Kinijos prekybos karas veikia ne tik technologijas, ginčų centre atsidūrė kosmetika

Kosmetikos pardavimai Kinijoje sparčiai auga, tačiau Prancūzijos vadovaujama eksportuojančių šalių grupė spaudžia Pekiną panaikinti prekybos apribojimus, kurie, jų teigimu, nesąžiningai stabdo konkurenciją.
Kaip praneša The New York Times, nepaisant niūraus sąstingi Kinijos ekonomikoje, viena verslo sritis grožio industrija, o jei tiksliau kosmetikos pardavimai klesti. Panašu, kad po dvejus metus trukusios koronaviruso pandemijos, kai daugiausia laiko tekdavo praleisti namuose arba dėvint privalomas kaukes, daugelis Kinijos vartotojų, negalėdami pirkti didelių pirkinių, perka lūpų dažus, kvepalus, drėkinamuosius kremus ir kitas asmens higienos priemones.
Tačiau, kol Kinijos kosmetikos bendrovės klesti, Prancūzijos, Japonijos, Pietų Korėjos ir Jungtinių Valstijų kosmetikos bendrovių kosmetikos importas mažėja. Vakarų šalys lieka nuošalyje dėl taisyklių, kurias Kinija nustatė užsienio gamintojams pandemijos metu.
Pagal 2021 m. Kinijoje įvestas taisykles įmonės privalo atskleisti kiekvieną savo produktų sudedamąją dalį ir tikslius jų kiekius. Taip pat į Kinijos duomenų bazę jos turi įkelti visų sudedamųjų dalių tiekėjų adresus ir nurodyti, kur sudedamosios dalys surinktos. Užsienio bendrovės baiminasi, kad atskleidus šią informaciją pigių produktų gamintojai iš Kinijos galėtų kopijuoti jų gaminius.
Vienas iš labiausiai ginčytinų Kinijos reikalavimų yra tas, kad daugelis produktų, pavyzdžiui, plaukų dažai ar kremai nuo saulės, prieš parduodant juos Kinijos vartotojams, turi būti išbandyti su gyvais gyvūnais.
Sunkūs ne tik reikalavimai, bet ir terminai, per kuriuos turi būti atlikti tyrimai jie yra nerealiai trumpi, sakė pramonės asociacijos Cosmetics Europe techninio reguliavimo reikalų direktorius Geraldas Renneris.
Svarbi rinka
Jau kuris laikas tęsiasi Kinijos prekybos konfliktai su Vakarais dėl puslaidininkių bei kitų technologijų yra susiję su nacionaliniu saugumu ir technologinėmis naujovėmis. Tačiau šis ginčas dėl kosmetikos daugiausia susijęs su pinigais, pažymi The New York Times.
Kaip nurodė Prancūzijos finansų ministras Bruno Le Maire'as, daugeliui Prancūzijos kosmetikos bendrovių, Kinija sudaro 30-35% visų jų pajamų.
O praėjusį mėnesį Kinijoje viešėjusi JAV prekybos sekretorė Gina M. Raimondo sakė, kad Jungtinės Valstijos nori plėsti asmens higienos produktų eksportą: Niekas negali teigti, kad sveikatos ir grožio priemonės trukdo mūsų nacionaliniam saugumui.
Didelės įmonės, tokios kaip LVMH ar L'Oréal, turi galimybių įvykdyti teisės aktų reikalavimus. Tačiau kai kurie mažesni žaidėjai stabdo pardavimus į Kiniją, kol bus rastas mažiau laiko ir lėšų reikalaujantis būdas įvykdyti reikalavimus.
Politikų akiratyje
Dėl susidariusios situacijos Prancūzijos vyriausybės vadovaujama Europos Sąjunga ir 11 kosmetiką eksportuojančių šalių, įskaitant Jungtines Valstijas ir Japoniją, šiais metais siekia, kad Kinija panaikintų daugelį reikalavimų. Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas šį klausimą iškėlė Kinijos vadovams per savo vizitą šalyje balandžio mėn. M. Le Maire'as dar kartą šį klausimą iškėlė liepos mėn. lankydamasis Pekine, sakydamas, kad šis klausimas buvo diskusijų su Kinijos kolegomis pagrindas.
M. Le Maire'as sakė, kad jis ir Kinijos vicepremjeras He Lifengas susitarė įsteigti darbo grupę bendriems standartams sukurti, kuri iki šių metų pabaigos susitiks Paryžiuje. Tačiau nėra jokių garantijų, kad derybomis ginčas bus išspręstas.
Kinija yra antra pagal dydį grožio rinka pasaulyje, nusileidžianti tik Jungtinėms Valstijoms. Nei Kinijos vyriausybės reguliavimo agentūra, nei Užsienio reikalų ministerija neatsakė į žurnalistų klausimus.
Naujausi statistiniai duomenys rodo, kaip sparčiai užsienio kosmetikos bendrovės prarado rinkos dalį, užleisdamos ją vietiniams konkurentams Kinijoje. Kosmetikos mažmeninė prekyba Kinijoje pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su 2022 m. pirmuoju pusmečiu, išaugo 8,7%. Tačiau bendras importas sumažėjo 13,7%.
Kinijos muitinės duomenys rodo, kad kosmetikos, higienos reikmenų ir kvepalų importas iš Prancūzijos į Kiniją, pernai siekęs 5,4 mlrd. USD, pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su ankstesniais metais, sumažėjo 6,2%. O kosmetikos importas iš Pietų Korėjos ir Jungtinių Valstijų sumažėjo atitinkamai 22,2% ir 19,8%.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti