Apsipirkti į maisto parduotuvę – bent kartą per savaitę

Nors e. prekybos apimtys auga, dauguma pirkėjų maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių įsigyti į parduotuves vyko ir vyksta bent kartą per savaitę.
Savaitinį apsipirkimą būtų galima laikyti pagrindiniu ir jis visą laiką išliko aukštas. Balandį šalyje bent kartą į fizinę maisto parduotuvę apsipirkti vyko 85% šalies gyventojų, gegužę jų dalis laikėsi apie 84%, tačiau jau lapkritį ir gruodžio pradžioje vėl pasiekė 93%. Tai rodo, jog fizinių parduotuvių svarba visuomenei yra milžiniška ir tam yra ne viena priežastis, sako Ilona Lepp, tyrimų bendrovės NielsenIQ Baltics vadovė.
Vartotojų elgesį tyrimų bendrovė analizavo abiejų karantinų metu.
Tai, kad fizinės parduotuvės išlieka labai svarbios, tyrimų bendrovė aiškina nusistovėjusiais įpročiais, apsipirkimo patogumu, informacinių technologijų išmanymu ir realia galimybe pasinaudoti moderniausiais bekontakčiais apsipirkimo būdais, nes maisto prekes į namus užsisakyti ar atsiimti parduotuvėje galima tik didesniuose miestuose.
Pensininkai ne patys ištikimiausi lankytojai
I. Lepp pastebi, kad iš esmės neįmanoma išskirti nė vienos visuomenės grupės, kuri pandemijos metu vengtų lankytis parduotuvėse.
Kitas gajus, bet nepatvirtintas mitas, neva pažeidžiamiausių pensinio amžiaus žmonių vienintelė pramoga yra tiesiog eiti pasižmonėti į prekybos centrą. Apklausos duomenys rodo, kad pensininkai, panašiai kaip ir studentai, kaip tik sąlyginai mažiau apsiperka gyvai.
Šios dvi visuomenės grupės turi specifinių bruožų. Studentai yra viena plačiausiai IT technologijas išnaudojančių žmonių, tačiau pandemijos metu nebūtinai gyveno atskirai nuo savo šeimų, tad ir buities rūpesčių galėjo patirti mažiau. Tuo tarpu senjorams buvo siūloma savanorių pagalba, jie buvo raginami likti namuose. Tad pernai rudens pabaigoje ir žiemos pradžioje bent kartą per savaitę į parduotuvę nuvykdavo 89% studentų ir 90% pensinio amžiaus žmonių ir tai buvo žemiausias rodiklis tarp visų profesijų bei užsiėmimų, teigia I. Lepp.
Tarp dažniausiai apsiperkančių vartotojų antros COVID-19 bangos pradžioje buvo prekybos sektoriaus darbuotojai bei darbininkai po 95% jų vyko į parduotuvę bent kartą per savaitę. Nuo jų kiek atsiliko bedarbiai (94%) ir vadovai (93%), taip pat biurų darbuotojai ir namų šeimininkės po 92%.
Internetinė prekyba rimtesnės atsvaros nesukūrė
Maistą ir kitas kasdienes prekes internetu daugiau Lietuvos vartotojų pirko pirmojo karantino metu. Bent kartą per savaitę internetu užsakymą balandį pateikė 24% pirkėjų, bent kartą per mėnesį beveik kas antras (45%).
nuotrauka::1
Pirmojo karantino metu interneto prekybos pasiektas pikas nebepasikartojo, internetu apsiperkančių pirkėjų srautas pamažu nuslūgo. Prasidėjus antrajam karantinui kartą per savaitę maistą ir kitas prekes į namus užsisakė jau 7 punktais mažiau, arba 17%, kartą per mėnesį kas trečias vartotojas, arba 12 punktų mažiau. Nors mažmeninės prekybos sektorius aktyviai investavo į prekybą internetu ir bandė pritraukti kuo daugiau pirkėjų, šiam pirkimo kanalui nepavyko pakartoti pavasario aukštumų, išplatintame pranešime konstatuoja I. Lepp.
Palyginti su pirmąja koronaviruso banga pernai pavasarį, antroje lapkričio pusėje ir gruodžio pradžioje fizinėje parduotuvėje įsigyjamo krepšelio vertė sumažėjo nuo 51 iki 36 Eur, tuo tarpu internetinio krepšelio vertė kaip tik padidėjo 3,37 Eur.
Pasak rinkos tyrimų bendrovės vadovės, tai, kad interneto kanalas surado savo pirkėją yra pozityvus ženklas.
Apsipirkimo kanalų įvairovė skatina investicijas į naujas modernias technologijas, didina konkurenciją rinkoje ir sukuria vartotojui daugiau patogumo. Pandemija ir griežtas fizinių kontaktų ribojimas tapo savotišku katalizatoriumi daugiau dėmesio skirti alternatyvioms prekybos galimybėms. Nors jos fizinių vietų nenukonkuravo, tačiau savo pirkėją rado ir turi daug potencialo augti ateityje, sako ji.
NielsenIQ Baltics apklausose, kurios vyko balandžio 2-8 ir lapkričio 18-gruodžio 8 dienomis, dalyvavo po 1.600 respondentų, jų amžius 16-65 m.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti