Lenkų optikos gaminių „Kodano Group“, jau prekiaujanti ir Lietuvoje, pritraukė 9,3 mln. Eur investiciją
Lenkijos lęšių ir akinių rėmelių gamintojos ir platintojos mažmeninės prekybos tinklą sudaro daugiau kaip 100 nuosavų ir franšizės pagrindu veikiančių optikos parduotuvių, o pastaraisiais metais daug dėmesio skiriama savo e. prekybos modelio plėtrai Vidurio ir Rytų Europos regione. Be to, įmonė turi 100 kontaktinių lęšių pardavimo automatų tinklą, išsidėsčiusį visoje Lenkijoje.
Pritrauktas kapitalas bus panaudotas spartesnei plėtrai į Europos rinkas ir laboratorijos, kurioje gaminami optiniai lęšiai, plėtrai, teigiama įmonės pranešime.
Matydama didėjančią optikos gaminių paklausą, „Kodano“ jau kuri laiką internetu prekiauja Rumunijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje ir Lietuvoje, taip pat planuoja aktyviau plėstis į kitas Europos rinkas.
Šį tikslą pasiekti grupė tikisi pasitelkdama pritrauktą investiciją iš fondo, investuojančio į augančias įmones.
„Gautas lėšas planuojame skirti fizinių parduotuvių plėtrai pasirinktose Vidurio ir Rytų Europos rinkose, taip pat e. prekybos pardavimams Europos šalyse didinti. Taip pat intensyviai dirbame plėtodami savo laboratoriją, kurioje gaminame optinius lęšius, o tai leis išplėsti „Kodano Group“ produktų asortimentą ir padidinti pelningumą“, – komentuoja Mateuszas Matula, „Kodano Group“ generalinis direktorius.
Bendrovė neabejoja savo produktų paklausa: regėjimo problemos tampa vis dažnesnės. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, daugiau kaip 2 mlrd. žmonių visame pasaulyje turi regos sutrikimų, o per ateinančius 30 metų šis skaičius gali padvigubėti.
Be to, akinių ir kontaktinių lęšių rinka yra vienas sparčiausiai augančių segmentų. Pranešime cituojami tyrimo „Grand View Research“ duomenys: šio sektoriaus vertė 2023 m. siekė daugiau kaip 180 mlrd. USD, o iki 2030 m. prognozuojama, kad pardavimai kasmet didės po 8,3%.
„Vinci Da Gama“ fondą įsteigė bankas „Bank Gospodarstwa Krajowego“. Fondas investuoja nuo 2 iki 21 mln. Eur į įmones, kurios yra plėtros ir brandos etapuose, ypač tas, kurios planuoja tarptautinę plėtrą.
„Investicija į „Kodano Group“ yra mūsų fondo misijos remti vietines įmones, turinčias tarptautinių ambicijų, dalis. Manome, kad komandos patirtis ir pasirinkta prekės ženklo vystymo strategija kartu su stebima rinkos dinamika leis „Kodano“ per kelerius metus tapti svarbiu Europos akinių ir kontaktinių lęšių rinkos dalyviu,“ – pranešime spaudai teigia Marcinas Adamczykas, fondą valdančios „Vinci S.A.“ viceprezidentas.
„Vinci S.A.“ taip pat valdo dar du fondus – „HiTech“, kuris daugiausia dėmesio skiria pažangiųjų technologijų sektoriaus novatoriškoms bendrovėms remti, ir „IQ“, kuris daugiausia dėmesio skiria novatoriškiems mokslinių tyrimų projektams.