Kinijos prekybos karas veikia ne tik technologijas, ginčų centre atsidūrė kosmetika

    Publikuota: 2023-09-17
    Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

    Kosmetikos pardavimai Kinijoje sparčiai auga, tačiau Prancūzijos vadovaujama eksportuojančių šalių grupė spaudžia Pekiną panaikinti prekybos apribojimus, kurie, jų teigimu, nesąžiningai stabdo konkurenciją.

    Kaip praneša „The New York Times“, nepaisant niūraus sąstingi Kinijos ekonomikoje, viena verslo sritis – grožio industrija, o jei tiksliau kosmetikos pardavimai klesti. Panašu, kad po dvejus metus trukusios koronaviruso pandemijos, kai daugiausia laiko tekdavo praleisti namuose arba dėvint privalomas kaukes, daugelis Kinijos vartotojų, negalėdami pirkti didelių pirkinių, perka  lūpų dažus, kvepalus, drėkinamuosius kremus ir kitas asmens higienos priemones.

    Tačiau, kol Kinijos kosmetikos bendrovės klesti, Prancūzijos, Japonijos, Pietų Korėjos ir Jungtinių Valstijų kosmetikos bendrovių kosmetikos importas mažėja. Vakarų šalys lieka nuošalyje dėl taisyklių, kurias Kinija nustatė užsienio gamintojams pandemijos metu.

    Pagal 2021 m. Kinijoje įvestas taisykles įmonės privalo atskleisti kiekvieną savo produktų sudedamąją dalį ir tikslius jų kiekius. Taip pat į Kinijos duomenų bazę jos turi įkelti visų sudedamųjų dalių tiekėjų adresus ir nurodyti, kur sudedamosios dalys surinktos. Užsienio bendrovės baiminasi, kad atskleidus šią informaciją pigių produktų gamintojai iš Kinijos galėtų kopijuoti jų gaminius.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Vienas iš labiausiai ginčytinų Kinijos reikalavimų yra tas, kad daugelis produktų, pavyzdžiui, plaukų dažai ar kremai nuo saulės, prieš parduodant juos Kinijos vartotojams, turi būti išbandyti su gyvais gyvūnais.

    „Sunkūs ne tik reikalavimai, bet ir terminai, per kuriuos turi būti atlikti tyrimai – jie yra nerealiai trumpi“, – sakė pramonės asociacijos „Cosmetics Europe“ techninio reguliavimo reikalų direktorius Geraldas Renneris.

    Svarbi rinka

    Jau kuris laikas tęsiasi Kinijos prekybos konfliktai su Vakarais dėl puslaidininkių bei kitų technologijų yra susiję su nacionaliniu saugumu ir technologinėmis naujovėmis. Tačiau šis ginčas dėl kosmetikos daugiausia susijęs su pinigais, pažymi „The New York Times“.

    Kaip nurodė Prancūzijos finansų ministras Bruno Le Maire'as, daugeliui Prancūzijos kosmetikos bendrovių, Kinija sudaro 30-35% visų jų pajamų.

    O praėjusį mėnesį Kinijoje viešėjusi JAV prekybos sekretorė Gina M. Raimondo sakė, kad Jungtinės Valstijos nori plėsti asmens higienos produktų eksportą: „Niekas negali teigti, kad sveikatos ir grožio priemonės trukdo mūsų nacionaliniam saugumui.“

    Didelės įmonės, tokios kaip LVMH ar „L'Oréal“, turi galimybių įvykdyti teisės aktų reikalavimus. Tačiau kai kurie mažesni žaidėjai stabdo pardavimus į Kiniją, kol bus rastas mažiau laiko ir lėšų reikalaujantis būdas įvykdyti reikalavimus.

    Politikų akiratyje

    Dėl susidariusios situacijos Prancūzijos vyriausybės vadovaujama Europos Sąjunga ir 11 kosmetiką eksportuojančių šalių, įskaitant Jungtines Valstijas ir Japoniją, šiais metais siekia, kad Kinija panaikintų daugelį reikalavimų. Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas šį klausimą iškėlė Kinijos vadovams per savo vizitą šalyje balandžio mėn. M. Le Maire'as dar kartą šį klausimą iškėlė liepos mėn. lankydamasis Pekine, sakydamas, kad šis klausimas buvo „diskusijų su Kinijos kolegomis pagrindas“.

    M. Le Maire'as sakė, kad jis ir Kinijos vicepremjeras He Lifengas susitarė įsteigti darbo grupę bendriems standartams sukurti, kuri iki šių metų pabaigos susitiks Paryžiuje. Tačiau nėra jokių garantijų, kad derybomis ginčas bus išspręstas.

    Kinija yra antra pagal dydį grožio rinka pasaulyje, nusileidžianti tik Jungtinėms Valstijoms. Nei Kinijos vyriausybės reguliavimo agentūra, nei Užsienio reikalų ministerija neatsakė į žurnalistų klausimus. 

    Naujausi statistiniai duomenys rodo, kaip sparčiai užsienio kosmetikos bendrovės prarado rinkos dalį, užleisdamos ją vietiniams konkurentams Kinijoje. Kosmetikos mažmeninė prekyba Kinijoje pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su 2022 m. pirmuoju pusmečiu, išaugo 8,7%. Tačiau bendras importas sumažėjo 13,7%.

    Kinijos muitinės duomenys rodo, kad kosmetikos, higienos reikmenų ir kvepalų importas iš Prancūzijos į Kiniją, pernai siekęs 5,4 mlrd. USD, pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su ankstesniais metais, sumažėjo 6,2%. O kosmetikos importas iš Pietų Korėjos ir Jungtinių Valstijų sumažėjo atitinkamai 22,2% ir 19,8%.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Prekyba“
    Rašyti komentarą 0
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    G. Zaveckienė: „Lelija“ statė prekybos centrą, bet „Akropolis“ aplenkė Premium 6

    Genė Zaveckienė, drabužių siuvimo ir prekybos bei patalpų nuomos bendrovės „Lelija“ vadovė, akcentuoja, kad...

    Prekyba
    2023.09.29
    E. prekyba – kaip mažiesiems rasti savo vietą virtualiojoje erdvėje Premium

    Kaip kadaise didieji prekybos centrai užėmė fizinės prekybos rinkos dalį, taip jų analogai virtualiojoje...

    Mano verslas
    2023.09.29
    UAB „Trobos“ jungiasi prie „Ermitažo“

    „Ermitažo“ el. parduotuvę administruojanti įmonė UAB „Trobos“ jungiama prie mažmeninės  prekybos tinklą...

    Prekyba
    2023.09.28
    E. prekybos maistu Estijoje rebusas: krytis mažiausias tarp Baltijos šalių Premium

    Tarp Baltijos šalių Estijoje e. prekybos verslu susidomėjo gerokai daugiau prekybininkų maistu dar tuo metu,...

    Prekyba
    2023.09.28
    „Eurokos“ ir „Douglas“ finansinis šuolis Premium

    Grožio prekių sektoriaus įmonėms 2022 m. buvo spartaus pardavimo pajamų augimo laikotarpis, didesnė jų dalis...

    Prekyba
    2023.09.28
    „Saugima“ – 25-etį švenčiantis ir žaliųjų ambicijų nestokojantis darnus kolektyvas Verslo tribūna

    Darbo saugos drabužių ir priemonių rinkos lyderė UAB „Saugima“ ką tik skambiai atšventė 25-erių metų sukaktį.

    Prekyba
    2023.09.28
    Vartotojų nuotaikos gerėja

    Vartotojų pasitikėjimo rodiklis 2023 m. rugsėjį buvo 1 ir, palyginti su rugpjūčiu, padidėjo 3 proc. punktais,...

    Prekyba
    2023.09.27
    Rugpjūtį mažmenininkų apyvartos 1% susitraukė

    Išankstiniais duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta (be PVM) 2023 m. rugpjūtį sudarė 1,65 mlrd. Eur...

    Prekyba
    2023.09.27
    Nuomonės lyderių TOP30: per pusmetį – trečdalis naujų veidų

    Per pusmetį kalbėtojų TOP 30-tuke atsirado trečdalis naujų veidų, rodo naujas „Kantar“ Verslo nuomonės...

    Rinkodara
    2023.09.27
    Infliacija grįžta į normalumo vėžes 16

    Su kitomis ES šalimis palyginama preliminari infliacija Lietuvoje rugsėjį, palyginti su atitinkamu 2022 m.

    Finansai
    2023.09.27
    JAV federalinė valdžia ir 17 valstijų padavė „Amazon“ į teismą 1

    JAV Federalinė prekybos komisija (FTC) bei 17–os valstijų generaliniai prokurorai antradienį pateikė ilgai...

    Inovacijos
    2023.09.27
    “EV +” tapo oficialia Enelion ir SOLA įkrovimo stotelių platintoja Baltijos šalyse Verslo tribūna

    Viena iš elektromobilių įkrovimo įrangos distribucijos lyderių Baltijos šalyse su “EV +” prekiniu ženklu...

    Verslo aplinka
    2023.09.27
    Stambiausių darbdavių medianos rugpjūtį Premium

    „Sodros“ duomenys rodo, kad Danske Bank“ A/S Lietuvos filialas vėl buvo medianų lyderis tarp didžiausių...

    Vadyba
    2023.09.26
    Siūloma leisti produktų įsigyti tiesiai iš smulkių ūkių 2

    Perkančiosioms organizacijoms nuo 2024 metų siūloma panaikinti visas kliūtis įsigyti maisto produktų tiesiai...

    Mano verslas
    2023.09.26
    Kova su pasipelnymu: spaudimas prekybininkams persirito į spaudimą tiekėjams Premium 1

    Infliacijos sukelta įtampa inspiruoja vis ryškesnes diskusijas dėl būtinybės mažinti produktų kainas. Štai...

    Prekyba
    2023.09.25
    „Vilnius Outlet“ pagaliau atidaro „Apollo kiną“

    Naujausias sostinės prekybos centras (PC) „Vilnius Outlet“ iki šiol veikė be itin svarbios dedamosios – kino...

    Prekyba
    2023.09.25
    „Swedbank“ vartojimui I pusmetį paskolino 23% daugiau nei pernai 1

    Per šių metų pirmąjį pusmetį bendra banko suteiktų vartojimo paskolų suma gyventojams sudarė daugiau kaip 69...

    Prekyba
    2023.09.25
    Eurokomisaras: Kinijos pozicija dėl karo Ukrainoje kenkia šalies įvaizdžiui

    Kinijos atsisakymas pasmerkti Rusijos invaziją į Ukrainą kenkia šalies įvaizdžiui, pirmadienį perspėjo už...

    Verslo aplinka
    2023.09.25
    Prekių ženklų tyrimas: „Swedbank“ nusiėmė karūną, naujos kometos – „Teltonika“ ir „Makalius“ Premium 1

    Mėgiamiausias prekių ženklas 2023 m. Lietuvoje – „Maxima“, ant antrojo laiptelio palikusi ilgametį lyderį...

    Rinkodara
    2023.09.25
    Kaip ant mielių auga prekybos ginčų ir pretenzijų atvejai Premium

    Pastaraisiais metais stebima išaugusi protekcionizmo banga ir prekybos trikdžiai. Nors prioritetas teikiamas...

    Finansai
    2023.09.24

    Verslo žinių pasiūlymai