Lietuvoje startuoja virtualus komunikacijos asistentas

Publikuota: 2017-04-26
Nuotraukoje iš kairės: Vytenis Škarnulis, Dovydas Stulpinas, Gintaras Gimžauskas ir Arnas Grigaliūnas. Bendrovės nuotr.
svg svg
Nuotraukoje iš kairės: Vytenis Škarnulis, Dovydas Stulpinas, Gintaras Gimžauskas ir Arnas Grigaliūnas. Bendrovės nuotr.

Lietuvoje startuoja išmanioji ryšių su visuomene sistema „Zen PR“. Tai – internetinis savitarnos įrankis, leidžiantis paprastai, greitai ir nebrangiai išplatinti informaciją šalies žiniasklaidai.

Startuolį įkūrė žurnalistas ir komunikacijos konsultantas Gintaras Gimžauskas, komunikacijos konsultantas Arnas Grigaliūnas, „Tvarkytojai.lt“ įkūrėjai bei skaitmeninių sprendimų agentūros KEMDU savininkai Vytenis Škarnulis ir Dovydas Stulpinas.

„Svarbiausi aspektai, kuo remiantis kūrėme naująją sistemą, – kaina, naudojimo patogumas ir įvaizdis. Per pastaruosius kelerius metus įvairūs IT sprendimai taip ištobulėjo ir tiek atpigo, kad kurdami „Zen PR“ žinojome, kad galėsime ir turėsime sudaryti savo klientams sąlygas paslauga naudotis nebrangiai. Paslaugos kaina, siekianti 16,90 Eur, yra suma, kuri daugeliui turėtų atrodyti priimtina“, – įsitikinęs p. Gimžauskas, „Zen PR“ vadovas.

Už tokią sumą klientas galės išplatinti savo pranešimą ir 100, ir 500 žurnalistų. Iš viso šiandien „Zen PR“ sistemoje daugiau nei 700 žiniasklaidos kontaktų. Pasirinkti galima tris skirtingas rubrikas, kad nesusiję žurnalistai nebūtų trukdomi su jiems neįdomia informacija.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Pavyzdžiui, pasirinkus verslo rubriką, savo pranešimą galima išsiusti daugiau nei 460 kontaktų, – skaičiuoja p. Gimžauskas. – Kontaktų bazė bus nuolat atnaujinama.“ Startuolio vertė iki dabartinio etapo siekia apie 15.000–20.000 Eur.

„Mums pavyko suburti gerą įkūrėjų komandą, turinčią skirtingus įgūdžius, todėl visi darbai buvo atlikti mūsų pačių ir pinigų įdėti neprireikė. Daug dėmesio skyrėme patogumui, norime, kad kelias iki sėkmingo paslaugos užsakymo, taip pat ir jos apmokėjimas, būtų paprastas, sklandus, aiškus ir įvyktų akimirksniu. Svarbu ne tik galutinis rezultatas, bet ir pats procesas bei jo metu kylančios vartotojų emocijos“, – pabrėžia p. Gimžauskas.

Jo teigimu, „Zen PR“ įrankis patogus ne tik todėl, kad minimalistiniame sistemos dizaine labai lengva rasti reikalingą informaciją, bet ir dėl to, jog vartotojui nereikia gaišti laiko sudarinėjant sutartį, pildant ilgas anketas, siunčiant apmokėjimo patvirtinimą ar pan. Procesas sukurtas taip, kad informaciją žiniasklaidai išplatinti galima vos per kelias minutes, net ir keliems šimtams gavėjų iškart.

Kitų šalių patirtimi

„Užsienyje, ypač JAV rinkoje yra tokių sprendimų, bet dauguma jų eina kiek kitu keliu – suteikia įrankį, o žiniasklaidos kontaktus jau turi įsikelti patys naudotojai. Mūsų paslaugos platesnio spektro, mes rūpinsimės ir kontaktų atnaujinimu, kad informaciją ruošiantys ir platinantys galėtų susitelkti tik į turinį ir pamiršti apie techninį darbą. Tokiu keliu eina milžiniška kompanija „Cision“, tačiau jų kainos gerokai didesnės“, – palygina p. Gimžauskas, pridurdamas, kad su naująja paslauga bandys būti tarpinė grandis, tiltas, sujungiantis skirtingas puses: ryšių su visuomene specialistus, žurnalistus ir verslus.

Pasak jo, „Zen PR“ labiausiai turėtų būti naudingas smulkiajam verslui, startuoliams, laisvai samdomiems ryšių su visuomene specialistams, nevyriausybinėms organizacijoms, kitiems, neturintiems daug finansinių ir žmogiškųjų resursų.

Ne konkurentas ryšiams su visuomene

„Mes nekonkuruosime su ryšių su visuomene agentūromis. Jos turi savo veiklos lauką, į kurį mes nesikėsiname. Tiesa, matome potencialą, kaip galėtume būti naudingi komunikacijos agentūroms, padėti joms automatizuoti ir efektyviau vykdyti kai kuriuos jų darbus. Tačiau tai jau ateities planai. Kol kas laukiame pirmosios rinkos reakcijos ir pagal tai spręsime, kokia turėtų būti plėtros trajektorija“, – teigia p. Gimžauskas.

Sistema galima naudotis bet kuriuo paros metu ir bet kurią savaitės dieną iš bet kurios pasaulio vietos, kur tik yra interneto ryšys. Anot startuolio kūrėjų, tai itin svarbu sparčiai augančiai lanksčiai dirbančių ar laisvai samdomų specialistų armijai.

Per „Zen PR“ siunčiami papildomi failai, pavyzdžiui, nuotraukos, taip pat bus tvarkomi patogiau. Jie nebeužkimšinės žiniasklaidoje dirbančių žmonių el. pašto dėžučių – visi tai bus išsaugomi „Zen PR“ serveriuose, o žurnalistai juos galės pasiekti paspaudę ant gautų tiesioginių nuorodų.

Tikisi tapti revoliucijos dalimi

„Zen PR“ komandos teigimu, ryšių su visuomene sritis yra viena konservatyviausių ir sunkiausiai išmatuojamų sričių. Joje vis dar egzistuoja daug techninio, neautomatizuoto darbo, kuris turėtų vis labiau netekti prasmės, nes išmanūs sprendimai leis darbo procesą vykdyti, kontroliuoti ir vertinti kur kas efektyviau bei sparčiau.

Startuolio kūrėjai ieško ir technologinių sprendimų, kad išplatinus žinią, ataskaita apie viešinimo rezultatus būtų sugeneruojama ir atsiunčiama el. paštu automatiškai.

„Technologijos yra per toli pažengusios, kad jų nepanaudotume ir nepalengvintume darbo. Būtent technologijos turi leisti daugiau dėmesio skirti kūrybai, o ne techniniams darbams. Nors dar tik startuojame, jau dabar turi idėjų, kaip ją plėtoti ir tobulinti artimiausiu metu. Tai, ką sukūrėme, tėra tik pirmas mažas žingsnis įrankių, kurie netrukus dominuos pasaulyje, link. Pirmiausia, tai dirbtinio intelekto ir išmaniųjų sistemų iškilimą. Jau dabar yra pavyzdžių, kai tekstus rašo ne žmonės, o specialios programos. Ir jas pasitelkia ne kokie nors nežinomi leidinukai, o dideli ir įtakingi žaidėjai. Pavyzdžiui, „The Washington Post“. Taip pat yra ir dėl duomenų analizės – kompiuterinės sistemos vis efektyviau savarankiškai nardo informacijos vandenyne ir generuoja tam tikras tendencijų kreives, pateikia įžvalgas. Tik laiko klausimas, kada visa tai įsisuks į žiniasklaidą ir ryšius su visuomene didesniu mastu“, – kalba p. Gimžauskas.

Kuriant startuolį, buvo remtasi žiniasklaidos priemonių pateikta informacija, kad redakcijos per dieną gauna maždaug nuo 500 iki 700 pranešimų, straipsnių pasiūlymų ir pan.

„Manome, kad per artimiausius kelis mėnesius galėtume atsiriekti apie 7% šio pyrago“, – planuoja p. Gimžauskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

„Password 2023“: pratęsiamas terminas paraiškų pateikimui

Dvidešimtą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo.

Rinkodara
09:24
„Maxima“ be komunikacijos komandos užleido pozicijas „Iki“ ir „Rimi“ Premium

Kol prekybos tinklas „Maxima“ tebeformuoja naują komunikacijos ir rinkodaros komandą, konkurentai šių metų...

Rinkodara
2023.03.20
V. Sinkevičius: naujos pakuočių taisyklės gyventojui kasmet padės sutaupyti iki 100 Eur 3

Virginijaus Sinkevičiaus, už aplinką atsakingo Europos Komisijos nario, teigimu, direktyva dėl pakuočių ir...

Pramonė
2023.03.20
„Maistas – ne ginklai“, arba Kaip „Vičiūnai“ prekiauja ir Kryme, ir Donbase 5

Lietuvos maisto produktų gamybos „Vičiūnų grupė“ jau devynerius metus tiekia savo produkciją į Rusijos...

Pramonė
2023.03.20
Kino pavasaris: filmų maratono nepraleidžia ir didieji prekių ženklai Premium

Kovo 16 d. šalies kino teatruose startavo dešimt dienų karaliausiantis „Kino pavasaris“, kuris kasmet...

Rinkodara
2023.03.19
Gydytojai-influenceriai – alternatyva draudžiamam paciento įvaizdžiui 1

Aktyvesnė gydytojų komunikacija socialiniuose tinkluose kartu tampa ir teisėta alternatyva draudžiamam...

Rinkodara
2023.03.18
„Amazon“ – ne karalius, „AliExpress“ – vis aršesnė konkurentė Lietuvos e. prekybininkams Premium

Lankomiausių e. komercijos prekybininkų reitingas Lietuvoje, įtraukus ir globalias platformas, – kitoks.

Rinkodara
2023.03.17
Gydytojai influenceriai – megažvaigždės konservatyviame medicinos pasaulyje Premium

Gydytojai nuomonės formuotojai – vis dažniau pastebima rinkodaros tendencija ir Lietuvoje, ir užsienyje.

Rinkodara
2023.03.16
Tyrimas: siekiant parduoti per socialinius tinklus, akys krypsta į „TikTok“

Pardavimas transliuojant gyvai socialiniuose tinkluose tapo reikšmingu kanalu per pandemiją. Nemažai...

Prekyba
2023.03.15
Griauna NT skelbimų monopolį: naujas žaidėjas nusitaikė į antrą vietą Premium 38

Į Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) skelbimų rinką žengia naujas vardas – „Realu.lt“. Naujojo portalo...

Rinkodara
2023.03.15
Dakaro ralio žvaigždės: skirtingos „Redbull“, „Teltonikos“ ir Šiaulių banko istorijos Premium

Sporto renginių rėmimo projektai atneša ne tik matomumą ir žinomumą prekių ženklams: skirtingos sporto šakos...

Rinkodara
2023.03.14
„LastMile“ įkūrėjas – apie projektus su „Rewe“ Vokietijoje ir Rumunijoje, naujus sumanymus ir išskirtinę rinkodarą Premium 2

„Verslo žinių“ podkastų studijoje – Tadas Norušaitis, technologijų bendrovės „LastMile“ vienas įkūrėjų,...

Prekyba
2023.03.14
Iš Rygos komunikacijos agentūros grįžta su apdovanijomais 1

Rygoje vykusiuose Baltijos šalių komunikacijos kampanijų apdovanojimuose „Mi:t&links. Baltic Communication...

Rinkodara
2023.03.13
Aukojimo metai: kaip tai paveikė įmonių biudžeto eilutes Premium 1

Jau daugiau kaip metus Ukrainą niokoja Rusijos pradėtas karas, prie paramos projektų intensyviai prisideda ir...

Rinkodara
2023.03.12
D. Dundulio fenomenas kitiems vadovams nepasiekiamas Premium 7

Trejetuke tarp dažniausiai žiniasklaidoje matomų ir cituojamų vadovų per antrąjį 2022-ųjų pusmetį atsirado...

Rinkodara
2023.03.10
„IAB Baltics“ vadovaus M. Reinikis

Mindaugas Reinikis tampa vykdančiuoju „IAB Baltics“ direktoriumi. Pastaruosius trejus metus jis vadovavo...

Rinkodara
2023.03.09
Be Ye likusi „Adidas“ fiksavo 0,5 mlrd. Eur nuostolį

Vienos didžiausių pasaulyje sporto prekių gamintojos „Adidas“ išsiskyrimas su reperiu ir mados dizaineriu...

Rinkos
2023.03.08
Padidėjo „Havas Media“ vadovų komanda

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Havas Media“ turi naują projektų skyriaus direktorių, kuriuo tapo medijos...

Rinkodara
2023.03.08
Kandidatai į LRT vadovo postą: ne pretendentų skaičius esminis rodiklis Premium 5

Į LRT vadovo poziciją šį kartą pretenduoja 6 kandidatai, tarp jų apie tai viešai paskelbusi dabartinė vadovė...

Žiniasklaida
2023.03.08
„Password 2023“: rinkodaros sprendimai nepatogioje realybėje

Jau dvidešimtą kartą „Verslo žinios“ kviečia varžytis dėl efektyviausios Metų rinkodaros kampanijos titulo.

Rinkodara
2023.03.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku