Tobula reklama: tarp drąsos ir racionalumo

Publikuota: 2017-06-13
Diskusijos dalyviai vienbalsiai sutarė, kad visiems – klientui, agentūrai, vartotojui – geras nebūsi, o tiesa yra aukso vidurys. Vladimiro ivanovo nuotr.
svg svg
Diskusijos dalyviai vienbalsiai sutarė, kad visiems – klientui, agentūrai, vartotojui – geras nebūsi, o tiesa yra aukso vidurys. Vladimiro ivanovo nuotr.

Tobula reklama yra ta, kuri yra gera vartotojui, agentūrai ir klientui, tačiau kiekvienas jų reklamą vertina per savo prizmę.

„Jei reklama gera agentūroms, jos laimi kūrybingumo apdovanojimuose, jei vartotojams – ji įsimena ir patinka, jei klientams – atneša laukiamus rezultatus“, – šia tema „Adrenalino“ festivalyje moderavęs diskusiją kalbėjo Artūras Olšauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ verslo plėtros vadovas.

Pasak Rimanto Stanevičiaus, reklamos agentūros „Milk“ kūrybos vadovo, negali būti patenkintas vien tik kūrybos vadovas, už kliento pinigus išpildęs savo ypatingą kūrybinę ambiciją, ar smagia idėja sužavėtas tik klientas.

„Blogiausia, jei lieka nepatenkintas klientas. Taip, neretai reklamos agentūros siūlo drąsias ar net nutrūktgalviškas idėjas, kartais net iki galo nepasverdamas, ar iš tiesų jos tokios geros. Tuo tarpu klientas dažnai yra vienintelis, kuris paprastai labiausiai žiūri į rezultatus ir ilgalaikę perspektyvą. Tad jo rankose galia spręsti“, – kalba p. Stanevičius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Aukso vidurio paieškos

Diskusijos dalyviai vienbalsiai sutarė, kad visiems geras nebūsi, o tiesa yra aukso vidurys.

„Visada turime ieškoti to viduriuko, nors tai nėra lengva. Svarbiausia yra ne dėmesys, kuriuo patrauksi vartotojo akį, o jo atliktas veiksmas, tik tada reklama bus iš tiesų tobula“, – teigia p. Stanevičius.

Maksim Kuzmin, reklamos agentūros „New!“ vadovas, taip pat antrina, kad reklamos rinka užaugo, o agentūrų žmonėms jau seniai svarbiausia yra ne kūrybinė laisvė, o faktas, ar padedami jų, klientai pasiekia savo tikslų.

„Laimėjimai „Adrenaline“ ar kitame kūrybingumo festivalyje tikrai nėra esminis tikslas, svarbiausia, ar sukurta reklama yra efektyvi“, – kalba p. Kuzmin.

Kūrybiškiausios nematomos

Tiesa, tų kūrybiškiausių reklamų eilinis vartotojas nelabai ir mato. Pavyzdžiui, kaip skaičiuoja p. Olšauskas, jei sudėtume visas TV kategorijos reklamas, per 2016 m. tokių klipų, kurie skynė apdovanojimus per tuometį „Adrenaliną“ tebuvo mažiau 1%. Kiek daugiau, 9% matytų reklamų žiūrovai vertino kaip labiausiai įsiminusias ir patikusias (remiantis „Synopticom Ad Research“ tyrimu).

nuotrauka::1

„Kūrybiška reklama visada yra rizikingesnė ir klientai labai dažnai renkasi patikrintus ir saugesnius variantus“, – pabrėžia p. Kuzmin, pridurdamas, kad iš esmės yra dvi strategijos. Viena jų, kai prekių ženklai turi didelį biudžetą ir paprastai pasirenka saugesnį, patikrintą kelią, tada jie savo reklama ne taip stipriai atkreipia dėmesį į save, tačiau savo tikslus pasiekia, pasitelkdami intensyvią komunikaciją.

Kitas kelias, kurį dažniau renkasi mažesnieji prekių ženklai – drąsi komunikacija, neturint ko prarasti.

„Tą puikiai iliustruoja ir festivalių statistika – dažniausiai apdovanojimais čia džiaugiasi mažesnieji prekių ženklai, kurie yra drąsesni, mažesni, savo kategorijoje užimantys ne lyderio poziciją“, – teigia p. Stanevičius.

Be to, ne vienas didysis reklamos užsakovas šalyje, tarp kurių yra ir „Tele2“, ir „Maxima“, laikosi nerašytos taisyklės kūrybingumo festivaliuose nedalyvauti.

Tačiau nepaisant to, pastarieji puikuojasi ir tarp įsiminusių, ir tarp labiausiai patikusių reklamų.

„Nuo reklamos kiekio taip pat priklauso ir vartotojų reakcijos. Tyrimais įrodyta, kad tai, ką labiau pažįstame, labiau ir mėgstame, be to, nesame linkę savo pasirinkimų itin kritikuoti“, – pažymi p. Stanevičius.

O jei tokiu atveju dažnai matomas ir reklamuojamas prekės ženklas tą pažadą, pateiktą reklamoje išpildo, jo kartelė vartotojo akyse dar labiau kilsteli į viršų, įsitikinusi Elena Šilovaitė, Vilkyškių pieninės Rinkodaros vadovė.

Ne apdovanojimais grindžia

Diskusijoje paklausta, kiek svarbu renkantis naujus reklamos partnerius jų laimėjimai festivaliuose, p. Šilovaitė to neiškelia į pirmą vietą.

„Daug svarbiau yra visas darbų kraitis, ne vien apdovanotieji. Dar nereiškia, kad gavusi auksinę strėlę su vienu klientu, reklamos agentūra ir tau sukurs idealią reklamą. Žinoma, jei apdovanojimas pelnomas bendradarbiavimo eigoje, tai yra džiaugsmas ir įvertinimas abiems pusėms, skatinantis ir tolimesnę draugystę su agentūra“, – nuomonę dėsto p. Šilovaitė.

Jau septintą kartą

Savo ruožtu šiemetiniame festivalyje Metų kūrybinės agentūros titulą „Milk“ laimi jau septintą kartą.

„Jau eilę metų vadovaujamės elementaria taisykle – kurti ne kaip įmanoma geresnius darbus, bet kaip įmanoma mažiau reklaminio šlamšto“, – dar prieš apdovanojimų ceremoniją diskusijoje kalbėjo p. Stanevičius.

Pasak jo, geriausiai reklama suskamba, kai klientais ir agentūra tampa tikraisiais vieni kitų gerbėjais, fanais.

„Nesvarbu, kas yra tavo klientas, tačiau sėkmė dažnu atveju priklauso nuo to, kiek stipriai užsikreti pačiu prekės ženklu, kiek juo tiki“, – neabejoja p. Stanevičius.

„Milk“ šiemetiniame festivalyje surinko 66 taškus, toliau rikiuojasi „McCann Vilnius“ (42), „New!“ (37), „Idea Vilnius“ (14), po 10 „TBWA Vilnius“ ir „Clinic 212“.

„Adrenalino 2017 m.“ nugalėtojai

  • Metų kūrybinė agentūra – „Milk“
  • Didysis prizas – „McCann Vilnius“
  • Metų žiniasklaidos agentūra – „Media House“
  • Metų skaitmeninė sgentūra – „Choco Agency“
  • Metų klientas – „Ars Lab“ („Foodsniffer“)
  • Metų gamybos namai – „Magic“
  • Metų marketingo vadovė – Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė

Šaltinis: KOMAA, LiMA.

FOTOGALERIJA "Adrenalinas" (43 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

„Švyturys-Utenos alus“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Lietuvos aludarė „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) pasirinko naują komunikacijos partnerį – juo tapo kūrybinė...

Rinkodara
2023.02.06
Vaistinės internete – konkurentės kosmetikos prekių tinklams Premium

Šią vasarą receptiniais vaistais internetu pradėjusios prekiauti vaistinės visgi savo e. prekybos verslo esmę...

Prekyba
2023.02.06
Degalinių ašis – inovacijos parduotuvėse ir kavinėse

Degalinių komunikacijos ir rinkodaros biudžetai pastaraisiais metais traukiasi, o didžiausias dėmesys jau...

Rinkodara
2023.02.05
Ryškėja „Netflix“ kovos su slaptažodžių dalijimusi kontūrai 3

Srautinių filmų ir serialų transliacijų platforma „Netflix“ netyčia atskleidė planus, kaip žada kovoti su...

Inovacijos
2023.02.05
„Amazon“ uždarys dalį savitarnos parduotuvių 1

Nepaisant to, kad „Amazon“ pardavimo pajamos buvo didesnės nei prognozuota, bendrovei nepriimtinas pelningumo...

Prekyba
2023.02.04
Vyšnia ant torto ir taip tobulam „Tesonet“ įvaizdžiui Premium 31

Penktadienį per Lietuvą nuvilnijo bene skambiausia darbdavio įvaizdžio kampanija: verslo akseleratorius...

Rinkodara
2023.02.04
Nekonkuravimo sutartis baigėsi: „Livinn“ įkūrėjai prisijungė prie „Assorti“ Premium

2019 m. didžiausiam privataus kapitalo fondo valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondui „BaltCap Growth Fund“...

Prekyba
2023.02.03
„Vitaminų“ lašelinių ir reklamos manipuliacijos: medicinos įstaigos dvigubų standartų girnose Premium

Socialiniuose tinkluose netrūksta nuomonės formuotojų vilionių pasinaudoti stebuklingomis, organizmą...

Rinkodara
2023.02.03
A. Zubriakovas grįžo vadovauti „Penkių kontinentų“ komunikacijai 2

Bankinių technologijų, mažmeninės prekybos įrangos ir interneto tiekėjos „Penki kontinentai“ komunikacijai po...

Vadyba
2023.02.02
„Audimas“: dedame pastangas, kad mūsų prekės ženklu Rusijoje nebūtų naudojamasi

Aktyvaus laisvalaikio ir sporto aprangos gamybos įmonė „Audimas“ neturi parduotuvių Rusijoje ir nei...

Pramonė
2023.02.02
EP nariai siūlo skaidrinti politinę reklamą

Ketvirtadienį Europos Parlamentas pritarė politinės reklamos taisyklių pataisoms, siekdami padidinti rinkimų...

Rinkodara
2023.02.02
Metus „Maxima“ pradeda su dar tvirtesniais įsipareigojimais darbuotojams Verslo tribūna

Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“, vienijantis daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų, į 2023-iuosius metus...

Tvarus verslas
2023.02.02
S. Jonaitis atsisveikino su „Moki veži“ tinklu

Prekybos sektoriaus ekspertas Saulius Jonaitis, pastaruosius ketverius metus ėjęs „Makvežos“, valdančios...

Prekyba
2023.02.02
„Maximai“ Estijoje vadovavęs E. Volkas pasitraukė iš pareigų

Dar vienas pokytis „Maximos“ vadovybėje: nuo 2001 m. „Vilniaus prekybos“ įmonių grupėje dirbęs ir nuo 2019 m.

Prekyba
2023.02.02
Strategija plėsti degalinių parduotuves veikia: investicijos didėja Premium

Didieji degalinių tinklai 2023 m. biudžetuose numato didesnes sumas prekybos erdvėms, stengiasi palaikyti...

Prekyba
2023.02.02
„Aprangai“ sausis buvo augimo mėnuo

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“...

Prekyba
2023.02.01
„McDonald's“ pasitraukimas iš Rusijos kainavo 1,28 mlrd. USD

Didžiausio pasaulyje greitojo maisto restoranų tinklo „McDonald's Corp.“ įplaukas 2022 m. sumažino JAV...

Prekyba
2023.02.01
Prekybos tinklų plėtra: kautynės dėl kiekvieno gero sklypo Premium 2

Iššūkių negailėję praėjusieji metai nesustabdė didžiųjų tinklų investicijų į parduotuves, o šiemet taip pat...

Prekyba
2023.02.01
„Tesco“ perima „Paperchase“ prekės ženklą, bet parduotuves uždarys

Finansinių sunkumų turėjęs tarptautinis kanceliarinių prekių parduotuvių tinklas „Paperchase“ pereina į...

Prekyba
2023.01.31
Dar vienas raundas – 25 mln. Eur parama SVV prekių ženklams Premium

Europos Komisija ir Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnyba (ESINT) šiemet tęsia projektą „Mažų ir...

Rinkodara
2023.01.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku