Baltijos šalyse kukliau augusi „Maxima grupė“ išmokės 106 mln. Eur dividendų

Vienintelė Maxima Grupės akcininkė UAB Vilniaus prekyba nusprendė dividendams skirti 106 mln. Eur.
2020-ieji ,,Maxima Grupei buvo kupini iššūkių, ypač Baltijos šalyse, kur pajamų augimas sulėtėjo, tačiau besitęsianti plėtra Lenkijoje ir reikšmingas e. prekybos augimas padidino metines pajamas 5,8% iki 4,226 mlrd. Eur, išplatintame pranešime pažymi Mantas Kuncaitis, Maxima Grupės generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas.
Jis priduria, kad buvo peržiūrėta kaštų struktūra bei reikšmingai pagerinti rezultatai Lenkijoje, o tai leido padidinti veiklos pelną.
Nepaisant COVID-19 pandemijos ir karantino apribojimų, kurie darė neigiamą įtaką veiklai antrajame metų ketvirtyje, grupės palyginamos tų pačių parduotuvių (angl. like-for-like LFL) pajamos trečiajame ketvirtyje vėl augo ir metinis LFL augimas buvo teigiamas (+0,7%), skaičiuojant pastoviu valiutos kursu.
2020 m. ,,Maxima Grupė tęsė plėtrą už Baltijos šalių ribų ir padidino savo rinkos dalį Lenkijoje ir Bulgarijoje, kur pajamos atitinkamai augo 13,7% ir 22,2%. LFL pajamų augimas Lenkijoje siekė 4,9% ir Bulgarijoje 5,6%.
Namų rinkose nuosaikiau
Tuo tarpu augimas Baltijos šalyse buvo lėtesnis, pažymima pranešime. LFL pajamos sumažėjo 0,8%, daugiausiai dėl to, kad COVID-19 paskatino vis daugiau klientų apsipirkti ne fizinėse parduotuvėse, o internetu (e. prekybos pajamos nepriskirtos bendroms LFL pajamoms).
Grupės pajamos Lietuvoje 2020-aisiais, palyginti su 2019 m., mažėjo 1,2%, iki 1,689 mlrd. Eur, Latvijoje augo 4,9% iki 878,1 mln. Eur, Estijoje didėjo 3,4 % iki 502,9 mln. eurų, Lenkijoje 9,9% iki 974,9 mln. Eur, o Bulgarijoje 22,2% iki 182,8 mln. Eur.
Skaičiuojama, kad Maxima Grupės valdomo elektroninės prekybos prekės ženklo Barbora pajamos 2020 m. išaugo daugiau nei dvigubai, o prekių pardavimai per e. prekybos kanalą Baltijos šalyse pasiekė 104 mln. Eur, t. y. 3,4% visų pajamų Baltijos šalyse.
Maxima Grupės konsoliduota EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių įvykių, pasiekė 374,6 mln. Eur (padidėjo 12,4% nuo 333,4 mln. Eur 2019 m.), o EBITDA marža 2020 m. išaugo nuo 8,3% iki 8,9%.
Didžiausią EBITDA padidėjimo dalį (neįskaičiavus vienkartinių įvykių) lėmė mažmeninės prekybos veikla Lenkijoje.
Stokrotka tapo antra didžiausia grupės įmone ne tik pagal pajamas, bet ir pagal EBITDA (17 mln. Eur daugiau lyginant su 2019 m.). Tuo tarpu, prasidėjus COVID-19 pandemijai, Baltijos šalių mažmeninės prekybos įmonės peržiūrėjo kaštus bei dalį iniciatyvų, o tai leido pagerinti Baltijos šalių EBITDA 26,4 mln. Eur (labiausiai EBITDA augo Lietuvoje).
Peržiūrėta kaštų struktūra leido išlaikyti tą patį darbuotojų skaičių ir tuo pačiu 16% padidinti naudas darbuotojams, kurios 2020 m. sudarė apie 49 mln. Eur.
2020 m. Maxima Grupės įmonės investavo į ilgalaikį materialųjį turtą 88,9 mln. Eur, 32% mažiau palyginus su 131,3 mln. Eur investicijomis 2019 m.
Nepaisant karantino nulemto bendro investicijų lygio sumažėjimo, grupė ir toliau vykdė plėtrą, o parduotuvių skaičius 2020 m. išaugo 93-is. Dauguma parduotuvių buvo atidarytos Lenkijoje, kur Stokrotka prekės ženklo parduotuvių skaičius išaugo 73-is.
Maxima Grupės parduotuvių skaičius pasiekė 1.323, kai tuo tarpu 2019 m. gruodžio 31 d. ji turėjo 1.230 parduotuvių.
Ataskaitoje pažymima, kad pernai Maxima Grupės tiesioginės papildomos sąnaudos, susijusios su COVID-19 pandemija, sudarė 9 mln. Eur (neįskaitant nuolaidų nuomininkams bei netiesioginių sąnaudų, tokių kaip, pavyzdžiui, darbo valandos, praleistos užtikrinant pirkėjų saugumą). Jos apėmė būtinų saugos priemonių parduotuvėse, sandėliuose ir elektroninės prekybos centruose užtikrinimą, darbuotojų ir klientų aprūpinimą saugos priemonėmis, taip pat daugelį kitų iniciatyvų, susijusių su reagavimu į COVID-19.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti