Iš „Audi“ – technologinis žingsnis į priekį

Publikuota: 2015-09-04
Atnaujinta 2015-09-04 10:35
Po dešimtmečio pertraukos išleistas naujas Q7 – griežtesnių linijų, lengvesnis ir inovatyvesnis nei pirmtakas. gamintojo nuotr.
Po dešimtmečio pertraukos išleistas naujas Q7 – griežtesnių linijų, lengvesnis ir inovatyvesnis nei pirmtakas. gamintojo nuotr.
„Verslo žinios“

„Gražus automobilis“, – nugirstu repliką sustojusi greta greitkelio Klaipėda–Kaunas. Atsisukusi matau, kad pora vyrukų godžiai nužiūrinėja automobilį, kuriuo atvažiavau, – naująjį „Audi Q7“.

 Kai paklausiu, kas būtent jiems patinka naujajame Q7, jiedu paaiškina: vienam gražūs automobilio žibintai, kitam įspūdį daro „pikta“ išvaizda.

Kuriant vieną svarbiausių gamos modelių, „Audi“ nereikėjo išrasti rato. Bendrovė žinojo, ką klientai vertina kituose modeliuose, sykiu buvo paruošusi kalną inovacijų, skirtų naujajam Q7. Tačiau laukti naujos Q7 kartos teko ilgai. Pirmą kartą visureigis pristatytas 2005 m. Per tą laiką vieni rimčiausių bendrovės konkurentų – Bavarijos BMW – spėjo ne tik išleisti antrąją X5 visureigio kartą, bet pristatyti ir dar vieną. Netgi su „Audi“ konkuruojantys švedai „Volvo“ gavo Kinijos „Geely“ koncerno investiciją ir išleido savo didžiausią pastarųjų ketverių metų naujieną – visureigį XC90.

Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojas naująjį Q7 pristatė šių metų pradžioje. Pristatyme netrūko pompastikos, gamintojas ne kartą pabrėžė, kad nemaža dalis modelyje esančių sprendimų su „Audi“ emblema matomi pirmą kartą. „Audi“ pastangos paversti Q7 ypatingu modeliu nestebina, – senesnės kartos visureigis buvo pasenęs ir morališkai, ir techniškai, tad naujasis turėjo reabilituoti kompanijos įvaizdį klientų, ilgainiui pradėjusių žvilgčioti į kitų gamintojų kūrinius, akyse.

Pirmi kartai

Į Q7 „Audi“ įdiegė galybę naujų saugos sistemų. Pavyzdžiui, susidūrimo prevencijos asistentą, akylai stebintį aplinką ir perspėjantį vairuotoją apie galimą susidūrimą. Jei vairuotojas į perspėjimus nekreipia dėmesio, automobilio saugos sistemos veiksmų imasi pačios ir sustabdo transporto priemonę. Automobilyje įdiegti pakartotinio susidūrimo stabdžiai.

Pirmą kartą į Q7 įdiegta ir aktyvi nuolatinio greičio palaikymo sistema su eismo spūsčių asistentu. Šis grūstyse gali perimti vairo, stabdžių, akceleratoriaus kontrolę ir valdyti automobilį važiuojant ne didesniu nei 65 km/val. greičiu.

Be spartesnių grafikos procesorių, leidžiančių greičiau pateikti vairuotojui reikalingą informaciją, naujasis Q7 turi ir visus keturis ne tik varančiuosius, bet ir vairuojamus ratus. Šitai leidžia automobiliui mažinti apsisukimo spindulį judant lėtai, o važiuojant greitai padeda stabiliai laikytis kelyje.

Įrangos, pirmą kartą diegiamos į Q7, sąrašas taip pat nekuklus. Automobilis gavo LED šviesos diodų žibintus, eismą iš galo stebinčią sistemą, asistentą, padedantį pastatyti automobilį, kai šis tempia priekabą, naktinio matymo kameras ir daug kitų priedų.

Pirmiausia – komfortas

Q7 interjeras padailintas maloniomis liesti medžiagomis, o ryškiausiu interjero elementu galima vadinti skaitmeninį prietaisų skydelį. Šis priklausomai nuo vairuotojo norų leidžia į pirmą planą iškelti automobilio važiavimo parametrus rodančius prietaisus, arba rodyti interaktyvų skaitmeninį žemėlapį.

Palyginti su pirmtaku, automobilis palengvėjo. 2 l darbinio tūrio TFSI variklį turintis visureigis sveria net 375 kg mažiau, o 3 l darbinio tūrio turbodyzelinį V6 motorą turintis Q7 palengvėjo 200 kg. Automobilis stabilesnis, be to, tvirtai laikytis kelyje padeda keturi vairuojami ratai.

Bandytasis 3 l darbinio tūrio turbodyzelinį 272 AG galios variklį turintis modelis komplektuojamas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Ši pavaras keičia tiksliai, tačiau jos veikimas ne visuomet džiugina. Pavyzdžiui, pasirinkus sportinį važiavimo režimą ir nuspaudus akceleratorių iki dugno, automobilio pavarų dėžė uždelsia akimirką ir tik tada trūkteli į priekį. 600 Nm sukimo momentas juntamas nuo 1.500 apsisukimų per minutę, tad atrodo, kad automobilis veržtis į priekį pasirengęs visada, nesvarbu, kokiu greičiu važiuotum.

Lems simpatijos

Nuspręsti, kuris iš trijų didžiųjų „premium“ segmento visureigių – BMW X5, „Volvo XC90“, „Audi Q7“ – geriausias, vargu ar pavyks. Išbandę visus tris modelius, vairuotojai pirmenybę teiks tam, kurio gamintojui jaučia simpatiją.

Reikšmę turi ir nekukli prabangių visureigių kaina. „Volvo“ savąjį XC90 su 2 l turbodyzeliniu varikliu siūlo už pradinę 56.888 Eur kainą. Turbodyzelinį 3 l darbinio tūrio motorą turintis BMW X5 parduodamas už 62.109 Eur, o 3 l darbinio tūrio dyzelinį motorą su turbina turintis visureigis Q7 Lietuvoje kainuoja 62.500 Eur.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
2018.06.23
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujoje vairavimo mokykloje – Baltijos šalyse dar nematyti „Audi RS4“

Antradienį Kačerginėje, Nemuno žiede pristatyta nauja vairavimo mokykla, kurioje bus naudojami itin galingi...

Transportas
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau