Klientai yra geri patarėjai, bet gali ir suvedžioti

Geriausiai sekasi tiems verslininkams, kurie atspėja, ko pirkėjas nori, ir įtinka jo skoniui. Tačiau kai verslas tik pradedamas, sunku net įsivaizduoti savo pirkėjo paveikslą, ką jau kalbėti apie jo norus bei pageidavimus.
Todėl neretai vadovaujamasi intuicija ir prekės atsirenkamos pagal tai, kas patinka pačiam verslo įkūrėjui.
Deja, nebūtinai pataikoma į dešimtuką.
Tuomet anksčiau ar vėliau tenka susitaikyti su nuostoliais ir verslą uždaryti. Dažnai buvę verslininkai ligi pat šiol keikia tą dieną, kai paklausė aplinkinių patarimų ir savo hobį kepti tortus, kalti taburetes ar rinkti vaistažoles bandė paversti veikla, iš kurios tikėjosi ne tik susikurti darbo vietą, bet ir padėti pamatą rimtesniam verslui.
Kartais net jau veikiantis verslas vos nenusvyla, kai paklūsta klientų pageidavimams. Tokia patirtimi dalijasi parduotuvės Elfų namai įkūrėjai. Prieš tai sėkmingai ekologiškais produktais prekiavę internete, mugėse bei renginiuose, jie neatsispyrė pirkėjų raginimams įkurti fizinę parduotuvę, kurioje būtų galima pačiupinėti produktą, išgirsti daugiau informacijos apie jį, gyvai pasikonsultuoti.
Tačiau kai Arūnas ir Ingrida Budreikos susirado patalpas ir įrengė ten krautuvėlę bei interneto pirkėjus informavo apie įkurtuves, apsilankant jų taip ir nesulaukė. Tad teko įdėti nemažai pastangų, kol parduotuvės duris klientai pradėjo varstyti. Juolab konkurencinė aplinka yra arši.
Buvo laikas, kai nuolat buvo atidaromos naujos parduotuvės, siūlančios ekologišką produkciją. Tačiau daugelis šio verslo ėmėsi tik dėl mados, todėl konkurentai, kurie rimtai nesidomėjo siūloma produkcija, greit užsidarydavo, prisimena p. Budreikienė.
Skeptikams nepasidavė
Kai kada priešingai aplinkiniai ne tik nesusižavi originalia verslo idėja, bet net ir atkalba nuo tokio žingsnio. Retas kuris, arba veikiausiai niekas, netikėjo, kad kas nors iš alaus mėgėjų eitų į barą, kur alus parduodamas tik buteliais, išskyrus pačius Bambalynės įkūrėjus.
Mūsų verslo idėja kilo tarsi juokais. Kartą nusitempiau savo vyrą, alaus mėgėją, į vyninę ir jis nelabai suprato, ką ten veikti. Besėdėdamas sumąstė: jei žmonės ateina į vyno barą, nusiperka butelį vyno ir sėdi prie jo, kodėl negalėtų sėdėti prie butelio alaus. Va, taip ir buvo nuspręsta kurti alaus barą, kur prekiaujama vien alumi buteliuose, VŽ apie verslo pradžią yra pasakojusi Gintarė Orlauskienė, UAB Bambalynė direktorė. Ji neslepia, kad daugelis pažįstamų bandė atkalbėti juos nuo tokios idėjos, esą ji pasmerkta nuo pat pradžių kas eis į barą gerti alaus iš butelio. Vis dėlto nei ji, nei gyvenimo ir verslo partneris Tadas Gegevičius į tokius perspėjimus nekreipė dėmesio ir verslą kūrė savaip.
Jei atvirai, viską reikėjo daryti kitaip, nei mes darėme. Galbūt ir idėją kitokią pasirinkti, ir apie reklamą rimtai galvoti. Bet manau, kad toks stereotipų nepaisymas ir leido mums išsiskirti, yra sakęs p. Gegevičius. Alaus baras sėkmingai veikia, o jo savininkai išplėtė verslą ir visai netoliese įkūrė restoraną Leičiai.
Raginimams neatsispyrė
Vis dėlto dažniausiai į klientų norus įsiklausyti verta. Tai patvirtina daugelis įmonių savininkų. Pavyzdžiui, būtent pirkėjai UAB Valju, prekiaujančią mėsos produktais, paskatino plėstis.
Kai mūsų nuolatiniai klientai primygtinai ėmė teirautis, kada pradėsime prekiauti ne tik šviežia mėsa, bet ir jos gaminiais, supratome, kad laikas plėstis. Kadangi Užupyje esanti parduotuvė yra nedidelė, ėmėmės dairytis kitų patalpų dar vienai krautuvėlei, paskui ir trečiai, pasakoja Jūratė Valiukaitė, mėsos parduotuvių Gegio stalui ir The Farm, bendraturtė.
Taigi į klientų pageidavimus atžvelgti verta, tačiau reikia nepamiršti, kad ne visi scenarijai išsipildo, todėl būtina turėti planą B.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti