Lietuvoje startuoja virtualus komunikacijos asistentas

Publikuota: 2017-04-26
Nuotraukoje iš kairės: Vytenis Škarnulis, Dovydas Stulpinas, Gintaras Gimžauskas ir Arnas Grigaliūnas. Bendrovės nuotr.
Nuotraukoje iš kairės: Vytenis Škarnulis, Dovydas Stulpinas, Gintaras Gimžauskas ir Arnas Grigaliūnas. Bendrovės nuotr.

Lietuvoje startuoja išmanioji ryšių su visuomene sistema „Zen PR“. Tai – internetinis savitarnos įrankis, leidžiantis paprastai, greitai ir nebrangiai išplatinti informaciją šalies žiniasklaidai.

Startuolį įkūrė žurnalistas ir komunikacijos konsultantas Gintaras Gimžauskas, komunikacijos konsultantas Arnas Grigaliūnas, „Tvarkytojai.lt“ įkūrėjai bei skaitmeninių sprendimų agentūros KEMDU savininkai Vytenis Škarnulis ir Dovydas Stulpinas.

„Svarbiausi aspektai, kuo remiantis kūrėme naująją sistemą, – kaina, naudojimo patogumas ir įvaizdis. Per pastaruosius kelerius metus įvairūs IT sprendimai taip ištobulėjo ir tiek atpigo, kad kurdami „Zen PR“ žinojome, kad galėsime ir turėsime sudaryti savo klientams sąlygas paslauga naudotis nebrangiai. Paslaugos kaina, siekianti 16,90 Eur, yra suma, kuri daugeliui turėtų atrodyti priimtina“, – įsitikinęs p. Gimžauskas, „Zen PR“ vadovas.

Už tokią sumą klientas galės išplatinti savo pranešimą ir 100, ir 500 žurnalistų. Iš viso šiandien „Zen PR“ sistemoje daugiau nei 700 žiniasklaidos kontaktų. Pasirinkti galima tris skirtingas rubrikas, kad nesusiję žurnalistai nebūtų trukdomi su jiems neįdomia informacija.

„Pavyzdžiui, pasirinkus verslo rubriką, savo pranešimą galima išsiusti daugiau nei 460 kontaktų, – skaičiuoja p. Gimžauskas. – Kontaktų bazė bus nuolat atnaujinama.“ Startuolio vertė iki dabartinio etapo siekia apie 15.000–20.000 Eur.

„Mums pavyko suburti gerą įkūrėjų komandą, turinčią skirtingus įgūdžius, todėl visi darbai buvo atlikti mūsų pačių ir pinigų įdėti neprireikė. Daug dėmesio skyrėme patogumui, norime, kad kelias iki sėkmingo paslaugos užsakymo, taip pat ir jos apmokėjimas, būtų paprastas, sklandus, aiškus ir įvyktų akimirksniu. Svarbu ne tik galutinis rezultatas, bet ir pats procesas bei jo metu kylančios vartotojų emocijos“, – pabrėžia p. Gimžauskas.

Jo teigimu, „Zen PR“ įrankis patogus ne tik todėl, kad minimalistiniame sistemos dizaine labai lengva rasti reikalingą informaciją, bet ir dėl to, jog vartotojui nereikia gaišti laiko sudarinėjant sutartį, pildant ilgas anketas, siunčiant apmokėjimo patvirtinimą ar pan. Procesas sukurtas taip, kad informaciją žiniasklaidai išplatinti galima vos per kelias minutes, net ir keliems šimtams gavėjų iškart.

Kitų šalių patirtimi

„Užsienyje, ypač JAV rinkoje yra tokių sprendimų, bet dauguma jų eina kiek kitu keliu – suteikia įrankį, o žiniasklaidos kontaktus jau turi įsikelti patys naudotojai. Mūsų paslaugos platesnio spektro, mes rūpinsimės ir kontaktų atnaujinimu, kad informaciją ruošiantys ir platinantys galėtų susitelkti tik į turinį ir pamiršti apie techninį darbą. Tokiu keliu eina milžiniška kompanija „Cision“, tačiau jų kainos gerokai didesnės“, – palygina p. Gimžauskas, pridurdamas, kad su naująja paslauga bandys būti tarpinė grandis, tiltas, sujungiantis skirtingas puses: ryšių su visuomene specialistus, žurnalistus ir verslus.

Pasak jo, „Zen PR“ labiausiai turėtų būti naudingas smulkiajam verslui, startuoliams, laisvai samdomiems ryšių su visuomene specialistams, nevyriausybinėms organizacijoms, kitiems, neturintiems daug finansinių ir žmogiškųjų resursų.

Ne konkurentas ryšiams su visuomene

„Mes nekonkuruosime su ryšių su visuomene agentūromis. Jos turi savo veiklos lauką, į kurį mes nesikėsiname. Tiesa, matome potencialą, kaip galėtume būti naudingi komunikacijos agentūroms, padėti joms automatizuoti ir efektyviau vykdyti kai kuriuos jų darbus. Tačiau tai jau ateities planai. Kol kas laukiame pirmosios rinkos reakcijos ir pagal tai spręsime, kokia turėtų būti plėtros trajektorija“, – teigia p. Gimžauskas.

Sistema galima naudotis bet kuriuo paros metu ir bet kurią savaitės dieną iš bet kurios pasaulio vietos, kur tik yra interneto ryšys. Anot startuolio kūrėjų, tai itin svarbu sparčiai augančiai lanksčiai dirbančių ar laisvai samdomų specialistų armijai.

Per „Zen PR“ siunčiami papildomi failai, pavyzdžiui, nuotraukos, taip pat bus tvarkomi patogiau. Jie nebeužkimšinės žiniasklaidoje dirbančių žmonių el. pašto dėžučių – visi tai bus išsaugomi „Zen PR“ serveriuose, o žurnalistai juos galės pasiekti paspaudę ant gautų tiesioginių nuorodų.

Tikisi tapti revoliucijos dalimi

„Zen PR“ komandos teigimu, ryšių su visuomene sritis yra viena konservatyviausių ir sunkiausiai išmatuojamų sričių. Joje vis dar egzistuoja daug techninio, neautomatizuoto darbo, kuris turėtų vis labiau netekti prasmės, nes išmanūs sprendimai leis darbo procesą vykdyti, kontroliuoti ir vertinti kur kas efektyviau bei sparčiau.

Startuolio kūrėjai ieško ir technologinių sprendimų, kad išplatinus žinią, ataskaita apie viešinimo rezultatus būtų sugeneruojama ir atsiunčiama el. paštu automatiškai.

„Technologijos yra per toli pažengusios, kad jų nepanaudotume ir nepalengvintume darbo. Būtent technologijos turi leisti daugiau dėmesio skirti kūrybai, o ne techniniams darbams. Nors dar tik startuojame, jau dabar turi idėjų, kaip ją plėtoti ir tobulinti artimiausiu metu. Tai, ką sukūrėme, tėra tik pirmas mažas žingsnis įrankių, kurie netrukus dominuos pasaulyje, link. Pirmiausia, tai dirbtinio intelekto ir išmaniųjų sistemų iškilimą. Jau dabar yra pavyzdžių, kai tekstus rašo ne žmonės, o specialios programos. Ir jas pasitelkia ne kokie nors nežinomi leidinukai, o dideli ir įtakingi žaidėjai. Pavyzdžiui, „The Washington Post“. Taip pat yra ir dėl duomenų analizės – kompiuterinės sistemos vis efektyviau savarankiškai nardo informacijos vandenyne ir generuoja tam tikras tendencijų kreives, pateikia įžvalgas. Tik laiko klausimas, kada visa tai įsisuks į žiniasklaidą ir ryšius su visuomene didesniu mastu“, – kalba p. Gimžauskas.

Kuriant startuolį, buvo remtasi žiniasklaidos priemonių pateikta informacija, kad redakcijos per dieną gauna maždaug nuo 500 iki 700 pranešimų, straipsnių pasiūlymų ir pan.

„Manome, kad per artimiausius kelis mėnesius galėtume atsiriekti apie 7% šio pyrago“, – planuoja p. Gimžauskas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
08:13
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
05:45
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau