Iš „Audi“ – technologinis žingsnis į priekį

Publikuota: 2015-09-04
Atnaujinta 2015-09-04 10:35
Po dešimtmečio pertraukos išleistas naujas Q7 – griežtesnių linijų, lengvesnis ir inovatyvesnis nei pirmtakas. gamintojo nuotr.
Po dešimtmečio pertraukos išleistas naujas Q7 – griežtesnių linijų, lengvesnis ir inovatyvesnis nei pirmtakas. gamintojo nuotr.
„Verslo žinios“

„Gražus automobilis“, – nugirstu repliką sustojusi greta greitkelio Klaipėda–Kaunas. Atsisukusi matau, kad pora vyrukų godžiai nužiūrinėja automobilį, kuriuo atvažiavau, – naująjį „Audi Q7“.

 Kai paklausiu, kas būtent jiems patinka naujajame Q7, jiedu paaiškina: vienam gražūs automobilio žibintai, kitam įspūdį daro „pikta“ išvaizda.

Kuriant vieną svarbiausių gamos modelių, „Audi“ nereikėjo išrasti rato. Bendrovė žinojo, ką klientai vertina kituose modeliuose, sykiu buvo paruošusi kalną inovacijų, skirtų naujajam Q7. Tačiau laukti naujos Q7 kartos teko ilgai. Pirmą kartą visureigis pristatytas 2005 m. Per tą laiką vieni rimčiausių bendrovės konkurentų – Bavarijos BMW – spėjo ne tik išleisti antrąją X5 visureigio kartą, bet pristatyti ir dar vieną. Netgi su „Audi“ konkuruojantys švedai „Volvo“ gavo Kinijos „Geely“ koncerno investiciją ir išleido savo didžiausią pastarųjų ketverių metų naujieną – visureigį XC90.

Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojas naująjį Q7 pristatė šių metų pradžioje. Pristatyme netrūko pompastikos, gamintojas ne kartą pabrėžė, kad nemaža dalis modelyje esančių sprendimų su „Audi“ emblema matomi pirmą kartą. „Audi“ pastangos paversti Q7 ypatingu modeliu nestebina, – senesnės kartos visureigis buvo pasenęs ir morališkai, ir techniškai, tad naujasis turėjo reabilituoti kompanijos įvaizdį klientų, ilgainiui pradėjusių žvilgčioti į kitų gamintojų kūrinius, akyse.

Pirmi kartai

Į Q7 „Audi“ įdiegė galybę naujų saugos sistemų. Pavyzdžiui, susidūrimo prevencijos asistentą, akylai stebintį aplinką ir perspėjantį vairuotoją apie galimą susidūrimą. Jei vairuotojas į perspėjimus nekreipia dėmesio, automobilio saugos sistemos veiksmų imasi pačios ir sustabdo transporto priemonę. Automobilyje įdiegti pakartotinio susidūrimo stabdžiai.

Pirmą kartą į Q7 įdiegta ir aktyvi nuolatinio greičio palaikymo sistema su eismo spūsčių asistentu. Šis grūstyse gali perimti vairo, stabdžių, akceleratoriaus kontrolę ir valdyti automobilį važiuojant ne didesniu nei 65 km/val. greičiu.

Be spartesnių grafikos procesorių, leidžiančių greičiau pateikti vairuotojui reikalingą informaciją, naujasis Q7 turi ir visus keturis ne tik varančiuosius, bet ir vairuojamus ratus. Šitai leidžia automobiliui mažinti apsisukimo spindulį judant lėtai, o važiuojant greitai padeda stabiliai laikytis kelyje.

Įrangos, pirmą kartą diegiamos į Q7, sąrašas taip pat nekuklus. Automobilis gavo LED šviesos diodų žibintus, eismą iš galo stebinčią sistemą, asistentą, padedantį pastatyti automobilį, kai šis tempia priekabą, naktinio matymo kameras ir daug kitų priedų.

Pirmiausia – komfortas

Q7 interjeras padailintas maloniomis liesti medžiagomis, o ryškiausiu interjero elementu galima vadinti skaitmeninį prietaisų skydelį. Šis priklausomai nuo vairuotojo norų leidžia į pirmą planą iškelti automobilio važiavimo parametrus rodančius prietaisus, arba rodyti interaktyvų skaitmeninį žemėlapį.

Palyginti su pirmtaku, automobilis palengvėjo. 2 l darbinio tūrio TFSI variklį turintis visureigis sveria net 375 kg mažiau, o 3 l darbinio tūrio turbodyzelinį V6 motorą turintis Q7 palengvėjo 200 kg. Automobilis stabilesnis, be to, tvirtai laikytis kelyje padeda keturi vairuojami ratai.

Bandytasis 3 l darbinio tūrio turbodyzelinį 272 AG galios variklį turintis modelis komplektuojamas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Ši pavaras keičia tiksliai, tačiau jos veikimas ne visuomet džiugina. Pavyzdžiui, pasirinkus sportinį važiavimo režimą ir nuspaudus akceleratorių iki dugno, automobilio pavarų dėžė uždelsia akimirką ir tik tada trūkteli į priekį. 600 Nm sukimo momentas juntamas nuo 1.500 apsisukimų per minutę, tad atrodo, kad automobilis veržtis į priekį pasirengęs visada, nesvarbu, kokiu greičiu važiuotum.

Lems simpatijos

Nuspręsti, kuris iš trijų didžiųjų „premium“ segmento visureigių – BMW X5, „Volvo XC90“, „Audi Q7“ – geriausias, vargu ar pavyks. Išbandę visus tris modelius, vairuotojai pirmenybę teiks tam, kurio gamintojui jaučia simpatiją.

Reikšmę turi ir nekukli prabangių visureigių kaina. „Volvo“ savąjį XC90 su 2 l turbodyzeliniu varikliu siūlo už pradinę 56.888 Eur kainą. Turbodyzelinį 3 l darbinio tūrio motorą turintis BMW X5 parduodamas už 62.109 Eur, o 3 l darbinio tūrio dyzelinį motorą su turbina turintis visureigis Q7 Lietuvoje kainuoja 62.500 Eur.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: „Toyota RAV4“ transformacija Premium 13

Pristačiusi penktos kartos RAV4, japonų gamintoja „Toyota“ verčia naują puslapį ir tikisi neužleisti lyderio...

Laisvalaikis
2019.02.11
Tyrimas: šaltis elektromobilių įveikiamą kelią gali sutrumpinti beveik perpus 28

Kai termometro stulpelis krenta žemiau 7 laipsnių pagal Celcijų, populiarių elektromobilių nuvažiuojamas...

Laisvalaikis
2019.02.11
„Škoda Kamiq“ paruošta pristatymui Europoje 23

„Škoda“ atskleidžia vis daugiau informacijos apie šiam renginiui ruošiamą naujieną – mažą krosoverį „Kamiq“.

Laisvalaikis
2019.02.10
„Volkswagen“ gaivina bagio idėją

„Volkswagen“ (VW) Ženevos automobilių parodai ruošia nostalgišką naujieną – legendinių, „VW Beetle“ pagrindu...

Laisvalaikis
2019.02.10
BMW bando naujos kartos elektrinį krosoverį 5

Bavarijos koncernas išplatino pirmąsias oficialias naujos kartos elektra varomo krosoverio, dabar įvardyjamo...

Laisvalaikis
2019.02.09
Sukūrė inovaciją: naujus automobilius pirksime internetu Verslo tribūna 15

Sėdėdamas namuose internetu išsirenki sau patinkamą automobilį, keliais mygtukų paspaudimais telefone sudarai...

Verslas auga
2019.02.06
„Modus Group“ perleido „Krasta Auto“ britų bendrovei „Inchcape“  13

Verslininko Kęstučio Martinkėno valdoma „Modus Group“ perleido bendrovės „Krasta Auto“ kontrolę Didžiosios...

Logistika
2019.02.06
Sausį – 50% siekiantis naujų automobilių rinkos augimas  5

Metų pradžioje daugiau nei pusė Lietuvoje registruotų naujų automobilių reeksportuota į kitas Europos...

Laisvalaikis
2019.02.05
„General Motors“ artimiausiu metu atleis bent 4.000 darbuotojų 1

Šiandien koncernas planuoja atleisti mažiausiai 4.000 Šiaurės Amerikoje dirbančių etatinių darbuotojų.

Laisvalaikis
2019.02.04
VST pasiekė naujas šarvuotis, jo vertė – 250.000 Eur 20

Viešojo saugumo tarnybą (VST) ketvirtadienį pasiekė pirmas naujas plataus profilio ir įvairaus pobūdžio...

Laisvalaikis
2019.01.31
Detroite serijinius automobilius perdarys į savivaldžius

Savivaldžių automobilių kūrime besispecializuojanti JAV kompanija „Waymo“ praneša apie investiciją į pirmąjį...

Pramonė
2019.01.29
VŽ bando: taupusis „Hyundai Tucson“ mažu dyzeliniu varikliu Premium

Atnaujintas „Hyundai Tucson“ taikosi į itin populiarų kompaktinių SUV automobilių segmentą, kuriame yra...

Laisvalaikis
2019.01.28
Elektromobilių rinka: nauji modeliai ir plėtra Lietuvoje 16

Augančią Europos elektromobilių rinką 2019 m. stimuliuos nauji ilgai laukti modeliai, o Lietuva laukia...

Laisvalaikis
2019.01.27
2018 m. rekordas: 461.200 automobilių pirkimo-pardavimo sandorių 5

Jeigu per 2009 m., vangiausios prekybos metus Lietuvos automobilių rinkoje, automobilį pirko maždaug kas...

Laisvalaikis
2019.01.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau