Smulkieji randa būdų, kaip sulaikyti klientą ilgiau

Kiekvieno verslo pradžia žada daug. Ypač smarkiai įsisvajoja tie, kurie verslo imasi pirmą kartą ir neturi žinių, ką ir kaip daryti. Bet noras kurti tai, kas teiktų malonumą, dažnai būna stipresnis už abejones, ar verslas pasiseks, ar bus pakankamai klientų, ar pavyks atspėti jų norus ir pageidavimus.
Tačiau kad ir kokios būtų viltingos svajonės, versle neretai jos sudūžta į šipulius. Statistika negailestinga: įvairių tyrimų duomenimis, pirmuosius metus išgyvena vos 3050% naujai įkurtų įmonių. Kitiems nepasiseka. Ir priežasčių galybė.
Dažniausia klaida neišsiaiškinama, ar siūloma prekė arba paslauga yra reikalinga vartotojams. O jei ir reikalinga, kuo ji bus geresnė už konkurentų. Arba neatkreipiamas dėmesys į tai, kad nedideliame mieste ir pirkėjų bus gerokai mažiau nei didmiestyje.
Apie tokią patirtį atvirai pasakoja Julija Liaudanskaitė, Kėdainių kavinės Laffa Coffee įkūrėja. Tiesa, pirminė verslo idėja buvo visai kitokia moteris įkūrė muilo ir žvakių parduotuvę. Tačiau šie produktai nėra būtiniausios prekės, tad vien iš jų išgyventi nepavyko. Teko spręsti dilemą, kuo papildyti verslą, kad šis taptų stabilus ir pelningas.
Prekiavome muilu, žvakėmis, tad mūsų klientės daugiausia buvo moterys. Pastebėjome, kad atėjusios į krautuvėlę jos pradeda šnekėtis, užsibūna. Atrodė, tas sustojęs pokalbių laikas tiesiog reikalauja puodelio arbatos, kavos, kokio nors pratęsimo, kad žmogus čia užsuktų ir pabūtų ilgiau, pasakoja moteris.
Sprendimas pasiteisino: dabar pirkėjai čia užsibūna, o per tą laiką įdėmiau apžiūri produktus, daugiau jų ir nusiperka.
Naujovę įvertino
Kad pirkėją puodelis kavos gali sulaikyti ilgesniam laikui, suprato ir Plungės UAB Kontrus vadovai. Tomas Danilevičius, bendrovės direktorius, pasakoja, kad šių metų kovą įmonė, išsinuomojusi patalpas miesto centre, rekonstravo ten veikusį knygyną. O kai balandį pradėjo veikti ir kavinukė, nuolatinių lankytojų skaičius dar paaugo Plungės gyventojams tai, kad galima pasiėmus knygą patogiai įsitaisyti prie staliuko ir, geriant kavą ar arbatą, ją vartyti, buvo naujovė.
Ir ji pasiteisino, nurodo p. Danilevičius. Kai pirkėjas gali pabūti ilgiau, mums atsiranda proga jį labiau pažinti, sužinoti jo pomėgius, skaitymo įpročius. Plungiškiams mes irgi pasidarome artimesni, taigi jie vis dažniau sugrįžta: jeigu ne knygos, tai bent kavos, pabendrauti. Nauda abipusė.
Sakoma, kad versle smulkmenų nebūna. Tad laiku ir vietoje pasiūlytas puodelis kavos irgi gali užtikrinti didesnį pirkėjų srautą.
FOTOGALERIJA Kavinė Laffa Coffee Kėdainiuose (17 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti