„Revolut“: vartojimas atsigauna, tačiau silpnų vietų dar gausu 

Publikuota: 2021-04-17
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Pasaulinė finansų platforma „Revolut“, turinti 300.000 klientų Lietuvoje, įvertino lietuvių išlaidas pirmąjį šių metų ketvirtį. Mokėjimų statistikoje atsispindi karantino laisvėjimas: „Revolut“ klientų Lietuvoje išlaidos kovą beveik sugrįžo į prieškarantininį lygį rudens mėnesiais, o lyginant su sausiu ir vasariu, išaugo 17%.

Kultūros sektoriui beveik užsidarius, muziejuose ir kino teatruose pirmąjį šių metų ketvirtį mokėjimų kortele atlikta 89% mažiau. „Revolut“ mokėjimų duomenys rodo, kad pramogos vis dažniau keliasi į internetą – e. knygų, filmų, muzikos, žaidimų platformas. Joms skirtų mokėjimų pirmąjį šių metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, kone trigubėjo net ir eliminavus „Revolut“ vartotojų skaičiaus augimo įtaką.

Vertinant internetines paslaugas, daugiausia „Revolut“ klientai išleido „Apple“ ir „Google“ programėlių parduotuvėse, platformų „Netflix“ ir „Spotify“ prenumeratoms, taip pat sutelktinio finansavimo platformoje „Patreon“.

„Duomenys taip pat rodo, jog stipriai apribojus viešąjį gyvenimą gyventojai namuose laiko veltui neleidžia. Pavyzdžiui, pastebimai išaugo jų dėmesys mokymuisi ir tobulėjimui – 58% padaugėjo mokėjimų už švietimo paslaugas“, – komentuoja Virgilijus Mirkės, „Revolut“ vadovas Lietuvoje.

Dėl tebesitęsiančių karantino ribojimų maistą tik išsinešti siūlančiose viešojo maitinimo vietose buvo atlikta 40% mažiau mokėjimų nei prieš metus.

„Atsiskaitymų kortele apimtys rodo, kad šiemet maitinimo sektorius net ir be lauko prekybos jau šiek tiek geriau prisitaikęs prie pandeminės realybės. Kovą atsiskaitymų kiekis kavinėse, baruose ir restoranuose, tiekiančiuose maistą išsinešti, siekė praėjusių metų gegužės lygį, kai jau buvo leidžiama lauko kavinių veikla“, – sako V. Mirkės.

Tačiau sunkmetis kur kas akivaizdesnis barų, naktinių klubų kategorijoje – pirmąjį šių metų ketvirtį tik dalis jų veikė tiekdami maistą išsinešti, mokėjimų lyginant su pernai atlikta 82% mažiau.

Atsiskaitymai sporto klubuose pirmąjį šių metų ketvirtį taip pat buvo beveik sustoję, palyginus su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu, šį ketvirtį mokėjimų buvo 87% mažiau.

Tačiau, panašu, kad aktyvi veikla persikėlė į lauką. Per karantiną iššūkiu tapęs naujo dviračio įsigijimas matomas ir mokėjimų duomenyse – pirmąjį ketvirtį mokėjimų „Revolut“ kortele dviračių pardavimo vietose buvo dvigubai daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, vidutinė vieno kliento išleista suma didėjo 72% iki 261 Eur.

Mažiau išlaidų transportui ir degalams

Vertinant „Revolut“ klientų atsiskaitymų duomenis, vis dar matyti ir stiprus mobilumo sumažėjimas. Mokėjimų už kelionę autobusu ar traukiniu atsiskaitymų pirmąjį šių metų ketvirtį buvo 79% mažiau nei pernai, mokėjimų už taksi paslaugas buvo 52% mažiau. Apie gerokai sumažėjusį gyventojų mobilumą byloja ir mokėjimų „Revolut“ kortele degalinėse duomenys – jų pirmąjį ketvirtį fiksuota 24% mažiau, nei pernai.

„Revolut“ mokėjimų duomenys teberodo stiprų nuosmukį apgyvendinimo sektoriuje. Atsiskaitymų kortele už viešbučius, spa ir apgyvendinimo paslaugas pirmąjį šių metų ketvirtį tebebuvo 56% mažiau, palyginti su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu. Sveikatos ir sveikatinimo paslaugų sektoriuje ypač didelis atsiskaitymų kortele augimas fiksuotas apmokant už odontologijos paslaugas – mokėjimų atlikta 75% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Lankosi maisto prekių parduotuvėse

Vieni pagrindinių karantino laimėtojų – maisto prekybos vietos. Mokėjimai maisto prekių parduotuvėse ir prekybos centruose šių metų pirmąjį ketvirtį mokėjimo operacijų atlikta 73% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Prekybai persikėlus į internetą taip pat pastebimai augo mokėjimų už kurjerių paslaugas, atsiskaitymų kiekis palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai augo 166%.

„Taip pat nuo pat metų pradžios stebimas laipsniškas grįžimas prie fizinių atsiskaitymų. Jei sausį atsiskaitymų internetu ir fizinėse vietose buvo beveik po lygiai, tai kovą fiziniai atsiskaitymai jau sudarė 62% visų atsiskaitymų „Revolut“ kortele“, – komentuoja V. Mirkės.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VVTAT užkliuvo per geri „Deals On Wheels“ klientų atsiliepimai Premium 2

Automobilių prekybos „Deals On Wheels“ vadovams tenka aiškintis dėl pernelyg teigiamų jos klientų...

Rinkodara
16:34
Ginče su Konkurencijos taryba LVAT priėmė „Norfos mažmenai“ ir „Rivonai“ nepalankų sprendimą  

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) paliko nepakeistą pirmosios instancijos teismo...

Prekyba
11:24
„Europa“ pasirinko naujus kūrybinius partnerius 1

Keletą mėnesių trukusiame kūrybinių agentūrų konkurse PC „Europa“ pasirinko naujus partnerius –...

Rinkodara
11:05
„Homa“ Vilniuje planuoja imtis prekybinių sandėlių plėtros Premium 1

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa“ Vilniuje, prie Vakarinio aplinkkelio, planuoja imtis prekybinių...

Jungtinių Tautų e. komercijos apžvalga: 2020 m. TOP ketvertas liko tas pats, o į 5-ą vietą šoktelėjo „Shopify“ Premium

Daugelis e. komercijos verslų lyderių pernai stiprino savo pozicijas, bet kai kurie, ypač susiję su kelionių...

Prekyba
09:13
Vežėjai atsigręžė į naudotą techniką, bet ir šis aruodas – ne beribis Premium

Vežėjams šiemet reikšmingai padidinus investicijas į transporto parkus, o vilkikų gamintojams toliau...

Logistika
08:58
Vilniaus „Paupyje“ atidaromas turgus – naują traukos centrą koduoja dydžiu, interjeru bei įvairove Premium 10

Ketvirtadienį Vilniaus kvartale „Paupys“ duris atveria modernus turgus. Jo savininkė ir čia įsikūrę verslai...

Vyriausybė pritarė galimybei įmonių pavadinimus registruoti ir anglų kalba 4

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui leisti įmonių pavadinimus registruoti ir užsienio kalba lotyniškais...

Gazelė
2021.05.05
Juvelyrikos kompanija taikosi prie milenialsų poreikių: gamins tik dirbtinius Premium

Didžiausia pasaulyje juvelyrikos gamintoja „Pandora“ paskelbė nebegaminsianti papuošalų su natūraliais...

Laisvalaikis
2021.05.05
Tarptautiniame dizaino konkurse – auksas už „Lewben Art Foundation“ albumą  

Dizainerio Viliaus Dringelio sukurtas meno albumas „Art & Us“ (išleido „Lewben Art Foundation“, LAF)...

Laisvalaikis
2021.05.05
Pandemija „Barborai“ pelno neatnešė, bet nuostolį leido reikšmingai sumažinti  Premium 3

Maisto ir kitų kasdienių prekių iš „Maximos“ e. prekybininkė UAB „Barbora“ praėjusiais metais padvigubino...

Prekyba
2021.05.05
„Modus grupė“ išlaikė pajamų lygį, grynasis pelnas mažėjo 8,6% 4

Didžiąją dalį pajamų iš prekybos automobiliais uždirbusi įmonių grupė 10,4% didino EBITDA, tačiau grynasis...

Logistika
2021.05.05
„Mere“ Lietuvoje laikosi kitokios plėtros strategijos, konkurentai – abejingi Premium

Lietuvoje veiklą plečia žemų kainų prekybos tinklas „Mere“ – tik ką atidaryta vienuolikta jų parduotuvė...

Prekyba
2021.05.05
D. Sabonis tapo „Citadele“ banko ambasadoriumi 1

„Citadele“ bankas su NBA žaidžiančiu krepšininku, kylančia krepšinio žvaigžde Domantu Saboniu pasirašė...

Rinkodara
2021.05.05
T. Ramanauskas: ekranų psichozė virsta padidintu abejingumu ir neigimo kultūra Premium

Sulig didėjančiais vakcinacijos tempais, pandemijos supančiotame pasaulyje pamažu pradeda sklaidytis įtampa,...

Rinkodara
2021.05.05
„Samsung“ Baltijos šalyse uždirbo 9 mln. Eur pelno

„Samsung Electronics Baltics“ skelbia, kad 2020 m., nors dėl karantino ribojimų Baltijos šalyse epizodiškai...

Inovacijos
2021.05.04
Balandis gausiai išaugino prekybą visuose naujų automobilių sektoriuose Premium

Atmetus reeksportą, vidinė rinka augo 109%, toliau perkami komerciniai furgonai, naujas aukštumas pasiekė...

Automobiliai
2021.05.04
Fizinei prekybai traukiantis, „Aprangos“ grupė spurtuoja internete Premium

Praėjusiais metais e. prekybos pagreitį įgijusios „Aprangos“ grupės pardavimai internetu auga ir šiemet –...

Prekyba
2021.05.04
Rizikingas „Pildyk“ žingsnis atnešė sniego gniūžtės efektą Premium 2

Efektyviausia kampanija „Password 2021“ išrinkta „Tele2“ prekės ženklo „Pildyk YouTube kanalo“ kampanija...

Rinkodara
2021.05.03
„Aprangos“ grupės apyvarta balandį siekė 12,5 mln. Eur 

„Aprangos“ grupės mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) 2021 m. balandį sudarė 12,5 mln. Eur ir išaugo 142,4%,...

Prekyba
2021.05.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku