimo skaidrės. (4 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 6

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku