SEB: matyti, kad auganti e. prekyba skatina įmones investuoti

Publikuota: 2021-07-17
Audrius Rutkauskas, SEB banko Inovacijų centro vadovas. Įmonės nuotr.
svg svg
Audrius Rutkauskas, SEB banko Inovacijų centro vadovas. Įmonės nuotr.

Spartus tradicinės prekybos perėjimas prie skaitmeninių kanalų, vis naujų dalyvių pasirodymas rinkoje ir auganti konkurencija skatina kurti ir diegti inovacijas, kurios jau artimiausiu metu prekybos verslą gali pakeisti neatpažįstamai, rodo banko SEB stebėjimai.

Viena iš veiklos sričių, kurioms karantino metai suteikė milžinišką postūmį, yra elektroninė prekyba. Skaičiuojama, kad jos apimtis pasaulyje pernai viršijo 4,2 trln. USD ir, palyginti su 2019 m., jos mastas augo daugiau negu penktadaliu.

Spartus augimas regimas ir Lietuvoje: SEB banko duomenimis, pirmą šių metų ketvirtį, palyginti su 2020 metų pabaiga, gyventojų internetu išleista suma padidėjo 12%, o kovas buvo apskritai rekordinis prekybos internete mėnuo nuo pat pandemijos pradžios. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, kovą atsiskaitymų už prekes ir paslaugas internetu suma padidėjo daugiau negu perpus – beveik 60%. Žaibiškai populiarėjanti prekyba internetu į rinką traukia vis daugiau įmonių, investicijų, o kuriamos inovacijos tokį pirkimo būdą daro dar patogesnį bei patrauklesnį ir verslui, ir vartotojams. 

Audrius Rutkauskas, SEB banko Inovacijų centro vadovas, sako, kad dėl pandemijos visuomenės ir verslo skaitmenizavimas pasistūmėjo kelerius metus pirmyn. Elektroninė prekyba yra ta sritis, kurioje ši raida matyti bene ryškiausiai. Daugelis žmonių išmoko ir nebebijo pirkti internetu, vis daugiau prekybininkų suteikia tokias galimybes. Ekspertai visame pasaulyje prognozuoja, kad, net ir laisvėjant karantino suvaržymams, e. prekybos populiarumas neatslūgs: gyventojai įvertino prekių ir paslaugų pirkimo skaitmeniniais kanalais patogumą, todėl tikėtina, kad ir toliau stebėsime didėjančias klientų išlaidas internete.

„Elektroninė prekyba – ne tik viena sparčiausiai augančių, bet ir viena dinamiškiausių ir imliausių naujovėms verslo sričių. Spartus tradicinės prekybos perėjimas prie skaitmeninių kanalų, vis naujų dalyvių pasirodymas rinkoje ir auganti konkurencija skatina kurti ir diegti inovacijas, kurios jau artimiausiu metu prekybos verslą gali pakeisti neatpažįstamai“, – sako A. Rutkauskas.

Pašnekovas nurodo kelias sparčiausios elektroninės prekybos sritis, kuriose pastaraisiais metais vyksta didžiausia raida. Viena iš jų – paskutinės mylios prekių pristatymo automatizavimas, prekių pristatymas robotais ir dronais.

Prekybos internetu bendrovės pastaruoju metu milžinišką dėmesį skiria technologijoms, leidžiančioms automatiškai pristatyti prekes jas įsigijusiems pirkėjams. Liepos pradžioje interneto prekybos milžinė „Amazon“ pranešė steigianti plėtros centrą Suomijoje, Helsinkyje. Čia bus vystomos technologijos, būtinos gatvėse judantiems robotams sėkmingai pasiekti paskirties vietas ir nugabenti prekes pirkėjams.

Važiuojančiais ar skraidančiais robotais pristatomi pirkiniai pasaulyje nebėra naujiena. Pavyzdžiui, Estijos startuolio „Starship Technologies“ robotai kurjeriai Jungtinės Karalystės miestuose į gatves išriedėjo dar 2018 m. Šių metų pradžioje įmonė skelbė robotais prekes jau pristačiusi milijonui pirkėjų.

Verslo susidomėjimo sulaukia ir prekių pristatymas oru. Pavyzdžiui, mažmeninės prekybos grupė „Tesco“ praėjusių metų rudenį pradėjo bandomąją programą, kurią įgyvendinant pirkėjams siūloma galimybė užsisakyti prekių pristatymą į namus dronu.

„Kaip įprasta, panašios naujovės Lietuvą pasiekia kiek vėliau negu Vakarų ar Šiaurės Europos šalis. Tačiau labai tikėtina, kad per artimiausius kelerius metus ir mūsų šalyje įprastu vaizdu taps prekes į namus pirkėjams gabenantys dronai ar šaligatviais riedantys robotai kurjeriai“, – sako A. Rutkauskas.

Kita sparčiai tobulinama sritis – elektroninių parduotuvių veiklos automatizavimas. Kuriami ir tobulinami sprendimai, kurie padeda apdoroti ir vykdyti pirkėjų užsakymus kuo mažiau dalyvaujant žmogui, automatizuoti prekių sandėlių veiklą, asortimento ir likučių, tiekimo grandinės valdymą, taip pat naudoti didžiuosius duomenis ir dirbtinį intelektą individualizuojant kiekvieno mūsų apsipirkimo kelionę.

Daug inovacijų kuriama siekiant gerinti apsipirkimo patogumą ir  pirkėjų patirtį. Pavyzdžiui, dirbtinis intelektas naudojamas žymint elektroninės parduotuvės prekes, padedant pirkėjui rasti norimas ir labiausiai poreikius atitinkančias prekes ir skatinant pardavimą. Galiausiai tobulinamos ir pačios elektroninės prekybos platformos, ir mokėjimo būdai.  Kuriami automatiniai sprendimai, el. parduotuvės kūrimas ir plėtra jau dabar yra nesudėtingi ir prieinami kiekvienam, kuris nori kurti elektroninės prekybos verslą. Kalbant apie mokėjimų inovacijas, sparčiai populiarėja ir vadinamieji „pirk dabar, mokėk vėliau“ mokėjimo sprendimai, leidžiantys pirkėjui atidėti mokėjimą už elektroniniu būdu įsigyjamas prekes ar išskaidyti įmokas dalimis.

„Greičiau ir daugiau, patogiau ir paprasčiau – taip galėtume apibendrinti elektroninės prekybos raidos kryptį. Bendros šalies ir tarptautinės elektroninės prekybos tendencijos liudija, kad ši veiklos sritis įgijusi milžinišką pagreitį, ir prekes ar paslaugas vartotojams teikiančios bendrovės, kurios dar nėra įžengusios į elektroninę prekybą, gerokai rizikuoja“, – teigia A. Rutkauskas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Prekyba“

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Į Gedimino prospektą grįžo multifunkcinė „express“ formato „Rimi“  

Dešimtmetį veikusi prekybos centre „G9“, po dviejų metų pertraukos „express“ formato „Rimi“ parduotuvė duris...

Prekyba
2021.09.16
ES naujų automobilių registracijų apimtys grįžta į 2013-ųjų lygį

Lustų krizei ribojant gamybą, paskutinieji du vasaros mėnesiai atvedė prie paskutiniosios krizės žemumų.

Automobiliai
2021.09.16
URM: kai kurių įmonių partneriai Kinijoje nepratęsia sutarčių 1

Kai kurios su Kinija dirbančios Lietuvos įmonės praneša, kad pašlijus Vilniaus ir Pekino santykiams jų...

Verslo aplinka
2021.09.16
Interviu su M. Marcinkevičiumi: virš galvos – 300 mln. Eur ieškinių Premium 12

Smulkusis VP grupės akcininkas Mindaugas Marcinkevičius skaičiuoja, kad konflikto su pagrindiniu grupės...

Prekyba
2021.09.16
„Iki“ rudenį pasitinka atnaujindama asortimentą: tęsia sėkmingą seriją ir eksperimentuoja Verslo tribūna

Jungtinė Karalystė, Vokietija, Viduržemio jūros regionas, Azija ir Meksika – tiek skirtingų virtuvių...

„It‘s simple“
2021.09.16
„Akropolį“ į internetą kraustančiame „Trobų“ projekte – 30 nuomininkų Premium 7

„Vilniaus prekybos“ naujoji platforma „Trobos.lt“, siūlanti sostinės gyventojams įsigyti prekių iš Vilniaus...

Prekyba
2021.09.16
D. Dundulis apie poreikį rodyti galimybių pasą: yra parduotuvių, kur apyvarta krito 2 kartus Premium 38

Pirmosios dienos įsigaliojus ribojimams prekybininkams, į kurių parduotuves, viršijančias 1.500 kv. m,...

Prekyba
2021.09.16
Konteinerių srautas uoste auga, bet geopolitinės rizikos grasina viską nubraukti Premium

Įtampa pasaulinėse tiekimo grandinėse atsirita ir iki Klaipėdos uosto, tačiau tai kol kas netrukdo...

Logistika
2021.09.16
Lietuvoje IT įmonę įsigijusi Švedijos e. parduotuvė „Boozt“ planuoja samdyti 40 IT specialistų

Švedijos e. prekybos įmonė „Boozt“ skelbia ketinanti Lietuvoje didinti IT specialistų skaičių. Drabužiais,...

Inovacijos
2021.09.15
M. Marcinkevičius – apie verslą Baltarusijoje ir NT Lietuvoje Premium 7

Verslininkas Mindaugas Marcinkevičius antroje VŽ podkasto dalyje pasakoja apie mažmeninės prekybos verslą...

Prekyba
2021.09.15
„Swedbank“ komunikaciją Baltijos šalyse koordinuos K. Vanagas 1

„Swedbank“ Lietuvoje Komunikacijos ir tvarumo tarnybos vadovas Kęstutis Vanagas pradeda eiti „Swedbank“...

Rinkodara
2021.09.15
Lietuvos telekomunikacijų operatoriai prekybą „iPhone 13“ pradės spalį

Prekiauti antradienio vakarą pristatytais naujais „Apple“ išmaniaisiais „iPhone 13“ Lietuvos telekomunikacijų...

Inovacijos
2021.09.15
„Maxima grupės“ pajamos dėl plėtros Lenkijoje ir e. komercijos augo 6,5%

„Maxima grupės“ konsoliduotosios pajamos per pirmąjį 2021 m. pusmetį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu...

Prekyba
2021.09.15
„Amazon“ JAV įdarbins 125.000 žmonių 1

Elektroninės prekybos milžinė „Amazon“, siekianti pasinaudoti sparčiu elektroninės prekybos augimu per...

Vadyba
2021.09.15
Dviguba „Newsec“ netektis: PC „Ozas“ savininkai nepratęsė valdymo sutarties, perėmė kelis darbuotojus Premium

Prieš trejus metus Vokietijos „ECE Projektmanagement“ pardavus turėtas „Ozo“ akcijas NT valdytojai „NEPI...

Prekyba
2021.09.15
Nešvaistyti išteklių: „Norfos“ sprendimai leidžia sunaudoti kelis kartus mažiau energijos Verslo tribūna 8

Nepaisant vis karštesnių vasarų ir net vykdomos plėtros, „Norfos“ prekybos tinklus valdanti „Norfos mažmena“...

Logistikos krizė: kol pabaigos nematyti – reikia prisitaikyti  Premium

Visame pasaulyje esantys įvairiausios produkcijos – nuo baldų iki buitinės technikos ar automobilių –...

Logistika
2021.09.15
Duonos kategorija: mažėja gamykloje keptų produktų paklausa, kyla šviežių pardavimai Premium

Duonos gaminių ir konditerijos kategorijai pandemijos metais pavyko gana sėkmingai naviguoti, išskyrus...

Prekyba
2021.09.14
M. Marcinkevičius – apie peržengtą Rubikoną, kuris buvo „pabaigos pradžia“ Premium 2

Smulkiojo VP grupės akcininko Mindaugo Marcinkevičiaus manymu, šiuo metu grupė išgyvena trečiąjį savo...

Prekyba
2021.09.14
TV3 Grupės „PayTV Baltics“ rinkodarai vadovaus I. Talaikienė

„TV3 Grupės“ „PayTV Baltics“ rinkodaros direktore tapo Ieva Talaikienė, iki tol vadovavusi „Bitė Lietuva“...

Rinkodara
2021.09.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku