2022-01-27 15:55

Parduotuvės be kasų. Ar mums jau jų reikia?

„Starbucks“ ir „Amazon Go“ parduotuvė Niujorke. Mike’o Segaro („Reuters“ /  „Scanpix“) nuotr.
„Starbucks“ ir „Amazon Go“ parduotuvė Niujorke. Mike’o Segaro („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Technologijų viršūne laikomos „Amazon Go“ parduotuvės be kasų paklojo kelią kitiems patogų apsipirkimą savo klientams norintiems pasiūlyti prekybininkams. Sprendimų turime ir Lietuvoje – dirbtinio intelekto valdoma parduotuvė „Pixevia“ plečia savo erdvę Vilniaus Senamiestyje, o „Traxlo“ su jūriniame konteineryje įrengta parduotuve įsikūrė Vilniaus Saulėtekyje. Šiuo metu pasigirsta pasvarstymų netolimoje ateityje Lietuvoje pristatyti daugiau panašių koncepcijų. Ekspertų vertinimu, pagrindinis barjeras – poreikis registruotis ir suvesti savo mokėjimo kortelės duomenis.
  • Savitarnos parduotuvių poreikio Lietuvoje apžvalga.
  • Ekspertų vertinimai, kuriems prekybininkams vertėtų investuoti į naujoves.
  • Iššūkiai ir galimybės, susijusios su parduotuvių be kasų plėtra.

Parduotuvės be kasų žinomos jau penktus metus: pirmoji tokia, „Amazon Go“, atidaryta 2018 m. pradžioje Siatle, JAV. Parduotuvės prieigose klientus pasitinka vartai, prie juose esančio skenerio glaudžiama „Amazon Go“ programėlė, esanti išmaniojo telefono ekrane. „Amazon“ savo savitarnos parduotuvėse tiksliai nustato, kuriuos produktus klientai pasirinko, pasitelkusi vaizdo kameras, esančias lubose, ir elektroninius jutiklius. Klientui išėjus iš parduotuvės, pinigai automatiškai nuskaitomi nuo jo kreditinės kortelės. Panašių sprendimų, paremtų dirbtiniu intelektu, yra ir Lietuvoje.

52795
130817
52791