Apsipirkti į maisto parduotuvę – bent kartą per savaitę

Publikuota: 2021-02-28
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nors e. prekybos apimtys auga, dauguma pirkėjų maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių įsigyti į parduotuves vyko ir vyksta bent kartą per savaitę.

„Savaitinį apsipirkimą būtų galima laikyti pagrindiniu ir jis visą laiką išliko aukštas. Balandį šalyje bent kartą į fizinę maisto parduotuvę apsipirkti vyko 85% šalies gyventojų, gegužę jų dalis laikėsi apie 84%, tačiau jau lapkritį ir gruodžio pradžioje vėl pasiekė 93%. Tai rodo, jog fizinių parduotuvių svarba visuomenei yra milžiniška ir tam yra ne viena priežastis“,– sako Ilona Lepp, tyrimų bendrovės „NielsenIQ Baltics“ vadovė.

Vartotojų elgesį tyrimų bendrovė analizavo abiejų karantinų metu.

Tai, kad fizinės parduotuvės išlieka labai svarbios, tyrimų bendrovė aiškina nusistovėjusiais įpročiais, apsipirkimo patogumu, informacinių technologijų išmanymu ir realia galimybe pasinaudoti moderniausiais bekontakčiais apsipirkimo būdais, nes maisto prekes į namus užsisakyti ar atsiimti parduotuvėje galima tik didesniuose miestuose.

Pensininkai – ne patys ištikimiausi lankytojai

I. Lepp pastebi, kad iš esmės neįmanoma išskirti nė vienos visuomenės grupės, kuri pandemijos metu vengtų lankytis parduotuvėse.

Kitas gajus, bet nepatvirtintas mitas, neva pažeidžiamiausių pensinio amžiaus žmonių vienintelė pramoga yra tiesiog eiti pasižmonėti į prekybos centrą. Apklausos duomenys rodo, kad pensininkai, panašiai kaip ir studentai, kaip tik sąlyginai mažiau apsiperka gyvai.

„Šios dvi visuomenės grupės turi specifinių bruožų. Studentai yra viena plačiausiai IT technologijas išnaudojančių žmonių, tačiau pandemijos metu nebūtinai gyveno atskirai nuo savo šeimų, tad ir buities rūpesčių galėjo patirti mažiau. Tuo tarpu senjorams buvo siūloma savanorių pagalba, jie buvo raginami likti namuose. Tad pernai rudens pabaigoje ir žiemos pradžioje bent kartą per savaitę į parduotuvę nuvykdavo 89% studentų ir 90% pensinio amžiaus žmonių ir tai buvo žemiausias rodiklis tarp visų profesijų bei užsiėmimų“, – teigia I. Lepp.

Tarp dažniausiai apsiperkančių vartotojų antros COVID-19 bangos pradžioje buvo prekybos sektoriaus darbuotojai bei darbininkai – po 95% jų vyko į parduotuvę bent kartą per savaitę. Nuo jų kiek atsiliko bedarbiai (94%) ir vadovai (93%), taip pat biurų darbuotojai ir namų šeimininkės – po 92%.

Internetinė prekyba rimtesnės atsvaros nesukūrė

Maistą ir kitas kasdienes prekes internetu daugiau Lietuvos vartotojų pirko pirmojo karantino metu. Bent kartą per savaitę internetu užsakymą balandį pateikė 24% pirkėjų, bent kartą per mėnesį – beveik kas antras (45%).

nuotrauka::1

„Pirmojo karantino metu interneto prekybos pasiektas pikas nebepasikartojo, internetu apsiperkančių pirkėjų srautas pamažu nuslūgo. Prasidėjus antrajam karantinui kartą per savaitę maistą ir kitas prekes į namus užsisakė jau 7 punktais mažiau, arba 17%, kartą per mėnesį – kas trečias vartotojas, arba 12 punktų mažiau. Nors mažmeninės prekybos sektorius aktyviai investavo į prekybą internetu ir bandė pritraukti kuo daugiau pirkėjų, šiam pirkimo kanalui nepavyko pakartoti pavasario aukštumų“,– išplatintame pranešime konstatuoja I. Lepp.

Palyginti su pirmąja koronaviruso banga pernai pavasarį, antroje lapkričio pusėje ir gruodžio pradžioje fizinėje parduotuvėje įsigyjamo krepšelio vertė sumažėjo nuo 51 iki 36 Eur, tuo tarpu internetinio krepšelio vertė kaip tik padidėjo 3,37 Eur.

Pasak rinkos tyrimų bendrovės vadovės, tai, kad interneto kanalas surado savo pirkėją yra pozityvus ženklas.

„Apsipirkimo kanalų įvairovė skatina investicijas į naujas modernias technologijas, didina konkurenciją rinkoje ir sukuria vartotojui daugiau patogumo. Pandemija ir griežtas fizinių kontaktų ribojimas tapo savotišku katalizatoriumi daugiau dėmesio skirti alternatyvioms prekybos galimybėms. Nors jos fizinių vietų nenukonkuravo, tačiau savo pirkėją rado ir turi daug potencialo augti ateityje“,– sako ji.

„NielsenIQ Baltics“ apklausose, kurios vyko balandžio 2-8 ir lapkričio 18-gruodžio 8 dienomis, dalyvavo po 1.600 respondentų, jų amžius 16-65 m.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Domus Pro“ elektros energija apsirūpins iš saulės elektrinės 

Vilniaus prekybos centro ir biurų komplekse „Domus Pro“ pradėjo veikti saulės elektrinė, kurios galia siekia...

Prekyba
15:41
„Lidl“ sąskaitas faktūras išrašys naujoje platformoje, „Maximos“ klientai prie kasos gali gauti e. kvitą   1

Prekybos tinklai investuoja į įvairius verslo skaitmenizavimo sprendimus. Štai „Lidl“ pristatė naują...

Prekyba
15:13
Reklamos rinka Baltijos šalyse: po pernykščio nuosmukio mato pozityvių signalų Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Baltijos šalių reklamos rinka siekė 259,3 mln. Eur, tai 16% mažiau nei 2019...

Rinkodara
12:48
Žurnalistai galės neatlygintinai gauti duomenis iš valstybės registrų

Seimas priėmė Visuomenės informavimo įstatymo pataisas, kuriomis nuo liepos 1 d. nuspręsta sudaryti sąlygas...

Rinkodara
12:33
„Bennet distributors“ keičia įmonės pavadinimą

Gėrimų platinimo ir prekybos UAB „Bennet distributors“ keičia įmonės pavadinimą į „Amber Distribution...

Rinkodara
12:08
Turgaus prekiautojai ir vėl nusivylę: dirbti dar neleidžia 1

Vyriausybei planuojant jau kitą savaitę leisti veikti prekybos centrų parduotuvėms, o uždarų turgaviečių...

Gazelė
2021.04.14
COVID-19 informavimo kampanijai skirta dar 3,3 mln. Eur 2

Informavimo kampanijai apie COVID-19 Vyriausybė trečiadienį skyrė dar 3,3 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14
R. Vainienė: į prekybos centrus daugiau žmonių eis darbo dienomis  3

Vyriausybei iš esmės nutarus leisti atnaujinti visų parduotuvių veiklą, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos...

Prekyba
2021.04.14
Teismas JAV „W. P. Carey“ fondo įmonei iš „Kesko Senukų“ priteisė 0,54 mln. Eur Premium 2

Statybinių ir apdailos medžiagų bendrovė „Kesko Senukai Lithuania“ nepagrįstai nemokėjo nuomos JAV...

Statyba ir NT
2021.04.14
Tiesioginė prekyba pernai paaugo dešimtadaliu  

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo...

Gazelė
2021.04.14
„Kantar“: 2020-aisiais Lietuvos reklamos rinka traukėsi

Lietuvos reklamos rinka pernai smuko mažiau nei prognozuota – 12,5%, arba 15 mln. Eur, ir siekė 105 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14
CUP siekiamybė – atsiėmimo punktų centras: nutraukiant sutartis su nuomininkais auga „Pigu“ plotas  Premium

Sostinės prekybos centras CUP dėl patogios savo vietos ir nemažų automobilių parkavimo galimybių tampa įdomus...

Prekyba
2021.04.14
Reklamos rinka: skrydis žemyn, bet Lietuva geriausiai atlaikė krizę Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Lietuvos reklamos rinka, palyginti su ankstesniais metais, krito beveik 13%,...

Rinkodara
2021.04.14
„Eurovaistinė“ pasirinko socialinių tinklų komunikacijos partnerius

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ pasirinko komunikacijos socialiniuose tinkluose partnerius – nuo šiol...

Rinkodara
2021.04.13
Konteinerių pavasaris neišaušo – atšilimo tikisi vasarą  Premium

Prognozės, kad pavasarį normalizuosis pasaulinė jūrinių konteinerių logistikos grandinė, nepasiteisino:...

Logistika
2021.04.13
„INK agency“ krizių valdymo padaliniui vadovaus G. Galdikas

Komunikacijos agentūros „INK agency“ neseniai įsteigtam komunikacijos krizių valdymo padaliniui vadovaus...

Rinkodara
2021.04.13
„Maxima LT“ grynasis pelnas augo 168%: vadovai akcentuoja struktūrinius pokyčius Premium 17

Prekybos tinklo „Maxima LT“ bendrosios pajamos pernai sumenko 1,2%, arba 20,5 mln. Eur, ir siekė 1,69 mlrd.

Prekyba
2021.04.13
Lietuvoje gimęs, Azijoje išaugęs, „Eskimi“ grįžta nusiteikęs plėtrai Premium 2

Prieš daugiau nei 10 m. Lietuvoje įkurtas socialinis tinklas „Eskimi“ išaugo iki skaitmeninės reklamos...

Rinkodara
2021.04.12
PC „Europa“ kaimynystėje kilęs gaisras užgesintas

Vilniaus prekybos centro „Europa“ kaimynystėje įsikūrusiame verslo centre pirmadienį kilęs gaisras...

Prekyba
2021.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku