Pirmąjį pusmetį „Maxima LT“ pajamos augo 5,7%

Publikuota: 2022-09-21
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pirmąjį šių metų pusmetį Baltijos šalyse, Lenkijoje bei Bulgarijoje veikiančios „Maxima grupės“ konsoliduotosios pajamos siekė 2,4 mlrd. Eur ir buvo 10,3% didesnės negu 2021 m. sausį–birželį, per „Nasdaq“ biržą paskelbė bendrovė. Lietuvoje pardavimai siekė 916,3 mln. Eur ir didėjo 5,7%, lyginant tas pačias parduotuves jie buvo 6% didesni.

Grupės konsoliduotoji EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją) lyginamuoju laikotarpiu siekė 156 mln. Eur ir buvo 11% mažesnė nei pernai, kai šis skaičius sudarė 175 mln. Eur. Konsoliduotoji EBITDA marža siekė 6,5% (pernai pirmą pusmetį – 8%).

Pranešime akcentuojama, kad didžiąja dalimi EBITDA mažėjimą lėmė išaugę elektros energijos kaštai, kurie buvo 23 mln. Eur arba 96% didesni.

Mantas Kuncaitis, „Maxima grupės“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Mantas Kuncaitis, „Maxima grupės“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Patiriame beprecedentį kaštų augimą, nuolat kyla ir mūsų prekių įsigijimo kainos. Taip pat, pirmą pusmetį stebėjome ir besikeičiančius pirkėjų pasirinkimus – klientai parduotuvėse pirko mažiau, rinkosi pigesnes prekes“, – sako Mantas Kuncaitis, „Maxima grupės“ generalinis direktorius.

Vadovas akcentuoja, kad bendrovė neperkėlė elektros kainų augimo vartotojams, kaštus kompensavo savo EBITDA sąskaita.  

Grupės tų pačių parduotuvių (angl. „like-for-like“, LFL) mažmeninės prekybos konsoliduotosios pajamos augo 6,8% – šis rodiklis buvo teigiamas visose penkiose rinkose.

Žvelgiant į atskiras rinkas, „Maxima LT“ pajamos augo 5,7%, o LFL pajamos didėjo 6%, „Maxima Latvija“ pajamos didėjo 2,4%, LFL pajamos augo 3%, o Estijoje veikiančios „Maxima Eesti“ pajamos augo 3,4%, LFL pajamos stiebėsi 2,6%.  

Lenkijoje, kur grupė valdo parduotuvių tinklą „Stokrotka“, pajamos ir LFL pajamos augo atitinkamai 26,1% ir 13,8%. Bulgarijos „T-Market“ parduotuvių tinklo pajamos augo 16,6%, o LFL pajamos didėjo 6,7%. Tiek šioje šalyje, tiek Lenkijoje pajamos augo dėl investicijų į parduotuvių tinklo plėtrą.

Anot pranešimo, grupės elektroninių maisto prekių parduotuvių pajamos išliko panašiame lygyje, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Didžiąją pajamų dalį sudarė Baltijos šalyse ir Lenkijoje veikianti „Barbora“ parduotuvė, prisidėjo ir „Stokrotka“ bei „T-Market“ elektroninės prekybos kanalai. 

Investicijos į ilgalaikį materialųjį turtą šių metų pusmetį siekė 50 mln. Eur, pernai tuo pačiu metu buvo 32 mln. Eur. Didžiausios investicijos buvo skirtos Lenkijos ir Bulgarijos rinkoms, kur atidarytos 41 nauja „Stokrotka“ ir 7 naujos „T-Market“ parduotuvės.

Baltijos šalyse „Maxima grupė“ tęsia parduotuvių atnaujinimo programą, sukuriant vieningo tipo ir efektyviau veikiantį parduotuvių tinklą. Lenkijoje ir Bulgarijoje dėmesys sutelktas į organinę plėtrą ir šiose rinkose gaunamų pajamų dalies augimą.

„Maxima grupė“ priklauso „Vilniaus prekyba“ įmonių grupei. „Vilniaus prekyba“ per kitas dukterines įmones valdo investicijas į mažmeninės prekybos ir vaistinių tinklus bei nekilnojamojo turto projektų vystymo ir nuomos paslaugų įmones Baltijos šalyse, Švedijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Paskelbtas „ADC*LT‘22“ kūrybiškumo festivalio finalininkų sąrašas

Kūrybiškumo festivalio „ADC*LT‘22“ komisija iš daugiau nei 250 paraiškų atrinko 75 reklamos ir dizaino...

Rinkodara
2022.10.03
„Euroapotheca“ sujungė vaistinių tinklus Švedijoje su „Kronans Apotek“

Vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ vaistinių tinklų valdytojos „Euroapotheca“...

Prekyba
2022.10.03
Rugsėjo žvaigždės ir autsaideriai: nuo D. Dundulio, „Circle K“ iki kampanijos, kurios nesinori minėti Premium

Rugsėjis – vienas aktyviausių mėnesių metuose, kai verslas po vasaros sugrįžta su intensyvesne komunikacija.

Rinkodara
2022.10.03
„Publicum“ vykdomuoju direktoriumi tapo T. Valančius

Strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“, stiprindama vadovų grandį ir integraciją į tarptautinį „Havas“...

Rinkodara
2022.10.03
Pirkėjai nepajuto, bet verslai įsidėmėjo – vienas „Maximos“ sprendimas išvadavo nuo papildomų rūpesčių Verslo tribūna

Mažiau įtampos ir nereikalingų emocijų. Daugiau laiko ir dėmesio veiklai, kurią atlieki geriausiai. Ši...

Prekyba
2022.10.03
„Gulbelė“: mes augsime, planuojame įsigijimus Premium

Viena didžiausių regioninių prekybininkių lietuviško kapitalo Šakių UAB „Gulbelė“, kaip ir visi kiti,...

Prekyba
2022.10.03
Kontroversiški prekių ženklai: kas jų laukia ateityje ir kaip keičiasi vartotojas Premium

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje sujudino vertybinius pasirinkimus: vartotojai stengiasi labiau rinktis...

Rinkodara
2022.10.02
Kaip pasiekti kliento akį ir širdį: paprasta, nebrangu, bet su istorija Premium 1

Pavadinimas ir iškaba verslui tebėra svarbu. O kai kuriose vietose užrašai ir apgalvotas tam kraštui būdingas...

Gazelė
2022.10.01
Užsipirko „auksinės“ medienos, pardavė nuostolingai, bet taip išsaugojo verslą 6

Daryti taip, kaip pačiam atrodo geriausia, ir nepasiduoti minios instinktui – pats geriausias variantas.

Pramonė
2022.10.01
Darbdavio komunikacijos kampanijų viražai – ir ant kavos puodelio

Talentų pritraukimas – karšta tema įvairiuose verslo sektoriuose, o iššūkiai diktuoja ir naujus kūrybos...

Rinkodara
2022.10.01
Rugsėjį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Rugsėjį Vilniuje pradėtos „Lidl“ logistikos centro, daugiabučių, Šilalės rajone – karinio miestelio statybos.

Statyba ir NT
2022.09.30
„A. Žilinskio ir Ko“ tampa „Žilinskis Group“, keičiasi pagrindinės įmonės vadovas

Daugiausia infrastruktūros srityje veikianti bendrovė „A. Žilinskio ir Ko“ praneša apjungianti visas grupės...

Statyba ir NT
2022.09.30
Ekonominių vertinimų rodiklis rugsėjį sumažėjo

Bendras ekonomikos dalyvių – gamintojų, vartotojų ir investuotojų – pasitikėjimas Lietuvos ekonomika,...

Verslo aplinka
2022.09.30
„NAPA Baltic“ vėl kviečia rungtis dizaino pakuočių kūrėjus

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir užsakovus kviečia teikti paraiškas į jau...

Rinkodara
2022.09.30
R. Mažulis: technologijomis ir automatizacija parduotuvėse Lietuva lenkia Europos vidurkį Verslo tribūna

Technologijų skvarba prekybos vietose Lietuvoje, palyginti su kitomis Baltijos valstybėmis, yra apie vidurį...

Prekyba 2023
2022.09.30
Įmonių sprendimai, leidę pritraukti klientų ar net išsaugoti verslą Premium

Net nedidelis postūmis verslui gali suteikti sparnus arba apsaugoti nuo artėjančios suirutės. Vis dėlto...

Gazelė
2022.09.30
„Jungent Lietuvos“ tikslas – atsidurti tarp TOP 5 kavos tiekėjų HORECA segmente Premium

Greito vartojimo prekių segmente 30 metų dirbanti „Jungent Lietuva“ pasirašė išskirtinio atstovavimo sutartį...

Prekyba
2022.09.30
Nuomonės lyderių TOP 30: infliacijos fone prekybininkai užleido vietą ekonomistams 2

Šių metų pirmą pusmetį verslo nuomonės lyderiai komunikavo gerokai aktyviau, o pagal komunikacijos apimtis...

Rinkodara
2022.09.29
Žinomų asmenybių prekių ženklai – daugiau ir galimybių, ir iššūkių Premium

Robertas Kalinkinas, mados namų „Robert Kalinkin“ įkūrėjas su Beata Nicholson, „Beatos virtuvės“ prekės...

Rinkodara
2022.09.29
Elektroninės prekybos pikui praėjus investicijos į e. komerciją neslūgsta Premium

Per pandemiją stipriai augus elektroninei prekybai atsirado nemažai naujų elektroninių parduotuvių, į...

Prekyba
2022.09.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku