„Vinted“: esame nusivylę paskelbtu sprendimu ir jį skųsime

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai Vinted Lenkijos konkurencijos ir vartotojų teisių apsaugos priežiūros tarnyba skyrė 5,3 mln. PLN (1,13 mln. Eur) baudą. Vinted atstovai VŽ teigia, kad viso tyrimo metu visapusiškai bendradarbiavo su institucija, siekdami rasti sprendimus kilusiems klausimams, todėl yra nusivylę pirmadienį paskelbtu sprendimu ir jį skųs.
VŽ antradienį rašė, kad Lenkijos reguliuotojui abejonių sukėlė informacijos trūkumas apie Vinted paskyros naudotojui taikomą reikalavimą pateikti asmens tapatybės kortelės kopiją, kad būtų atblokuotos lėšos, gautos iš pardavimų platformos paskyroje, bei papildomai renkamų mokesčių pagrįstumas.
Vinted VŽ atsiųstame komentare teigiama, kad įmonė yra įsipareigojusi kurti lengvai naudojamą, saugią ir skaidrią platformą, kurioje žmonės galėtų tarpusavyje prekiauti naudotomis mados prekėmis.
Stengiamės nuolat tobulinti Vinted platformą, kad savo bendruomenei užtikrintume teigiamą patirtį. Viso tyrimo metu visapusiškai bendradarbiavome su Lenkijos institucija UOKiK, siekdami rasti sprendimus keliamiems klausimams, todėl esame nusivylę šiandien paskelbtu sprendimu ir jį skųsime, teigiama komentare.
Komentuodama su Pažink savo klientą (angl. Know Your Client KYC) susijusius patikrinimus, platformos vadovybė akcentuoja, kad nors nesutinka su institucijos nuomone, kad platformos požiūris į KYC nebuvo pakankamai skaidrus, visgi pradėjo su nariais dalintis daugiau informacijos apie galimus patikrinimus, kad jie suprastų, kodėl šie patikrinimai atliekami.
Džiaugiamės, kad Institucija pripažino šias pastangas, pažymi Vinted.
Anot komentaro, pirkimas ir pardavimas per Vinted nepriklauso nuo asmens tapatybės patikrinimo. Tačiau platformos mokėjimo paslaugų teikėjų (MPT) atliekami KYC patikrinimai yra svarbi teisinio reguliavimo nustatyta priemonė, padedanti užtikrinti prekybos skaitmeninėse platformose, tokiose kaip Vinted ir kitose, saugumą, pavyzdžiui, mažina sukčiavimo riziką. Esą tokius patikrinimus Vinted MPT taiko tik tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, kai pasiekiama tam tikra pardavėjo gautų pajamų riba.
Kalbant apie skaidrumą, susijusį su tiesioginiais sandoriais, kai nariai tarpusavyje prekiauja tiesiogiai, ne Vinted platformoje, nesutinkame su institucijos vertinimu. Nerekomenduojame nariams sudaryti tokių sandorių, nes tai gali būti mažiau saugus būdas prekiauti. Pavyzdžiui, gali tekti dalytis mokėjimo duomenimis su kitais nariais, teigiama įmonės komentare.
Tyrimo pagrindas
Kaip VŽ rašė, tyrimą pradėjusi institucija domėjosi, kokiu pagrindu Vinted valdytojas iš vartotojų reikalauja pateikti asmens tapatybės kortelės kopiją, kad būtų atblokuotos lėšos, gautos iš pardavimų platformos paskyroje, buvo domimasi, ar šis reikalavimas turi teisinį pagrindą. Taip pat buvo analizuojama paskyros blokavimo procedūra, kriterijai bei asmens duomenų saugojimo terminai.
Apie tai, kad priežiūros institucijos atlieka Vinted tikrinimą dėl asmens duomenų tvarkymo, skelbta praėjusių metų lapkritį. Tuomet buvo pranešama, kad Lietuvos, Lenkijos ir Prancūzijos asmens duomenų apsaugos priežiūros institucijos bendradarbiauja tirdamos įmonės atitiktį Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR).
Kaip praneša leidinys Puls Biznesu, Lenkijoje tyrimas dėl Vinted pradėtas 2021 m. rugsėjį, gavus vartotojų skundų, sukėlusių įtarimų dėl atitikties procedūroms.
Platformoje prekiaujančių vartotojų skundų esmė apsunkintos sąlygos gauti pinigus už parduotas prekes. Jeigu vartotojas atsisako pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, vairuotojo pažymėjimą ar banko išrašą, įmonė pasilieka teisę blokuoti jo paskyrą su lėšomis, gautomis iš pardavimo.
Kitas aspektas, kuriuo domėjosi tarnyba, buvo susijęs su pirkėjų teisėmis, konkrečiau prievole mokėti Pirkėjo apsaugos mokestį, norint gauti informacijos apie galimus pirkimo būdus. Platformoje prekes įsigyjantys vartotojai apsidraudžia, kad jiems būtų grąžinami pinigai, jei prekė nebūtų išsiųsta arba atkeliautų sugadinta, taip pat tokiu būdu užtikrinamas apmokėjimo saugumas.
Nors įmonė leidžia atlikti operacijas nesumokėjus pirkėjo apsaugos mokesčio, visgi, anot tarnybos, niekur neaprašyta, kaip pasinaudoti šia galimybe. Vartotojui paliekama pačiam nuspręsti, ar jis gali tiesiog pradėti bendrauti su pardavėju ir susitarti su juo dėl prekės įsigijimo būdo. Spausdamas mygtuką Pirkti dabar klientas automatiškai įsigyja minėtą pirkėjo apsaugos paketą ir yra apmokestinamas papildomai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti