Tobula reklama: tarp drąsos ir racionalumo

Publikuota: 2017-06-13
Diskusijos dalyviai vienbalsiai sutarė, kad visiems – klientui, agentūrai, vartotojui – geras nebūsi, o tiesa yra aukso vidurys. Vladimiro ivanovo nuotr.
Diskusijos dalyviai vienbalsiai sutarė, kad visiems – klientui, agentūrai, vartotojui – geras nebūsi, o tiesa yra aukso vidurys. Vladimiro ivanovo nuotr.

Tobula reklama yra ta, kuri yra gera vartotojui, agentūrai ir klientui, tačiau kiekvienas jų reklamą vertina per savo prizmę.

„Jei reklama gera agentūroms, jos laimi kūrybingumo apdovanojimuose, jei vartotojams – ji įsimena ir patinka, jei klientams – atneša laukiamus rezultatus“, – šia tema „Adrenalino“ festivalyje moderavęs diskusiją kalbėjo Artūras Olšauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ verslo plėtros vadovas.

Pasak Rimanto Stanevičiaus, reklamos agentūros „Milk“ kūrybos vadovo, negali būti patenkintas vien tik kūrybos vadovas, už kliento pinigus išpildęs savo ypatingą kūrybinę ambiciją, ar smagia idėja sužavėtas tik klientas.

„Blogiausia, jei lieka nepatenkintas klientas. Taip, neretai reklamos agentūros siūlo drąsias ar net nutrūktgalviškas idėjas, kartais net iki galo nepasverdamas, ar iš tiesų jos tokios geros. Tuo tarpu klientas dažnai yra vienintelis, kuris paprastai labiausiai žiūri į rezultatus ir ilgalaikę perspektyvą. Tad jo rankose galia spręsti“, – kalba p. Stanevičius.

Aukso vidurio paieškos

Diskusijos dalyviai vienbalsiai sutarė, kad visiems geras nebūsi, o tiesa yra aukso vidurys.

„Visada turime ieškoti to viduriuko, nors tai nėra lengva. Svarbiausia yra ne dėmesys, kuriuo patrauksi vartotojo akį, o jo atliktas veiksmas, tik tada reklama bus iš tiesų tobula“, – teigia p. Stanevičius.

Maksim Kuzmin, reklamos agentūros „New!“ vadovas, taip pat antrina, kad reklamos rinka užaugo, o agentūrų žmonėms jau seniai svarbiausia yra ne kūrybinė laisvė, o faktas, ar padedami jų, klientai pasiekia savo tikslų.

„Laimėjimai „Adrenaline“ ar kitame kūrybingumo festivalyje tikrai nėra esminis tikslas, svarbiausia, ar sukurta reklama yra efektyvi“, – kalba p. Kuzmin.

Kūrybiškiausios nematomos

Tiesa, tų kūrybiškiausių reklamų eilinis vartotojas nelabai ir mato. Pavyzdžiui, kaip skaičiuoja p. Olšauskas, jei sudėtume visas TV kategorijos reklamas, per 2016 m. tokių klipų, kurie skynė apdovanojimus per tuometį „Adrenaliną“ tebuvo mažiau 1%. Kiek daugiau, 9% matytų reklamų žiūrovai vertino kaip labiausiai įsiminusias ir patikusias (remiantis „Synopticom Ad Research“ tyrimu).

nuotrauka::1

„Kūrybiška reklama visada yra rizikingesnė ir klientai labai dažnai renkasi patikrintus ir saugesnius variantus“, – pabrėžia p. Kuzmin, pridurdamas, kad iš esmės yra dvi strategijos. Viena jų, kai prekių ženklai turi didelį biudžetą ir paprastai pasirenka saugesnį, patikrintą kelią, tada jie savo reklama ne taip stipriai atkreipia dėmesį į save, tačiau savo tikslus pasiekia, pasitelkdami intensyvią komunikaciją.

Kitas kelias, kurį dažniau renkasi mažesnieji prekių ženklai – drąsi komunikacija, neturint ko prarasti.

„Tą puikiai iliustruoja ir festivalių statistika – dažniausiai apdovanojimais čia džiaugiasi mažesnieji prekių ženklai, kurie yra drąsesni, mažesni, savo kategorijoje užimantys ne lyderio poziciją“, – teigia p. Stanevičius.

Be to, ne vienas didysis reklamos užsakovas šalyje, tarp kurių yra ir „Tele2“, ir „Maxima“, laikosi nerašytos taisyklės kūrybingumo festivaliuose nedalyvauti.

Tačiau nepaisant to, pastarieji puikuojasi ir tarp įsiminusių, ir tarp labiausiai patikusių reklamų.

„Nuo reklamos kiekio taip pat priklauso ir vartotojų reakcijos. Tyrimais įrodyta, kad tai, ką labiau pažįstame, labiau ir mėgstame, be to, nesame linkę savo pasirinkimų itin kritikuoti“, – pažymi p. Stanevičius.

O jei tokiu atveju dažnai matomas ir reklamuojamas prekės ženklas tą pažadą, pateiktą reklamoje išpildo, jo kartelė vartotojo akyse dar labiau kilsteli į viršų, įsitikinusi Elena Šilovaitė, Vilkyškių pieninės Rinkodaros vadovė.

Ne apdovanojimais grindžia

Diskusijoje paklausta, kiek svarbu renkantis naujus reklamos partnerius jų laimėjimai festivaliuose, p. Šilovaitė to neiškelia į pirmą vietą.

„Daug svarbiau yra visas darbų kraitis, ne vien apdovanotieji. Dar nereiškia, kad gavusi auksinę strėlę su vienu klientu, reklamos agentūra ir tau sukurs idealią reklamą. Žinoma, jei apdovanojimas pelnomas bendradarbiavimo eigoje, tai yra džiaugsmas ir įvertinimas abiems pusėms, skatinantis ir tolimesnę draugystę su agentūra“, – nuomonę dėsto p. Šilovaitė.

Jau septintą kartą

Savo ruožtu šiemetiniame festivalyje Metų kūrybinės agentūros titulą „Milk“ laimi jau septintą kartą.

„Jau eilę metų vadovaujamės elementaria taisykle – kurti ne kaip įmanoma geresnius darbus, bet kaip įmanoma mažiau reklaminio šlamšto“, – dar prieš apdovanojimų ceremoniją diskusijoje kalbėjo p. Stanevičius.

Pasak jo, geriausiai reklama suskamba, kai klientais ir agentūra tampa tikraisiais vieni kitų gerbėjais, fanais.

„Nesvarbu, kas yra tavo klientas, tačiau sėkmė dažnu atveju priklauso nuo to, kiek stipriai užsikreti pačiu prekės ženklu, kiek juo tiki“, – neabejoja p. Stanevičius.

„Milk“ šiemetiniame festivalyje surinko 66 taškus, toliau rikiuojasi „McCann Vilnius“ (42), „New!“ (37), „Idea Vilnius“ (14), po 10 „TBWA Vilnius“ ir „Clinic 212“.

„Adrenalino 2017 m.“ nugalėtojai

  • Metų kūrybinė agentūra – „Milk“
  • Didysis prizas – „McCann Vilnius“
  • Metų žiniasklaidos agentūra – „Media House“
  • Metų skaitmeninė sgentūra – „Choco Agency“
  • Metų klientas – „Ars Lab“ („Foodsniffer“)
  • Metų gamybos namai – „Magic“
  • Metų marketingo vadovė – Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ Strategijos, klientų ir marketingo departamento direktorė

Šaltinis: KOMAA, LiMA.

FOTOGALERIJA "Adrenalinas" (43 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kanceliarinių prekių prekyba: du tinklai – pusė rinkos Premium

Du didžiausi kanceliarinių prekių pardavėjai „Officeday“ ir „Charlot LT“ turi 51,2% visos prekybos raštinės...

Prekyba
05:45
„Ostecai“ skirta 2.000 Eur bauda už klaidinančią reklamą

UAB „Osteca“ skirta 2.000 Eur bauda dėl Reklamos įstatymo pažeidimo – reklamuodama maisto papildus bendrovė...

Rinkodara
2019.08.19
„Aprangos“ komunikacijoje – įmonės darbuotojų vaikai 2

Mažmeninės prekybos drabužiais bendrovė „Apranga“ tęsia šį pavasarį startavusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2019.08.19
Statistikos departamentas: e. prekybos apimtis auga 1

2019 m. pirmąjį ketvirtį dauguma (83%) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, atliko iki 5 užsakymų...

Prekyba
2019.08.19
IKEA: palapinių miestelis padėjo pritraukti naujus vartotojus 2

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vilniaus pašonėje šią vasarą pastatytą palapinių miestelį – „glampingą“ vadina...

Rinkodara
2019.08.19
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 8

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
2019.08.19
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus 1

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
„Swedbank“ skolina „RD Signs“ 2,8 mln. Eur gamyklos Šiauliuose statybai 4

„Swedbank“ Lietuvoje suteikė 2,8 mln. Eur investicinę paskolą reklamos gamybos ir serviso įmonei „RD Signs“.

Pramonė
2019.08.14
Latvijoje stato išparduotuvių centrą, kuriame lauks pirkėjų iš Lietuvos 15

Latvijoje šalia Rygos baigiamas pirmasis išparduotuvių miestelio „Via Jurmala Outlet Village“ statybų etapas.

Prekyba
2019.08.13
„Uber“ ketina atvežti maisto produktų

Pavežėjimo platforma „Uber“ svarsto galimybę į savo „Uber Eats“ paslaugų krepšelį įtraukti prekių pristatymą...

Prekyba
2019.08.12
„Netto International“ atskleidžia kaip keičiasi žemų kainų prekybos tinklai

Žemų kainų tinklas „Netto International“ galbūt neturi tokių ambicijų kaip Vokietijos prekybininkai „Aldi“ ar...

Prekyba
2019.08.12
Prekybos tinklų lentynų prižiūrėtojai: gamintojams esame ir akys, ir ausys Premium

Didieji prekybos tinklai dažniausiai yra linkę patys prižiūrėti parduotuvių lentynas, nors auga ir...

Rinkodara
2019.08.12
„Barclays“ iškabą pakeitė „Green Hall“ 2

Lietuvoje veiklą stabdančio „Barclays“ logotipo ant 12-os aukštų „Green Hall 1“ pastato nebeliko prieš...

Rinkodara
2019.08.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau