Skaitmeninė rinkodara – tik skaičiai pagrindžia sėkmę

Publikuota: 2017-08-16
Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ valdybos narė bei Strategijos, klientų ir rinkodaros departamento direktorė, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ valdybos narė bei Strategijos, klientų ir rinkodaros departamento direktorė, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis didesnę reklamos ir komunikacijos biudžeto dalį verslai investuoja skaitmeninėje erdvėje, tad apie klaidas ir geruosius pavyzdžius kalbamės su Aurelija Kazlauskiene, „Lietuvos draudimo“ valdybos nare ir Strategijos, klientų bei rinkodaros departamento direktore, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos nare.

Kokia yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija? Pagrindinės sudedamosios dalys?

Pagrindinis rinkodaros ir komunikacijos tikslas – visų pirma pagalba verslui pasiekti savo tikslų, t.y. bet kuri rinkodaros kampanija turi sukurti naudą įmonei, padėti jai pasiekti tikslą, o ne būti savitikslė, todėl gera yra ta, kurią įgyvendinus, įmonė pasiekia savo verslo tikslus. Be abejo, kiekviena įgyvendinama kampanija turi atitikti prekės ženklą ir kurti norimą vertę jam.

Pavyzdžiui, „Lietuvos draudime“ mes visuomet turime konkrečius skaičius, kiek naujų klientų turime atvesti konkrečios kampanijos metu ir niekuomet neturime tikslų be aiškios išraiškos, pavyzdžiui, „pagerinti tą ir tą“. Mes keliame sau uždavinius, formuluodami juos ne tiesiog „sieksime, tęsime, darysime“, o tiksliai atsakome sau į klausimą: kiek ir ko konkretaus apčiuopiamo, suskaičiuojamo, išmatuojamo pasieksime.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kai kalbame apie skaitmeninę rinkodarą, vertėtų atskirti verslus, kurie veikia išskirtinai tik skaitmeninėje erdvėje (pavyzdžiui, pardavimo internetu platformos) ir tuos, kurie turi galimybę parduoti internetu, tačiau daugiausiai naudojasi tradiciniais pardavimo kanalais.

Kalbant apie pastaruosius, gera skaitmeninė rinkodaros kampanija yra ta, kuri išmaniai apjungia skirtingus skaitmeninius ir neskaitmeninius kanalus bei pasiekia geriausio galimo efektyvumo. Pavyzdžiui, skaitmeninėje erdvėje „pakabintą“ klientą perduodame į skambučių centrą ir nebaigtus pirkimus internete paverčiame realiais pardavimais.

Esu įsitikinusi, kad būtina ieškoti integracijos ir sinergijos tarp skaitmeninių sprendimų ir tradicinių kanalų, nes tik tokia sinergija gali sukurti didelę sėkmę rinkodaros kampanijai.

Skaitmeninė erdvė įgalina operatyviai reaguoti į sėkmes ir nesėkmes ir čia pat keisti sprendimus, priklausomai nuo rezultatų. Tą išnaudoti irgi yra labai svarbu.

Integracija šiandien yra būtina dedamoji bet kokioje komunikacijos kampanijoje. Todėl klaida laikyčiau neadaptuotus skaitmenai kitų reklamos kanalų (TV ar kt.) sprendimus.

Esminiai skaitmeninės rinkodaros kampanijos planavimo kriterijai ir didžiausios klaidos.

Kiekvienas projektas, veiksmas pirmiausia turi turėti labai aiškų tikslą. Kai žinai tikslą – žinai atsakymus į daugybę klausimų: kokį biudžetą galima bei būtų efektyvu dedikuoti, į kokią auditoriją kreiptis, kaip kreiptis. O pozicionavimas – tai kūrybos laukas nubrėžiantis, ką prekės ženklas gali sau leisti, o ko ne.

Pagrindinės klaidos – pamiršti, ko siekiama, užsižaisti formoje, galvoti, kad tai vienintelis ir teisingiausias būdas siekti rinkodaros srities tikslų, nesuvokti, kad kiekvienas skaitmeninės medijos dalyvis (turiu mintyje socialinius tinklus), gali parklupdyti net stipriausius prekės ženklus, tad pastarosiose situacijose itin svarbu reaguoti profesionaliai ir adekvačiai.

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninės rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia? Kas – favoritas tarp lietuviškų ženklų?

Vertinti sėkmingiausius, kai nežinomi tikslai ir ar ta kampanija buvo pasiekti rezultatai, galima tik iš komunikacinės pusės – buvo matoma konkreti kampanija, ar ne. Paplito, įsiminė, buvo dalinamasi, ar ne.

Bendrąja prasme, efektyviausios strategijos ir veiksmai yra tų įmonių, kurios, veikdamos skaitmeninėje erdvėje („Amazon“, „Booking.com“, „Asos“) sugeba užlipti į pirmąsias vietas.

Lietuvoje skaitmeninė rinkodara yra tokioje stadijoje, kad šiame ilgos distancijos maratone dar tik pradėjome bėgti. Po dešimties metų išryškės tikrieji favoritai.

Kita vertus, pasikartosiu, vertinant skaitmeninės rinkodaros sprendimus, reikėtų atskirti prekės ženklus, kurie daro verslą tik skaitmeninėje erdvėje nuo tų, kurie skaitmenoje tik reklamuojasi, bet tai nėra jų pagrindinis pardavimo kanalas.

Kokios kompetencijos būtinos skaitmeninės rinkodaros profesionalui?

Kūrybiškumas, jaunatviškumas (nekalbu apie amžių), aktyvus domėjimasis inovacijomis, ypatingai iš savo srities. Papildomai paminėčiau nestandartinį mąstymą, drąsą nesutikti, kuomet visi sako taip, komunikabilumą, greitą reakciją, gebėjimą apdoroti didelius informacijos kiekius.

Labai svarbus gebėjimas dirbti komandoje ir projekto valdymo žinių išmanymas, nes šioje srityje dažnai dirbama partnerystėje su įmone už savos įmonės ribų. Jei žmogus negeba komunikuoti ir dirbti komandoje, tai nemoka suformuluoti užduoties ir drauge ieškoti geriausių sprendimų.

Kada verta burti skaitmeninės rinkodaros komandą įmonės viduje, kada – pasitelkti profesionalus iš išorės?

Atsakymas paprastas – kai tai ekonomiškai apsimoka. Jei skaitmeninė rinkodara užima tiek laiko, kad yra veiklos naujam etatui, dviem ar daugiau, tai reikėtų skaičiuoti, ar diegti viduje, ar samdyti partnerį, kuris yra profesionalus, domisi, inovuoja, klysta ne tik su mumis, bet ir su kitomis įmonėmis bei taip auga. Arba – derinti abu kelius.

nuotrauka::1nocrop

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia. 

Paraišką rasite čia.

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
05:45
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04
Prognozes lenkiantis „Lidl“ spurtas: atotrūkis nuo „Iki“ ir „Maximos“ mažėja Premium

Vienas labiausiai intriguojančių mažmeninės prekybos būtiniausiomis prekėmis sektoriaus aspektų yra...

Prekyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
„Euronics International“ prezidentas: negalime ignoruoti akivaizdaus fakto – kainos didėja Premium

Hansas Carpelsas, pirkimų aljanso „Euronics International“ prezidentas, viešėdamas Lietuvoje pažymėjo, kad...

Prekyba
2022.08.03
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Ž. Gavelienė: nesugebėjom pranešti, kad Lietuvoje yra saugu Premium 8

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė ir Nacionalinės turizmo verslo...

Laisvalaikis
2022.08.03
Animacijos studija „MeinArt“ gavo užsakymą kurti Kakės Makės serialą

„Kakės Makės“ prekės ženklui atstovaujanti bendrovė „NJ world“ kitąmet planuoja turėti 8-ias serialo serijas,...

Rinkodara
2022.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku