Moterys Lietuvos kino industrijoje. Kokia problema?
Permainos į Holivudą ateina, tačiau iš lėto. Remiantis „USC Annenberg Inclusion Initiative“ tyrimu, iš 109 režisierių, kūrusių 100 daugiausia uždirbusių 2017 m. filmų, 92,7 proc. buvo vyrai, o likę 7,3 proc. – moterys. O iš 1100 2011–2017 m. pelningiausių filmų 95,7 proc. buvo sukurti vyrų ir tik 4,3 proc. – moterų. Dauguma šių juostų buvo sukurta studijose, blockbusterių namuose, tokie kūriniai kasose ir sugeneruoja daugiausia pinigų. Jų gamyboje vis dar ignoruojamos kiną kuriančios moterys.
Vis dėlto atrodo, kad situacija po truputį gerėja. Pasak interneto portalo „Indiewire“, 2019–2020 m. moterys režisuos kiek daugiau studijinių filmų, „Sony“ (ko gero, laukiamiausias jų darbas – praeitais metais „Oskarui“ nominuotos Gretos Gerwig „Mažosios moterys“ („Little Women“), „Universal“ ir „Warner Bros.“ pasiūlys ekranuose išvysti 5–8 filmus, „Disney“ – 4, „Fox“ – 2, „Paramount“ – tik vieną (režisierės ir operatorės Reed Morano „Ritminė sekcija“ („The Rhythm Section“).
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai