Ginče su Konkurencijos taryba LVAT priėmė „Norfos mažmenai“ ir „Rivonai“ nepalankų sprendimą  

Publikuota: 2021-05-06
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) paliko nepakeistą pirmosios instancijos teismo sprendimą, kuriuo konstatuota, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino bendroves „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ pažeidus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymą (MPĮNVDĮ), kai sutartyse su maisto prekių ir gėrimų tiekėjais numatė jiems reikalavimą mokėti tam tikras sumas už pardavimo skatinimą.

LVAT teisėjų kolegija pritarė Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) išvadoms, kad bendrovės „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ dėl tarpusavio sąsajų laikytinos vienu vienetu pagal MPĮNVDĮ, todėl Konkurencijos taryba tinkamai vertino abiejų bendrovių veiksmų atitiktį įstatymo nuostatoms, nors „Rivona“ ir nevykdo mažmeninės prekybos veiklos.

VAAT 2020 m. sausį pripažino, jog „Rivona“ yra taip susijusi su „Norfos mažmenos“ vykdoma mažmeninės prekybos veikla, kad MPĮNVDĮ prasme abi įmonės yra laikytinos vienu vienetu, vykdančiu mažmeninės prekybos veiklą. Todėl Konkurencijos taryba pagrįstai skyrė 72.000 Eur baudą „Norfos mažmenai“, kuri savo prekybos centruose vykdo ir įgyvendina tarp „Rivonos“ bei tiekėjų sudarytas sutartis, teigiama Konkurencijos tarybos pranešime.

Tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba išnagrinėjo 2017–2018 m. abiejų minėtų bendrovių sutartis su tiekėjais ir nustatė, kad šie buvo įpareigoti mokėti tam tikrą mokestį už prekybines-reklamines akcijas, numatytas kiekvienai prekių kategorijai, papildomai sumokant ir neišnaudotas sumas. Taip pat už nuostatų pažeidimus tiekėjams buvo numatyta atsakomybė.

MPĮNVDĮ draudžia mažmeninės prekybos įmonei reikalauti tiekėjo apmokėti pardavimo skatinimo išlaidas ar jų dalį, išskyrus atvejus, kai abi šalys raštu susitaria tiek dėl apmokamų išlaidų dydžio, tiek dėl numatomų taikyti pardavimo skatinimo veiksmų.

Nagrinėtu atveju „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ sutartyse su tiekėjais numatė tik mokėtinas sumas už pardavimo skatinimą, tačiau, kokių konkrečių veiksmų planuojama imtis, detaliai neįvardijo. Taigi, bendrovės ne tik neužtikrino sąlygų tiekėjams sudaryti jų valią ir interesus atitinkantį susitarimą dėl pardavimo skatinimo veiksmų bei biudžeto, bet ir sukėlė jiems papildomą finansinę naštą, nes tiekėjai privalėjo sumokėti visas iš anksto pardavimo skatinimui numatytas sumas arba jas perkelti į kitų metų biudžetą, nepriklausomai nuo to, ar pardavimo skatinimo veiksmai buvo vykdomi, ar ne.

Ši LVAT nutartis neskundžiama, ji galutinė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Prekyba“

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lauko reklama: sunkūs pandemijos metai ir pavasario optimizmas

Dauguma lauko reklamos agentūrų per praėjusius metus skaičiuoja kritimą, bet daugiau nei dešimtadaliu auginti...

Rinkodara
2021.06.13
„Kilo Health“: naudą iš influencerių skaičiuojame kitaip nei daugelis  Premium

Sveikatingumo startuolis „Kilo Health“ influencerių kampanijų efektyvumą matuoja ne pagal jų auditorijos...

Prekyba
2021.06.13
„Horeca sprendimai“ 2020 m. iš parduotuvių surinko 10% daugiau maisto atliekų

Lietuvos prekybos tinklai pernai bendrovei „Horeca sprendimai“ perdirbti atidavė 27.000 t neparduoto...

Prekyba
2021.06.12
„Aibės logistika“ 15% didino pajamas, grynasis pelnas augo 112%

„Aibės“ aljanse logistikos ir sandėliavimo funkcijas atliekanti bendrovė „Aibės logistika“ pernai 14,6%...

Logistika
2021.06.11
Gamintojai kalba apie kainų kėlimą: esame priversti Premium 1

Pasaulyje fiksuojant maisto kainų augimą, Lietuvą ši tendencija aplenkia. Tiesa, tik kol kas. Maisto pramonės...

Pramonė
2021.06.11
Apdovanoti geriausi komunikacijos projektai, Metų agentūra – „Bosanova“

Metinio komunikacijos profesionalų renginio „PR Impact Awards 2021“ metu paskelbti ir apdovanoti geriausi per...

Rinkodara
2021.06.10
Naujas „Bennet Distributors“ pavadinimas – „Amber Distribution“

Alkoholinių gėrimų platinimo bendrovė „Bennet Distributors“ perima savo akcininkės „Amber Beverage Group“...

Prekyba
2021.06.10
Atsiskaitymo sąlyga „sumokėsit, kai galėsit“ jaunam verslui pasitvirtino Premium

Verslas pradedamas nuo pasitikėjimo: pirmiausia tuo pagrindu suburiami tiekėjai, vėliau juo grindžiami ryšiai...

Gazelė
2021.06.10
Lietuvių ženklodaros darbas pripažintas geriausiu pasaulyje

Jubiliejiniuose, 100-ąjį kartą rengtuose, prestižiniuose ADC (Art Directors Club) kūrybinių disciplinų...

Rinkodara
2021.06.10
Nutekinti internetinės parduotuvės „Kilobaitas.lt“ duomenys 1

Nutekėjus internetinės parduotuvės „Kilobaitas.lt“ duomenims, Nacionalinis kibernetinio saugumo centras...

Inovacijos
2021.06.10
Koronaviruso protrūkiai Kinijos uostuose sutrikdė pasaulines tiekimo grandines  Premium

Pasaulinėms logistikos linijoms – naujas išbandymas, kurį sukėlė COVID-19 atvejų protrūkiai jau trijuose...

Logistika
2021.06.10
Maisto atliekos tirpdo pelną ir skatina naujų sprendimų paiešką Premium

Maisto likučiai parduotuvių lentynose ir sandėliuose yra ne tik prekybininkams nuostolius kurianti problema,...

Prekyba
2021.06.10
„Facebook“ atstovai – „Httpool“ – Lietuvoje auga kaip ant mielių Premium 2

Socialinių tinklų partnerei „Httpool“ priklausančios „Httpool Lithuania“ agentūros pajamos per 2020-uosius...

Rinkodara
2021.06.10
„Pigu“ grupės komunikacija pradėjo rūpintis N. Mikalajūnas

Prekybos centras internete „Pigu“ pradėjo bendradarbiauti su komunikacijos agentūra „Intuit Communications“,...

Rinkodara
2021.06.09
„Peek&Cloppenburg“: metų pradžia buvo sunki, bet augsime  Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2021.06.09
Ž. Fomova: nuo balandžio matome spyruoklės efektą Premium

Didžiausios lauko reklamos agentūros „JCDecaux Lietuva“ pardavimai pandemijos metais sumenko bemaž 25%,...

Rinkodara
2021.06.09
5% PVM ekologiškai produkcijai ir būtiniausioms maisto prekėms nebus

Seimas nesvarstys pataisų dėl 5% lengvatinio pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifo nustatymo ekologiškiems...

Verslo aplinka
2021.06.08
„Iki“ taikomos priemonės suteikia dar daugiau saugumo ir darbuotojams, ir pirkėjams Verslo tribūna 2

Prekybos tinklas „Iki“ visą pandemijos laikotarpį sutelkė dėmesį į darbuotojų ir pirkėjų saugumą. Karantino...

„It‘s simple“
2021.06.08
Gegužę – 0,6% mėnesio infliacija  

Vartojimo prekių ir paslaugų kainos Lietuvoje didėja penktą mėnesį iš eilės. Gegužę, palyginti su balandžiu,...

Prekyba
2021.06.08
„Gintarinė vaistinė“ akcininkams ketina išmokėti 4,8 mln. Eur dividendų 

Lenkijos farmacijos grupės „Pelion“ valdomas vienas didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų „Gintarinė...

Prekyba
2021.06.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku