Klientai yra geri patarėjai, bet gali ir suvedžioti

Publikuota: 2017-10-28
Ingrida Budreikienė, parduotuvės „Elfų namai“ bendraturtė: „Poreikis kurti fizinę parduotuvę atsirado pamažu, kai vis daugiau klientų ėmė klausti, kur gali apžiūrėti prekes.“
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Ingrida Budreikienė, parduotuvės „Elfų namai“ bendraturtė: „Poreikis kurti fizinę parduotuvę atsirado pamažu, kai vis daugiau klientų ėmė klausti, kur gali apžiūrėti prekes.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Geriausiai sekasi tiems verslininkams, kurie atspėja, ko pirkėjas nori, ir įtinka jo skoniui. Tačiau kai verslas tik pradedamas, sunku net įsivaizduoti savo pirkėjo paveikslą, ką jau kalbėti apie jo norus bei pageidavimus.

Todėl neretai vadovaujamasi intuicija ir prekės atsirenkamos pagal tai, kas patinka pačiam verslo įkūrėjui.

Deja, nebūtinai pataikoma į dešimtuką.

Tuomet anksčiau ar vėliau tenka susitaikyti su nuostoliais ir verslą uždaryti. Dažnai buvę verslininkai ligi pat šiol keikia tą dieną, kai paklausė aplinkinių patarimų ir savo hobį – kepti tortus, kalti taburetes ar rinkti vaistažoles – bandė paversti veikla, iš kurios tikėjosi ne tik susikurti darbo vietą, bet ir padėti pamatą rimtesniam verslui.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kartais net jau veikiantis verslas vos nenusvyla, kai paklūsta klientų pageidavimams. Tokia patirtimi dalijasi parduotuvės „Elfų namai“ įkūrėjai. Prieš tai sėkmingai ekologiškais produktais prekiavę internete, mugėse bei renginiuose, jie neatsispyrė pirkėjų raginimams įkurti fizinę parduotuvę, kurioje būtų galima pačiupinėti produktą, išgirsti daugiau informacijos apie jį, gyvai pasikonsultuoti.

Tačiau kai Arūnas ir Ingrida Budreikos susirado patalpas ir įrengė ten krautuvėlę bei interneto pirkėjus informavo apie įkurtuves, apsilankant jų taip ir nesulaukė. Tad teko įdėti nemažai pastangų, kol parduotuvės duris klientai pradėjo varstyti. Juolab konkurencinė aplinka yra arši.

„Buvo laikas, kai nuolat buvo atidaromos naujos parduotuvės, siūlančios ekologišką produkciją. Tačiau daugelis šio verslo ėmėsi tik dėl mados, todėl konkurentai, kurie rimtai nesidomėjo siūloma produkcija, greit užsidarydavo“, – prisimena p. Budreikienė.

Skeptikams nepasidavė

Kai kada priešingai – aplinkiniai ne tik nesusižavi originalia verslo idėja, bet net ir atkalba nuo tokio žingsnio. Retas kuris, arba veikiausiai niekas, netikėjo, kad kas nors iš alaus mėgėjų eitų į barą, kur alus parduodamas tik buteliais, išskyrus pačius „Bambalynės“ įkūrėjus.

„Mūsų verslo idėja kilo tarsi juokais. Kartą nusitempiau savo vyrą, alaus mėgėją, į vyninę ir jis nelabai suprato, ką ten veikti. Besėdėdamas sumąstė: jei žmonės ateina į vyno barą, nusiperka butelį vyno ir sėdi prie jo, kodėl negalėtų sėdėti prie butelio alaus. Va, taip ir buvo nuspręsta kurti alaus barą, kur prekiaujama vien alumi buteliuose“, – VŽ apie verslo pradžią yra pasakojusi Gintarė Orlauskienė, UAB „Bambalynė“ direktorė. Ji neslepia, kad daugelis pažįstamų bandė atkalbėti juos nuo tokios idėjos, esą ji pasmerkta nuo pat pradžių – kas eis į barą gerti alaus iš butelio. Vis dėlto nei ji, nei gyvenimo ir verslo partneris Tadas Gegevičius į tokius perspėjimus nekreipė dėmesio ir verslą kūrė savaip.

„Jei atvirai, viską reikėjo daryti kitaip, nei mes darėme. Galbūt ir idėją kitokią pasirinkti, ir apie reklamą rimtai galvoti. Bet manau, kad toks stereotipų nepaisymas ir leido mums išsiskirti“, – yra sakęs p. Gegevičius. Alaus baras sėkmingai veikia, o jo savininkai išplėtė verslą ir visai netoliese įkūrė restoraną „Leičiai“.

Raginimams neatsispyrė

Vis dėlto dažniausiai į klientų norus įsiklausyti verta. Tai patvirtina daugelis įmonių savininkų. Pavyzdžiui, būtent pirkėjai UAB „Valju“, prekiaujančią mėsos produktais, paskatino plėstis.

„Kai mūsų nuolatiniai klientai primygtinai ėmė teirautis, kada pradėsime prekiauti ne tik šviežia mėsa, bet ir jos gaminiais, supratome, kad laikas plėstis. Kadangi Užupyje esanti parduotuvė yra nedidelė, ėmėmės dairytis kitų patalpų dar vienai krautuvėlei, paskui – ir trečiai“, – pasakoja Jūratė Valiukaitė, mėsos parduotuvių „Gegio stalui“ ir „The Farm“, bendraturtė.

Taigi į klientų pageidavimus atžvelgti verta, tačiau reikia nepamiršti, kad ne visi scenarijai išsipildo, todėl būtina turėti planą B.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Lietuvos oro uostuose – 40 naujų darbo vietų ir kitoks darbdavio įvaizdis

„Aviacija visuomet sujungia ypatingus žmones“ – tai tapo pagrindine idėja, su kuria Lietuvos oro uostai...

Vadyba
14:12
„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas: drąsinu išmėginti jėgas, jeigu kyla minčių Premium

Saulius Žilėnas, septintą mėnesį pareigas einantis „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius, pakeitęs...

Prekyba
2022.07.05
„Normalių rusų“ be prekių nenorėjusi palikti „Decathlon“ visgi užsidaro – stringa tiekimas Premium

Nepaisydama kritikos bangos, boikotų ir agresorei Rusijai taikomų sankcijų, Prancūzijos sporto prekių...

Prekyba
2022.07.05
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 8

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku