Tarp „Metų prekės ženklo“ finalininkų – 34 ženklai

Publikuota: 2017-02-07

Į „Verslo žinių“ ir tyrimų bendrovės „Nielsen“ organizuojamo konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalą šiemet pateko 34 prekės ženklai. Jo nugalėtojai, kaip ir kartu renkama efektyviausia rinkodaros kampanija, bus paskelbti metinėje konferencijoje „Password 2017“ kovo viduryje.

Didžioji konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalininkų dalis – solidžiausius pardavimus ir didžiausią augimą per metus skaičiuojantys prekės ženklai iš keturių greitai vartojamų produktų kategorijų (angl. FMCG): maisto produktų ir bakalėjos, gėrimų, asmens higienos ir namų ūkio priežiūros priemonių.

Komisija finalininkus atrinko pagal Lietuvoje užimamą rinkos dalį ir jos pokytį, apskaičiuotą vienetais ir pagal vertę 2016 m., palyginti su 2015 m. Taip pat buvo atsižvelgiama ir į tai, augo ar krito visa prekių kategorija. Šiuos duomenis „Nielsen“ surenka iš prekybos tinklų ir didžiausių kosmetikos, higienos prekių ir namų priežiūros priemonių pardavėjų. Duomenų „Nielsen“ neteikia tik „Lidl Lietuva“.

„Šis prekybos tinklas duomenų neatskleidžia daugelyje šalių, Lietuva – ne išimtis“, – pabrėžia Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai ir konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ pirmininkas. Tačiau „Lidl“ atėjimas į rinką atnešė neabejotinų pokyčių.

Palankiau žiūri į privačius ženklus

„Viena vertus, matome, kad Lietuvos vartotojai pradeda labiau pasitikėti privačiais prekybos tinklų prekės ženklais. Tikėtina, kad prie to prisidėjo ir „Lidl“, kur didžioji prekių dalis – tinklo privatūs prekės ženklai. Kita vertus, su didesniais ar mažesniais praradimais teko susitaikyti ir prekybos tinklams, ir didiesiems maisto produktų prekės ženklams, tradiciškai pagal pardavimų apimtį besirikiuojantiems FMCG sąrašo viršuje“, – kalba p. Urbonavičius.

Esama situacija paaiškina ir didžiausius pardavimus skaičiuojančių maisto prekės ženklų pardavimų kritimą. Jei žvelgtume į tokių įmonių dešimtuką 2016 m., didesnius pardavimus ir pagal vertę, ir pagal kiekį skaičiuoja tik du prekės ženklai – „Dvaro“ ir „Rokiškio“.

O 2015 m., palyginti su ankstesniais metais, bent vieną iš minėtų rodiklių padidinti buvo pavykę net šešiems maisto prekės ženklams. Dažniau kritimą nei augimą 2016 m. teko skaičiuoti ir didiesiems gėrimų gamintojams.

Žvelgiant į šešerių metų konkurso statistiką, visuomet tarp finalininkų patekdavo tik „Coca-Cola“, kitaip tariant, visus tuos metus šis prekės ženklas skaičiavo pardavimų augimą. Atitinkamai penkerius metus augimu džiaugėsi „Dvaro“, „Grite“, ketverius metus – „Vilkyškių“, „Volfas Engelman“, „Stumbras“ (pastarieji šį kartą į konkursą nepateko, nes jų pardavimai 2016 m. sumenko).

Iš atrinktųjų finalininkų 2016 m. sparčiausiai pardavimus skaičiuojant pagal vertę didino mažesnieji prekės ženklai: „Zigmas“, „Akvilė“, „Pasaka“. Atitinkamai pagal pardavimus skaičiuojant vienetais labiausiai augo prekės ženklai „Pols“, „Akvilė“, „Zigmas“ ir „Aistė“.

Kiti etapai

Tolesnis konkurso finalininkų vertinimo kriterijus – rinkos tyrimų bendrovės „Rait“ apklausa, jos metu bus vertinamas atrinktų prekės ženklų žinomumas, patrauklumas, rekomendavimo indeksas tarp vartotojų ir kiti duomenys. Rinkos tyrimų bendrovė „Baltmi“ analizuos atrinktų finalininkų skvarbą namų ūkiuose (t. y. kokia dalis namų ūkių nors kartą pirko prekės ženklą per tam tikrą laikotarpį).

Taip pat bus vertinami finalininkų rinkodaros žingsniai, kūrybiškumas, novatoriškumas. Dar vienas laimėtojų vertinimo rodiklis – žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ tiriamas prekės ženklų komunikacijos efektyvumas ir įvaizdis tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje. Renkant nugalėtojus bus atsižvelgta ir į prekės ženklų finalininkų reklamos išlaidų pokytį per metus – šiuos duomenis pateikia rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

Svarbiausia konkurso nominacija – „Metų prekės ženklas 2017“, taip pat bus išrinktas sėkmingiausias tarptautinis prekės ženklas Lietuvoje, įvertinti originaliausi dizaino sprendimai, įdomiausi mažų bendrovių rinkodaros žingsniai. Tradiciškai balsuoti už mėgstamiausią prekės ženklą ir rinkti savo simpatijų ženklą galės ir portalo vz.lt skaitytojai (balsavimas prasidės vasario pabaigoje).

infogr.am::konkurso_metu_prekes_zenklas_2017_m_finalininkai

Pernykščiame konkurse sėkmė lydėjo Vilniaus paukštyną, jis tapo „Metų prekės ženklu 2016“. Šis prekės ženklas didino pardavimus ir sugebėjo prisibelsti iki jaunesnių pirkėjų, o vienu esminių pokyčių įmonėje laikomas sprendimas sukurti prekės ženklą „Vištiena kitaip“.

Efektyviausiosios rinkimai

Kaip ir konkursas „Metų prekės ženklas“, taip ir efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai – neatsiejama konferencijos „Password“ dalis. Šiuo metu bendrovės yra kviečiamos teikti efektyviausius savo rinkodaros projektus – paraiškas reikia užpildyti iki vasario 20 d.

Šių metų konkursui gali būti pateikti rinkodaros sprendimai, įgyvendinti 2016 m. ir baigti ne vėliau kaip iki 2017 m. vasario vidurio. Kiekvienai iš septynių kategorijų galima teikti darbus, pretenduojančius į didelio ir mažo biudžeto segmentus.

Įvertinusi paraiškas, komisija kovo pradžioje skelbs kiekvienos kategorijos finalininkus. Jie savo rinkodaros kampanijas pristatys konferencijoje „Password 2017“ Tada iš kandidatų bus išrinkti ir apdovanoti kiekvienos kategorijos nugalėtojai, o iš šių bus išrinktas vienas didžiojo prizo laimėtojas.

Pagrindiniai veiksmingiausios rinkodaros kampanijos vertinimo kriterijai lieka tie patys: įžvalga (30%), įgyvendinimas (30%) ir rezultatai (40%). Pastariesiems tenka didžiausias dėmesys.

Plačiau apie „Password 2017“ skaitykite čia.

FOTOGALERIJA „Metų prekės ženklo“ ir Efektyviausios rinkodaros apdovanojimai (37 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Rezervacijų nišą užpildė „Treatwell“ ir „Pasiutus lapė“ Premium 3

Internetinės registracijos ir salono valdymo sistemas kirpykloms, grožio salonams, SPA įstaigoms teikiančios...

Prekyba
2019.09.18
„Vilniaus duona“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Strateginės komunikacijos agentūra „Adverum“ ir UAB „Vilniaus duona“ pasirašė komunikacijos paslaugų teikimo...

Rinkodara
2019.09.18
Po konkurentų šūvio reklamose „Cbet“ valdytoja registruoja prekės ženklus Premium 6

Lošimų bendrovė „Tete-a-tete kazino“, valdanti prekės ženklą „Cbet“, pateikė registruoti daugiau nei 10...

Rinkodara
2019.09.17
„airBaltic“ rinkodaros šūvis: Baltijos šalių vėliavomis nuspalvinti lėktuvai 19

Šiandien „Vilniaus“ vardu pavadintas ir Lietuvos vėliavos spalvomis nudažytas oro linijų bendrovė „airBaltic“...

Rinkodara
2019.09.16
„Moneta International“ pakeitė pavadinimą 3

Mokėjimo paslaugas teikianti tarptautinė bendrovė „Moneta International“ nuo rugsėjo 10 d. veikia nauju...

Rinkodara
2019.09.16
„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą 5

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
2019.09.15
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 3

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 24

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 14

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 3

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Užsienio žiniasklaida: Vilnius talentingai realizavo Ronaldo perdavimą 3

Cristiano Ronaldo vizito Vilniuje proga sukurta reklamos kampanija jau tapo virusine. Pradėjusi plisti...

Rinkodara
2019.09.11
„Apple“ smūgis „Netflix“ ir „Disney“ 12

Geidžiamiausiame „Apple“ gerbėjų vakarėlyje – technologijų milžinės tradiciniame metiniame renginyje buvo...

Rinkodara
2019.09.11
Kampanija, skirta C. Ronaldo, buvo daugiau svajonė nei pamatuotas siekis 14

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūra „Go Vilnius“ kartu su sostinės meru ir menininke Jolita...

Rinkodara
2019.09.11
Pasaulio krepšinio čempionatas spėjo sutraukti 1,3 mln. žiūrovų

Lietuvių rinktinės rungtynes šiame Pasaulio krepšinio čempionate stebėjo 1,3 mln. šalies gyventojų, rodo...

Rinkodara
2019.09.10
Startavo „Ignitis“, naujojo „Lietuvos energijos“ vardo, komunikacijos kampanija 17

Prasidėjo „Lietuvos energijos“ įmonių prekės ženklo atnaujinimo reklaminė kampanija – energetikos bendrovė...

Rinkodara
2019.09.10
Rungsis geriausi Baltijos šalių pakuotės dizaino darbai

Lietuvos grafinio dizaino asociacija LGDA produktų pakuočių kūrėjus ir užsakovus kviečia teikti paraiškas jau...

Rinkodara
2019.09.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau