Tarp „Metų prekės ženklo“ finalininkų – 34 ženklai

Publikuota: 2017-02-07
svg svg

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ organizuojamo konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalą šiemet pateko 34 prekės ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje konferencijoje „Password 2017“ kovo viduryje.

Didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą per metus skaičiuojantys prekės ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir pagal vertę 2016 m., palyginti su 2015 m. Taip pat buvo atsižvelgiama ir į tai, augo ar krito visa prekių kategorija. Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš prekybos tinklų ir didžiausių kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų. Duomenų „Nielsen“ neteikia tik „Lidl Lietuva“.

„Šis prekybos tinklas duomenų neatskleidžia daugelyje šalių, Lietuva – ne išimtis“, – pabrėžia Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai ir konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ pirmininkas. Tačiau „Lidl“ atėjimas į rinką atnešė neabejotinų pokyčių.

Palankiau žiūri į privačius ženklus

„Viena vertus, matome, kad Lietuvos vartotojai pradeda labiau pasitikėti privačiais prekybos tinklų prekės ženklais. Tikėtina, kad prie to prisidėjo ir „Lidl“, kur didžioji prekių dalis – tinklo privatūs prekės ženklai. Kita vertus, su didesniais ar mažesniais praradimais teko susitaikyti ir prekybos tinklams, ir didiesiems maisto produktų prekės ženklams, tradiciškai pagal pardavimų apimtį besirikiuojantiems FMCG sąrašo viršuje“, – kalba p. Urbonavičius.

Esama situacija paaiškina ir didžiausius pardavimus skaičiuojančių maisto prekės ženklų pardavimų kritimą. Jei žvelgtume į tokių įmonių dešimtuką 2016 m., didesnius pardavimus ir pagal vertę, ir pagal kiekį skaičiuoja tik du prekės ženklai – „Dvaro“ ir „Rokiškio“.

O 2015 m., palyginti su ankstesniais metais, bent vieną iš minėtų rodiklių padidinti buvo pavykę net šešiems maisto prekės ženklams. Dažniau kritimą nei augimą 2016 m. teko skaičiuoti ir didiesiems gėrimų gamintojams.

Žvelgiant į šešerių metų konkurso statistiką, visuomet tarp finalininkų patekdavo tik „Coca-Cola“, kitaip tariant, visus tuos metus šis prekės ženklas skaičiavo pardavimų augimą. Atitinkamai penkerius metus augimu džiaugėsi „Dvaro“, „Grite“, ketverius metus – „Vilkyškių“, „Volfas Engelman“, „Stumbras“ (pastarieji šį kartą į konkursą nepateko, nes jų pardavimai 2016 m. sumenko).

Iš atrinktųjų finalininkų 2016 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino mažesnieji prekės ženklai: „Zigmas“, „Akvilė“, „Pasaka“. Atitinkamai pagal pardavimus skaičiuojant vienetais labiausiai augo prekės ženklai „Pols“, „Akvilė“, „Zigmas“ ir „Aistė“.

Kiti etapai

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Rait“ apklausa, jos metu bus vertinamas atrinktų prekės ženklų žinomumas, patrauklumas, rekomendavimo indeksas tarp vartotojų ir kiti duomenys. Rinkos tyrimų bendrovė „Baltmi“ analizuos atrinktų finalininkų skvarbą namų ūkiuose (t. y. kokia dalis namų ūkių nors kartą pirko prekės ženklą per tam tikrą laikotarpį).

Taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus bus atsižvelgta ir į prekės ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateikia rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2017“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Tradiciškai balsuoti už mėgstamiausią prekės ženklą ir rinkti savo simpatijų ženklą galės ir portalo vz.lt skaitytojai (balsavimas prasidės vasario pabaigoje).

infogr.am::konkurso_metu_prekes_zenklas_2017_m_finalininkai

Pernykščiame konkurse sėkmė lydėjo Vilniaus paukštyną, jis tapo „Metų prekės ženklu 2016“. Šis prekės ženklas didino pardavimus ir sugebėjo prisibelsti iki jaunesnių pirkėjų, o vienu esminių pokyčių įmonėje laikomas sprendimas sukurti prekės ženklą „Vištiena kitaip“.

Efektyviausiosios rinkimai

Kaip ir konkursas „Metų prekės ženklas“, taip ir efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai – neatsiejama konferencijos „Password“ dalis. Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti efektyviausius savo rinkodaros projektus – paraiškas reikia užpildyti iki vasario 20 d.

Šių metų konkursui gali būti pateikti rinkodaros sprendimai, įgyvendinti 2016 m. ir baigti ne vėliau kaip iki 2017 m. vasario vidurio. Kiekvienai iš septynių kategorijų galima teikti darbus, pretenduojančius į didelio ir mažo biudžeto segmentus.

Įvertinusi paraiškas, komisija kovo pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2017“ Tada iš kandidatų bus išrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.

Pagrindiniai veiksmingiausios rinkodaros kampanijos vertinimo kriterijai lieka tie patys: įžvalga (30%), įgyvendinimas (30%) ir rezultatai (40%). Pastariesiems tenka didžiausias dėmesys.

Plačiau apie „Password 2017“ skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Metų prekės ženklo“ ir Efektyviausios rinkodaros apdovanojimai (37 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekybininkai nutraukia Latvijos konditerijos įmonės „Adugs“ produkcijos pirkimą  1

Prekybos tinklai „Iki“, „Rimi“, „Maxima“ stabdo Latvijoje veikiančios konditerijos įmonės „Adugs“ produkcijos...

Prekyba
2020.11.23
Vilniaus CUP atidaryta „Pigu.lt“ parduotuvė 1

E. parduotuvė „Pigu.lt“ prie savo plečiamo fizinių parduotuvių ir prekių atsiėmimo punktų tinklo pridėjo dar...

Prekyba
2020.11.23
„CityBee“ garsiai išleido ir pasitiko sugrįžusią darbuotoją 16

Prieš metus „CityBee“, pasitelkusi kampaniją su šūkiu „Pija, pasilik!“, bandė išlaikyti į „Google“ atstovybę...

Rinkodara
2020.11.23
Prekybos duomenys: sumažėjus kelionių keičiasi pardavimai prie sienos  Premium

Dėl pandemijos keičiasi netoli sienų su šalimis kaimynėmis gyvenančių lietuvių apsipirkimo įpročiai. Mėgę...

Prekyba
2020.11.23
Keliones po Lietuvą reklamuos „Mindshare Lietuva“

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Mindshare Lietuva“ (bendrovė „Via Media“), atstovaujanti pasauliniam...

Paslaugos
2020.11.22
„Nielsen“: pandemija skaitmenizuoja lietuvių įpročius

Dėl pandemijos ir baimės susirgti Lietuvos gyventojai teigia, kad skaitmenizavo nemažai savo įpročių: nuo...

Prekyba
2020.11.22
„Burberry“ strategijoje – mažiau nuolaidų 

Nepaisant mažėjančių pardavimų, prabangos prekių ženklas „Burberry“ artimoje ateityje ketina taikyti mažiau...

Prekyba
2020.11.22
Slaptieji pirkėjai pliusą deda „Senukams“ ir „Depo“ Premium 2

Geriausią klientų aptarnavimo kartelę tarp statybos, remonto ir buities prekių tinklų antrus metus iš eilės...

Prekyba
2020.11.22
K. Meidė: lyderystė krizės metu yra lengvesnė nei štilyje Premium 1

Privalu operatyviai spręsti net ir mažas krizes, nes, nieko nedarant, tai gali atvesti į dar didesnę.

Prekyba
2020.11.20
„Lidl“ pradeda diegti savitarnos kasas  18

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ pradeda diegti savitarnos kasas. Pirmosios tokio tipo...

Prekyba
2020.11.20
Per antrąjį karantiną pirkėjai – racionalūs, o Kalėdų niekas neatšaukia Premium

Antrasis karantinas neatnešė didesnio pagyvėjimo mažmeniniams prekybos tinklams.

Prekyba
2020.11.19
„Moki veži“ pratęsė bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo partneriais

Statybinių medžiagų, remonto, apdailos bei sodo ir buities prekių parduotuvių tinklas „Moki Veži“ pratęsė jau...

Rinkodara
2020.11.19
„Lidl Lietuva“ ketina statyti parduotuvę Kauno LEZ 

Vokietijos kapitalo prekybos tinklą valdanti bendrovė „Lidl Lietuva“ Kauno laisvojoje ekonominėje planuoja...

Prekyba
2020.11.19
Amerikiečių „fintech“ startuolis „Sezzle“ įkūrė įmonę Lietuvoje  Premium

Mineapolyje, Minesotos valstijoje, JAV, gimęs finansų startuolis „Sezzle“, regis, plėtrą Europoje svarsto...

Prekyba
2020.11.19
E. prekybos tarpininkų aukso amžius – augimą skaičiuoja kartais Premium

B2B didmeninės elektroninės prekybos startuolis ir vienas iš vadinamosios trikampės prekybos (angl.

Prekyba
2020.11.19
Saugius restoranus ir viešbučius žymės nauju prekės ženklu

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija pristatė naują prekinį ženklą „Safe and Clean“ („Saugu ir švaru“),...

Paslaugos
2020.11.18
G. Bandzevičius: sutrumpėjo horizontas ir atsirado daug taktinio planavimo  Premium

Giedrius Bandzevičius, UAB „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius, interviu VŽ sako, kad dėl pandemijos...

Prekyba
2020.11.18
Tyrimas: trečdalis respondentų ekologiškais prekės ženklais pasitiki absoliučiai 

Didžioji dalis respondentų pasitiki ekologiškų produktų ženklais, o daugiausia dėmesio ekologiškiems...

Prekyba
2020.11.17
„Pigu“ pradėjus bendradarbiauti su „Ziticity“, išaugo tos pačios dienos pristatymų  1

Prekybos centras internete „Pigu“ daugiau kaip pusę užsakymų klientams atiduoda fizinėse parduotuvėse,...

Prekyba
2020.11.17
„Cgates“ rinkodarai vadovaus D. Filmanavičiūtė 3

Prie TV ir interneto paslaugų tiekėjos „Cgates“ rinkodaros vairo stoja Dovilė Filmanavičiūtė.

Rinkodara
2020.11.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus