Gyventojai didesniems pirkiniams ketina išleisti daugiau 

Publikuota: 2021-07-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis 2021 m. liepą buvo 4 ir, palyginti su birželiu, padidėjo 1 proc. punktu, praneša Lietuvos statistikos departamentas. Palyginti su birželiu, gyventojai šiek tiek geriau vertino namų ūkio finansinės padėties pokyčius per praėjusius 12 mėn. ir didesniems pirkiniams ketino išleisti daugiau.

Liepą namų ūkio finansinės padėties pasikeitimus per praėjusius 12 mėn. gyventojai vertino geriau nei birželį: gyventojų, teigiančių, kad jų namų ūkio finansinė padėtis pagerėjo dalis padidėjo 3 proc. punktais (nuo 20 iki 23%). Kaip ir praėjusį mėnesį, kas penktas gyventojas teigė, kad jo namų ūkio finansinė padėtis pablogėjo.

Nuomonė apie namų ūkio finansinės padėties perspektyvas beveik nepasikeitė: 25% gyventojų tikėjosi, kad jų namų ūkio finansinė padėtis per ateinančius 12 mėn. gerės (birželį – 26%), 11% (kaip ir birželį) manė, kad ji blogės. Liepą 49% gyventojų teigė, kad prognozuoti namų ūkio finansinę padėtį yra lengva ar gana lengva, 45% – gana sunku ar sunku (birželį – atitinkamai 46% ir 50%).

Vertindami šalies ekonominės padėties perspektyvas per ateinančius 12 mėn., kaip ir praėjusį mėnesį, 32% gyventojų tikėjosi, kad ji gerės, 27% manė, kad blogės (birželį – 26%).

Liepą beveik trečdalis gyventojų nurodė, kad per artimiausius 12 mėn. tokiems pirkiniams kaip baldai ar buitinė technika ketina išleisti daugiau nei per praėjusius 12 mėn., 15% ketino išleisti mažiau (birželį – atitinkamai 24% ir 16%).

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis mieste ir kaime liepą skyrėsi 5 proc. punktais: mieste jis buvo 6, kaime – 1. Palyginti su praėjusiu mėnesiu, mieste vartotojų pasitikėjimo rodiklis padidėjo 2, kaime – 1 proc. punktu.

Miesto gyventojai, palyginti su praėjusiu mėnesiu, šiek tiek geriau vertino namų ūkio finansinės padėties pasikeitimus per praėjusius 12 mėn., namų ūkio finansinės padėties perspektyvas ir didesniems pirkiniams ketino išleisti daugiau, tačiau šiek tiek blogiau vertino šalies ekonominės padėties perspektyvas. Miesto gyventojų, teigiančių, kad pagerėjo jų namų ūkio finansinė padėtis, dalis padidėjo nuo 21% iki 24%, manančiųjų, kad ji gerės ateityje – nuo 26% iki 27%, o ketinančiųjų padidinti išlaidas didesniems pirkiniams dalis padidėjo 10 proc. punktų (nuo 24% iki 34%). Šalies ekonominės padėties gerėjimo tikėjosi 34% miesto gyventojų (birželį – 35%).

Kaimo gyventojai, palyginti su praėjusiu mėnesiu, šiek tiek geriau vertino namų ūkio finansinės padėties pasikeitimą per praėjusius 12 mėn. ir šalies ekonominės padėties perspektyvas, o nuomonė apie namų ūkio finansinės padėties perspektyvas šiek tiek pablogėjo.

Pokytis per metus

Per metus (2021 m. liepą, palyginti su 2020 m. liepa) vartotojų pasitikėjimo rodiklis padidėjo 7 proc. punktais. Tai lėmė teigiami visų jo sudedamųjų dalių pokyčiai.

Gyventojų, teigiančių, kad jų namų ūkio finansinė padėtis per praėjusius 12 mėn. pagerėjo, palyginti su prieš metus išsakyta nuomone, dalis padidėjo nuo 16% iki 23%, besitikinčiųjų, kad ji gerės ateityje, – nuo 20% iki 25%.

Palyginti su 2020 m. liepa, gyventojų, besitikinčių šalies ekonominės padėties gerėjimo, dalis padidėjo 11 proc. punktų (nuo 21% iki 32%), manančiųjų, kad padėtis blogės, – dalis sumažėjo 8 proc. punktais (nuo 35% iki 27%).

Liepą, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, gyventojų, teigiančių, kad per ateinančius 12 mėn. ketina daugiau išleisti tokiems pirkiniams kaip baldai, buitinė technika ir pan., dalis padidėjo nuo 24% iki 32%.

Namų ūkių pajamų pasikeitimas

Nuo š. m. gegužės gyventojų taip pat yra klausiama apie namų ūkio pajamų pasikeitimą per praėjusius 12 mėn. Liepos mėnesio apklausos rezultatai rodo, kad per praėjusius 12 mėn. pajamos padidėjo 15% namų ūkių, 66% iš esmės nepasikeitė, o 18% namų ūkių pajamos sumažėjo (birželį – atitinkamai 13%, 69% ir 17%).

32% gyventojų, kurių namų ūkio pajamos padidėjo, nurodė, kad pajamos padidėjo dėl darbo rezultatų, kompetencijų vertinimo ar darbo užmokesčio indeksavimo, 35% – dėl padidėjusių socialinių išmokų, 21% – dėl pailgėjusio darbo laiko, padidėjusio darbo krūvio, dėl kitų priežasčių padidėjusio darbo užmokesčio tame pačiame darbe, įskaitant savarankišką darbą, 9% – dėl įsidarbinimo ar darbo pakeitimo.

Daugiau nei pusė gyventojų (55%), kurių namų ūkių pajamos sumažėjo, kaip pagrindinę priežastį nurodė sutrumpėjusį darbo laiką, sumažėjusį darbo krūvį, dėl kitų priežasčių sumažėjusį darbo užmokestį tame pačiame darbe, įskaitant savarankišką darbą. 22% namų ūkių pagrindinė pajamų sumažėjimo priežastis – darbo praradimas, nedarbas, nuosavo verslo bankrotas.

Pajamų sumažėjimas dažniausiai buvo susijęs su COVID-19 pandemija. Iš gyventojų, kurių namų ūkio pajamos sumažėjo, 77% nurodė, kad tam įtakos turėjo COVID-19 (gegužę – 78%, birželį – 75%).

Dalies namų ūkių pajamų padidėjimas yra susijęs su COVID-19. Iš gyventojų, kurių namų ūkio pajamos padidėjo, 21% gyventojų teigė, kad tam įtakos turėjo COVID-19 (gegužę – 20%, birželį –18%).

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Prekyba“

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kauno prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ užsitikrino 70 mln. Eur „Swedbank“ paskolą 1

„Swedbank“ Lietuvoje suteikė 70 mln. Eur paskolą komercinio nekilnojamojo turto investicijų, plėtros ir...

Prekyba
11:59
Televizijų metai: išaugęs žiūrimumas aštrina konkurenciją tarp komercinių kanalų ir LRT Premium 4

Nors ir skaičiuota, kad TV kanalai gana sėkmingai išgyveno pandemijos metus: komercinių GRP reklamos...

Rinkodara
08:56
„Inreal“: kas ketvirtį Vilniuje pasiūloma po daugiau nei 50.000 kv. m prekybinio ploto Premium

Didžiuosiuose šalies miestuose skelbiama apie šimtus nuomojamų patalpų, kurių nemaža dalis ir parduodama.

Prekyba
05:45
Prekės ženklai narcizų pievoje Premium

Labai seniai, kai Lietuva dar neturėjo ką veikti ir dėl to vakarais panardindavo akis į realybės šou...

Rinkodara
2021.09.19
Dar vienas e. prekybos maistu šuolis: „Barboros“, „LastMile“ ir „Rimi“ patirtis Premium

Pirmadienį įsigaliojo ribojimai prekybininkams, į kurių parduotuves, viršijančias 1.500 kv. m, pirkėjai...

Prekyba
2021.09.19
„PayPal“ neleis atsiskaityti už autorių teises internete pažeidžiantį turinį 4

Atsiskaitymų platforma „PayPal“ panaikino galimybę atsiskaityti už neteisėtai paskelbtą turinį, kurį Lietuvos...

Paslaugos
2021.09.19
Policijai melagingai pranešta apie užminuotą Vilniaus „Akropolį“

Policijai sekmadienį buvo melagingai pranešta apie užminuotą Vilniaus „Akropolį“, pastatas buvo trumpam...

Verslo aplinka
2021.09.19
Lietuvoje brangsta kava 4

Siaučiančios stichijos Brazilijoje, logistikos problemos ir energetika skrudinimui brangina kavą – Lietuvos...

Paslaugos
2021.09.19
„Kesko Senukai“ pristato lojalumo programą SMART NET – galios visame įmonės prekybos tinkle, suteiks dar daugiau naudų Verslo tribūna 1

Parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“, siekdamas stiprinti daugiakanalės prekybos pozicijas, žengia dar vieną...

Prekyba
2021.09.19
„NielsenIQ“: duonos ir jos gaminių kategorija traukiasi Premium

Per pastaruosius metus, iki š. m. liepos, duonos, duonos gaminių ir kepinių kategorijos apyvarta susitraukė...

Prekyba
2021.09.18
K. Meschino ir „Akvilės“ partnerystė – milijonas unikalių etikečių 2

Bendrovė „Birštono mineraliniai vandenys“ su nuomonės formuotoja Karolina Meschino pasirašė bendradarbiavimo...

Rinkodara
2021.09.18
ES ragina skubiai imtis PPO reformos

Europos Komisijos (EK) pirmininkės pavaduotojas Valdis Dombrovskis ketvirtadienį paragino skubiai imtis...

Verslo aplinka
2021.09.17
Brangūs verslo ginčai: penki jautriausi aspektai šiandien Premium

Nors pandemijos metais verslo ginčų bylų skaičius sumenko, daugiau matoma sąmoningumo ir bandymų spręsti...

Prekyba
2021.09.17
Verslą pradėjo nuo garažo – dabar valdo du baldų salonus Premium

Kai nori dirbti sau, neatbaido jokie sunkumai. Net ir tokiame prisigrūdusiame sektoriuje kaip baldų gamyba...

Gazelė
2021.09.17
Į Gedimino prospektą grįžo multifunkcinė „express“ formato „Rimi“  

Dešimtmetį veikusi prekybos centre „G9“, po dviejų metų pertraukos „express“ formato „Rimi“ parduotuvė duris...

Prekyba
2021.09.16
ES naujų automobilių registracijų apimtys grįžta į 2013-ųjų lygį

Lustų krizei ribojant gamybą, paskutinieji du vasaros mėnesiai atvedė prie paskutiniosios krizės žemumų.

Automobiliai
2021.09.16
URM: kai kurių įmonių partneriai Kinijoje nepratęsia sutarčių 2

Kai kurios su Kinija dirbančios Lietuvos įmonės praneša, kad pašlijus Vilniaus ir Pekino santykiams jų...

Verslo aplinka
2021.09.16
Interviu su M. Marcinkevičiumi: virš galvos – 300 mln. Eur ieškinių Premium 14

Smulkusis VP grupės akcininkas Mindaugas Marcinkevičius skaičiuoja, kad konflikto su pagrindiniu grupės...

Prekyba
2021.09.16
„Iki“ rudenį pasitinka atnaujindama asortimentą: tęsia sėkmingą seriją ir eksperimentuoja Verslo tribūna

Jungtinė Karalystė, Vokietija, Viduržemio jūros regionas, Azija ir Meksika – tiek skirtingų virtuvių...

„It‘s simple“
2021.09.16
„Akropolį“ į internetą kraustančiame „Trobų“ projekte – 30 nuomininkų Premium 7

„Vilniaus prekybos“ naujoji platforma „Trobos.lt“, siūlanti sostinės gyventojams įsigyti prekių iš Vilniaus...

Prekyba
2021.09.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku