„Supros“ taikinys – „Porsche“

Publikuota: 2018-04-15
Kartu su BMW „Toyota“ sukūrė į nepopuliarią rinkos nišą orientuotą automobilį, kuriam keliami tikslai, susiję su emocija, o ne pinigais. Gamintojo nuotr.
Kartu su BMW „Toyota“ sukūrė į nepopuliarią rinkos nišą orientuotą automobilį, kuriam keliami tikslai, susiję su emocija, o ne pinigais. Gamintojo nuotr.

Kai visa pramonė pasinėrusi į elektra varomų bendro naudojimo savivaldžių automobilių kūrimo lenktynes, Ženevos automobilių parodoje „Toyota“ išsiskyrė iš minios, pristačiusi sportinį legendinės „Supros“ įpėdinį.

Gandai apie šį automobilį sklandė erzinamai ilgai – dar nuo 2013-ųjų. Be to, buvo rimtų priežasčių jo nekantriai laukti.

Pirmoji priežastis – senieji „Supros“ modeliai „Toyotos“ istorijoje užima atskirą nišą: net naudoti egzemplioriai ir šiandien yra itin vertinami.

Antroji svarbi priežastis – naująjį modelį „Toyota“ kūrė su BMW. Abu gamintojai garsėja išskirtinėmis savo gaminių savybėmis, kurių sintezė atrodo galinti būti netoli tobulybės. O japonai tvirtina siekiantys užkopti iki labai aukštai iškeltos „Porsche“ kartelės.

Pripažinimas

Pirmoji „Toyota Celica Supra“ pasirodė 1978-aisiais. Tai buvo 4 cilindrų modelio „Celica“ pagrindu sukurtas automobilis, kurį varė didesnės galios 6 cilindrų variklis. Tiesa, jis, kaip ir jo 1981–1986 m. gamintas įpėdinis, netapo kulto objektu.

„Supros“ vardas pagarsėjo 1986 m., kai „Toyota“ savo senąją „Celicą Suprą“ išgrynino dviejuose modeliuose: vienas jų buvo keturių cilindrų priekiniais ratais varoma „Celica“, o kitas – 6 cilindrų galiniais ratais varomas visavertis GT klasės automobilis „Supra“. Štai šis automobilis sulaukė pripažinimo, kurį dar labiau padidino vėlesnis ketvirtosios kartos modelis. Nuo 1993 iki 2002 m. gaminta sportiška kupė pasirodė galinti greičiu konkuruoti su „Porsche 911“, nors kainavo perpus mažiau. Be to, automobilių tiuningo specialistai greitai pamatė, kad turbokompresorinis „Supros“ variklis su eilėje išdėstytais šešiais cilindrais pasižymi neįprastu konstrukciniu tvirtumu ir todėl puikiai tinka galios didinimo projektams. Teko pastebėti, kad šio amžiaus pradžioje dažnas save gerbiantis variklių forsavimo specialistas garbės reikalu laikė standartinį 324 AG siekiantį 3 litrų variklio pajėgumą padidinti iki neįtikimų 1200 AG.

Šis automobilis tapo savotiško kulto objektu: juo važinėjo „Gran Turismo“, „Forza Motorsport“, „Need for Speed“ ir „Midnight Club“ žaidimų maniakai, be „Supros“ tiesiog negalėjo apsieiti „Greitų ir įsiutusių“ filmų serijos kūrėjai.

„Supra“ dalyvavo daugybėje žiedinių lenktynių, kuriose rodė didelį greitį ir ištvermę. Jis ilgą laiką dominavo Japonijos GT lenktynių serijoje, dalyvavo Amerikoje vykusių IMSA lenktynių serijoje, taip pat du kartus startavo 24 valandų Le Mano lenktynėse. Viena sportinė „Supra“ kurį laiką buvo ir Lietuvoje: ištvermės lenktynėms paruoštas automobilis dalyvaudavo 1000 kilometrų lenktynėse Palangoje.

Kartu su BMW

Tačiau 2002 m. „Supros“ gamyba buvo nutraukta. Klausinėjami, kada baigsis ši nejauki tyla, atsakingi „Toyotos“ vadovai tuo metu, lyg prisukti, atsakydavo, kad jiems dabar rūpi tik atitikti naujas anglies dioksido taršos normas. Supraskite – ne sportiniai automobiliai galvoje.

Ledus pralaužė 2012 m. pasirodęs bendras „Subaru“ ir „Toyotos“ kūrinys – sportiška kupė, kurią pirmasis gamintojas parduoda kaip BRZ modelį, o antrasis – kaip GT86 arba „Scion FR-S“. Ši kompaktinė kupė su 2 litrų „Subaru“ varikliu akimirksniu sužavėjo ne tik automobilių entuziastus, bet ir kitus gamintojus.

„Toyota“ tada buvo įvertinta kaip nepaprasta partnerė vykdant bendrus projektus, ir ne vienas gamintojas panoro su šiuo japonų koncernu sukurti ką nors panašaus. Tačiau pirmasis eilėje atsidūrė Bavarijos BMW. 2013 m. buvo viešai paskelbta, kad šie du gamintojai ėmėsi bendro sportinio automobilio projekto. Tada prasidėjo laukimas.

Abu gamintojai apie projektą tylėjo iki pat 2017 m. vidurio. Žiniasklaidoje buvo skelbiama, kad „Toyota“ vis dar laikė 2010 m. iš naujo įregistruotą „Supros“ prekės ženklą, – tai buvo vienas iš nedaugelio signalų apie ketinimus atgaivinti greitąją kupė.

Lenktyninis prototipas

Tyla nutraukta kovo pradžioje, kai tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje „Toyota“ pagaliau parodė naująją „Suprą“, pavadintą „GR Supra Racing Concept“. Tiesa, tai buvo ne aukštos klasės dvivietė kupė, o lenktynėms pritaikyta būsimojo serijinio automobilio versija. Raidės GR žymi sportinius automobilius kuriančio padalinio „Gazoo Racing“ pavadinimo pirmąsias raides. Didelis automobilio šoną puošiantis numeris 90 yra nuoroda į šios „Supros“ kodinį modelio pavadinimą A90.

Automobilyje panaudota daugybė lengvų, tvirtų ir serijinei gamybai ne itin tinkamų kompozitinių medžiagų. Iš jų pagaminti aerodinaminiai elementai, veidrodėlių korpusai ir kapotas. Priekinis ir šoniniai langai sukurti iš lengvo plastiko.

Koncepciniame automobilyje įrengti saugos lankai, sportiniam automobiliui privaloma ugnies gesinimo įranga ir specialus degalų bakas. Salono apdaila – iš anglies pluošto, matyti lenktynėms skirtas prietaisų skydelis, sportinės sėdynės ir sportiniai saugos diržai, greitai nuimamas vairo ratas. Už centrine veržle tvirtinamų sportinių ratlankių matyti sportiniai „Brembo Racing“ stabdžiai. Negalima nepastebėti didelio galinio sparno ir po galiniu buferiu esančių difuzorių. Trumpiau – šis prototipas yra visavertis sportinis automobilis.

Sportinis pagrindas

„Dauguma sportinių automobilių sukurta serijinių modelių pagrindu. Bet šiuo atveju mes nusprendėme sukeisti projektavimo tvarką“, – rinkodarinį pokštą tėkštelėjo automobilį Ženevoje pristatęs Tetsuya Tada, šio projekto vyriausiasis inžinierius.

„Pirmiausia „Supra“ buvo sukurta galvojant apie lenktynes. Todėl serijinį modelį bus lengviau perdaryti į lenktyninį automobilį, nes didžioji darbo dalis jau bus atlikta, – parodoje aiškino jis. – Pavyzdžiui, didelės aušinimo angos iš karto užtikrina reikiamą oro kiekį variklio skyriui aušinti ir jame esančiam tarpinio turbokompresoriaus aušintuvui. O gale sumontuotas sparnas ir difuzorius suteikia maksimalią prispaudimo jėgą.“

Galima pridurti, kad toks sprendimas iš esmės atitinka bendrovės įkūrėjo Kiichiro Toyodos įsitikinimą: dalyvavimas automobilių sporte leidžia pagerinti serijinių automobilių eksploatacines savybes bei patikimumą ir kartu sužadinti gamintojo gerbėjų susidomėjimą.

Neeilinis „japonas“

Japonai neprašovė. Joks sportinis automobilis iš Japonijos nebuvo sukėlęs tokio publikos ir žiniasklaidos susidomėjimo nuo 2007 m., kai Tokijo automobilių parodoje buvo pristatytas „Nissan GT-R“.

nuotrauka::1

Kiekvienas, metęs žvilgsnį į naująją „Suprą“, gali pamatyti 2014 m. Detroito automobilių parodoje parodyto koncepcinio automobilio „Toyota FT-1“ bruožų. Kalifornijoje esančioje „Calty“ dizaino studijoje sukurtas automobilis traukia akį ir iš pirmo žvilgsnio nenuvilia senojo modelio gerbėjų. Tiesa, reikia nepamiršti kad serijinė „Supra“ bus kuklesnės išvaizdos už parodoje pristatytą prototipą, nes neturės nei didelio galinio sparno, nei difuzoriaus ir bus nudažyta kaip serijinis, o ne lenktyninis automobilis.

Nebus „mechanikos“

Viena labiausiai dominančių detalių – variklių parinkimas. „Du dalykai, kurie būtinai turi būti naujojoje „Suproje“, – tai galinių ratų pavara ir eilėje išdėstytų 6 cilindrų variklis“, – tvirtino T. Tada. Verta pridurti, kad BMW šiuo metu yra vienas iš nedaugelio didžiųjų gamintojų pasaulyje, gaminančių tokius neprilygstamai geru mechaniniu balansu pasižyminčius variklius, – pastaruoju metu pramonėje absoliučiai dominuoja mažesni V6 tipo varikliai. „Forbes“ rašo, kad „Supra“ bus siūloma su 2 arba 3 litrų turbokompresoriniais varikliais. 2 litrų varikliai pasieks 192 arba 245 AG, o galingoji versija – per 400 (kai kurie šaltiniai nurodo ir 360) AG. Visi šie varikliai bus derinami su 8 laipsnių automatine transmisija.

Per pristatymą žurnalistai „Supros“ inžinieriaus klausinėjo, nejaugi gamintojas nepasiūlys 6 laipsnių mechaninės transmisijos, kokia buvo 2002 m. baigtame gaminti modelyje?

Atrodo, T. Tadą šis klausimas sutrikdo. „Ar tikrai manote, kad „Suprai“ reikia mechaninės transmisijos?“ – klausia jis ir kartu pabrėžia, kad automatinė transmisija pavaras jungia greičiau, leidžia sparčiau greitėti, be to, nereikia rūpintis dėl sankabos disko dėvėjimosi. „Forbes“ rašo: toks automobilio kūrėjo požiūris gali reikšti, kad klasikos gerbėjai turės pamiršti apie mechaninę transmisiją.

Pelnas nesvarbus

„Toyotos“ ir BMW bendradarbiavimas ir bendras kūrimo kaštų taupymas atrodo visiškai racionalus. Sportinių automobilių rinka labai sudėtinga ir teikianti nedidelę grąžą. Tokių automobilių kūrimas kainuoja daug, o jų prekybos rezultatai niekada neleis pasiekti tokio pelno, kokio būtų galima tikėtis kuriant šiuo metu madingus krosoverius. Todėl „Toyotos“ planas gaminti sportišką kupė parodo apsisprendimą ir ryžtą savo laiką ir pinigus išleisti srityje, kuri žada tik emocijų, bet ne didelių pajamų.

nuotrauka::2

Matthew Harrisonas, „Toyota Europe“ pardavimo ir rinkodaros vadovas, tikina, kad gamybos apimtis ar pelnas nėra svarbiausi šiam automobiliui keliami tikslai. „Mes garsėjame kokybe, bet mums šiek tiek trūksta emocinio įvaizdžio. Mūsų nauji modeliai leis jį palaikyti, bet manau, kad markei reikia įkvepiančio modelio“, – tvirtina jis.

Didelės ambicijos

Pristatydamas automobilį T. Tada tėkštelėjo dar vieną pareiškimą: „Mūsų tikslas yra „Porsche“.“ BMW su naujuoju Z4 pasilieka prie pasirinktos iš dalies prabangaus ir iš dalies sportiško automobilio filosofijos, o „Toyota“ susitelkė į tikrąjį sportiškumą.

„Tiksliau – mes taikomės ne į konkretų „Porsche“ modelį kaip „Cayman“. Mūsų tikslas buvo sukurti sportinį automobilį, kuris galėtų konkuruoti su „Porsche“ valdymo savybėmis“, – „Forbes“ cituoja T. Tadą. Nekyla abejonių, kad būtent bendradarbiavimas su BMW japonams suteikia galimybę padidinti savo konstrukcinį potencialą, siekiant tokios aukštos kartelės.

„Toyotos“ vadovybė įdėmiai stebėjo šio modelio kūrimą. Žiniasklaidoje daugybę kartų buvo pasakota istorija, kaip Akio Toyoda, koncerno vadovas ir patyręs lenktynininkas, „Supros“ inžinieriams nurodė iš naujo perprojektuoti galinę pakabą. Sklandė kalbų, kad pats asmeniškai visus naujus modelius išbandantis A. Toyoda dėmesingai vertino šios sportinės kupė savybes. Žinoma, gamintojas tokių gandų nekomentuoja.

Gamins Austrijoje

Dar viena įdomi žinia – naujoji „Supra“ ir jos „pusbrolis“ BMW Z4 bus surenkami Austrijoje esančioje „Magna Steyr“ gamykloje. Ši palyginti nemažais gamybos kaštais ir puikia kokybe garsėjanti gamykla dabar nedideliais kiekiais gamina G klasės „Mercedes-Benz“, 5 serijos BMW su hibridine pavara ir „Jaguar E-Pace“. Artimiausiu metu ten bus pradėtas gaminti ir pirmasis „Jaguar“ elektromobilis „I-Pace“.

„Supros“ ir Z4 gamyba Austrijoje bus pradėta šių metų pabaigoje. Ji taip pat nebus didelės apimties – planuojama, kad sieks apie 10 000 automobilių per metus. Numatoma, kad pagrindinė naujųjų automobilių rinka bus JAV, todėl galutinai serijinei gamybai paruoštų modelių pristatymą tikimasi pamatyti 2019 m. sausį Detroite vyksiančioje tarptautinėje automobilių parodoje.

„Supra“ garsėjo kaip sportinio automobilio ikona, bet tai buvo prieš du dešimtmečius, – „Bloomberg“ cituoja Timą Urquhartą, rinkos tyrėjų „IHS Automotive“ analitiką. – Dabar svarbu sužinoti, ar rinka taip pat noriai priims labai greitą, puikiai valdomą ir sportišką „Toyotą“.“

Kompiuteryje – metais anksčiau

Čia galima pridurti, kad nuo 2012 m. su „Subaru“ gaminama kupė „Toyota GT86“, nors vertinama ir puikiai išlaikanti vertę, parduodama pasyviai. Trumpiau – rinka šį automobilį labai vertina, bet neperka.

Prekybos salonuose „Supros“ laukiama po metų, 2019 m. pavasarį. Tikimasi, kad bazinė versija su 2 litrų varikliu Europoje gali kainuoti apie 50 000, o galingoji versija – apie 60 000 eurų. Naujoji kupė konkuruos su tokiais automobiliais kaip „Porsche Cayman“ ar „Renault“ atgaivinta „Alpine“ marke.

Tiems, kam trūksta pinigų naujajai „Suprai“ įsigyti arba kantrybės sulaukti 2019 m. pavasario, yra galimybė jau šių metų balandį išbandyti šį automobilį atnaujintame „Gran Turismo Sport“ kompiuteriniame žaidime.

[infogram id="0ec5f64e-6683-4f67-b8e7-b05575946d8e" prefix="pEU" format="interactive" title="VK201804_LAISVALAIKIS_AUTO_Supra"]

Prenumeruodami žurnalą sutaupote iki 30% nei pirkdami kas mėnesį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Samsung“ serijos telefono „Note9“ apžvalga: vienas geriausių, bet šlamšto per daug 4

Šiemet „Samsung“ pristatė dar vieną „Galaxy Note“ serijos telefoną – „Note9“. Nuo „Note8“ ar „Galaxy S9“ šis...

Verslo klasė
2018.09.16
Organizacijos keičiamos dėl 3 pagrindinių priežasčių Premium

Kokį atsakymą išgirstate pažįstamų klustelėję, kaip sekasi darbe? Aš pastaruoju metu sulaukiu kone to paties...

Verslo klasė
2018.09.16
Saudo Arabijos sosto įpėdinis žengia Petro I pėdomis Premium 3

2018 m. birželio 21-ąją sukako lygiai metai, kai Mohammadas bin Salmanas, dar žinomas MBS trumpiniu, buvo...

Verslo klasė
2018.09.15
Muzika: Praeities romantizmo nostalgija

Pakliuvo man į rankas kažkada, kompaktinių diskų atsiradimo aušroje, išleista mėgėjiška kompaktinė plokštelė.

Verslo klasė
2018.09.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau