Smulkieji randa būdų, kaip sulaikyti klientą ilgiau

Publikuota: 2017-09-17
Gabijos Vaitkevičienės (VŽ) nuotr.
svg svg
Gabijos Vaitkevičienės (VŽ) nuotr.

Kiekvieno verslo pradžia žada daug. Ypač smarkiai įsisvajoja tie, kurie verslo imasi pirmą kartą ir neturi žinių, ką ir kaip daryti. Bet noras kurti tai, kas teiktų malonumą, dažnai būna stipresnis už abejones, ar verslas pasiseks, ar bus pakankamai klientų, ar pavyks atspėti jų norus ir pageidavimus.

Tačiau kad ir kokios būtų viltingos svajonės, versle neretai jos sudūžta į šipulius. Statistika negailestinga: įvairių tyrimų duomenimis, pirmuosius metus išgyvena vos 30–50% naujai įkurtų įmonių. Kitiems nepasiseka. Ir priežasčių – galybė.

Dažniausia klaida – neišsiaiškinama, ar siūloma prekė arba paslauga yra reikalinga vartotojams. O jei ir reikalinga, kuo ji bus geresnė už konkurentų. Arba neatkreipiamas dėmesys į tai, kad nedideliame mieste ir pirkėjų bus gerokai mažiau nei didmiestyje.

Apie tokią patirtį atvirai pasakoja Julija Liaudanskaitė, Kėdainių kavinės „Laffa Coffee“ įkūrėja. Tiesa, pirminė verslo idėja buvo visai kitokia – moteris įkūrė muilo ir žvakių parduotuvę. Tačiau šie produktai nėra būtiniausios prekės, tad vien iš jų išgyventi nepavyko. Teko spręsti dilemą, kuo papildyti verslą, kad šis taptų stabilus ir pelningas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Prekiavome muilu, žvakėmis, tad mūsų klientės daugiausia buvo moterys. Pastebėjome, kad atėjusios į krautuvėlę jos pradeda šnekėtis, užsibūna. Atrodė, tas sustojęs pokalbių laikas tiesiog reikalauja puodelio arbatos, kavos, kokio nors pratęsimo, kad žmogus čia užsuktų ir pabūtų ilgiau“, – pasakoja moteris.

Sprendimas pasiteisino: dabar pirkėjai čia užsibūna, o per tą laiką įdėmiau apžiūri produktus, daugiau jų ir nusiperka.

Naujovę įvertino

Kad pirkėją puodelis kavos gali sulaikyti ilgesniam laikui, suprato ir Plungės UAB „Kontrus“ vadovai. Tomas Danilevičius, bendrovės direktorius, pasakoja, kad šių metų kovą įmonė, išsinuomojusi patalpas miesto centre, rekonstravo ten veikusį knygyną. O kai balandį pradėjo veikti ir kavinukė, nuolatinių lankytojų skaičius dar paaugo – Plungės gyventojams tai, kad galima pasiėmus knygą patogiai įsitaisyti prie staliuko ir, geriant kavą ar arbatą, ją vartyti, buvo naujovė.

„Ir ji pasiteisino, – nurodo p. Danilevičius. – Kai pirkėjas gali pabūti ilgiau, mums atsiranda proga jį labiau pažinti, sužinoti jo pomėgius, skaitymo įpročius. Plungiškiams mes irgi pasidarome artimesni, taigi jie vis dažniau sugrįžta: jeigu ne knygos, tai bent kavos, pabendrauti. Nauda abipusė.“

Sakoma, kad versle smulkmenų nebūna. Tad laiku ir vietoje pasiūlytas puodelis kavos irgi gali užtikrinti didesnį pirkėjų srautą.

FOTOGALERIJA Kavinė „Laffa Coffee“ Kėdainiuose (17 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
17:00
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 11

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
Daug Lietuvos gyventojų net nežino, kiek turi paskyrų internete 1

Lietuvoje daug žmonių nežino, kiek yra susikūrę paskyrų internete, atskleidė kibernetinio saugumo bendrovės...

Rinkodara
2022.06.19
Ant Japonijos skrydžių bendrovės „Zipair Tokyo“ lėktuvų neliks „Z“ simbolio

Japonijos pigių skrydžių bendrovė „Zipair Tokyo Inc.“ pranešė, kad, siekdama išvengti nesusipratimų,...

Rinkodara
2022.06.19
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19
„YouTube“ įgauna pagreitį kovoje prieš „TikTok“

Trumpų vaizdo įrašų platformą „YouTube Shorts“ kasdien žiūri daugiau nei 1,5 mlrd. vartotojų, šią savaitę...

Inovacijos
2022.06.19
Lietuviai nepasitiki socialiniais tinklais, tačiau negalėtų be jų gyventi

Daugiau kaip pusė lietuvių naujienas sužino socialiniuose tinkluose, bet jais pasitiki vos 9%. Nors net 76%...

Rinkodara
2022.06.19
Inovacija mažmeninėje prekyboje: kaip rasti ryšį tarp fizinių pirkėjų ir pagauti juos internete Premium

Šalies mažmeninėje rinkoje startuoja inovacija, kuri sujungia fizinę prekybą ir realius vartotojų apsipirkimo...

Rinkodara
2022.06.19
A. Petrošius: rekomendavome verslui nekalbėti Premium

Aidas Petrošius, žiniasklaidos stebėsenos ir komunikacijos tyrimų bendrovės „Mediaskopas“ verslo plėtros...

Rinkodara
2022.06.17
Didžiųjų korporacijų variklis – pokyčiai: kaip juos skatina „MG grupė“, „Vilniaus prekyba“ Premium

Šimtus įmonių, veikiančių skirtinguose sektoriuose ir šalyse, valdančios organizacijos turi savus veikimo...

Prekyba
2022.06.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku