Iš prekės ženklo šiandien reikia absoliutaus paprastumo, greičio ir gyvybingumo

Publikuota: 2017-08-25
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prekių ženklų komunikacijoje labai svarbu autentika – įdomūs ir kūrybiški sprendimai, kurie išjudina tikslinį vartotoją ar įkvepia jį veiksmams, kurių norėtų verslai.

Kai biudžetas mažas, autentika tampa esminiu dėmeniu, o kai turime abu dėmenis – didelį biudžetą išmintingai sudėliotai kampanijos sklaidai ir pagrįstą autentiką – gimsta šarmingos, čempioniškos rinkodaros kampanijos.

Taip teigia Giedrė Šileikytė, kūrybinės komunikacijos agentūros „Autoriai“ vadovė, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė.

Kokia, jūsų nuomone, yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija? Pagrindinės dedamosios?

Gerai skaitmeninės rinkodaros kampanijai galioja tie patys gerumo kriterijai kaip ir bet kuriai kitai rinkodaros kampanijai. Čia svarbu teisinga įžvalga ir finale – efektyvumas. Ar kampanija pasiekė tikslų, kuriuos buvo išsikėlęs verslas?

Kadangi agentūroje, kur kasdien dirbame su strateginėmis įžvalgomis ir turiniu, dažniausi tikslai yra kliento prekės ženklo žinomumas, įvaizdis ar pardavimai, tai įžvalgos kontekste mums labai svarbu autentika. Kalbu apie įdomius ir kūrybiškus sprendimus, kurie išjudina tikslinį vartotoją ar įkvepia jį veiksmams, kurių pageidauja prekės ženklas. Kai biudžetas mažas, autentika tampa esminiu dėmeniu. O kai turime abu dėmenis – didelį biudžetą išmintingai sudėliotam „eteriui“ ir pagrįstą autentiką – gimsta šarmingos, čempioniškos kampanijos.

Be to, skaitmeninė erdvė, kaip jokia kita, sutverta gyvybingumui, buvimui dabar, greitam reagavimui ir įsitraukimui. Tu gali per kelias minutes vartotoją sudominti, priversti jį stabtelti ir, labai paprastai kalbant, paraginti imtis veiksmo – spustelti telefono ar kompiuterio mygtuką. Tai man yra bene žavingiausia skaitmeninės rinkodaros dalis.

Didžiausios skaitmeninės komunikacijos klaidos?

Man atrodo, kad komunikacijos kampanijų rėmuose mes dar tik mokomės sutarti su skaitmenine erdve. Susipažįstame su kanalais, išbandome, kartais žiūrime įtariai, darome klaidų. Pavyzdžiui, vis dar tenka susidurti su požiūriu, kad komunikacija socialiniuose tinkluose yra tik įrašų kėlimas kas antrą dieną su raginimu pirkti ar dalyvauti konkurse pažymint draugą, su kuriuo, pavyzdžiui, norėsi paragauti reklamuojamo produkto.

Komunikacija socialiniuose tinkluose nėra ir reklaminio įrašo nusipirkimas pas daug sekėjų turintį garsų žmogų. Taip, jis pareklamuos, pavyzdžiui, kojines, jūs jas parduosite per savaitę, bet kas po to?

Svarbiausia, manau, gerai suprasti skaitmeninės komunikacijos prigimtį ir nepasiklysti tarp duomenų. Labai ilgai skaitmeninės komunikacijos vinis buvo duomenys. Galimybė juos stebėti realiu laiku, rinkti, analizuoti vedė rinką iš proto. Tačiau šiandien turime situaciją, kuomet tų duomenų tiek daug, kad be strategijos, teisingų įžvalgų ir kūrybingumo jie nieko verti. Šiąja prasme grįžtama prie šaknų rinkodaroje – įžvalgų.

Skaitmeninė komunikacija mums rodo ir absoliučiai pasikeitusį žmogaus elgesį, jo įpročius. Begalinį fragmentiškumą. Buvimą keliuose „ekranuose“ vienu metu. Kai tai įsisąmonini, tampa aišku, kad skaitmeninė erdvė iš prekės ženklo reikalauja absoliutaus paprastumo, greičio, gyvybingumo, buvimo čia ir dabar. Šioje erdvėje negali elgtis taip, kaip esi įpratęs elgtis su tradiciniais kanalais. Negali kampanijai skaitmeninėje erdvėje palikti likučių nuo pietų stalo. To, kas liko nuo TV, radijo ar lauko stendų. Ši erdvė ypač reikli, akimirksniu nulinčiuojanti, joje negali būti jokių „paadaptuokime ir tiks“. Netiks.

O viena didžiausių klaidų – tai po kampanijos skaitmeninėje erdvėje starto pamiršti, kad kanalas gyvas. Čia negali paleisti ir palikti ar laukti. Turi veikti. Stebėti, analizuoti, imtis veiksmų, jei reikia – koreguoti. Kaip jūroje, kur kasdien oro sąlygos keičiasi ir turi būti tam pasiruošęs.

nuotrauka::1nocrop

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninės rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia?

Jų yra gausybė, tikrai turime iš ko mokytis. „Airbnb“, „Asos“, „Nike“, „Adidas“, dabar jau ir „Reebok“, šiuo metu vertybinę krizę išgyvenantis „Uber“, „Tiffany & Co“, „Bentley“, fantastiškai dirba ir užsienio žiniasklaidos kanalai: „The Financial Times“, BBC.

Tarp lietuviškųjų ženklų man patinka, ką su komunikacija socialiniame tinkle išdarinėja prekės ženklas „Labas“. Nežinau nieko apie jų rezultatus, bet tai, ką matau, džiugina akį.

Skaitmeninėje erdvėje dėmesį patraukia pigu.lt, „Barbora“, šalies bankai, prieš kelis metų puikiai internete dirbo „Autoplius.lt“, sugebėjęs bene trečdalį srauto į skelbimų portalą sugeneruoti iš socialinio tinklo. Panašu, kad stipriai skaitmeniniame lauke jaučiasi ir automobilių dalinimosi platformos. Gerieji pavyzdžiai kol kas tik tų verslų, kurių verslas – internete.

Kokias išskirtumėte svarbiausias skaitmeninės rinkodaros profesionalui būtinas kompetencijas?

Skaitmeninės erdvės išmanymas, analitika, gebėjimas susigaudyti toje begalybėje duomenų, kuriuos ši begalinė platforma suteikia, juos atrinkti ir prieiti prie esminės vienos simplifikuotos įžvalgos. Ir, žinoma, visos klasikinės rinkodaros specialistui reikalingos žinios.

Kada, jūsų nuomone, verta burti skaitmeninės rinkodaros komandą įmonės viduje, kada pasitelkti išorės profesionalus?

Manau, kad verslai, kurių verslas internete, be tokios komandos viduje tikrai neišsiverčia. Sunkiai išsiverčia jau ir verslai, kurių prekės – prekybos centrų lentynose.

Vienu ar kitu atveju išorės profesionalai reikalingi atskiriems projektams, kampanijoms, sprendimams, papildantiems kasdienį prekės ženklų darbą. Kai reikia naujo požiūrio, kai būtina perlaužti sustabarėjusius sprendimus, jėga iš išorės visuomet praverčia.

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją 2

COVID-19 pandemija gerokai pakeitė statistinį pirkėją: krizės akivaizdoje pirkėjai atsigręžia į elektroninę...

Rinkodara
2020.08.09
Teismas: už Šiaulių „Akropolio“ iškabą miestas pinigų negaus 1

Šiaulių prekybos centro „Akropolis“ valdytoja per 10 metų savivaldybei neprivalės sumokėti 64.800 Eur už...

Rinkodara
2020.08.07
„Vinted“ metiniai rezultatai: kartais didėjo ir pardavimai, ir nuostoliai Premium 18

Pirmojo Lietuvoje vienaragio – internetinės naudotų drabužių mainų ir prekybos platformos „Vinted“ pardavimų...

Prekyba
2020.08.07
„Telia“ pasirinko dar vienus kūrybinius partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuvos“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros konkursą laimėjo agentūra...

Rinkodara
2020.08.07
Keičiasi „Panoramos“ rinkodaros vadovė 7

Prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovės pareigas pradeda eiti Kristina Aleknienė. Ji keičia Vilmą...

Rinkodara
2020.08.07
Viešinimo konkursų laimėtojai: nuo „vip communications“, „Fabulos“ iki „Carat“ Premium

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas 1

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą Premium

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetę...

Rinkodara
2020.08.06
„Pixevia“ rankose – 1  mln. Eur investicijos

Pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje sukūrusi technologijų bendrovė pritraukė investicijų...

Rinkodara
2020.08.05
M. Eglinskas: pritrauktos lėšos leis pradėti drąsią plėtrą Europoje  Premium 2

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto...

Prekyba
2020.08.05
Pandemija užkariavo ir reklamą: nuo „Telios“ iki D. Katkaus Premium 1

Labiausiai įsiminusi 2020 m. pirmojo pusmečio reklama – „Telios“ klipas, trumpais ironiškais siužetais...

Rinkodara
2020.08.05
„Eurovaistinė“ pristato laikiną logotipą ir šūkį 21

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ nuo rugpjūčio pristato naują pozicionavimą: atnaujintą kainodarą lydės...

Rinkodara
2020.08.04
„Via Jurmala Outlet Village“ startuoja sklandžiai, „kiek tai įmanoma naujomis aplinkybėmis“  Premium

Rugpjūčio 14 d. atidaromame išparduotuvių miestelyje „Via Jurmala Outlet Village“, įsikūrusiame tarp Rygos ir...

Prekyba
2020.08.03
Buvusi „Publicum“ vadovė stojo prie Registrų centro komunikacijos vairo

Registrų centro komunikacijai nuo šio pirmadienio vadovauja Daiva Bumblytė, ligšiolinė komunikacijos...

Rinkodara
2020.08.03
S. Skvernelis apskundė knygos „Kabinetas 339“ reklamą 5

Premjeras Saulius Skvernelis Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai apskundė knygos „Kabinetas 339“...

Rinkodara
2020.08.03
E. prekybos šuolis apnuogino seną spragą – pelningumą Premium

COVID-19 sukėlė e. prekybos antplūdį, tačiau kartu apnuogino ir esminę spragą – vis dar pernelyg dideles...

Prekyba
2020.08.03
Prekybos tinklų apžvalga: „Lidl“ pelningumo rodikliu vejasi „Maximą“ Premium

Augti sparčiau nei bendra mažmeninės prekybos rinka pernai pavyko „Norfos mažmenai“ ir „Lidl Lietuvai“.

Prekyba
2020.08.02
Komunikacijos rinka: riebesnį šuolį darė didžiosios agentūros

Kaip rodo VŽ sudaryta lentelė, per 2019 m. 30-ies didžiausių agentūrų pardavimo pajamos siekė 22,94 mln. Eur...

Rinkodara
2020.08.02
Kita pandemijos pusė: kūrybos žmonėms – pats įdomiausias laikas

20-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos gamybos agentūrų pardavimai per 2019 m. išaugo bemaž 18%, jos gavo...

Rinkodara
2020.08.01
„Bottlery“ pradeda naują plėtros etapą  

Šiuo metu 11 parduotuvių turintis mažmeninės prekybos tinklas „Bottlery“ 2022 m. ketina turėti dukart daugiau...

Prekyba
2020.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus