„Horeca sprendimai“ 2020 m. iš parduotuvių surinko 10% daugiau maisto atliekų

Publikuota: 2021-06-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos prekybos tinklai pernai bendrovei „Horeca sprendimai“ perdirbti atidavė 27.000 t neparduoto maisto, 10% daugiau negu 2019 m. Skaičiuojant maisto kiekį, tenkantį vienai parduotuvei, maisto atliekų sumažėjo daugiau kaip 1,5 t, nes per metus buvo atidaryta 20 naujų parduotuvių.

Prekybos tinklų „Maxima“, „Rimi“, „Iki“, „Norfa“ ir „Lidl“ parduotuvėse augalinės ir gyvulinės kilmės riebalų kiekis mažėjo vidutiniškai apie 15%.

„Nors karantino metu prekybos tinklų apyvartos augo, tačiau labai džiugina tendencija, kad tinklų parduotuvėse mažėja išmetamų maisto produktų kiekis. Tai rodo, kad prekybos tinklai geriau planuoja, stengiasi paisyti tvarumo principų, gerina tiekimo grandinę, taip pat stengiasi maisto produktus perduoti ten, kur juos galima panaudoti – ūkininkams, „Maisto bankui“ ir panašiai“, – sako Vytautas Keršys, „Horeca sprendimų“ vadovas.

Maisto atliekas „Horeca sprendimai“ surenka ne tik iš prekybos tinklų bet ir iš viešojo maitinimo įstaigų, mokyklų, ligoninių.

Pagrindinis įmonės tikslas – iš maisto atliekų pagaminti pridėtinės vertės produktą. Tai - biodujos, kurios virsta elektra ir šiluma.

„Manome, jog tai vienas efektyviausių perdirbimo sprendimų, siekiant pakeisti iškastinį kurą į gamtines dujas bei sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų, CO2 emisijas transporte, pramonėje, energetikoje ir kituose sektoriuose“, – teigia  V. Keršys.

Maisto atliekų perdirbimo Lietuvoje UAB „Horeca sprendimai“ konsoliduota praėjusių metų apyvarta siekė iki 2,8 mln. Eur. Įmonė, 15-a metų atliekas surenkanti Lietuvoje, plečia veiklą ir kitose Baltijos šalyse. Latvijoje bendrovė pradėjo veiklą paskutinį praėjusių metų ketvirtį ir pasiekė 100.000 Eur apyvartą. Estijoje veiklą pradėti numatoma 2022 metais.

Maisto švaistymo problema

VŽ rašė, kad maisto likučiai parduotuvių lentynose ir sandėliuose yra ne tik prekybininkams nuostolius kurianti problema, bet ir ydingas maisto švaistymas, kuriam neabejingi verslai diegia įvairius sprendimus, leidžiančius šioje srityje pasiekti geresnių rodiklių.

Vageningeno universiteto Nyderlanduose mokslininkų su partneriais atliktas maisto švaistymo tyrimas parodė, kad prekybininkams bene daugiausia rūpesčių sukelia duonos ir kepinių kategorija.

Dainius Dundulis, mažmeninės prekybos tinklą valdančios „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas, VŽ sako, kad daugiau kaip 20 metų siekiama mažinti nurašomų prekių dalį ir geriausiais laikais ta dalis pinigais sudarydavo apie 1% nuo apyvartos.

„Galime pasakoti, kaip gerai tvarkomės, kaip mažiname maisto atliekų dalį, bet iš tikrųjų šioje srityje iššūkių daugėja. Gerėjant gyvenimo kokybei ir žmonių gerovei, pirkėjai darosi išrankesni ir nori kuo šviežesnių, estetiškiau atrodančių produktų, o dėl menkiausio trūkumo prekės nepasirenka“, — reziumuoja D. Dundulis.

Nukainavimai, galintys padėti sparčiau realizuoti besibaigiančio galiojimo prekes, vis mažiau pasiteisina, nes mažėja pirkėjų, besidominčių akcinėmis prekėmis. Tad parduotuvės darbuotojai sugaišta laiko prekės perkainuodami, kurios galiausiai vis tiek nurašomos ir utilizuojamos.

Plačiau skaitykite VŽ Premium straipsnį „Maisto atliekos tirpdo pelną ir skatina naujų sprendimų paiešką“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Prekyba“

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Statybinių medžiagų parduotuvės reikšmingai didina pardavimus 

Tiek statistikų šių metų duomenys, tiek specializuotų statybinių medžiagų ir apdailos prekių įmonių apyvartos...

Prekyba
2021.07.31
„Nestle“ vėl praneša kelsianti kainas 1

Didžiausia pasaulyje maisto ir gėrimų kompanija „Nestle“ praneša, kad antrąjį šių metų ketvirtį didins savo...

Pramonė
2021.07.31
„Amazon“ pajamos nuvylė, akcija atpigo 7%  1

„Amazon“ antrąjį metų ketvirtį uždirbo daugiau pelno, nei tikėtasi, tačiau bendrovės pajamos analitikų...

Rinkos
2021.07.30
„Aprangos“ pardavimai šį pusmetį traukėsi 6,3%

„Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta su PVM 2021 m. I-ą pusmetį sudarė 81,2 mln. Eur, arba 6,3%...

Prekyba
2021.07.29
Infliacija Lietuvoje liepą kilo iki 4,3% 

Metinė infliacija šių metų liepą preliminariais vertinimais sudarė 4,3%.  Palyginti gegužę ir birželį...

Finansai
2021.07.29
„Zalando“ pristato partnerių programą Lietuvoje 

Viena didžiausių Europoje mados ir stiliaus prekybos platforma „Zalando“ Lietuvoje pristato „Zalando Partner...

Prekyba
2021.07.29
Statybinių medžiagų prekybos šuolis: kainos kyla, tiekimo grafikai ilgėja  Premium 5

Tiek statistikų šių metų duomenys, tiek specializuotų statybinių medžiagų ir apdailos prekių įmonių apyvartos...

Prekyba
2021.07.29
Rusų žurnalistinių tyrimų tinklapio „The Insider“ redaktoriaus namuose atliekama krata  1

Žurnalistinių tyrimų tinklapio „The Insider“ vyriausiasis redaktorius Romanas Dobrochotovas trečiadienį...

Rinkodara
2021.07.28
Klientų srautas prekybos centruose kritęs, bet pardavimai auga  Premium

Didieji prekybos centrai (PC) nebėra tokie populiarūs kaip iki pandemijos, bet į juos atvykstantys pirkėjai...

Prekyba
2021.07.28
„Smart Vision“ pritraukė papildomą finansavimą

Akinių parinkimo, užsakymo ir pardavimo platformą internete vystantis startuolis „Smart Vision“ (UAB „Vision...

Inovacijos
2021.07.28
Per mėnesį prekybininkų apyvartos ūgtelėjo 2% 

Birželį, švelnėjant COVID-19 karantino sąlygoms, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta išaugo 2%, maitinimo ir...

Prekyba
2021.07.28
Gyventojai didesniems pirkiniams ketina išleisti daugiau 

Vartotojų pasitikėjimo rodiklis 2021 m. liepą buvo 4 ir, palyginti su birželiu, padidėjo 1 proc. punktu,...

Prekyba
2021.07.28
„Facebook“ buria komandą, kuri kurs „metavisatą“  1

„Facebook“ pirmadienį pranešė burianti komandą iš įvairių aparatinės įrangos, žaidimų ir virtualiosios...

Rinkodara
2021.07.27
„Iki“ išsirinko skaitmeninės reklamos agentūrą: „Open Agency“ keičia „SOMA agency“

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą socialinių tinklų turinio kūrimo ir valdymo konkursą laimėjo skaitmeninės...

Rinkodara
2021.07.27
„Barbora“ plečiasi Lenkijos miestuose  1

Sausio mėnesį į Lenkijos rinką įžengusi didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių...

Prekyba
2021.07.27
„Pigu.lt“ taiko į vienaragį Premium

Dainius Liulys, „Pigu.lt“ generalinis direktorius, sako, kad bendrovės artimiausias  tikslas – tapti...

Podkastai
2021.07.27
Tyrimas parodė, kokios kalėdinės prekybos galima tikėtis šiais metais  Premium

Specializuoto prekybos leidinio „Retail Week“ kartu su ekspertais atliktas tyrimas „The Christmas Forecast“...

Prekyba
2021.07.26
Nelikus suvaržymų, e. prekyba maistu vis tiek išlaiko augimą  Premium

Tai, kad gyventojai internetu užsakytas maisto prekes gali gauti tą pačią dieną ir už pristatymą nemoka,...

Prekyba
2021.07.26
„Maximos“ darbuotojų atlyginimai augo dešimtadaliu 1

Šių metų pirmąjį pusmetį vidutinis darbo užmokestis „Maximos“ darbuotojams augo 10,5%. Taip pat didėjo ir...

Vadyba
2021.07.26
Sukūrė sėkmingą verslą, nors lėšų tam visai neturėjo Premium

Daugelį nuo minties imtis nuosavo verslo atbaido tai, kad neturi tam pinigų. Vis dėlto tai įmanoma ir be...

Gazelė
2021.07.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku